שטח 4X4 > כתבות > חדשות

320 קמ''ש ב-SUV מייצור סידרתי

זה היעד שהציבה לעצמה חברת בנטלי עם ה-SUV החדש מתוצרתה שיושק בעוד כשנתיים

מי שמעוניין ברכב שטח, או בעצם משהו שמתיימר להיות רכב שטח, שיודע גם לנסוע מהר, צריך היום לפנות לסדנאות מתמחות שלוקחות דגמים קיימים ומשפרות אותם. כך למשל המרצדס GLK מסדנת בראבוס (Brabus) עם מנוע V-12  בנפח 6.3 ליטר ו-750 כ''ס, יכול לקחת אתכם למהירות של 200 מייל בשעה (320 קמ''ש). באותה קטגוריה תמצאו דגמים נוספים של מרצדס, כמו ה-ML וה-GL, פורשה קאיין, ב.מ.וו X6 ו-X5, שעוברים מקצי שיפורים רציניים עם תגי מחיר ''צנועים'' שמתחילים ב-350 אלף דולר ובקצה העליון יכולים לגרד את המיליון.

חברת בנטלי, שעובדת על SUV מתוצרתה מזה זמן, רוצה שהרכב שלה יהיה המהיר ביותר בקטגוריה הזו, אבל בייצור סדרתי ללא צורך בשיפורים. לפיכך, חלק מהעבודה על שיפור עיצוב הדגם שלה - שהוצג לראשונה בתערוכת הרכב בג'נבה בשנת 2012 וזכה שם לביקורת צוננת - הוא להכשיר אותו למהירויות הגבוהות המתכוננות עבורו.

השינויים בעיצוב, שלא כולם פורסמו בשלב זה, כוללים הנמכת קו הגג, עידון החלק האחורי ושיפור זרימת האוויר מתחת למכונית. במכוניות מהירות, זרימה חלקה של האוויר באזור הזה היא קריטית להשגת מהירות גבוהה. ברכב שאמור לרדת לשטח, הדגש הוא בדרך כלל על הגנת הגחון מפני מכשולים ולא על אווירודינמיקה משופרת...

בנטלי, שמצהירה של-SUV שלה יהיו גם יכולות שטח סבירות, צריכה להתמודד עם פרמטרים מנוגדים עימם מתמודדות היום כל היצרניות של רכבי שטח: לנסיעה מהירה בכביש הרכב צריך להיות נמוך ככל האפשר, ובשטח בדיוק ההיפך. הפתרון היעיל ביותר, שאומץ כבר על ידי כמה וכמה יצרניות הוא מתלי אוויר, שמאפשרים לשנות את גובה הרכב על פי תנאי הנסיעה.

בעיה נוספת היא סוג הצמיגים המתאימים לרכב כזה. צמיגים עם קוד מהירות גבוה, שיהיו בדרך כלל עם חתך נמוך מאוד,  הם לא בדיוק הצמיגים המומלצים לנסיעה בשטח. גם אם ימצא לכך פתרון, עלות של צמיג כזה תהיה גבוהה מאוד. אבל מי שישלם 200-250 אלף דולר כדי להגיד ''אני נוסע ב-SUV של בנטלי'' (זה המחיר הצפוי של הדגם החדש), בוודאי לא יתרגש אם יקרע לו צמיג בשטח - אם בכלל יגיע עם הרכב שלו לשם.

תגובות

0 תגובות