שטח 4X4 > כתבות > חדשות

גם מאזדה מתכננת קרוס-אובר קטן

הדגם החדש, שיהיה קטן יותר מה-CX-5, ייכנס לייצור בשנה הבאה או לקראת 2016

נישת רכבי הפנאי הקטנים מתפתחת בשנים האחרונות מהר יותר מכל קטגוריה אחרת בתחום הרכב, ומספקת ליצרנים רווחים נאים. לא פלא אם כך שכולם מנסים לדחוק רגל פנימה, ויעיד על כך היצף הדגמים ששוטף אותנו בשנים האחרונות. אלה נבנים על בסיס מכוניות נוסעים מקטגוריית הסופר מיני (B-Segment), דוגמת הניסאן ג'וק שהיה פורץ דרך בתחום.

עכשיו מאזדה מצטרפת לחגיגה, לאחר תכנון ארוך, עם דגם שיהיה קטן יותר מה- CX-5  (למבחן דרכים למאזדה CX-5 עם הנעה 4X4). דגם זה יבנה על בסיס המאזדה 2 החדשה, שתשתף פלטפורמה עם הדור הבא של הטויוטה יאריס. שיתופי הפעולה האלה כבר מתחילים לבלבל, במיוחד אם נזכור שה-2 הנוכחית היא בעצם פורד פיאסטה...

המנועים יילקחו כמובן גם הם מה-2, וזה אומר מבחר של מנועי בנזין בטכנולוגיית Skyactive, שמכוונת להספקים גבוהים עם צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכות. בשוק האירופאי סביר להניח שנראה גם היצע של מנועי דיזל קטנים וחסכוניים עוד יותר. הדגם הבסיסי יוצע עם הנעה 2X4, כמו אצל מרבית היצרניות בנישה הזו, אבל יהיה גם דגם עם הנעה בכל הגלגלים.

הדגם החדש, שיקבל ככל הנראה את השם CX-3, מתוכנן להגיע לשווקים לקראת סוף השנה הבאה או תחילת  2016. עוד בקנה של מאזדה, דגם גדול יותר, שייקרא CX-9, שייחשף לאחר השקת ה- CX-3.

תגובות

0 תגובות