שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הקונספטים של תערוכת הרכב בשנחאי

שני רכבי קונספט מעניינים יוצגו בתערוכה, אחד מהם יהיה ככל הנראה פורץ דרך בסיגמנט רכבי הפנאי החשמליים

למרות שנתוני מכירת כלי הרכב בסין מראים צניחה מסוימת בחודשים האחרונים, השוק הסיני הוא עדיין המתפתח ביותר והקורץ ביותר ליצרניות השונות, וכולן מתייצבות בתערוכות הרכב הנערכות שם עם הסחורה החמה ביותר. כך גם יהיה בוודאי בתערוכה של שנחאי, שתיפתח מחר, כפי שעושה סיטרואן עם ה-C5 איירקרוס. ואי אפשר תערוכה כזו בלי דגמי קונספט, ששניים מהם משכו את תשומת הלב שלנו.

הראשון הוא I.D. Crozz מבית פולקסוואגן, קרוס-אובר כל-חשמלי שעתיד להגיע לשווקים מתישהו בעשור הבא. רכבת ההנעה תורכב משני מנועים חשמליים, אחד עם 101 כ''ס שיניע את הגלגלים הקדמיים והשני עם 201 כ''ס שיניע את הגלגלים האחוריים. השילוב הזה יזניק את הרכב מ-0 ל-100 תוך פחות מ-6 שניות ומערכת מצברים יעילה תספק טווח נסיעה של כ-500 ק''מ.

נתון מרשים לגבי המצברים הוא נשיתן לטעון אותם לכדי 80 אחוז מהקיבולת שלהם בתוך 30 דקות, באמצעות מטען מהיר במיוחד. המצברים הכבדים מותקנים ממש על רצפת הרכב, כדי להנמיך את מרכז הכובד ולשפר את היציבות. מערכת העברת כוח כפולה תאפשר לשנות את חלוקת הכוח בין הגלגלים בהתאם לרמת האחיזה שלהם. ברכב גם הותקנו מערכות שיאפשרו לו להיות אוטונומי לחלוטין, במקרה והחזון הזה כבר יתממש עד להתחלת הייצור של הדגם ה- I.D. Crozz.

 קונספט נוסף מגיע מבית Jeep, של רכב פנאי בעל שבעה מקומות עם קווים מאוד ספורטיביים, שזכה לשם המוזר יונטו (Yuntu). כאן מדובר בדגם היברידי, שעדיין לא פורסמו נתונים טכניים לגביו, אבל גם הוא יצוייד בשלל מערכות בטיחות, על סף האוטונומיה. ההנחה היא שהבסיס לדגם הזה הוא צ'ירוקי מאורך, שמיועד בשלב זה לשוק הסיני בלבד. ייתכן שמאוחר יותר נראה אותו גם בשווקים אחרים.

תגובות

0 תגובות