כתבה חדשה: מסלול טיול 4X4 מרמות מנשה ועד להר חורשן
אופל חשפו היום את הגרנדלנד החדש - SUV חשמלי
כתבה חדשה: מה ההבדל בין מרפאה לחדר מיון של קופת חולים? ההסבר בפוליסה של פספורטכארד
כתבה חדשה: סיכום הדרכת נהיגת שטח לקוחות סוזוקי - יער בן שמן 12/4/24
כתבה חדשה: סאנגיונג עובר מיתוג מחדש ומעדכנת את הרקסטון
כתבה חדשה: פסח שמח, מסלול טיול בארץ ועוד עדכונים מאתר השטח
כמו מרבית יצרני הרכב שבאו מהצד הטכני, גם אצל פרוצ'יו למבורגיני התגלה הכשרון המכני כבר בגיל צעיר. הוא נולד ב-1916, בכפר קטן באיטליה, ובבגרותו למד הנדסת מכונות. במלחמת העולם השנייה שירת כמכונאי בצבא האיטלקי, ובתום המלחמה החל לקנות כלי רכב מעודפי הצבאות השונים באירופה, ולהסב אותם לכלים חקלאיים. בסוף שנות ה-50 כבר היה לו ביח''ר גדול לייצור טרקטורים וציוד חקלאי אחר. הוא עשה חיל בעסקיו וצבר הון לא מבוטל.
ההתחלה - הצ'יטה
למבורגיני היה חובב גדול של מכוניות ספורט, והחזיק מספר מכוניות כאלה ממיטב התוצרת האיטלקית: אלפא רומיאו, לנצ'יה, מזראטי וכמובן גם פרארי. הוא לא היה מרוצה מאף אחת מהן עד הסוף, והחליט לייצר מכוניות משלו.
דגם הייצור - LM002
ב-1973, בעקבות משבר הדלק, נקלע המפעל לקשיים כספיים ולמבורגיני מכר אותו למשקיעים שוויצרים. הקשיים הכלכליים התעצמו וב-1978 הוכרזה החברה כפושטת רגל ונמסרה לכונס נכסים, ומשם התגלגלה מיד ליד, בין היתר גם לקרייזלר שהחזיקה בה כשבע שנים. בסופו של דבר, ביוני 1998 נרכש המפעל עי חברת אודי ומאז הוא בבעלות החברה הגרמנית.
1990 Lamborghini LM002 - Jay Leno's Garage