שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

סוזוקי גרנד ויטארה Suzuki Grand Vitara

לקחנו יום חופש ונסענו לטייל ולצלם סרט עם הגרנד ויטארה קרוב לעיר. קבענו שניסע לאורך הירקון בטיול ג'יפונים קליל שליד הבית אבל לאחר שסיימנו את המסלול מהר יותר ממה שתוכנן המשכנו מזרחה לסלעים במסלול של ראש העין עד רנתיס ולקינוח גם נתנו קצת בגז בחולות של מישור החוף.

אז נתחיל בשיעור היסטוריה

אז הכול מתחיל מהויטארה  שהגיע בשנת 1988 לישראל ובא לעדן במקצת את ה''ג'יפ'' הספרטני של סוזוקי - הסמוראי (ואת הג'ימיני העתיד לבוא). הויטארה יועד לספק לקהל אוהבי השטח ג'יפ טוב אך מהודר ונוח יותר וכזה היכול לספק את המשתמשים גם בעיר וגם על הכביש.
בתחילה הגיעה הויטארה בתצורה של 3 דלתות ובמהלך 10 שנות שיווק ראשונות בישראל, התארכה הויטארה ואף נוספו עוד 2 דלתות (סה''כ 5 דלתות) לנוחות המשפחתית. הויטארה לא היה ה''גיפ'' המושלם אבל במסגרת הפשרות ידע להציע לנוסעיו נוחות בסיסית עם יכולת שטח. נוחות מספקת במהלך השבוע – כזו שתאפשר לכם לנסוע מהבית לעבודה, להוריד את הילדים בבית הספר ולפזר אותם בין החוגים אחר הצהריים. יכולת שטח לא רעה בסוף השבוע – כזו שתאפשר לכם לנסוע אחרי הג'יפים האמיתיים ואם אתם נהגים טובים אפילו להוביל וללמד כי היפני אומנם נראה כמו ג'יפון אבל את העבודה הוא יודע לעשות. אם תרצו להשוות אז הויטארה היה לנד רובר דיסקברי או ג'יפ גרנד צ'ירוקי לפשוטי העם (או לפחות לאלו שלא רצו לשים את כל הונם על גלגלים).

אז נתחיל בשיעור היסטוריה

בשנת 2,000 אפילו הגיע גרסה עם מנוע דיזל, יקרה יותר ממנוע הבנזין המוכר – ראו מבחן דרכים, בשנת 2002 הגיע הגרנד ויטארה XL7 עם מנוע V6 בנפח 2.7  ליטר בנזין ומראה פנימי מעודכן ועכשווי (דומה לגרנד ויטארה של ימינו) ובשנת הדגם 2006 הגיע הדגם מהדור השלישי שלשמו התכנסנו כאן היום:
יחידת כוח בנפח 2.0 ליטר המספקת 140 כ''ס ומשודכת לתיבה אוטומטית בלבד של ארבעה הילוכים. נתוני הביצועים הרשמיים הם 170 קמ''ש ו-13.6 שניות מאפס למאה קמ''ש.
רמת גימור בסיסית הכוללת, שש כריות אוויר, ABS, בקרת יציבות ESP, צמיגים 16 אינץ', מערכת שמע עם תפעול מההגה, בקרות אקלים פשוטה ומחירו פחות מ-180,000 ש''ח ורמת גימור מפוארת בתוספת של כ-15,000 ש''ח המספקת מפתח אלקטרוני (התנעה ללא מפתח), צמיגים 17 אינץ', מחליף דיסקים, בקרת שיוט (קרוז- קונטרול) ותוספת של דיפוני עץ.
קישור לידיעה בו מקבל הגרנד ויטרה 4 כוכבים (מתוך 5) במבחן ריסוק של NCAP.

ואז הגיע הגרנד ויטארה

הנוסחה עבדה לא רע, במיוחד כאשר לא היו מתחרים במחיר ובאיכות בישראל, עד אשר בשנת 1988 הוחלפה הויטארה המיתולוגית בדגם חדש שנקרא גרנד ויטארה. מה רבה הייתה האכזבה אצל חתולי השטח! הגרנד ויטארה החדש היה נמוך, כבד ובעיקר עם מנוע חלש – ממש לא כייף!
לעומתם עכברי העיר, אלו שמחפשים ''סופר ג'יפ'' (ג'יפ שייקח אותם לסופר מרקט) שמחו להיות בין הראשונים שמקבלים את בשורת AWD  בישראל. לא עוד רכב שטח מסוקס וכל יכול, אלא ג'יפ עירוני, מרווח, נוח שיכול באופן תיאורטי גם לרדת לשטח. ואם כבר שטח אז עדיף שביל נוף של קק''ל בדרך לשולחן פיקניק הכי קרוב לכביש.

ואז הגיע הגרנד ויטארה

כשיורדים קצת מהשביל לשטח פחות מסודר ומנסים לטפס או לצלוח שטח עם מהמהמורות מגלים כי האורך והאין גובה שסיפקו כייף על הכביש ועל השבילים המהירים מגבילים את הרכב ומהר מאוד מגיע ההצלבה. סתם שתי מהמהמורות ושני גלגלים באוויר מסתובבים ללא שהרכב זז.
סוזוקי כנראה לא התכוונו אבל בזכות בקרת היציבות ESP הרוויח הרכב גם בקרת אחיזה TC. ברוב המקרים בהם הרכב בהצלבה  האלקטרוניקה באה לעזרתנו כך שהגלגל שבאוויר ושאיבד אחיזה נבלם ע''י המחשב והמהירות (הכוח) עובר לגלגל שעל הקרקע ובעצם הרכב מתקדם כאילו נעלנו דיפרנציאל רוחבי.
לסיכום העניין: מהלך מתלה קצר, רכב נמוך, מרכב ארוך וחוסר בנעילות דיפרנציאל רוחביות מחייב קריאת שטח על מנת לצלוח מהמורות ללא תקיעות מיותרות.
בכל מקרה תמיד מומלץ כי בתא המטען תהייה ערכת חילוץ בסיסית עם רצועת גרירה ושני שאקלים ולפניכם או אחריכם יהיה רכב נוסף או 4 גברים חסונים ברכב שיכולים לדחוף את הרכב כשצריך.

בטיפוס עליות חדות - תיבת ההעברה עושה את עבודתה. אפילו לא בדקתי כיצד הגיר האוטומטי יתפקד ב-HIGH, פשוט חבל לאמץ ולטחון אותו. כבר בתחתית העלייה יש לשלב להילוך LOW בתיבת ההעברה ואז אנו מקבלים יחסי ההעברה המספקים לנו מומנט וכוח זמין לכל עלייה.
המגבלה היחידה היא האחיזה של הצמיגים.
אנחנו נסענו בצמיגי 17 אינץ' עם חתך של 65 בצמיגים שנוחים בכביש,  אבל בעת טיפוס על מדרון חד בשטח - במקום שבו נדרש גומי בתצורה שיודעת להיאחז בקרקע – אין להם את זה!
דרך אגב – השילוב ל-LOW והשליטה על תיבת ההעברה היא חשמלית באמצעות כפתור.
ניסיון לשלב או לנתק LOW שלא בהילוך סרק N בתיבת ההילוכים גורם לנוריות אזהרה להבהב בלוח שעונים ולהזכיר לנהג כי לא כך יש לשלב את תיבת ההעברה.

לא יכולנו לסיים את היום בלי קצת סלעים וקטעים טכניים כאן כבר הודיע לנו הרכב שהגזמנו.
הויטארה לא נועד לשטח הזה. הוא נמוך בטירוף וכל אבן קטנה או זיז על השביל משפשפים אותו, אפשר להגביר את המוזיקה או לחשוב ברצינות על מיגון או הכי מומלץ לנסוע לאט ולתמרן בהתאם למגבלה של הרכב.
כשיורדים מהשבילים המרכזיים לשבילים צרים, טכניים, עם מדרגות וסלעים כאן הרכב מתעצבן, מצליב על כל סלע שקצת בולט והגחון מתיישב על כל מדרגה. ואם תחוסו על הרכב הוא גם יתקע באוויר.
בקיצור – מי שבניכם חשב להחליף את הסמוראי הישן שלו בסוזוקי חדש עם ביצועים דומים – כדאי לו לחשוב בכיוון של הג'ימני ולא בכיוון של הגרנד ויטארה.

עוד דבר שאי אפשר בלעדיו ונכון לא רק לגרנד ויטארה אלא בכלל לכל רכב עם מערכות אלקטרוניות משוכללות – הן טובות מאוד בכביש אבל בשטח הן מעצבנות.
ומי שרגיל למכונה מברזל בלי חשמל כדאי לו לקחת ''רגיעון'' או לא לבוא בכלל. בלימה חזקה במהירות גבוהה בשטח שבו האחיזה בינונית ומטה תגרור תחושות לא נעימות והאלקטרוניקה מתבלבלת ולא מבינה מה הנהג רוצה כאן.
כניסה לסיבוב מהר בשטח חולי ו-ESP  גורם לתת היגוי מעצבן ומיותר. רוצים לנתק את ה-ESP – אין בעיה! כפתור גדול ESP OFF   שלחיצה עליו ברצף של 7 שניות מנתקת את המערכת (גם שילוב להילוך LOW מנתק את ה-ESP ) אבל שמהירות עולה ה-ESP חוזר באופן אוטומטי לתפקד.

אז מה יש לנו בחבילה?

נתחיל בפרטים הטכניים, שהם אולי עושים את ההבדל. הויטארה מגיע מהמפעל עם 4X4 קבוע – כלומר 3 דיפרנציאלים שכל הזמן עובדים (חלוקת הכוח מעבירה 53% לאחור) ועם תיבת ההעברה הכוללת הילוך HIGH והילוך כוח LOW – מרכיב שלא קיים אצל ג'יפונים אחרים בשוק אבל קיים אצל כל רכב שטח הנהנה מהשם הגנרי לכל רכבי 4X4 - ''ג'יפ'' (בעצם בלי הילוך LOW זה לא ג'יפ אלא רכב AWD ).
בפנים מרווח מאוד בהשוואה לג'יפון וקצת צפוף בהשוואה לרכבי השטח SUV הגדולים. במושבים הקדמיים נוח, המושבים האחוריים יהיו צפופים למבוגרים בעלי גוף גדול. רכב ההדגמה הוא בגרסה המפוארת עם ריפודי עור ודיפון עץ – למי שאוהב פאר והדר אבל זה בכול זאת הידור יפני שרחוק מאוד מהסטנדרט האירופי המקובל.  אפשר לכתוב כי מי שמתיישב בויטרה ומקורו בג'יפ ספרטני (משהו אמר דיפנדר) ירגיש את ההדר והפאר אבל מי שיגיע מSUV  מפואר ומפנק (סטייל טוארג או איזה גרמני אחר) יחשוב כי קיבל עונש כבד. אבל אנחנו, אנשי השטח המסוקסים, היינו מסתפקים גם בגרסה ללא העור ובכלל לקחנו את הרכב בשביל לטייל ולא בשביל לבדוק את העור בכיסאות.

אז מה יש לנו בחבילה?

מחיר, מחיר ועוד פעם מחיר!

לא ברור איך עושים זאת בסוזוקי אבל הגרנד ויטארה הבסיסי עולה פחות מ 180,000 ש''ח ובתוספת גג נפתח, מחליף דיסקים וצמיגי 17 אינץ' הוא עולה 193,500 ש''ח.
במחירים הללו הוא גם רכב משפחתי מצוין וגם רכב שטח לסוף השבוע.
הנוסחה של הגרנד ויטארה טובה – אפילו טובה מאוד לאנשי שטח המחפשים ג'יפון נוח, מאובזר, כזה שישמש אותם במהלך השבוע כתחליף ל''פריבט'' ובסוף השבוע יספק את הסחורה בשטח. שבילים, חולות, קצת טרשי ואפילו יהווה שותף מעולה למסע ארוך לירדן או אפילו מעבר לים.

מחיר, מחיר ועוד פעם מחיר!

מסלולי הטיול אליהם לקחנו את הגרנד ויטארה

הפתעות ונפתולים לאורך הירקון  - קישור למסלול     טיול סביב נחל שלה - מראש העין עד רנתיס   - קישור למסלול    לא רק חולות - מניצנים לחולות אשדוד  - קישור למסלול

מסלולי הטיול אליהם לקחנו את הגרנד ויטארה

יוצאים לדרך

עוד גימיק קטן ונחמד – את הויטארה לא מתניעים עם מפתח. הדגם המפואר מגיע עם מפתח אלקטרוני אבל זה לא מה שיחסוך לכם התקנה של משבת (אימובילייזר) בהתאם לדרישת הביטוח.
מנוע 2,000 סמ''ק לא חזק במיוחד עם משקל כולל של מעל 2 טון נותן לנו רכב שמזנק ומאיץ בסדר – לא משהו שיש להתעכב עליו.
על הכביש הויטארה נוח לנסיעה, יש קצת רעש מכיוון הצמיגים וגם הרוח מכה ברכב הגבוה ומפריע לשקט – אבל זה מחיר סביר שיש לשלם על רכב 4X4 מעט גבוה עם צמיגים שהם לא רק לכביש. הויטארה מרגיש בטוח ויציב על הכביש, במיוחד בסיבובים מהירים. כשקצת מגזימים בקצב שומעים את הצמיגים חורקים בסיבובים - חריקה שמספיקה לאילן, הצלם שלידי, להידרך ולמלמל משהו לא ברור. למרות החריקה שומר הרכב על קווי סיבוב ובשיטת נהיגה של SLOW IN FAST OUT  אפשר גם ליהנות יחד בכביש מפותל.
חוץ מזה יש כאן ABS (המורגש בשטח) ומערכת של  6 כריות אויר שלא רצינו לבדוק אותן.
את העניין המשפחתי בדקנו עם יאיר ויואב (בן 8 ובן 6) בספסל האחורי ולא היו להם תלונות מיוחדות.
לא קשור למבחן - אבל פגשנו בשטחי האש של צה''ל ולא התאפקנו להשוות עם משאית טטרה 6X6

יוצאים לדרך

אז יאללה לשבילים

התחלנו על הירקון והתחלנו עם הרבה גז. אז כדאי להירגע קצת! הויטארה נוח מאוד על השבילים כל עוד המהירות סבירה והשביל בסדר. במהירויות גבוהות הקפיצים רכים מדי והבולמים לא מצליחים לרסן רצף של מהמורות הגורמות לסדרה של טלטולים בלתי נשלטים מה שגורם לצלם שלידי לבקש לעצור ולרדת. האמת שזה סתם תירוץ כי הוא רוצה לצלם החלקת זנב בסיבוב וחוץ מזה הוא פעיל בוועד נגד טלטולים (לא אלו של השב''כ אלא אלו של המצלמות).
הויטארה גם מאוד נמוך – זה אולי היה כייף בסיבובים מהירים בכביש אבל כאן על השבילים זה קצת לא נעים שכול תלולית בין הקוליסים משפשפת את הגחון אפילו שזה רק האדמה הרכה של הירקון אבל בשבלים זרועי אבנים זה אפילו מציק ויכול להיות גם כואב בכיס (משהו צעק: ''מיגונים'').
אבל שמכירים את מגבלת הגובה של הרכב, לייתר דיוק – האין גובה, אז אפשר מאוד ליהנות בשבילים המהירים. הויטארה לוקח את הסיבובים ביציבות ובגלל אורכו גם משרה אווירה של בטחון – תענוג!

אז יאללה לשבילים

ניגודים מארץ השמש העולה

פאר מול פשטות , קדמה מול שמרנות כך מצליחים סוזוקי לבנות רכב שטח טוב וזול. גימור מפואר עם ריפודים מעור ודיפון עץ אבל מחומרים פשוטים, טובים ובסיסיים. 4X4 קבוע לכביש והילוך LOW לשטח אבל עם מהלך מתלה קצר ומרווח גחון קטן. אלקטרוניקה של ABS ו-ESP אבל עם מנוע וגיר בסייסים ומאחור בלמי תוף (הלו סוזוקי – אפילו בלנד רובר דיפנדר משנות ה-90 יש כבר בלמי דיסק מאחור). הויטארה מתייצב בקטגוריה משל עצמו. הוא לא SUV גדול ויקר ( המתחיל במחיר של 300,000 ש''ח) אבל גם לא ג'יפון AWD המוגבל רק לשבילי קקל (שאין לו הילוך LOW  ).

ניגודים מארץ השמש העולה

תגובות

28 תגובות

1

07shneor

20 ביוני 2008 ב 18:12

גרנד ויטארה ג'יפ מסוקס ותותח!

2

גלעד4X4

20 ביוני 2008 ב 21:05

יפה מאוד

עוד קצת עבודה ועופר הופך ל"סטאר"
ועכשיו רציני לרכב הזה יש באמת יכולות מפתיעות

3

אורח/ת

21 ביוני 2008 ב 01:45

תקון טעות קטנה

לגבי המשקל ! משקל הרכב הוא יחסית קל לג'יפונים כ 1520 ק"ג בלבד!
משקל הכולל היא באמת כ 2 טון! אבל זה עם 3 אבי ביטר בתוכו חחח
ואגב רצה שמועה שבקרוב יגיע דגם עם מנוע 2400 במקום ה 2000 כיום.

4

daniBH

21 ביוני 2008 ב 11:01

אני נשאר עם האקטיון

נוסע בכל מקום
אפילו נסעתי איתו בדרום את המסלול של עין עקב, וחוץ מפעם אחת שהייתי צריך שימשכו אותי בעליה של סוף המסלול הכל עבר בקלות בשביל הרכב

5

אורח/ת

21 ביוני 2008 ב 15:35

היה לי אחד מהדור הקודם

גראנד ויטרה XL-7 180 כ"ס עם מנוע 2700 סמ"ק.
היה איתי בכל הרי אילת, עלה את שחרות וביקר בירדן חמש פעמים.
פעם אחת אפילו למזרח ירדן ושם אין רק דיונות.
הרכתבמעולה אם רק נשמרים וזוכרים את מגבלות הגובה שלו כמו שאמר והדגיש עופר.
בדיונות הוא לוקח טובים ויקרים ממנו.
אבל........ טורף בנזין

6

mwax

26 ביוני 2008 ב 08:06

ל 1 עוד שני ס"מ הייתי מלך......

7

mamulat

26 ביוני 2008 ב 11:58

תודה עופר...

ראשית תודה על הכתבה, אני נוהג ברכב כזה כבר 20,000 קמ"ש, בכל מיני מסלולים בארץ, ויכולים להעיד גם נועם ועדי אודות תפקודו בשטח.

8

אורח/ת

26 ביוני 2008 ב 20:21

הגבהה לגרנד ויטארה

ניתן להגביהה את הרכב עי קיט של קפיצים ובולמים אח בלבד . הקיט מגביה את הרכב בין 5 ל6 סמ . ביצעתי את העבודה ללקוח בשבוע שעבר וזה נראה טוב מאוד

9

shais1

02 ביולי 2008 ב 12:13

חובה למגן

הרכב נמוך אבל בעל יכולת. יש לאספיר קיט מיגון לא רע. עם קצת שכל ישר אפשר להגיע כמעט לכל מקום...
לגבי דיונות, פשוט לשים ב- LOW ואז אפשר ל"טוס גם כשה- ESP נכנס לפעולה.

10

אורח/ת

24 ביולי 2008 ב 06:27

רכב מצוין - לרמת המחיר

מאחורי - 27000 ק"מ כולל נסית שטח מגוונת
נכון - במעלות קשים , עדיף להמתין למטה למרות המיגונים.
המכות בתחתית מכאיבות.
רכב מצוין ואמין.

11

אורח/ת

15 באוגוסט 2008 ב 11:56

רכב מעולה במחיר סביר.

כפי שנאמר בכתבה. הרכב עונה על רוב הדרישות של המשתמש הסביר .
אין לשכוח את הסחירות של הרכב, צריכת הדלק הנמוכה יחסית ועוד .

12

ronen5655

15 באוגוסט 2008 ב 16:10

איך באמת צריכת הדלק

אני חושב להחליף את הסופה

13

אריה שיף

24 באוגוסט 2008 ב 10:50

משתמש ותיק - מעל שנתיים

ברשותי מודל - 2007
הרכב מצוין - אמנם נמוך במקצת והמכות לא תורמות לבריאות הלב
עובר ברב המקומות - במעברים קשים במיוחד - ממתינים למטה.
רכב הגיוני - מחיר סביר לא לטיולים קשוחים..

14

אורח/ת

12 בנובמבר 2008 ב 18:38

מחפש להגביה גראנד ויטארה 3 דלתות 2001

6554477 054 יוסי למי שיש אנפורמציה אשמך לקבל .

15

אורח/ת

26 במרץ 2009 ב 18:40

גרנד ויטרה 3 דלתות 2400 סמק 2008

בקשר לשאלה שנשאלה על תצרוכת הדלק שלה אז ממוצע כביש שטח 1 ל 8 ואני נוסע די הרבה בשטח לרגל עבודתי

16

אורח/ת

01 באוגוסט 2009 ב 22:14

שלום. אני מעוניין להגביה גרנד ויטרה 2008

17

Ogash Ofer

03 באוגוסט 2009 ב 15:14

הגבה לגרנד ויטרה

הגבהה של רכב מומלצת באמצעות קפיצים קשים (וארוכים) יותר. ישנה גם אפשרות להגביה את הרכב עם אוקולונים - אך זו אפשרות לא מומלצת שרק מרימה את מרכב הכובד של הרכב אבל לא נותנת מענה נכון להתנהגות הרכב בפניות וסיבובים.
עם ההגבהה מומלץ להחליף גם את הבולמים.
שים לב שישנם רכבים, כמו ויטרה XL7 לדוגמא, להם לא ניתן להשיג בולמים חלופיים.

18

אורח/ת

28 בנובמבר 2009 ב 15:46

מה עדיף? קצר או ארוך?

שלום חברים
אנו זוג פנסיונרים ומעונינים לקנות סוזוקי בעיקר לטיולים
האם עדיף קצר או ארוך?
ולמה...?
מנשה

19

Ogash Ofer

28 בנובמבר 2009 ב 17:51

קצר או ארוך?

אני מכין כתבה מפורטת בנושא אבל השורה התחתונה היא: ''מה שיותר נוח''.
יש שיקולים לכאן ולכאן בתחום הביצועים בכביש ובשטח, בעליות ובירידות, צריכת דלק, חנייה בתל אביב, מעבר מכושלים, יציבות בשבילים מהירים ולא לשכוח את המראה החיצוני.
אבל בשורה התחתונה כאמור - מה שיותר נוח לכם - לכו על זה!

20

בודן

28 בנובמבר 2009 ב 20:28

הגבהה

היי אני מבקש מידע האם למי מבעלי הויטרות החדשות 20008.9 יש מידע על חברת רוקי רוד המציאה קיט הגבהה לדגם זה. או לחילופין רעיונות אחרים להגביה את הרכב תודה חיים 0522263728

21

yorambl

25 בדצמבר 2009 ב 22:08

מה בנוגע לאחריות סוזוקי אחרי הגבהות ?

למיטב ידיעתי אי אפשר להגביה בשום צורה במוסכי סוזוקי מורשים.
האם החברה מתנערת מ אחריות לויטרה שעברה הגבהות במוסך לא מורשה סוזוקי?

22

yorambl

08 בינואר 2010 ב 00:36

אין שום אחריות לאחר הגבהה

על פי שיחה טלפונית עם אחראי לשירות לקוחות בסוזוקי=בכול מיקרה של הגבהה מאבדים אחריות על רוב המיכלולים המיכנים.
אז מישהו החליט בכול זאת להגביה רכבים 2008 2009.??.

23

אורח/ת

26 ביולי 2010 ב 05:39

סזוקי גרנד ויטרה

עומד לרכוש גרנד ויטרה 2005 מה תצרוכת הדלק

24

אורח/ת

22 בפברואר 2015 ב 12:18

סזוקי גרנד ועטרה 2001

תודה מראש האם ניתן להגביע את הגיפ בחמש סנטים ומה הדרך

25

אורח/ת - יאיר

28 באוקטובר 2018 ב 21:51

גרנד ויטרה, 3 דלתות, עם הגבהה מיגון ונעילה מנוע 1600, חיית שטח אמיתית, ומפתיעה מאד!!! עבירות מדהימה!!°

26

Ogash Ofer

04 בנובמבר 2018 ב 07:25

אורח/ת - יאיר כתב/ה:
"

גרנד ויטרה, 3 דלתות, עם הגבהה מיגון ונעילה מנוע 1600, חיית שטח אמיתית, ומפתיעה מאד!!! עבירות מדהימה!!°

"
אכן כלי מצוין שמשלב היטב בין שטח לבין כביש ובמחיר סביר - בטח בעידן של היום כשרוב כלי הרכב מאבדים את יכולת השטח שלהם.

27

אורח/ת - אלי

17 בפברואר 2020 ב 17:38

מה מומלץ לנסיעה בכביש באיזה מצב צריך שהבורר יהיה 4H או בN

28

Ogash Ofer

17 בפברואר 2020 ב 23:03

אורח/ת - אלי כתב/ה:
"

מה מומלץ לנסיעה בכביש באיזה מצב צריך שהבורר יהיה 4H או בN

"
ב-N הרכב לא ייסע כי זה ניוטרל.
יש לנסוע בכביש ב- 4H לא נעול.