שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים - מאזדה CX-5

האם שווה להשקיע עוד 10\% במחיר כדי לקבל 100\% יותר הנעה?

 

מה כוללת החבילה?

 

ה-CX-5 של מאזדה ניצח את המבחן ההשוואתי בגרסת ההנעה הקדמית שלו. אולם הפעם יצאנו לבדוק האם גרסת ההנעה הכפולה מעניקה ערך מוסף אמיתי בשטח או בכלל, כזה שיניח את דעתו של מי שבכל זאת רוצה מדי פעם לרדת אל השבילים שמעבר לאספלט.
אז מה כוללת החבילה? קיבלנו למבחן את גרסת הביניים – לקצ'רי – אותה רמת גימור שנבחנה גם בפעם הקודמת. מבפנים אין לנהג שום דרך לדעת כי הוא נוהג בגרסה כפולת ההנעה דווקא, והתא מקבל את אותן תשבחות על המרחב ואיכות הבניה והחומרים, ואותה ביקורת על השחור ששולט בו. נתוני היצרן מספרים על הבדל קטן במשקל, שגורר הבדלים זניחים בביצועים ובצריכת הדלק – מה שנתמך על ידי התחושות, ונתוני מחשב הדרך, במציאות.
אז האוטו נראה כמעט בדיוק אותו דבר מבפנים ומבחוץ (''כמעט'' כי בכל זאת יש כיתוב AWD מתחת לתג ה-CX-5 מאחור) – אז מה השתנה? מה מצדיק תוספת של 17,000 ש''ח למחיר לעומת גרסת ההנעה הקדמית המקבילה? כנראה שאין ברירה, ונצטרך לנהוג הרבה ורחוק כדי לברר...
 

מה כוללת החבילה?

 

 

בפיתולי האספלט

 

בנסיעה עירונית היה נדמה לנו שהרכב מעט נוקשה יותר משזכרנו, אולם מדובר לכל היותר בהבדל דק ולא משהו מהותי. המזגן נדרש הפעם למבחן קשה יותר מול יום אוגוסט לוהט, וסיפק את הסחורה בצורה נהדרת. אולם באופן מוזר הצבת בקרת האקלים על 18 מעלות נעלה את האוורור ברמה גבוהה ורועשת. הסתפקנו ב-19 מעלות קרירות ומספקות. מערכת השמע התחברה בעזרת השן הכחולה לטלפון והחלה לנגן מעצמה את האלבומים האהובים עלי בעוד הקילומטרים צפונה נבלעים תחת הגלגלים. וטוב שכך, כי בלי המוזיקה קל להבחין במחסור בבידוד מרעשי כביש – זה עוד נסבל על אספלט איכותי, אבל על אספלט ישן, כמו שמשוח על רבות מגבעות הצפון, זה רועש מדי.
מתחיל בפיתולי האספלט המוכרים של הגלבוע. בירידה קשה להבחין בהבדלים כלשהם לעומת הזכור לי מגרסת ההנעה הקדמית – וזה לא דבר רע, הרי התנהגות הכביש המשובחת היתה אחד היתרונות הבולטים של המאזדה במבחן ההשוואתי. בעליה, בעיקר בפניות ההדוקות, אפשר להרגיש את התערבות הסרן האחורי בחגיגה, מה שמאפשר לחזור לגז מהר יותר וחזק יותר ביציאה מהפניה. אבל האמת היא שאם ההבדל הזה מהותי עבורכם, אתם כנראה לא בכיוון הנכון – קחו את ה 192,000 ש''ח שלכם לכיוון של מגאן ספורט או משהו בסגנון...  

בפיתולי האספלט

 

 

יורדים לשבילים

 

אז נטשנו את האספלט וירדנו לשבילים. היכן שרכב פנאי אמור להצדיק את תוספת המחיר לעומת מיניוואנים מרווחים יותר. אלא שה-CX-5 לא נהנה מנתוני פתיחה טובים בשטח – הצמיגים נמוכי החתך והמתלים שמכוילים לתת ריסון בכבישים מפותלים לא כל כך מסתדרים עם סוג המהמורות שפוגשים בשביל, ומייצרים איכות נסיעה בינונית ומטה.
מרווח הגחון אומנם סביר בהחלט, אבל האף השלוח קדימה מצמצם את זווית הגישה לערך מערער ביטחון ודורש זהירות בגישה לשיפועים. הוסיפו לזה מהלך מתלים מוגבל מאוד – גם ביחס למקובל בקטגוריה – ומערכת בקרת משיכה שלא מצליחה להתמודד עם שילוב של הצלבה ועליה, וקיבלתם רכב שמתבלבל כל פעם שמתקילים אותו במשהו מאתגר יותר משביל שטוח. נכון, יכולת השטח בהחלט משתפרת בזכות השתתפות הסרן האחורי במאמץ ההנעה, אולם אם אתם מתכננים ברצינות לרדת מדי פעם לשבילים ולטייל – יש בשוק כלים שיעשו את העבודה בצורה טובה בהרבה.  
אם עדיין לא הבנתם, התשובה לשאלה שבראש הכתבה היא ''לא''. ההנעה הכפולה לא מצליחה להפוך את ה-CX-5 לרכב טיולים מוצלח או רב יכולת, וגם יכולת הכביש זוכה רק לרווח צנוע. ולדעתנו, אין בכך די כדי להצדיק פער של 17,000 שקלים.
 

יורדים לשבילים

 

מאזדה MAZDA CX-5 מול ניסאן קשקאי NISAN

 

 

מאזדה CX-5- נתונים טכניים

 

מנוע
מנוע 4 ציל', רוחבי, 1997 סמ''ק
תזמון גל זיזים עילי כפול, 16 שס', תזמון משתנה
הספק/סל''ד 155 כ''ס/6000
מומנט/סל''ד 20.2 קג''מ/4000

מרכב
הנעה כפולה
הילוכים אוטו', 6 היל''
מתלה ק'/א' מקפרסון/רב חיבורי
בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים/דיסקים
מערכות עזר ABS, ESP
צמיגים 225/55-19
מידות
בסיס גלגלים 270 ס''מ
אxרxג 455.5x184x167 ס''מ
משקל 1615 ק''ג
תא מטען 403 ל'
מיכל דלק 58 ל'
מהירות מרבית (יצרן) 187 קמ''ש
0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 9.9 שנ'
צריכת דלק (ממוצע מבחן) 10.5 ק''מ/ל'
מחיר
מחיר 186,500 ש''ח 
אחריות 36 חודשים
 

תגובות

0 תגובות