אתר השטח הישראלי - ג'יפים רכבי שטח מסעות טיולים ניווט נהיגה ישראל ירדן מדבר מערבי מצרים טורקיה מרוקו רומניה
EnglishEnglish | יציאה |  RSS  | הוסיפו למועדפים | הפכו לדף הבית
שלום אורח  להרשמה לאתר logo
חיפוש
חפשחפש באתר
חיפוש מתקדם
מסעות והדרכות
נחל קדרון, מנזר המרס...
טיול מועדון סוזוקי ו...
מסע חוצה נגב - פסח 2...

ציוד לשטח
זוג מכשירי קשר G7 Pro
695 ₪
אתיופיה - מדבר דנקיל והר הגעש ארטה-אלה
4200 $
רסקיו טייפ - סרט היתוך מסיליקון
49 ₪


קישורים חשובים‎
מסעות טיפוס הרים
מרוקו - טיול ג'יפים
מרוקו - טיול אופנועי שטח
גאורגיה - טיול ג'יפים
הדרכת נהיגה בשטח טרשי



שטח TV
שטח טיוי
מבחן האייל או למה צריך בקרת יציבות

חדשות
רכב פנאי חדש וקטן לקיה

המיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש הושק בישראל

הבחירות של הקונסיומר רפורט ל-2017: סובארו פורסטר ו-XV

הדור הבא של הסובארו XV נחשף

כוכבות חדשות במבחני ריסוק

מיצובישי חושפת את האקליפס קרוס



תמונת היום בגלריות
טיול סזוקי ויטרה פברואר 2017


חדש בפורומים שטח
ללא נושא
טיולים בארץ | דני דיאמנט | 28.03.17
מסלול טיול: נחל גרר
טיולים בארץ | Ogash Ofer | 27.03.17
ציר אדום בתוך המכתש הגדול
טיולים בארץ | אבנר111 | 27.03.17

חדש בלוח רכבי שטח
מיצובישי פאג'רו
שנת 2010 | יד 2 | 05.03.17
טויוטה פראדו
שנת 1999 | יד 3 | 03.03.17
מיצובישי פאג'רו
שנת 2008 | יד 5 | 24.02.17

ראשי > מבחני דרכים > מבחני דרכים

מבחן דרכים סיאט אטקה SEAT Ateca

סיאט נכנסת באיחור לא ממש אופנתי לזירת רכבי הפנאי - הג'יפונים עם הנעה קידמית בלבד. וכאן השאלה: האם האטקה יצליח להדביק את הפער בשוק בו התבססו המתחרים?
מאת: ניצן אביבי  צלם: בני דויטשעודכן: 17.03.17
תגיות: Seat | ג'יפון הנעה בודדת | ג'יפונים | סיאט | 
אומלט ספרדי


כשנתקלתי בפעם הראשונה בבית מלון בברצלונה ב'אומלט ספרדי', שמחתי לגלות שזה פשוט שם מפואר לחביתה עם תפוחי אדמה, מאכל אהוב במיוחד במשפחתי.


העמסתי בחדווה מנה נאה על הצלחת (השקות רכב בחו''ל הן ממש לא המתכון הנכון להצלחה בדיאטה) ופניתי לשולחן - רק כדי לגלות שהגרסה הספרדית לאומלט נטולת תבלינים וכמעט חסרת טעם. 

רושם ראשוני


נזכרתי באומלט הספרדי הזה כשהנציג של סיאט בארץ הוביל אותי לאטקה הלבן שחיכה לנו בחניה. בלי הכתום–נחושת שעזר לו לבלוט באותו אירוע בו ראיתי את האטקה לראשונה, הוא נראה צנוע, כמעט נחבא אל הכלים. הוא נראה יותר כמו סיאט ליאון שעברה טיפול הגבהה מאשר רכב פנאי, ובקטגוריה שבה ''פוזה'' היא חלק מהותי מהעניין, זו עשויה להיות בעיה.


הכניסה פנימה לא משפרת את המצב. אם כבר, אז ההפך - העיצוב בנאלי, הכל שחור, והחומרים פשוטים למראה. אפילו מערכת המולטימדיה (עם מסך ''8 ברמת האבזור 'סטייל פלוס' במקום ''5) לובשת גוונים כהים, כאילו כדי לא לקלקל את האווירה הכללית. חבל שרק רמת האבזור 'אקסלנס', היקרה בהרבה, מציעה אפשרות לגוונים נאים יותר בתא הנוסעים. אבל אחרי הרושם הראשוני, מתגלה סידור מערכות נגיש ונוח, חומרים סבירים בהחלט למגע ומוצקים, ותפעול טוב ונהיר למערכת המולטימדיה.

מבפנים


למרות שהאטקה מעט קטן יותר מהמקובל בקטגוריה הוא מציע מרחב פנימי טוב למדי, הן מלפנים והן מאחור, זה יספק בהחלט ארבעה מבוגרים בגודל ממוצע - אך יש טובים יותר בקטגוריה בהיבט הזה. תא המטען גדול, בעל מבנה פרקטי ורצפה נמוכה וקיפול המושבים נוח וניתן לביצוע גם בעזרת ידיות בתא המטען.


קל למצוא תנוחת נהיגה נוחה בזכות טווח כיוון רחב של ההגה והמושב. בסיס המושבים - מלפנים ומאחור - קצר יחסית ועורר חששות לגבי נוחות הישיבה לאורך זמן. אולם המבחן הוכיח כי מדובר בחששות שווא, וגם אחרי נסיעה רצופה של מספר שעות לא נרשמו תלונות מיוחדות משום איבר. 


אבזור האטקה טוב יחסית למחיר, ומציע פריטים שחלק גדול מהמתחרים ''חתכו'' ברמות האבזור הבסיסיות כגון בקרת אקלים מפוצלת (עם יציאה לאחור), בקרת שיוט, חיישני אור וגשם, מערכת מולטימדיה מקורית ועוד.


כבר ברמת הגימור 'סטייל' הבסיסית מציע האטקה מערכת בלימה אוטונומית, וה'פלוס' מוסיפה גם ניטור שטחים מתים ותנועה צולבת בנסיעה לאחור. לא רע - אבל לא היינו מתנגדים גם למערכת תיקון, או לפחות התרעה–על, סטייה מנתיב. 

מאיזו עדה אמרת שאתה?


יש מכוניות שתכונותיהן נפרשות בפניך אט אט, דורשות זמן והתעמקות כדי לעמוד על טיבן. יש כאלו שכמו ילד מלא ביטחון עצמי מציגות את עצמן מיד, ברגע שנפגשתם. באטקה קופצות שתי תכונות כבר בדקות הראשונות של הנהיגה:


1. באטקה מותקן אחד ההגאים הפחות מוצלחים בהם נתקלתי בזמן האחרון.

2. התחושה בנהיגה קלילה בהרבה מהמקובל בקטגוריה.


ובהרחבה. ההגה נטול מרכוז ומשקל במהירות נמוכה, ומציע את כל הדיוק והישירות של ניסיון לתקוע מסמר עם פטיש עשוי ג'לי... בהמשך אגלה כי ככל שעולה המהירות הוא מקבל משקל מוצלח יותר, אך הדיוק נשאר לוקה בחסר. 

כמו פרייבט


ולגבי הקלילות - כמו עם העיצוב, גם כאן התחושה היא יותר של ''ליאון קצת גבוהה''. האטקה מתנהג כמו ''פרייבט'' בלי הסרבול והכבדות האופייניים לרכבי פנאי. אלו לא רק הביצועים - והתאוצות כאן זמינות וחזקות מהמקובל, בטח ביחס לגרסאות הבסיס של המתחרים - אלא בהתנהלות הכוללת. זה טוב, באופן כללי, אבל יכול להיות גם פחות טוב - למשל כשיורדים מהאספלט (אמרנו רכב פנאי, לא?).


בין הרמזורים ומחפשי החניה באזור התעשייה בו ממוקמת הסוכנות. אני רושם לעצמי שיש שיהוי קל ביציאה מהמקום, והתפקוד של תיבת ההילוכים בתנועה איטית לא תמיד חלק והדרגתי. שתי נקודות מוכרות ביחידות הנעה שמשלבות מנועי טורבו–בנזין ותיבות הילוכים דו–מצמדיות, ובשני המקרים לא מדובר במשהו אקוטי. 


הצד השני של מערכת ההנעה הזו מתגלה בהמשך המבחן - צריכת דלק טובה מאוד. מנוע ה–1.4 ליטר יודע לעבוד על 2 צילינדרים בלבד בזמן שיוט רגוע, ויחד עם הילוך שביעי ארוך (100 קמ''ש ב–2000 סל''ד) מתקבלת צריכת דלק מעולה בשיוט - 15.8 ק''מ לליטר בשיוט על כביש 6, 13.5 ק''מ לליטר בסיבוב פרברי ארוך ועתיר פקקים, ו–11.3 ק''מ לליטר בסיבוב הדינמי שלנו. לא רע בכלל.


אני אוסף את בני הצלם, הידוע גם בשם דויטשה בנק, מרשפון, ואנו מפליגים צפונה על כביש החוף. האטקה מפתיע ברמת בידוד הרעשים. רעשי הכביש והמנוע פשוט דופקים נפקדות, ורק במהירות תלת–ספרתית מתחילים להפציע רעשי רוח קלים. ועדיין - זה אחד מרכבי הפנאי, ובכלל, השקטים ביותר. יופי.


המתלים סובלים מנוקשות בסיסית, כאילו יש חיכוך במערכת שמונע מהם להגיב כראוי לשיבושים קטנים, כך שנסיעה על אספלט סדוק מכניסה את האטקה לוויברציות, וזה בולט יותר במהירויות בין עירוניות. שיבושים גדולים יותר מצליחים ''לחדור'' את הנוקשות הבסיסית ולגרום למתלים לעבוד - ולספוג את עיקר המכה. יחד עם ריסון טוב למדי על כביש גלי, מתקבלת נוחות ממוצעת. יחד עם השקט והנינוחות, מתקבל רכב נעים לנסיעות בין–עירוניות.

הספר והכפר


התדמית של סיאט קשורה גם ליכולת דינמית וחדוות נהיגה. האם האטקה מתאים לתדמית? כן - ולא. הוא מעביר, כאמור, תחושה קלילה - פונה, עוצר ומאיץ בקלילות, כאילו בלי מאמץ. וזה טוב לדעתנו - אם כי יש כאלו שהכבדות האופיינית לרכבי פנאי נותנת להם תחושה של מסיביות וביטחון. מצד שני, ההגה תוקע מקל גדול בגלגלי ההנאה מנהיגה, והתנהגות הכביש הניטרלית–עם–נטייה–לתת–היגוי–צפוי–במגבלות לא ממש מרטיטה. תרצו - תוכלו לעקוף כמעט את כולם בכביש המפותל. אבל פשוט לא בטוח שתרצו. האטקה לא מתגמל בסוג כזה של נהיגה.


עוד מקום בו האטקה לא מתגמל הוא בשבילים - תחושת ה''פרייבט'' ממשיכה גם מעבר לאספלט, וזה כבר לא כזה טוב. על השבילים הקלילות מתרגמת לעדינות, ועולה חשש לבריאות המכלולים שמתחתיך, במיוחד כאשר הגחון משמיע קולות חיכוך מוקדם מהצפוי. אומנם בקרת המשיכה היעילה תעזור לנהג לצאת ממצבים שחכם לא היה נכנס אליהם על שבילים בוציים, אך עדיין - אם אתם קונים רכב פנאי מתוך תכנון לצאת לטייל איתו מעבר לאספלט, האטקה הוא כנראה לא הבחירה המתאימה ביותר. 

אמושיו–מה?


לפני כמה שנים אימצה סיאט את הסלוגן 'אמושיון' - אמוציות, תחושות - כביטוי למה שאמור לייחד את מוצרי החברה, והתיימרה לייצר מכוניות שיפנו אל הרגש לא פחות, אם לא יותר, מאשר אל ההיגיון. אבל זה היה אז. האם הסלוגן 'אמושיון' עדיין רלוונטי לאטקה? לא ממש.


אפשר אפילו לטעון שהאטקה הוא תמונת הראי של הסלוגן - הוא פונה אל ההיגיון: צריכת הדלק טובה, האבזור טוב, סביבת הנהג נוחה לתפעול והביצועים טובים; אך הוא לא מצליח להפעיל את בלוטות הרגש, לא בעיצוב החיצוני והפנימי, ולא בהתנהגות הכביש. מי שבוחר מכוניות עם השכל, ימצא סיבות רבות לקנות את האטקה. מי שבוחר מכוניות עם הלב, יתקשה למצוא משהו ש''ידליק'' אותו. אולי אם יבחר בצבע כתום...

לנתונים טכניים: סיאט אטקה SEAT Ateca עברו לעמוד 2 >>
1   2  קדימה >>  
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
תאריך מאת1 תגובות
לפתיחת כל התגובותהוסף תגובה
לחץ לפתיחה1. כתבה חדשה - מבחן דרכים סיאט אטקה SEAT Atecaאתר השטח 4X417.03.17 06:39
סיאט נכנסת באיחור לא ממש אופנתי לזירת רכבי הפנאי - הג'יפונים עם הנעה קידמית בלבד. וכאן השאלה: האם האטקה יצליח להדביק את הפער בשוק בו התבססו המתחרים?
סגור הוסף תגובה
  הוסף תגובה
שם: להרשמה לאתר
דואר אלקטרוני: כתובת הדואל אינה מופיעה בתגובה
כותרת:
שלח/י
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
פיתוח TGASoft| עיצוב יעל קציר
פרסם באתר |תקנונים|עזרה|דרושים |צור קשר |כתבו עלינו |מי אנחנו
כל הזכויות שמורות לאתר השטח הישראלי ©

 טיולי ג'יפים בעולם | טורקיה | טיול ג'יפים בטורקיה | מדבר מערביטיול ג'יפים במדבר המערבי | ירדןטיול ג'יפים בירדןמרוקו טיול ג'יפים במרוקו | יוון טיול ג'יפים ביוון | כתבות ניווט | GPS | תוכנות ניווט | מכשירי קשר | ערכת חילוץ | קומפרסור גדול | קומפרסור קטן | רצועת גרירה| מבחן  דרכים - ג'יפים | רכב שטחג'יפ סופה | באגי | ספורט מוטורי | ראלי | WRC | מסלול טיול | טרקטורון | אופנוע | טיול אופנועים  | טיולים בארץ | הדרכת נהיגה |  אינדקס שטח - עסקים    The Israeli Off-Road site  | 4X4 | Offroad | ATV | motorcycles יצרני רכב: אודי, איסוזו, אלפא רומיאו, ב.מ.וו, ביואיק, גאז, ג'יפ, ג'נרל מוטורס, דודג', דייהו, דהייטסו, האמר, הונדה, וולוו, זיל, טאטא, טויוטה, יונדאי, ימהה, לאדה, לנד רובר, לקסוסמאזדה, מיצובישי, מרצדס, ניסאן, סאנגיונג, סובארו, סוזוקי, סופה, סיטרואן, סקודה, פולאריס, פולקסוואגן, פורד, פורשה, פיז'ו, קאמאז, קיה, קרייזלר, רכב נצרת, רנו, שברולט, FDW, KTM