חזרה לויקי

מרעול

  • שתף:
  • שלח
  • הדפסה

שביל צר החוצה מדרונות הרים או חמדות מדבריות. מרעול נקרא גם "שביל עיזים" בשפה מדוברת, או נ'קב בערבית, או סינגל / Single trac באנגלית.

undefined

מרעול או סינגל

השביל הצר הנקרא בעברית מרעול או באנגלית סינגל הוא בעצם ''שביל עיזים'' ברוחב אדם/חיה העובר על מדרונות ההרים או חוצה חמדות מדבריות והוא ה''חלום הרטוב'' של כל רוכב אופנוע או אופניים ומשמש גם כשביל בטוח להולכי רגל.  ההליכה או הנסיעה על המרעול היא החוויה הנוחה והמהנה ביותר לסייר בלב השטח במקומות שכלי רכב עם 4 גלגלים (או יותר) לא יכול לעבור בהם.

undefined

כיצד נוצר המרעול

המרעולים כבושים ברגלי הצועדים או בצמיגי הרוכבים בו. לרוב הסינגל זרוע סלעים השקועים בו או אבנים המדרדרות אליו אך עדיין נוח יותר לתנועה מאשר הסביבה. חלק מהמרעולים נוצרו ברגלי בעלי החיים המחפשים אוכל בשטחי מרעה שבמדרונות ההרים, חלקם עתיקים ונוצרו ע''י הצועדים בהם, חלקם נוצרו באמצעות רוכבי אופנועים ''גיבורים'' שפתחו בעצמם את הדרך בסבך ובין הסלעים וחלקם, כפי שניתן למצוא כיום ביערות המנוהלים ע''י קק''ל, הם מרעולים שהוכשרו באמצעות כלי הנדסאיים קטנים ועבודת כפיים של אנשי קק''ל והמתנדבים. 

undefined

למי מותר לנוע בסינגל?

רב הסינגלים בעולם מיועדים להולכי רגל ובעלי חיים. רוכבי דו-גלגלי הרוכבים על הסינגל עושים זאת (או מתבקשים) תוך שמירה על דרך ארץ וכבוד לשאר המשתמשים בשביל. במקומות רבים בעולם בה מסומנים שבילים אסור לרוכבים בכלל או לרוכבי אופנועים בפרט לנוע על שבילים המיועדים להולכי רגל. במפות סימון שבילים של מדינת ישראל מסומנים המרעולים בשמורות הטבע בקו מקווקו בודד (סינגל) ואסור לרוכבים בכלל (לא אופניים ולא אופנועים). על סינגל שלא בשמורת טבע מותר בשימוש לכל ההולכים והרוכבים עם בקשת התחשבות בשאר המשתמשים.

undefined

סינגלים / מרעולים בארץ ובעולם

undefined

undefined

undefined

undefined

undefined

undefined

undefined

undefined