חזרה לויקי

מתלה נפרד

  • שתף:
  • שלח
  • הדפסה

צורת חיבור גלגלים לשלדה באופן בו כל גלגל עצמאי ואינו קשור לתנועה אנכית של הגלגל השני בציר. מתלה קדמי נפרד הפך לסטנדרט מחייב כמעט ברכבי שטח בשנות ה-90. כיום יותר ויותר כלי רכב עושים שימוש בארבעה מתלים נפרדים (מיצובישי פג'רו, לנד רובר דיסקברי 3, ניסאן פאת'פיינדר). סוגים נפוצים: זרוע נגררת, עצמות עצה כפולות (זרועות A), מק'פרסון, מתלה רב-חיבורי. יתרונות: אחיזת כביש טובה, התנהגות כביש טובה, מהלך מתלה ארוך. חסרונות: ריבוי חלקים נעים, פגיעות, הקטנת מרווח גחון אפקטיבי.