אתר השטח הישראלי - ג'יפים רכבי שטח מסעות טיולים ניווט נהיגה ישראל ירדן מדבר מערבי מצרים טורקיה מרוקו רומניה
EnglishEnglish | יציאה |  RSS  | הוסיפו למועדפים | הפכו לדף הבית
שלום אורח  להרשמה לאתר logo
חיפוש
חפשחפש באתר
חיפוש מתקדם
מסעות והדרכות
נחל קדרון, מנזר המרס...
טיול מועדון סוזוקי ו...
מסע חוצה נגב - פסח 2...

ציוד לשטח
זוג מכשירי קשר G7 Pro
695 ₪
אתיופיה - מדבר דנקיל והר הגעש ארטה-אלה
4200 $
רסקיו טייפ - סרט היתוך מסיליקון
49 ₪


קישורים חשובים‎
מסעות טיפוס הרים
מרוקו - טיול ג'יפים
מרוקו - טיול אופנועי שטח
גאורגיה - טיול ג'יפים
הדרכת נהיגה בשטח טרשי



שטח TV
שטח טיוי
מבחן האייל או למה צריך בקרת יציבות

חדשות
רכב פנאי חדש וקטן לקיה

המיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש הושק בישראל

הבחירות של הקונסיומר רפורט ל-2017: סובארו פורסטר ו-XV

הדור הבא של הסובארו XV נחשף

כוכבות חדשות במבחני ריסוק

מיצובישי חושפת את האקליפס קרוס

אלפא רומיאו משיקה את הסטלביו



תמונת היום בגלריות
טיול סזוקי ויטרה פברואר 2017


חדש בפורומים שטח
נוריות ABS VSC/TRC VSC/OFF נדלקות מידי פ
טויוטה | Ogash Ofer | 26.03.17
נוריות ABS VSC/TRC VSC/OFF נדלקות מידי פ
טויוטה | ogilliam | 26.03.17
הכנה לחוצה ישראל
טיולים בארץ | geostant | 26.03.17

חדש בלוח רכבי שטח
מיצובישי פאג'רו
שנת 2010 | יד 2 | 05.03.17
טויוטה פראדו
שנת 1999 | יד 3 | 03.03.17
מיצובישי פאג'רו
שנת 2008 | יד 5 | 24.02.17

ראשי > טיפ שטח > אנציקלושטח

בקרת משיכה

מאת: צוות אתר השטח הישראליעודכן: 22.01.08

מערכת שתפקידה לשמור על אחיזת הגלגלים בעת פעולת ההאצה של הרכב או במילים אחרות לשמור על יכולת המשיכה של כלי הרכב.

במידה וגלגל מניע מחליק עקב העדר אחיזה, בקרת המשיכה תפחית את כוח המנוע המגיע לגלגל המחליק באמצעות בלימה של הגלגל המחליק ו/או הפחתת כוח המנוע באמצעות שליטה על המנוע. לאחר תאוטת הגלגל תחודש האחיזה והרכב יוכל להאיץ קדימה בבטחה ובמהירות.


מערכת בקרת המשיכה מבצעת פעולה הדומה לנעילת דיפרנציאל אך נדרשת החלקה בטרם תתבצע ''הנעילה'' כך שהמהירות העוברת בתחילה לגלגל המחליק תנותב לגלגל בעל האחיזה באמצעות הדיפרנציאל ולאחר כי הגלגל המחליק נבלם באמצעות מערכת בקרת המשיכה והבלמים של הרכב.

 

שם המערכת באנגלית TC כלומר TRACTION CONTROL ואפשר לקרוא לה גם: בקרת אחיזה.

 

ברכבים רבים בהם מותקנת מערכת של בקרת יציבות ESP ''מרוויח'' הרכב גם בקרת משיכה בזכות החיישנים, המחשב והפעלה של בקרת היציבות.

שמות נוספים למערכת:
בקרת משיכה
TC - Traction Control
TCS - Traction Control System
ASR - Anti-Slip Regulation 
ABLS - Active Brake Limited Slip
עליך להיות משתמש רשום כדי לצפות בהמשך הכתבה
להרשמה
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
פיתוח TGASoft| עיצוב יעל קציר
פרסם באתר |תקנונים|עזרה|דרושים |צור קשר |כתבו עלינו |מי אנחנו
כל הזכויות שמורות לאתר השטח הישראלי ©

 טיולי ג'יפים בעולם | טורקיה | טיול ג'יפים בטורקיה | מדבר מערביטיול ג'יפים במדבר המערבי | ירדןטיול ג'יפים בירדןמרוקו טיול ג'יפים במרוקו | יוון טיול ג'יפים ביוון | כתבות ניווט | GPS | תוכנות ניווט | מכשירי קשר | ערכת חילוץ | קומפרסור גדול | קומפרסור קטן | רצועת גרירה| מבחן  דרכים - ג'יפים | רכב שטחג'יפ סופה | באגי | ספורט מוטורי | ראלי | WRC | מסלול טיול | טרקטורון | אופנוע | טיול אופנועים  | טיולים בארץ | הדרכת נהיגה |  אינדקס שטח - עסקים    The Israeli Off-Road site  | 4X4 | Offroad | ATV | motorcycles יצרני רכב: אודי, איסוזו, אלפא רומיאו, ב.מ.וו, ביואיק, גאז, ג'יפ, ג'נרל מוטורס, דודג', דייהו, דהייטסו, האמר, הונדה, וולוו, זיל, טאטא, טויוטה, יונדאי, ימהה, לאדה, לנד רובר, לקסוסמאזדה, מיצובישי, מרצדס, ניסאן, סאנגיונג, סובארו, סוזוקי, סופה, סיטרואן, סקודה, פולאריס, פולקסוואגן, פורד, פורשה, פיז'ו, קאמאז, קיה, קרייזלר, רכב נצרת, רנו, שברולט, FDW, KTM