אתר השטח הישראלי - ג'יפים רכבי שטח מסעות טיולים ניווט נהיגה ישראל ירדן מדבר מערבי מצרים טורקיה מרוקו רומניה
EnglishEnglish | יציאה |  RSS  | הוסיפו למועדפים | הפכו לדף הבית
שלום אורח  להרשמה לאתר logo
חיפוש
חפשחפש באתר
חיפוש מתקדם
מסעות והדרכות
טיול נהיגה חוצה אירו...
סובב מצוק הצינים - י...
סובב מצוק הצינים - י...

ציוד לשטח
זוג מכשירי קשר G7 Pro
695 ₪
אתיופיה - מדבר דנקיל והר הגעש ארטה-אלה
4200 $
רסקיו טייפ - סרט היתוך מסיליקון
49 ₪


קישורים חשובים‎
מסעות טיפוס הרים
מרוקו - טיול ג'יפים
מרוקו - טיול אופנועי שטח
גאורגיה - טיול ג'יפים
הדרכת נהיגה בשטח טרשי



שטח TV
שטח טיוי
מבחן האייל או למה צריך בקרת יציבות

חדשות
תמונות ריגול ראשונות של טנדר ג'יפ

אלפא משיקה את הסטלביו בארץ

העכביש שייקח אתכם רחוק בשטח

מפה ומשם – לקט ג'יפאים

ניסאן טיטאן – גרסת הקמפינג

החדש של יונדאי נחשף

לעוף נמוך עם טויוטה לנד קרוזר

חדש: סוס עבודה חשמלי

סובארו חוזרת לגדולים



תמונת היום בגלריות
טיול סזוקי ויטרה פברואר 2017


חדש בפורומים שטח
עזרה בבחירת כלי לטיולי שבת
טרקטורונים | Ogash Ofer | 27.05.17
מתארגנת קבוצה לטיולים בשבתות וחגים.
שטח | orginal10 | 27.05.17
התותח מעל כולם
טיולים בעולם | אורח/ת | 26.05.17

חדש בלוח רכבי שטח
סוזוקי סמוראי
שנת 1987 | יד 7 | 27.05.17
סוזוקי ג'ימיני
שנת 2003 | יד 7 | 17.05.17
סוזוקי גרנד ויטארה
שנת 2009 | יד 2 | 15.05.17

ראשי > טיפ שטח > אנציקלושטח

דודג'

החברה הפחות מצליחה מבין שלושת יצרניות הרכב הגדולות בארה''ב, המוכרת בתחום השטח בעיקר בזכות ה-POWER WAGON
מאת: עופר אדרעודכן: 24.09.08
ה-power wagon המקורי
האחים הוראס וג'ון דודג' החלו את דרכם בעולם הרכב דווקא בייצור אופניים. עם תחילת הפריחה של המכוניות, ב-1900, מכרו את מפעל האופניים והחלו לייצר חלקים למנועים ולשלדות עבור יצרני רכב שונים, בין היתר לפורד. כעבור כ-15 שנים עשו צעד נוסף, והחלו לייצר מכוניות באופן עצמאי. ב-1920 נפטרו שני האחים ואלמנותיהם מכרו את המפעל לוולטר קרייזלר, שכבר אז היה לאגדה בדטרויט.
power wagon woody
קרייזלר התחיל את הקריירה שלו כמכונאי רכבות, והתקדם עד לדרגת מנהל עבודה. ב-1911 הוצע לו  להתמנות כמנהל הייצור בביואיק, שכבר היתה חלק מג'נרל מוטורס, וכחובב מכוניות מושבע הוא הסכים. קרייזלר היה מוכשר בעבודתו והצליח לייעל את קו הייצור בצורה משמעותית. ב-1916, כשביל דורנט השתלט בשנית על ג'י.אמ, הגיש קרייזלר את התפטרותו. דורנט, שלא רצה לאבד את המנהל המוכשר, הציע לו הצעה שאי אפשר לסרב לה: משכורת של 10,000 דולר בחודש (מקביל ל-160-170 אלף דולר של ימינו) ובונוס של חצי מיליון דולר בכל שנה, בכסף מזומן או במניות של ג'נרל מוטורס. קרייזלר כמובן ''חטף'' את ההצעה.
עליך להיות משתמש רשום כדי לצפות בהמשך הכתבה
להרשמה
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
פיתוח TGASoft| עיצוב יעל קציר
פרסם באתר |תקנונים|עזרה|דרושים |צור קשר |כתבו עלינו |מי אנחנו
כל הזכויות שמורות לאתר השטח הישראלי ©

 טיולי ג'יפים בעולם | טורקיה | טיול ג'יפים בטורקיה | מדבר מערביטיול ג'יפים במדבר המערבי | ירדןטיול ג'יפים בירדןמרוקו טיול ג'יפים במרוקו | יוון טיול ג'יפים ביוון | כתבות ניווט | GPS | תוכנות ניווט | מכשירי קשר | ערכת חילוץ | קומפרסור גדול | קומפרסור קטן | רצועת גרירה| מבחן  דרכים - ג'יפים | רכב שטחג'יפ סופה | באגי | ספורט מוטורי | ראלי | WRC | מסלול טיול | טרקטורון | אופנוע | טיול אופנועים  | טיולים בארץ | הדרכת נהיגה |  אינדקס שטח - עסקים    The Israeli Off-Road site  | 4X4 | Offroad | ATV | motorcycles יצרני רכב: אודי, איסוזו, אלפא רומיאו, ב.מ.וו, ביואיק, גאז, ג'יפ, ג'נרל מוטורס, דודג', דייהו, דהייטסו, האמר, הונדה, וולוו, זיל, טאטא, טויוטה, יונדאי, ימהה, לאדה, לנד רובר, לקסוסמאזדה, מיצובישי, מרצדס, ניסאן, סאנגיונג, סובארו, סוזוקי, סופה, סיטרואן, סקודה, פולאריס, פולקסוואגן, פורד, פורשה, פיז'ו, קאמאז, קיה, קרייזלר, רכב נצרת, רנו, שברולט, FDW, KTM