חזרה לויקי

הונדה

  • שתף:
  • שלח
  • הדפסה

החברה היפנית לא הלכה אף פעם עד הסוף בתחום רכבי השטח והיא מייצרת רק כלים רכים, דוגמת CR-V

 

החברה היפנית לא הלכה אף פעם עד הסוף בתחום רכבי השטח והיא מייצרת רק כלים רכים, דוגמת CR-V

 

 

עם מפעלים ביפאן, ארה''ב, הודו, קנדה, מקסיקו, בריטניה, בלגיה, ברזיל, קולומביה, תאילנד, טורקיה, מלזיה, פיליפינים, פקיסטן, וייטנאם וארגנטינה, הונדה היא היום יצרנית הרכב החמישית בגודלה בעולם ויצרנית המנועים הגדולה ביותר. מלבד מכוניות, היא מייצרת כמובן גם אופנועים וקטנועים, משאיות, טרקטורונים, מטוסים, מנועי סילון, סירות ומנועים ימיים, גנרטורים, כלים מוטוריים לגינון ועוד. לאחרונה נכנסה גם לייצור של אופני הרים מקצועיים. חטיבת היוקרה שלה נקראת אקורה (Acura),  שמוכרת בעיקר בשוק האמריקאי ובשנים האחרונות גם בסין.

 

 

 

 

החברה הוקמה בשנת 1948 על ידי סוויקרו הונדה (Soichiro Honda), בנו של מתקן אופניים, שכבר מגיל צעיר עבד לצד אביו בבית המלאכה. בתחילה יצר במפעלו רק אופנועים וקטנועים, כשהמכונית הראשונה נבנתה בתחילת שנות ה-60. באותן שנים נכנסה הונדה גם לזירת הפורמולה 1 ומאז היא שם.
הזינוק הגדול של החברה נעשה רק בשנת 1973, עם הצגתה של הסיביק, שזכתה להצלחה גדולה בארה''ב. הצרכנים האמריקאים מעריכים מאוד את המכוניות של הונדה, שזוכות באופן עקבי במקומות ראשונים בסקרי שביעות רצון של קונים ובסקרי אמינות.

 

 

 

 

את הכניסה הראשונה לתחום השטח עשתה הונדה בשנת 1994, כש''אימצה'' את האיסוזו רודיאו ומכרה אותו תחת שמה כ''פספורט''. רכב השטח הראשון של אקורה היה הטרופר, שנמכר תחת השם ''אקורה SLX''. רק ב-1996 החלה החברה לייצר רכב עם הנעה 4X4 שכולו מתכנון וייצור עצמי, ה-CRV, שנבנה על בסיס הסיביק. היום אנחנו נמצאים כבר בדור השלישי של ה-CRV, אחת המכוניות הנמכרות ביותר של הונדה (למבחן דרכים CRV דור שני).

 

 

 

מ-1999 עד 2005 ייצרה הונדה גם את ה-HRV, שהתבסס על מכלולי מכונית המיני של הונדה, ה''לוגו'' שהוחלפה מאוחר יותר על ידי הג'אז (למבחן דרכים הונדה HRV).

 

 

 

 

ב-2001 הוצגה האקורהMDX , עם מכלולי האקורד, ושנתיים מאוחר יותר הגיעה ההונדה פיילוט, המתבססת על אותם מכלולים. הונדה גם מייצרת טנדר, ה''רידג'-ליין'' (Ridgeline), שהוא הטנדר היחיד בארה''ב שנבנה על בסיס מכונית נוסעים.
ה-CRV משמש היום בסיס לעוד שני רכבים: הונדה אלמנט ואקורה RDX.  
למבחן השוואתי בין הונדה CRV, מיצובישי אאוטלנדר וסובארו פורסטר    

 

 

 

 

תמונות נוספות של דגמי הונדה