חזרה לויקי

יונדאי

  • שתף:
  • שלח
  • הדפסה

Hyundai הקונצרן הקוריאני שהחל את דרכו בייצור כלי רכב של אחרים, הוא היום החמישי בגודלו בעולם במספר כלי הרכב הנמכרים

כלי הרכב הראשון שיצא ממפעלי יונדאי, בשנת 1968, היה פורד קורטינה שהורכב בדרום קוריאה ברישיון. המכונית הראשונה של יונדאי מתכנון עצמי, הפוני, שיצאה לשוק ב-1975, נסמכה על מכלולים מכניים של מיצובישי. הקו הזה המשיך גם כשהחברה החלה לייצר רכבי שטח ב-1991, הגאלופר מתוצרתה היה בעצם מיצובישי פג'רו דור ראשון. רק בשנות ה-90 הצליחה יונדאי לתכנן ולייצר מנועים ותיבות הילוכים מתוצרת עצמית טהורה ומאז יצאה לדרך מפוארת.

image

בתחום השטח, כאמור, החלה יונדאי עם הגאלופר, שהיה פג'רו דור ראשון שעבר שינויים קוסמטיים קלים. גם מחליף הגאלופר, הטראקאן, היה בעצם פג'רו, מהדור השני. לאחר שייצור הטראקאן הופסק ב-2007, נשארה יונדאי רק עם רכבי שטח ''רכים'': הטוסון, שתמחור אגרסיבי שלו הפך אותו ללהיט מכירות בישראל; הסנטה-פה והוורה קרוז שתוכננו לפי דרישות השוק האמריקאי. לאחרונה הציגה יונדאי את ה-IX55 שהוא ורה קרוז שהותאם לטעם הקהל האירופאי.

image

סדרת הייצור הראשונה של הגאלופר

image

היום יש לקונצרן מפעלים ברחבי העולם והוא נחשב ליצרן החמישי בגודלו בעולם (במספר כלי הרכב הנמכרים). בשנת 1998 - בניגוד לעמדת הממשלה הקוריאנית שרצתה לבזר את הבעלויות על מפעלי הרכב בארצה - רכשה יונדאי את מפעל קיה וחתמה על הסכמי שיתוף פעולה עם דיימלר להקמת מפעל לייצור משאיות קלות, תוכנית שלא יצאה בסוף אל הפועל.

image

לקריאה נוספת:

סנטה-פה במבחן השוואתי מול שברולט קפטיבה

מבחן השוואתי בין טראקאן לרקסטון

השקת הטוסון

מבחן דרכים לטוסון

מבחן דרכים לסנטה-פה ברומניה

חדש בארץ: יונדאי קונה

יונדאי פותחת את 2019 עם טוסון וסנטה-פה חדשים

מתחזקים במדבר - יונדאי טוסון 2018

מבחן דרכים השוואתי - יונדאי טוסון מול מאזדה CX-5 מול פורד קוגה

יונדאי מתחילה מבראשית

מבחן דרכים יונדאי טוסון Hyundai Tucson

יונדאי איוניק בהשקה Hyundai IONIQ

תמונות נוספות:

image

image

image