חזרה לויקי

אפריליה

  • שתף:
  • שלח
  • הדפסה

יצרן אופניים איטלקי, שהתפתח לאחד המותגים המובילים בתחום אופנועי הספורט והשטח

 

יצרן אופניים איטלקי, שהתפתח לאחד המותגים המובילים בתחום אופנועי הספורט והשטח

 

 

בתום מלחמת העולם השנייה הקים אלברטו בג'יו (Alberto Beggio) מפעל לייצור אופניים בעיירה הקטנה נואל (Noale) ליד ונציה. ב-1968 הצטרף בנו, איבנו, לעסק והוא זה שדחף את אפריליה לכיוון של בניית אופנועים. הכלי הראשון שיצא משערי המפעל היה בנפח 50 סמ''ק ואחריו נבנו גם שני דגמי סקוטר, הקוליברי והדניאלה. ורק ב-1970 נבנה הכלי ה''אמיתי'' הראשון, הסקרבאו (Scarabeo). השם הזה משמש את אפריליה עד היום, למגוון קטנועים מנפח 50 ועד 500 סמ''ק.

 

לופז-קונטרדו על ה-RXV450 בדרך למקום שלישי בדקאר 2010

 

 

לופז-קונטרדו על ה-RXV450 בדרך למקום שלישי בדקאר 2010

 

 

 

בשנים הראשונות צוידו הכלים במנועים בנפח 50 עד 125 סמ''ק, חלקם מתוצרת זק''ש וחלקם מתוצרת הירו. נעשה שימוש גם במנועים של מינרלי ושל פרנקו-מוריני. חלק מהדגמים נמכרו תחת השם סקרבאו, ללא אזכור לאפריליה.
מאמצע שנות ה-70 החלה אפריליה להיות פעילה בתחום מירוצי האופנועים, וב-1977 זכתה בתארים ראשונים באליפות איטליה. החברה המשיכה לפתח אופנועי קרוס, אנדורו וכביש, וקבוצת המירוצים שלה היתה פעילה בכל הקטגוריות. ב-1985 נכנסה גם למירוצי ה-MotoGP ורוכביה זכו עד היום ב-33 תארים. 

 

 

RX125 מודל 1988

 

 

RX125 מודל 1988

 

 

 

אפריליה היתה תמיד חלוצה בטכנולוגיות חדשות, כמו מצערת אלקטרונית ב''שיבר 750'' או תיבת הילוכים אוטומטית-אלקטרונית ב''מאנה 850''. אפריליה גם ידועה בתצורות מנוע לא מקובלות, כמו שלוש בוכנות בטור או דבקותה בתצורת ה-V2, כמו המנוע באופנועו של פרנסיסקו לופז-קונטרדו, שהגיע במקום השלישי הכולל בדקאר שהסתיים השבוע. הצ'יליאני, המוכר בכינוי '''צ'אלקו'', זכה במקום הראשון בקטגוריית ה-450 סמ''ק, עם האפריליה RXV450 שלו.
ב-2004 נרכשה אפריליה על ידי קונצרן פיאג'ו, שבעקבות הרכישה הפך ליצרן הדו-גלגלי הרביעי בגודלו בעולם.
 

 

 

אופנועים נוספים מתוצרת אפריליה

 

 

 

 

 

 

 

ובארץ...

 

אפריליה מיובאים מסודר לישראל החל משנת 2009. יוני לוי, אלוף הארץ בשנים האחרונות בתחום האנדורו ואופנועי השטח, התחיל לרכב על האפריליה (במקום על סוזוקי) וכמובן שומר על מקומו בראש הצמרת:  קישור - דורות של אלופים - ליגת האינדורו מירוץ 3     
קישור - אנשי המערות - אליפות ישראל באינדורו  2  
קישור - עמק האושר - מרוץ אנדורו ראשון לעונת 2010