שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ללכת אל המים

הגשמים העזים שירדו השבוע גם בדרום הארץ הביאו לזרימות בנחלי הנגב והערבה. הצפי הוא שחלק מהנחלים ימשיכו לזרום גם בסוף השבוע, וזה הזמן לרדת דרומה

המערכת החורפית שפוקדת את המדינה השבוע, מילאה במים את ערוצי הנחלים והגבים בדרום הארץ. לאור מזג האוויר הצפוי בסוף השבוע – זה הזמן לטייל בדרום וליהנות מהמחזה המרהיב של זרמי המים העזים על רקע פריחת הנרקיסים.
נחל רמון – ערוץ הנחל במכתש התמלא מים. אם ירדו גשמים היום או מחר, הזרימה תמשיך גם לתוך סוף השבוע. לא צריך לרדת לתוך המכתש, אפשר לצפות בנחל בבטחה מצידי כביש מספר 40.
עין מעריף ועין עבדת – המפל העליון בעין עבדת זורם יפה. עין עבדת סגור אבל ניתן להיכנס לתצפית העליונה ללא תשלום. הזרימה צפויה להימשך גם במהלך סוף השבוע.

עין עבדת

עין עבדתעין עבדת

בורות לוץ – הבורות מלאים במים. בורות נוספים – בור חמת מלא במים, הבריכה המתוקה על יד אתר החולות הצבעוניים מלאה גם היא. הבורות צפויים להיות פתוחים ומלאים במים במהלך סוף השבוע.
בערבה, נחל צין ונחל פארן זרמו בעוז וגם אם הזרימה לא תימשך, לבטח ישארו בהם סימני המים. בנגב המערבי, היו זרימות בנחל רות, נחל לבן, נחל ניצנה ונחל הבשור, אזור נפלא לטיול סוף שבוע רטוב.  
צפונה יותר, גם נחל באר שבע, אשר מתחיל בדרום הר חברון ונשפך לנחל הבשור, החל לזרום. ניתן לצפות מקרוב בזרימה, אם תימשך, מפארק נחל באר שבע המציע מסלולי טיול קצרים ברגל או באופניים.
נשמח אם הגולשים באתר שברשותם מידע נוסף על זרימות בנחלים ו/או תמונות יוסיפו אותם לשרשור שנפתח בנושא זה בפורום ''טיולים בארץ''.

נחל בוקר

נחל בוקרנחל בוקר

תגובות

6 תגובות

1

talilim

09 בדצמבר 2009 ב 11:13

כתבה חדשה - ללכת אל המים

יש מישהו שיוצא לטיול בסופש הקרוב לראות מים?

2

zeingezunt

09 בדצמבר 2009 ב 17:36

כתבה חדשה - ללכת אל המים

 יפה מאוד עושה חשק

3

Ogash Ofer

09 בדצמבר 2009 ב 18:02

כתבה חדשה - ללכת אל המים

קישורים לשתי כתבות בנושא השטפונות:
טיפ שטפונות
יש הגיון בשטפון

4

sharonm2

09 בדצמבר 2009 ב 18:49

כתבה חדשה - ללכת אל המים

יש איזשהו קובץ לטיול ?

5

אורח/ת

11 בדצמבר 2009 ב 12:12

ללכת על המים

מעוניין להצטרף לראות שטפונות

6

אורח/ת

12 בדצמבר 2009 ב 12:33

מה קורה השבת?

משהו ראה שטפונות?