שטח 4X4 > מסלולי טיול > גליל ורמת הגולן

בדרך לים – מסלול טיול מרמות מנשה לעמק חפר

המסלול הישראלי: מתחילים בקצה של העמק (יזרעאל), מטפסים לרמות (מנשה) ודרך הנחלים (תנינים ואלכסנדר) יורדים מערבה לים (התיכון).
מסלול של כ- 70 ק"מ, תחילתו בקצב ועבירות בינונית והמשכו בעבירות קלה וקצב מהיר. המסלול מופיע בצורה של סיפור דרך מפורט עם 21 נקודות ציון הניתנות להורדה מהאתר. המסלול אינו עובר בשטחי אש של צה"ל (אלא בסמוך) ולכן אפשרי לביצוע גם באמצע השבוע – לא לשכוח את הגלגל לים!

שיטת הניווט

הניווט במסלול הנוכחי הוא קל באופן יחסי, מבוסס על נסיעה בשבילים ברורים בשטח. יש לנסוע ישר ועל השביל המרכזי מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין כל נקודה לנקודה ולעקוב אחר סימון השבילים, אם קיים. בכל נקודה שבה צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון. שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר) - לכן השתמשו בשכל הישר והתאימו את סיפור הדרך לשטח. מומלץ להשתמש במפה בטרם יציאה לדרך ותוך כדי הטיול. שימו לב כי צבע השבילים המסומנים במפה הוא צבע השבילים בשטח. אם תשתמשו גם במכשיר GPS תוכלו להגביר את ביטחונכם העצמי גם אם אין לכם ניסיון רב בניווט.
כתבות ניווט והוראות הפעלה של מכשירי ניווט לוויני - קישור

הכנות

המסלול אינו דורש תכנון מקדים או הצטיידות בציוד מיוחד (למעט בחורף)
אמצעים בסיסיים יספיקו:
לטיפ שטח על ציוד לשטח והוראות הפעלה - הקליקו כאן

הכנות

תחילת המסלול:

תחילתו של המסלול בצומת משמר העמק שעל כביש 66 (צומת מגידו –צומת התשבי) לכיוון כביש מספר 6953 המטפס לעין השופט ולישובי רמות מנשה
נ.צ. 1 – צומת משמר העמק

נוסעים במעלה כביש מספר 6953 לכיוון עין השופט/רמות מנשה
1.1 ק''מ שער בקר משמאל לכביש שדרכו נכנסים לשטח
שימו לב כי הפתיחה של השער היא משמאל, מתחת עץ התאנה. הקפידו לסגור את השער היטב שכן הפרות הן מקור פרנסה לבעליהן ובנוסף, אינכם רוצים להיפגש עם פרה בעיקול הכביש במהירות של 80 קמ''ש, מדובר בסכנת חיים מוחשית לנוסעי הרכב.
מבחינה בטיחותית כדאי לעמוד בשוליו הימניים של הכביש, לפתוח את השער ואז לחצות ולהיכנס לשטח. היזהרו בעת חציית הכביש! כלי הרכב משני הכיוונים אינם בהכרח מודעים לכלי רכב אחר שחוצה ''סתם כך'' את הכביש והרי ''איזה אינטרס יש להם לבוא פה....'' (פולי ז''ל)
נ.צ. 2 – שער בקר

פונים שמאלה/דרומה ומטפסים על השביל הראשי
0.4 ק''מ - פונים שמאלה בצומת לכיוון השלט ''יער הקיבוצים''
0.5 ק''מ (מצטבר) השביל מתעקל שמאלה לעבר המגדל שעל הגבעה
0.7 ק''מ (מצטבר) רחבה למרגלות המגדל
נ.צ. 4 – המגדל
המגדל הוא חלק מהאנדרטה לבני הקיבוצים שנפלו במערכות ישראל. התצפית מהמגדל היא לעמק יזרעאל ולרכסים שסביבו המאפיינים את הקיבוצניקים מהזן הקשוח של אנשי העמק.
במבט צפון-מזרחה וצפונה נגלה עמק יזרעאל במלוא הדרו. לעמק היסטוריה של אלפי שנים מדרך הים העתיקה החוצה אותו ממצרים לסוריה, התיישבות של בני ישראל והקרב המפורסם של דבורה הנביאה עם סיסרא ועד לציונות המתחדשת. קיבוץ משמר העמק נמצא קרוב אלינו למטה (שם התחלנו את המסלול). ההר הירוק שמצפון הוא הכרמל, ועליו ניצב מנזר המוחרקה. בקצה הרכס ובהמשכו רואים את הבתים של עיר הכרמל – עוספייה ודליית אל כרמל. מימין רואים את הרכס של מגדל העמק שבהמשכו נצרת ונצרת עילית. ימינה לו כיפה עגולה ומבודדת - זהו הר תבור ועוד ימינה- גבעת המורה שעליה רואים את הבתים של עפולה עילית ולמרגלותיה את עפולה.
חוזרים חזרה לצומת עם השלט של ''יער הקיבוצים''

פונים ימינה לשביל הלבן והצר
0.3 ק''מ צומת T - פונים שמאלה עם העלייה (מי שלא שילב 4X4 או נעל דיפרנציאל מרכזי – זה הזמן!)
0.5 ק''מ (מצטבר) צומת T כפולה - פונים שמאלה וממשיכים על המסעף הימני בכיוון העלייה
0.6 ק''מ (מצטבר) צומת - פונים ימינה ומטפסים לצד צינור מים
0.7 ק''מ (מצטבר) בקתה למטיילים משמאל לדרך
נדיר למצוא במדינת ישראל בקתות לשימוש המטיילים כך סתם לאורך הדרך. הבקתה המיוחדת הוקמה במקומות שונות בארץ, עלתה באש והוקמה שוב בעקשנות של חברי משמר העמק. הבקתה לזכרו של חברם - רב סרן אורי ארבל - לוחם ומפקד בצנחנים. במלחמת יום כיפור לאחר שחצה את התעלה נפל אורי ארבל בעת חילוץ טנקיסטים בעיר סואץ – על גבורתו ומסירות הנפש קיבל את צל''ש הרמטכ''ל. שמרו על הניקיון ושמרו על היער!
0.9 ו-1 ק''מ (מצטבר) צמתים - יש להמשיך ישר ושמאלה
1.3 ק''מ (מצטבר) צומת T
נ.צ. 3 – צומת T

פונים שמאלה וממשיכים על השביל הראשי-הלבן ''דרך הפארק''
חוצים מספר צמתים ופניות שבהם יש להמשיך על הדרך המרכזית
1.3 ק''מ צומת גדול עם שילוט ל''חרבת בית ראש''
רוצים להשתעשע ולטפס מעלה? המשיכו ישר בצומת ושמרו על השביל והפניות שמאלה – כך תגיעו לראש הגבעה. סביב הגבעה ירידות חדות עם הצלבות ואתגרי נהיגה ברמות שונות. טפסו ורדו ושוב ולבסוף חזרו לצומת ממנה יצאתם
לטיפ שטח לטיפוס עלייה בשטח - הקליקו כאן
נ.צ. 5 – צומת ביער

פונים שמאלה/ דרומה (מי שירד מחרבת בית ראש – פונה ימינה) ונוסעים על השביל עם השלט ''יציאה לדרך הפארק''
0.6 ק''מ צומת עם מספר שבילים - פונים שמאלה על הדרך הלבנה עם השלט ''דרך הפארק גלעד'' וסימון השבילים הכחול
0.8 ק''מ (מצטבר) צומת אספלט - ממשיכים ישר עם השלט ''דרך הפארק גלעד''
1.1 ק''מ (מצטבר) צומת - ממשיכים ישר וחוצים מעל מעבר בקר השקוע בקרקע
גדרות ומעברי בקר – אזור רמות מנשה הוא שטח מרעה ובו מעברי בקר שונים המפרידים בין חלקות שונות לשטחי האש ולכבישים. על חשיבות סגירת השערים כתבתי בהתחלה – גם פרנסה וגם בטיחות. אבל מה עושים עם עוברי אורח לא ממושמעים? מתחכמים! וכך הומצא לו מעבר הבקר השקוע בקרקע. פרה מפחדת לחצות את הפסים ואילו רכב או הלך רגל חוצים זאת בקלות. איך תזהו את הבוקרים? סוס ולאסו כבר כמעט ולא בשימוש אבל טנדר 4X4 וחוטי תיל יש בשפע!
1.6 ק''מ (מצטבר) הדרך מתחילה לרדת
1.8 ק''מ (מצטבר) צומת - ממשיכים ישר בין גדרות התיל לכיוון העצים (עוזבים את השביל הכחול שפונה שמאלה לתוך השטח אש)
2.2 ק''מ (מצטבר) צומת - ממשיכים ישר על השביל הצר לכוון שלושת העצים
2.5 ק''מ (מצטבר) צומת T ליד שלושת העצים - פונים שמאלה על השביל שבין שדרת הסברס
3 ק''מ (מצטבר) מעבר בקר - חוצים ופונים שמאלה לכיוון מבנה הבטון
3.1 ק''מ (מצטבר) מבנה בטון ובתוכו מעין של מים צלולים הזורמים לשוקת בקר
נ.צ. 6 – עין כפר

פונים דרומה לכיוון עצי הזית בירידה לאורכו של נחל תנינים
0.4 ק''מ צומת ליד עץ גדול - פונים שמאלה לשביל המטפס מעלה (ההמשך במורד הנחל חסום להולכי רגל בלבד)
0.7 ק''מ (מצטבר) מגיעים לצומת T על דרך לבנה כבושה - פונים ימינה/מערבה לכיוון העלייה
1 ק''מ (מצטבר) צומת T באוכף
נ.צ. 7 – צומת T

פונים ימינה
0.1 ק''מ צומת - יש להמשיך ישר וימינה על השביל המשני
0.5 ק''מ (מצטבר) צומת T (ליד בור של סיב אופטי) - פונים ימינה ויורדים לכיוון נחל תנינים
1 ק''מ (מצטבר) צומת T בתוך הנחל - פונים שמאלה/מערבה עם הנחל
1.1 ק''מ (מצטבר) צומת - פונים שמאלה, חוצים מעבר בקר וממשיכים בירידה עם הנחל
2.8 ק''מ (מצטבר) מבנה המשאבות הנטוש של עין גלעד
3.7 ק''מ (מצטבר) צומת T עם שביל ראשי - פונים ימינה
3.8 ק''מ (מצטבר) תמרור עצור בצומת על כביש האספלט - פונים שמאלה על הכביש
4.1 ק''מ (מצטבר) צומת על הכביש - פונים ימינה (כאן תבחינו בשילוט ''שטח אש'', אך אל חשש, הוא מוצב שלא במקום. מי שהציב אותו כאן רצה להפחיד/אינו יודע לקרוא מפה/חשב שהוא חכם גדול או כנראה כל התשובות גם יחד)
הדרך ישר מטפסת לקיבוץ גלעד או בשמו הישן אבן יצחק. משמאל, גבעת הרקפות ששווה ביקור בשביל הרגלי בתקופה שלאחר הגשם
נ.צ. 8 – צומת אספלט

נוסעים על כביש האספלט מערבה
1.3 ק''מ ולפני העיקול הגדול בכביש - פונים ימינה/צפונה לשביל העובר בין שדות ויורד עד הנחל
1.4 ק''מ (מצטבר) פונים שמאלה עם השביל במורד נחל תנינים
1.6 ק''מ (מצטבר) מפל מקסים מימין (פעיל רק לאחר שיורד גשם)
2.8 ק''מ (מצטבר) צומת שבילים ליד מתקן שאיבה גדול של מקורות
נ.צ 9 – מתקן גלעד 3

חוצים את הצומת ומגיעים לצד שער הכניסה למתקן השאיבה
פונים שמאלה ומטפסים עם השביל לכיוון דרום-מזרח
0.4 ק''מ צומת T לצד מאגר המים הגדול של מקורות ''בור חובזה'' - פונים ימינה/מערבה עם הירידה
2 ק''מ (מצטבר) צומת T לצד כביש 6 ההולך ונסלל
נ.צ. 10 -כביש 6

פונים שמאלה/דרומה על השביל הכבוש לצד כביש 6
1.7 ק''מ צומת הכניסה לגבעת ניל''י (משמאל) - ממשיכים ישר ודרומה על האספלט
4.6 ק''מ (מצטבר) צומת T - פונים ימינה ועוברים תחת הגשר של כביש 6 (משמאל הכניסה לרגבים)
5.1 ק''מ (מצטבר) קצת לפני מפעל התערובת - פונים שמאלה לשביל ''המוביל הארצי''
נ.צ. 11 – צומת מפעל התערובת

נוסעים דרומה על שביל המוביל (שביל שירות העובר לצד מוביל המים הארצי המגיע מהכנרת למרכז הארץ)
1.6 ק''מ חוצים את נחל ברקן כשמשמאל כביש 6
4.5 ק''מ (מצטבר) עולים על האספלט וממשיכים ימינה (משמאל אנדרטת מג''ב)
4.9 ק''מ (מצטבר) כביש האספלט עובר תחת כביש 65 של ואדי ערה
5.1 ק''מ (מצטבר) צומת T
עד כאן - 29 ק''מ של טיול ברמות מנשה. מימין צומת משמר הגבול והיציאה מערבה לכיוון חדרה וכביש החוף או מזרחה לכביש 6 ולעפולה
נ.צ. 12 – צומת מדרום לצומת מג''ב

פונים שמאלה לכביש 574 לכיוון קיבוץ ברקאי
1.6 ק''מ מימין תחנת דלק של דור וחנות לנשנושים וארטיקים
3.3 ק''מ (מצטבר) צומת שער מנשה - פונים ימינה לכביש 6403
4.9 ק''מ (מצטבר) פונים שמאלה לשביל כורכר בקצה החממות ולצד שדרת עצי אקליפטוס
נ.צ. 13 – ירידה מהכביש

1.2 ק''מ חוצים את הגשר מעל נחל עירון דרומה לכיוון הגדר ומגדל השמירה של הבסיס (ביום שמש אפשר לראות צבים משתזפים בנחל) ופונים ימינה לצד הנחל והגדר
2.2 ק''מ (מצטבר) ממשיכים עם הנחל מערבה (ימינה) כאשר הגדר מתרחקת ופונה מזרחה
4.9 ק''מ (מצטבר) צומת T שמימין גשר בטון גדול על הנחל
נ.צ. 14 – צומת T

פונים ימינה וחוצים את הגשר. מיד לאחריו שומרים על השביל השמאלי ויורדים עם נחל חדרה – חדי העין יבחינו בסימון שבילים כחול
1 ק''מ פונים שמאלה לגשרון החוצה את הנחל ומטפס על הסוללה של בריכת הדגים
פונים ימינה, נוסעים על הסוללה עד מיכל הזנה מספר 912 בקצה בריכת הדגים ופונים שמאלה על הסוללה
1.7 ק''מ (מצטבר) השביל שובר שמאלה/מזרחה לאורך הבריכות
3.4 ק''מ (מצטבר) מגיעים לסוף בריכות הדגים ופונים ימינה/דרומה בירידה מהסוללה
תל דרור ממול – ובעלי הילוך LOW לא יכולים להימנע מלשלב ולטפס על התל – שימו לב! נדרש לתת גז קבוע ולטפס רצוף (העלייה חלקה גם ביום קיץ)
מי שיורד מהתל פונה שמאלה, ומי שלא טיפס עוקף משמאל וממשיך דרומה בשביל בין השדות לכיוון סוללת העפר שמימין (פעם עברה כאן הרכבת)
4.4 ק''מ (מצטבר) המשך השביל
נ.צ. 15 – חזרה לשביל

ממשיכים דרומה על השביל ממערב לקו המתח הגבוה ההולך ומתקרב
1.6 ק''מ השביל חוצה תחת קו המתח וממשיך דרומה לכיוון החממות של המושב אחיטוב
3.3 ק''מ (מצטבר) עמוד חשמל פינתי - פונים ימינה לשביל שבין החממות
נ.צ. 16 חממות

פונים דרומה. בין החממות שמשמאל רואים את קו המתח הגבוה
1 ק''מ חוצים תעלת מים בוצית (גם בקיץ)
1.8 ק''מ (מצטבר) השביל יוצא מהחממות לכיוון קו המתח הגבוה
3.4 ק''מ (מצטבר) מגיעים לעיקול החד והמסוכן שעל כביש 581 – עצור!
נ.צ. 17 עיקול בכביש 581

מסתכלים היטב על הכביש – זהירות! פונים ימינה ומשתלבים בתנועה
1 ק''מ פונים שמאלה בצומת לכביש 5803 לכיוון אמץ וגן יאשיה
2.9 ק''מ (מצטבר) הכביש מתעקל חזק שמאלה - ממשיכים ישר לשביל (המוביל) המסומן בסימון שבילים אדום
נ.צ. 18 שביל אדום
המוביל הארצי הוא עורק המים הראשי של מדינת ישראל המחבר את הכנרת עם הנגב ואת מרבית מפעלי המים החשובים של מדינת ישראל. מהכנרת זורמים המים בתעלה פתוחה עד מאגר אשכול (ליד צומת המוביל) ומשם עד לראש העין כ-80 קמ בצינור באדמה. השביל האדום הוא דרך השירות של חברת מקורות

דרומה על המשכו של שביל המוביל המסומן אדום
4.1 ק''מ צומת שבילים של המוביל עם שביל כורכר כהה כשלצידו שדרת עמודי תאורה מעץ
נ.צ. 19 צומת שבילים

ימינה/מערבה לשביל הכהה המסומן בסימון שבילים שחור
0.3 ק''מ חולפים על פני בית העלמין האזורי וכשהאספלט מתעקל ימינה, ממשיכים ישר לשביל הכורכר שלצד נחל אלכסנדר
0.8 ק''מ (מצטבר) חוצים גשר אירי ופונים ימינה במורד הנחל

1197810
צומת חפר

מצורף קובץ TWL להורדה

שימו לב! הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת NAVIGUIDE,
לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''

להורדת הקובץ לחץ כאן

מצורף קובץ TWL להורדה

davidginon

14 בנובמבר 2008 ב 23:22

בדרך לים

אני עושה מחר את הטיול של בדרך לים שיש במסלולי טיןל באתר ורציתי לדעת אם עוד אנשים גם עושים את המסלול אנחנו משפחה עם 3 ילדים 10 8 ושנה וחצי   0508810434 דוד davidginon@walla.com

davidginon

16 בנובמבר 2008 ב 01:02

ניווט לוקה בחסר

הטיול חמוד מאוד.אבל הניווט שמוסבר לא הכי מדויק והרבה פעמים התבלבלנו וחזרנו על עקבותינו

16 בנובמבר 2008 ב 06:22

חכם השביל מן ההולך בו

ראשית אשמח אם תפרטו היכן היו הבעיות בניווט?
שנית אני מניח כי עיקר הברבורים (טעויות בניווט) קרו בתחילת המסלול.
רמות מנשה, בתחילת המסלול, משופעת בשבילים רבים.
שיטת הניווט במסלול הטיול היא נסיעה על השביל הראשי/מרכזי כל עוד לא נכתב אחרת.
שיטת הניווט בשטח רווי צירים אומרת: חכם השביל מן ההולך בו...
כלומר: הקפידו על השביל הראשי והברור יותר והוא יוליך אתכם למקום הנכון...
מי שיקפיד על כך הטיול יזרום לו בקלות יותר. שימוש ב-GPS עם נקודות הציון המצורפות יגביר את הבטחון העצמי ויקל על הניווט.

16 בנובמבר 2008 ב 18:01

לעופר

לעופר שלום רשמת בניווט נ.צ 5 שמגיעים לצומת T ליד 3 העצים וזה לא צומת T והפניה שמאלה היא דרך שער של בקר שצריך לפתוח. ב נ.צ 9 רשמת שחוצים את הצומת ומגיעים לצד השער הכניסה למתקן שאיבה ובפועל היתי צריך בצומת לפנות שמאלה ולא לחצות ואז המתקן שאיבה מימיני ןאז לוקח ימינה למתקן ומגיע לשער ופונה שמאלה לעליה .אם תרצה תכל לדבר איתי 0508810434 .עשיתי גם את הטיול שכתבת מערד לים המלך ולא היו שום בעיות היה טיול מוצלח מאוד.

עופר אדר

17 בנובמבר 2008 ב 10:33

בעיית עבירות

הקטע שבין נקודות 15 ל-17 - קשה ביותר למעבר בחורף גשום

speed

01 בינואר 2009 ב 11:29

אני בהלם.. ובטח עם תגובה 2

מנסיון ויש לא מעט... מה לעזאזל זה הקובץ הזה? מסתכלים עליו ב NAVIGUIDE ווואלה לא ברור .
כמעט כול הנקודות מחוץ לשבילים, אולי מעט השקעה נוכל להבין את המסלול גם מקובץ.

אבל אפשר להסתדר גם עם הכתוב והטיול נשמע פיצוץ....

styul

15 באפריל 2009 ב 11:04

שאלה למי שכבר עשה את המסלול.

האם כל המסלול עביר בקיץ גם לרכבי 4X4 שאינם ממש ג'יפ (לדוגמא יונדאי טוסון) ?

15 באפריל 2009 ב 19:56

נקודות ציון בנביגייד

השטח רווי בשבילים, צמתים וגם מתחדש כל שנה בהתאם לשינוים בשטחים החקלאים. חשוב להקפיד ולהגיע לנקודות הציון בסוף כל קטע ומשם להתחיל את הקטע הבא. נקודות הציון אינן נמצאות בכל צומת או פיצול שבילים אלא בנקודות החלטה - נקודות שחשוב כאמור להגיע אליהן על-מנת לצאת הלאה לקטע הבא.

15 באפריל 2009 ב 19:59

עבירות לרכב ללא הילוך כוח

בקיץ אין בעייה לרכב ללא הילוך כוח.
חלקו הראשון של המסלול מעט קשה יותר, אבל נהג מיומן שמכיר את רכבו יוכל לעבור בו גם ללא הילוך כוח.
בחורף ישנם קטעים שהם קשים ובוציים וידרשו הילוך כוח ואפילו רכב נוסף לחילוץ (תלוי בעומק הבוץ).

styul

17 באפריל 2009 ב 16:52

תודה רבה.

mcarmester

26 בדצמבר 2009 ב 19:06

בוץ טובעני מכיוון נ.צ.15 לנ.צ 16

התחלנו את הטיול מכוון צפון - משמר העמק לכיוון דרום, כל הקטעים היו עבירים עד שהגענו לנ.צ 15 , לכיוון החממות של מושב אחיטוב הקרקע הייתה בוצית מאוד, לא לקחנו סיכון וחזרנו לכביש הראשי.

icuk

29 ביולי 2010 ב 00:47

מישהו עשה את המסלול לאחרונה?

ואם כן אודה על עידכונים

אביבסערועוז

24 באוגוסט 2010 ב 22:58

למישהו יש תשובה - ביצוע המסלול באחרונה ?

אני מעוניין לבצע את המסלול עם RAV4 ללא הילוך כוח. האם אפשרי והאם רלוונטי לתקופה זו של השנה ?

25 באוגוסט 2010 ב 07:25

RAV4 במסלול של בדרך לים

לRAV4 לא תהיה בעיה במסלול.
החלק הראשון יהיה מעט ''אתגרי'' עבור רכב ללא הילוך כוח - אבל בהחלט אפשרי.
יכולים להיות שינויים בגלל שבילים שנחרשו כתוספת או לצד שדות - אבל שכל ישר יחבר אתכם חזרה לסיפור הדרך - או אפ תשתמשו ב GPS אז בכלל לא תהיה לכם בעיה.
תיהנו.

יוקון

19 בספטמבר 2010 ב 00:17

ל - RAV4

אני מעוניין גם לצאת למסלול הזה ובאם אתה רוצה אשמח להצטרף התכנון לחג הראשון בסוכות

19 בספטמבר 2010 ב 19:43

כמה זמן המסלול ?

23 בספטמבר 2010 ב 11:25

כמה זמן המסלול ?

אורח/ת כתב/ה: כמה זמן המסלול ?
""
המסלול אורכו 70 ק''מ בעבירות קלה - אפשרי בשלוש שעות של נסיעה רצופה או 6-7 שעות עם עצירות והליכות בתחנות שבדרך.

kruvi

24 בספטמבר 2010 ב 09:18

אחלה מסלול

טיול קליל ונחמד. האנדרטאה של הקיבוצים ממש מרשימה.
אנחנו המשכנו על דרך המוביל דרומה עד כביש 553 ליד כפר יעבץ.

nitzansola

25 באוקטובר 2010 ב 21:45

אחלה מסלול

arejwan

09 בנובמבר 2010 ב 17:42

מחפשים שותפים לטיול

אנו משפחה עם 3 ילדים (8, 6, 2) מאזור המרכז עם גרנד ויטרה שמעוניינים לטייל במסלול ביום שבת 13.11.10.  נשמח אם משפחה נוספת תצטרף אלינו לטיול. אלון   arejwan@gmail.com

gabbyjinji

11 בנובמבר 2010 ב 12:22

טיול חמוד מאוד, מתאים מאוד למשפחה

שלום רב,
איפה הנקודות, איפה סיפור הדרך של הטיול?
תודה רבה

כפרה

11 בנובמבר 2010 ב 12:28

מסלול הטיול מרמות מנשה לעמק חפר

gabbyjinji כתב/ה:
"שלום רב,
איפה הנקודות, איפה סיפור הדרך של הטיול?
תודה רבה"

למסלול הטיול הקלקל על כאן: בדרך לים – מסלול טיול מרמות מנשה לעמק חפר

תוכל למצוא את כל סיפור הדרך, כולל נקודות ניווט.

16 במרץ 2013 ב 19:58

עדכוני מסלול

הכנסיה למסלול אמורה להתבצע דרך שער בקר, השער סגור ולא ניתן לפתיחה.
צריך להמשיך למעלה בכביש בערך 200 מטר שם יש כניסה מסודרת ליער.
נוסעים ישר 300 מטר, מגיעים למפגש עם שביל המסומן בשחור, פונים שמאלה. השביל מתעקל מספר פעמים ואחרי בערך 700 מטר מגיע לנ.צ. 3 צומת טי מסיבי, שם ממשיכים ימינה עם השביל השחור על פי התוכנית .

משם המסלול זורם עד לאיזור בין נ.צ. 15 ל16, שם יש בלאגן של ממש כתוצאה מכביש שנסלל באיזור.
איפה שכתוב "3.3 ק''מ (מצטבר) עמוד חשמל פינתי - פונים ימינה לשביל שבין החממות" לא ניתן לעבור בגלל הסלילה של הכביש. הדרך היחידה לעבור ולהתקדם במסלול היא לעלות על הסוללת עפר של הכביש הלא סלול ולחצות אותו. מדובר בעליה מאוד תלולה שצריך לתכנן היטב ולבחור מקום (הילוך LOW עוזר מאוד). לאחר מכן ניסינו להמשיך במסלול אבל איזור החממות בוצי ולאחר חיפושים לא הצלחנו למצוא מעבר וחתכנו דרך השדות לכביש 581. בדיעבר ההמלצה היא לא להסתבך ולאחר נצ 12(נמצא על כביש 574) להמשיך ישר לנ.צ. 17 (הטיול מספיק ארוך וחבל להסתבך בהרפתקאות).
בגדול מדובר במסלול מומלץ מאוד , יפה וכיפי לנהיגה. ארוך כך שיש להצטייד במזון ושתיה מרובה.

mosheam

06 באפריל 2013 ב 14:27

אפשר להתגבר על שינוי התוואי

לגבי נקודות 15 ו 16, היינו שם היום, עולים על התוואי הלא סללול של הכביש לכיוון מזרח (פונים שמאלה) נוסעים בין 2-3 ק"מ יש מעבר (פונים ימינה) ובמטע זיתים שוב ימינה עד שמגיעים לשביל שמקביל לקווי המתח ואיתו דרומה (שמאלה) עד שמתחברים לשביל המקורי ממש לפני החממות, משם מתחברים שוב לסיפור דרך