שטח 4X4 > מסלולי טיול > מרכז וגוש דן

טיול סביב נחל שלה - מראש העין עד רנתיס

מסלול קצר לשישי או לשבת המאפשר ליהנות מבוץ (לאחר הגשם) וגם מאתגרי עבירות בינוניים עם נסיעה טרשית בנחל שלה המקסים ובסביבתו המיוחדת.
המסלול משנת 2007 כולל עדכון לשנת 2013 בו עוקפים את מגדל צדק וההרחבה החדשה של ראש העין, נוסעים לאורך גדר ההפרדה, יורדים ועולים בנחל שלה המקסים ולסיום מבקרים בברכת צ'רטה.
נוספו למסלול (נוב' 2013) הנחיות, רשימות נ.צ., מפה וקובץ מעודכן למכשירי GPS.

המסלול עובר בשטחי אש פעילים של צה''ל ואפשרי רק בסופי השבוע. אורך המסלול כ- 20 ק''מ. ניתן לנסיעה רצופה של שעתיים בקצב בינוני או חצי יום של טיול משפחתי באופן רגוע יותר עם עצירות לתצפית וארוחת צהריים. מומלץ להעזר במפת סימון שבילים מספר 7 (השרון ומערב השומרון).

בתקופה היבשה המסלול בעבירות קלה עם קטעים טכניים הדורשים יותר מיומנות נהיגה ולפעמים מכוון קרקעי. לא נדרש הילוך כוח - אבל תמיד טוב שיהיה רכב אחד בשיירה עם הילוך כוח. שימו לב כי בקטעי הטיפוס נדרש לבחור את ציר הטיפוס הנכון או לשלב הילוך כוח... לאחר הגשם הופכים חלק מהשבילים להיות מעט בוציים ובעיקר חלקים - היזהרו ונהגו בהתאם. צאו לטייל לפחות עם שני רכבים (שלאחד מהם הילוך כוח - LOW ) וציוד גרירה תיקני. סעו בזהירות והפעילו שיקול דעת!

שיטת הניווט:

היא השיטה הרגילה הנהוגה בסיפורי הדרך של עופר אוגש.

קישור לסיפור דרך עם הסבר על הניווט

והמלצה קטנה לנהגים:

כשאתם נוהגים בכביש או בשטח, התרכזו בנהיגה! סעו בזהירות תוך כדי הפעלת שיקול דעת. כשאתם רוצים לצלם, להסביר, או לראות את הנוף, עצרו ועשו זאת בנחת...

קישור לטיפ נהיגה באתר השטח

תחנות דלק:

תחנת דור אלון בצומת הכניסה לקיבוץ עינת הקרובה ביותר וכוללת בית קפה ומרכולית.

תחילת המסלול:

על כביש 444 בצומת הכניסה המרומזר הדרומית מזרחית לראש העין (רחוב יהודה הלוי) לאלו המגיעים ממערב (ממחלף קסם) יש לנסוע על כביש 444 המקיף את ראש העין מדרום, לעבור את הכניסה לקיבוץ עינת וברמזור הראשון לפנות שמאלה. לאלו שמגיעים מדרום (מכביש מספר 1 או ממחלף נחשונים על כביש 6) יש לחצות את הישוב אלעד, את קיבוץ נחשונים ובצומת הכניסה הראשון שתפגשו לראש העין יש לפנות ימינה. נ.צ. 1 - הכניסה לראש העין

לאחר 50 מטרים פונים ימינה לכביש צר - המסומן בסימון שבילים אדום והמטפס למגדל צדק (בפנייה קיימת אנדרטה). נ.צ. 2 - תחילת השביל האדום

נוסעים 500 מטרים בכיוון דרום-מזרח על כביש שחלקו סלול באספלט וחלקו כבוש בכורכר לכיוון המבצר בראש הגבעה שנקרא מגדל צדק (ונכון לתחילת 2007 סגור לשיפוצים). ממשיכים ישר-מזרחה עם השביל המסומן באדום ונוסע משמאל לגדר של מגדל צדק. לאחר 700 מטרים (מצטבר) מגיעים לצומת שבילים. נ.צ. 3 - צומת שבילים

מגדל צדק

מבצר צלבני מהמאה ה-12 לספירה שלו היסטוריה עתיקה עוד מימי הפרעונים. מיקומו האסטרטגי של המקום שולט על המעבר בדרך הים בין מישור החוף להרי שומרון. ליד המבצר שכן הכפר אפק שהשתתף במרד הגדול של היהודים ברומאים (לפני כאלפיים שנה). בתקופת התורכים ישב במקום שייח מוסלמי בשם צאדק אל-ג'מעיני אשר עסק בשוד וגבייה של מיסי מעבר בדרך שלרגלי הגבעה ועל שמו נקרא כיום המקום. במלחמת העצמאות הגיעו למקום חיילים עיראקים וחטיבת אלכסנדרוני כבשה את המקום והדפה אותם מזרחה. לאחר המלחמה חזרה סולל בונה לחצוב באזור וכיום המקום מגודר וסגור במסגרת הכרזתו כגן לאומי.

פונים שמאלה ונוסעים על השביל המסומן באדום בין מחצבות נטושות. לאחר 500 מטרים צומת בו השביל האדום פונה ימינה-מזרחה לעבר השטח הפתוח והגבוה יותר. נ.צ. 4 - צומת הפנייה מזרחה

פונים ימינה, עדיין על השביל המסומן באדום, ועולים מעלה לכיוון קווי המתח הגבוה. לאחר 400 מטרים מצטרף אלינו שביל משמאל ואנו ממשיכים ישר ומעלה לכיוון קו המתח. לאחר 650 מטרים (מצטבר) קו מתח וצומת בו השביל האדום פונה שמאלה ומיד ימינה וממשיך מזרחה. לאחר 1,000 מטרים (מצטבר) מגיעים לצומת עם שלט ''שטח אש''. נ.צ. 5 - צומת הפנייה דרומה

נוסעים דרומה ולאחר 800 מטרים מצטרף אלינו שביל מצד ימין. ממשיכים דרומה ולאחר 1.3 ק''מ (מצטבר) מגיעים לצומת בו יש להמשיך במזלג הימני. לאחר 1.8 ק''מ (מצטבר) צומת בו פונים ימינה ומטפסים על הכיפה. ממזרח ניתן לראות את השביל ולצידו גדר ההפרדה שעל הקו הירוק ולפניו את חרבת אם אל חמד. לאחר 3.1 ק''מ (מצטבר) יורד השביל אל ערוץ הנחל. לאחר 3.2 ק''מ (מצטבר) אפשר לעצור ולטפס לבור סיד גדול הנמצא משמאל (זכר למחצבות העתיקות שהיו באזור). חדי העין יכולים לראות כי ממזרח על קו הרכס עוברת גדר ההפרדה. לאחר 4.3 ק''מ (מצטבר) בור סיד נוסף מימין לשביל. לאחר 4.7 ק''מ (מצטבר) יורדים לערוץ ומטפסים לשלוחה שמצידו השני של הערוץ. לאחר 5.7 ק''מ (מצטבר) עיקול חזק בשביל ימינה לכיוון הערוץ. נ.צ. 6 - עיקול חזק ימינה

השביל הראשי מתעקל ימינה ואיתו אנו אמורים להמשיך הלאה את המסלול. אך אם נפנה שמאלה - מזרחה ונטפס בשביל הצר נגיע לרחבה ממנה לצפות מזרחה על השומרון ממש מעל גדר ההפרדה. שימו לב לבורות המים העמוקים הנמצאים לצידי הדרך - שריד להתיישבות באזור. נ.צ. 7 - תצפית

חוזרים לשביל הראשי (נקודת ציון 6) ומאפסים מד אוץ

מתחילים בירידה לכיוון נחל שלה, לאחר 600 מטרים מזלג שבילים - הימני קשה יותר והשמאלי יותר - אך שניהם מתחברים ומגיעים מטה. לאחר 1.2 ק''מ (מצטבר) יורדים לחלוקים הלבנים שבתוך נחל שלה. נ.צ. 8 - נחל שלה

נחל שלה

נחל מקסים המנקז את הרי שומרון מערבה והוא חלק מאגן הניקוז של נחל הירקון. הנחל מתחיל בעמק שלה למרגלות הישובים היהודים שלה (שם שכן המשכן ובירת ישראל טרם נבנה המקדש בירושלים) ועלי שבשומרון.

קישור למסלול טיול לאורך הירקון

חוצים את ערוץ נחל שלה ועולים על דרך כבושה. פונים שמאלה ונוסעים על הדרך הכבושה מזרחה. לאחר 900 מטרים מגיעים לגדר ההפרדה. נ.צ 9 - גדר ההפרדה

מסתובבים וחוזרים לעומת שבאנו, לאחר 900 מטרים חולפים על פני המעבר בנחל שילה ממנו הגענו. לאחר 1.7 ק''מ (מצטבר) - קצת לפני עץ השיזף הענק - פונים שמלאה לשביל צר המטפס לאורכו של הערוץ. נ.צ. 10 - צומת עץ השיזף

כאן מתחיל טיפוס אתגרי וטכני במעלה הערוץ הצר בו חוצים אותו, על טרסה (סוללה), מצידו המערבי לצידו המזרחי. לאחר 1.1 ק''מ של טיפוס מגיעים למרגלות בסיס צבאי חדש המורכב ממחסנים גדולים. פונים ימינה לשביל צר ולא הכי ברור הנוסע בתחילה לצד הגדר של הבסיס. לאחר 1.7 ק''מ (מצטבר) מגיע לכביש אספלט. נ.צ. 11 - כביש אספלט

פונים שמאלה על כביש האספלט ונוסעים 1.7 ק''מ עד לצומת T (שמאלה לבית אריה וימינה לצומת רנתיס). פונים ימינה-מערבה ויורדים על הכביש. לאחר 3.3 ק''מ פונים שמלאה לשביל כורכר (שימו לב שלאורך הכביש קו הפרדה לבן רצוף ובדיוק בפניה קיים קו מקוקו המאפשר לפנות שמאלה). סעו בזהירות ולפני הפנייה סעו לאט והיזהרו ממכוניות שיעקפו אתכם משמאל (הן לא מצפות כי אתם תיפנו שמאלה לשביל). נ.צ. 12 - פניה לשביל מי שרוצה לסיים כאן את המסלול יכול להמשיך ישר על הכביש עוד 1.1 ק''מ עד לצומת רנתיס על כביש 444 (אנדרטת אגרוף ורומח) - נ.צ. 16

נוסעים על שביל כורכר 1.1 ק''מ עד לצומת שבילים. נ.צ. 13 - צומת שבילים

לאחר 600 מטרים השביל הופך לכביש אספלט. לאחר 1.7 ק''מ (מצטבר) מגיעים לברכת בית צ'רטה הנמצאת משמאל. נ.צ. 14 - ברכת בית צ'רטה

ברכת בית צ'רטה

בריכת חורף שהיא שריד למצבה ישנה המתמלאת בחורף במי גשמים ובה מינים שונים של דו-חיים וסרטנים.

ממשיכים דרומה ולאחר 200 מטרים משמאל שער של מחצבות. אנו פונים ימינה, חוצים תחת הגשרים של כביש 6 וממשיכים מערבה. 1.6 ק''מ (מצטבר) עד צומת אבן וסיד על כביש 444. נ.צ. 15 - צומת אבן וסיד

סוף המסלול

ימינה - נוסעים צפונה לכיוון פתח תקווה וראש העין שמאלה - דרומה לכיוון שוהם, יער בן שמן וכביש מספר 1 שימו לב - רגע לפני העלייה הכביש מומלץ לעצור, לבדוק את תקינות הרכב ואת שלומם של הנוסעים, להדליק אורות ולנסוע בזהירות הביתה.

תגובות, הערות וסיפורים שלאחר המסע יתקבלו בברכה ולבטח יסייעו לאלו שיטיילו בעתיד

ogash@4x4.co.il

פירוט התיקון של תחילת המסלול (עדכון 2013) ורשימת נקודות ציון:

נקודות הציון ברשת ישראל הישנה

שימו לב! הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת NAVIGUIDE. לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''. רשימת נקודות הציון של המסלול המקורי (משנת 2007):

רשימת נקודות הציון

מספר צפוניות מזרחיות תיאור 1 1165696 145621 כניסה לראש העין 2 1165707 145690 השביל האדום 3 1165441 146296 צומת שבילים 4 1165725 146556 פנייה מזרחה 5 1165845 147453 פנייה דרומה 6 1162660 149733 עיקול ימינה 7 1162610 149874 תצפית 8 1162510 148980 נחל שלה 9 1162115 149681 גדר ההפרדה 10 1162484 148214 צומת עץ השיזף 11 1162002 148041 כביש 12 1160311 146998 פניה לשביל 13 1159518 147200 צומת שבילים 14 1158245 147085 ברכת בית צ'רטה 15 1157852 145768 צומת אבן וסיד 16 1160193 145995 צומת רנתיס

קובץ נקודות הציון להורדה לתוכנת NAVIGUIDE

יש ללחוץ על הקישור ולשמור את הקובץ אצלכם במחשב (מומלץ בספרייה יעודית לקבצי הניווט). יש לפתוח את הקובץ באמצעות תוכנת NAVIGUIDE או עמוד ענן. אפשר לטעון את קובץ הנקודות למכשיר GPS ו/או לשמור את קובץ הנקודות במחשב כף היד שמסוכרנן למחשב ועליו תוכנת NAVIGUIDE או עמוד ענן. להלן הקובץ המקורי משנת 2007:

להורדת הקובץ לחץ כאן

תיקון תחילת המסלול (נובמבר 2013) נחל שילה בשיא הדרו!

בעקבות סגירת הכניסה למסלול הטיול וההרחבה הענקית של ראש העין, אשר הופכת את הקטע הראשון במסלול לעיר חדשה בישראל, להלן פירוט מסודר של מעקף. המסלול נשאר ברמת עבירות קלה עד בינונית עם קטעים טכניים טרשיים ומקסימים - ממש קרוב לבית! ממזרח לראש העין המתפתחת וממערב לגדר ההפרדה. כולי תקווה כי מעקף זה ''יחזיק'' מעמד לאורך זמן... כמו בכל מסלולי הטיול - שנשמח להערות, תגובות ושיפורים. תודה ושבת שלום, עופר אוגש

המסלול החדש מחליף את חמשת נקודות הציון הראשונות בשבע נקודות חדשות החל ממחלף א.ת. אפק / ראש העין

מתחילים במחלף אזור תעשייה אפק בכניסה הצפונית לראש העין ולכפר קאסם שעל כביש 5 עם הפנים מזרחה לכביש חוצה שומרון.

נ.צ. 1 - מחלף אפק

מתחילים ומאפסים מד אוץ

4 ק''מ ממחלף שער שומרון מזרחה על כביש 5 - מחלף שער שומרון (הכניסה לאורנית).

נ.צ. 2 - מחלף שער שומרון

איפוס מד אוץ

פונים ימינה ולמטה עם השילוט לאורנית.

0.1 ק''מ צומת T בו פונים ימינה לכיוון המחצבה.

1.2 ק''מ צומת אספלט שלפני המחצבה.

נ.צ. 3 - צומת

מתחילים ומאפסים מד אוץ

איפוס מד אוץ

פונים ימינה ומערבה לאספלט הצר.

0.4 ק''מ סוף האספלט, ליד מפעל הבטון, ותחילת שביל כורכר.

0.1 ק''מ צומת עם שביל כחול בו ממשיכים ישר לאורך קו המתח הנמוך והחורשה.

1.8 ק''מ צומת שבילים בקצה החורשה ולמרגלות החלק החדש של ראש העין.

נ.צ. 4 - צומת שבילים

איפוס מד אוץ

פונים שמאלה ונכנסים בין שתי ''בטונדות'' על השביל לתוך שטח האש.

נוסעים מזרחה על שביל חצי כבוש, כשתחילתו לצד הבנייה החדשה של ראש העין.

0.8 ק''מ צומת שבילים.

נ.צ. 5 - צומת

פונים ימינה ודרומה.

0.2 ק''מ צומת בו ממשיכים ימינה, ישר ודרומה בטיפוס, בשביל טרשי, לאוכף.

1 ק''מ צומת בשטח.

נ.צ. 6 - צומת

איפוס מד אוץ

פונים ימינה ולמעלה (הפנייה שמאלה היא לכיוון חרבת אם אל חומס - שווה ביקור!).

0.3 ק''מ צומת עם שביל כבוש לבן ומסומן בסימון שבילים אדום.

נ.צ. 7 - השביל האדום

איפוס מד אוץ

איפוס מד אוץ (וחבירה למסלול המקורי)

פונים שמאלה עם האדום - כאן המסלול המעודכן מתחבר למסלול המקורי שלאחר נ.צ. 5 המקורי.

להלן תיאור הקטע החדש והישן יחד עד לנ.צ. 8 החדשה או נ.צ. 6 הישן.

0.55 ק''מ נגמר השביל הכבוש הלבן וחוזרים לנסיעה בשטח טרשי.

0.6 ק''מ צומת (הפנייה לבור הסיד) בו פונים ימינה ודרומה על האדום (זכר למחצבות העתיקות שהיו באזור).
חדי העין יכולים לראות כי ממזרח על קו הרכב עוברת גדר ההפרדה.
1.7 ק''מ (מצטבר) בור סיד נוסף מימין לשביל.
לאחר 2.1 ק''מ (מצטבר) יורדים לערוץ ומטפסים לשלוחה שמצידו השני של הערוץ.
לאחר 3.1 ק''מ (מצטבר) עיקול חזק בשביל ימינה לכיוון הערוץ.
נ.צ. 8 (נ.צ. 6 הישן) - עיקול חזק ימינה

מכאן יש לחזור לנ.צ. 6 במסלול המקורי ולהמשיך לפי הנחיות הדרך המפורטות בו

איפוס מד אוץ (וחבירה למסלול המקורי)

מפת המסלול המעודכן 2013 במפה בקנ"מ של 1/250,000

17 145768 1157852 צומת אבן וסיד
18 145995 1160193 צומת רנתיס

תמונות מטיול טרקטורונים בתוואי המסלול - צילם רונן טופלברג

תמונות מטיול טרקטורונים בתוואי המסלול - צילם רונן טופלברגתמונות מטיול טרקטורונים בתוואי המסלול - צילם רונן טופלברגתמונות מטיול טרקטורונים בתוואי המסלול - צילם רונן טופלברגתמונות מטיול טרקטורונים בתוואי המסלול - צילם רונן טופלברגתמונות מטיול טרקטורונים בתוואי המסלול - צילם רונן טופלברגתמונות מטיול טרקטורונים בתוואי המסלול - צילם רונן טופלברגתמונות מטיול טרקטורונים בתוואי המסלול - צילם רונן טופלברגתמונות מטיול טרקטורונים בתוואי המסלול - צילם רונן טופלברגתמונות מטיול טרקטורונים בתוואי המסלול - צילם רונן טופלברגתמונות מטיול טרקטורונים בתוואי המסלול - צילם רונן טופלברגתמונות מטיול טרקטורונים בתוואי המסלול - צילם רונן טופלברגתמונות מטיול טרקטורונים בתוואי המסלול - צילם רונן טופלברגתמונות מטיול טרקטורונים בתוואי המסלול - צילם רונן טופלברגתמונות מטיול טרקטורונים בתוואי המסלול - צילם רונן טופלברגתמונות מטיול טרקטורונים בתוואי המסלול - צילם רונן טופלברגתמונות מטיול טרקטורונים בתוואי המסלול - צילם רונן טופלברג

רקפות ונרקיסים בברכת בית צרטה - ינואר 2014

רקפות ונרקיסים בברכת בית צרטה - ינואר 2014רקפות ונרקיסים בברכת בית צרטה - ינואר 2014רקפות ונרקיסים בברכת בית צרטה - ינואר 2014רקפות ונרקיסים בברכת בית צרטה - ינואר 2014

17 במרץ 2007 ב 09:56

לא מצליח להוריד את המסלול

שריה

17 במרץ 2007 ב 16:57

יופי של מסלול

יופי של מסלול - בימים של חורף משמעותי רצוי לא להכנס לשם עם רכב רך ואו עם צמיגי כביש .העליה המסולעת בין נקודות 10 ו-11 -משמעותית.

18 במרץ 2007 ב 15:56

עכשיו הקישור למסלול עוד

הייתה תקלה בהעלאת הקובץ TWL - תוקן (תודות למגיבים).

19 במרץ 2007 ב 10:15

איפה אפשר להוריד תוכנת Naviguide

האם יש אתר (או מקום אחר) שבו אפשר למצוא את התוכנה להורדה.

אם זו הפגנת בורות - אני מתנצל מראש.

אני חדש בקטע של 4X4 ואשמח לקבל קצת עיצות ממביני ענין

03 באפריל 2007 ב 16:30

לא צריך נוויגייד, יש oziexplorer

אני משתמש באוזי על מכשיר נייד משולב GPS מדגם מיו 169
ה oziexplorer יכול לקרוא את הקורדינטות בפורמט TWL לאחר המרה לטקסט ועובד נהדר עם ה GPS של המיו.
לא היה איכפת לי לשלם לנוייגייד, פשוט אני מוצא את האוזי יותר נוחה וברורה.

נ.ב האוזי ללא מפות עולה 30 דולר לגרסת CE ו80 דולר לגרסה שולחנית, אני משתמש בשניהם www.oziexplorer.com

ArikBY

07 באפריל 2007 ב 19:18

מסלול נחמד ליד הבית

היום עשיתי אותו.
כמו שכתב כאן שריה קטע 10-11 .לא לרכב רך ולנהג בודד לא מנוסה.

efin

28 בנובמבר 2007 ב 22:01

שאלה

לפני מספר לא רב של שנים, טיילתי בנחל שלה.
נסענו לאורך הנחל במסלול הכחול.
אז היו שם אבנים גדולות, אבל היה אפשרות לעקוף אותן.
מה המצב היום? יד מחסום או גדר?

04 בדצמבר 2007 ב 07:51

נחל שילה

השביל בכחול בנחל שילה נחצה על ידי גדר ההפרדה.
מה שהיה בעבר מספר אבנים שמנעו תנועת רכבים בנחל הפך להיות מכשול לא עביר בכלל.
אנחנו יכולים לטייל בנחל שילה מהצד המערבי שלך הגדר (מופיע גם במסלול).
או מהצד המזרחי של הגדר אם נוסעים דרך בית אריה (ואז אפשר לעלות למעיינות היפים שמצפון וממזרח לבית אריה) - רק שיש להתייחס לעניין הביטחוני.

07 בדצמבר 2007 ב 19:50

מה קורה שם אחרי גשם כמו ביומיים האחרונם?

שלום חברים.. מה מצב העבירות שם אחרי היומיים האחרונים בהם ירדו כל כך הרבה גשמים?
תודה ויום טוב.

13 בדצמבר 2007 ב 17:48

מעוניין בהמלצה

שלום לכולם,
אני מעוניין לעשות את המסלול הנ"ל בשבת הקרובה. האם ניתן עדיין לעשות אותו בשלמותו (עם סופה מצויידת בצמיגי שטח) או שמא הוא חסום כפי שמופיע באחת מן התגובות?

ramisteinfeld

14 בדצמבר 2007 ב 13:42

כעת סיימנו - מומלץ

כעת סיימנו את המסלול במלואו. יש די הרבה בוץ, חלקים מסוימים דורשים Low. מסלול יפה ביותר. יש פריחה מדהימה של נרקיסים לאורך החלק הראשון של המסלול.

21 בדצמבר 2007 ב 01:50

האם יש טעות בין נקודה 11 ל 12

האם נקודה 11 מסומנת נכון?
האם ההמשך מ 10 ל 11 ל כביש הוא על הסימון האדום?
בכל מקרה בדקתי את הנקודות מול תצ"א עדכנית ולא ממש ראיתי חיבור בין הנקודות הללו לשטח..
הסיום של השביל האדום בחיבור עם הכביש ועד נקודה 12 הוא רק 1.6 ק"מ ולא 3.3 כמו שרשום.
האם אני טועה? בכל מקרה אשמח להסבר על הדרך בין הנקודות הללו.
תודה.

21 בדצמבר 2007 ב 06:05

סימון הנקודות נכון במפה ובשטח

נקודות 10, 11 ו-12 מסומנות במקום.
יש להקפיד על תנועה בהתאם לסיפור הדרך המוביל אתכם על שבילים וכבישים כפי שמתואר שם.
כנראה שהתצ"א שבדקת אינה עדכנית או שהיא מטושטשת עכב בסיס צה"ל הנמצא באזור.
(חוץ מזה בעקבות שינוים באתר ניצלתי את ההזדמנות לתקן אותיות חסרות במלל של סיפור הדרך)

25 בדצמבר 2007 ב 00:11

אכן המסלול מדוייק

אכן סיפור הדרך של עופר מדוייק ונכון
המסלול קל ולמעט פעם אחת לא שילבנו הילוך כוח..
מומלץ אם אתם רוצים טיול רגוע וקליל.
תודה רבה.

disco benny

05 בינואר 2008 ב 21:28

מסלול מקסים

יופי של מסלול מהנה ואתגרי מומלץ בימי חורף כשהמסלול נהיה קשה ובוצי.

דותקום

15 בפברואר 2008 ב 13:35

מעונין לבצע את המסלול בשבת (מחר)

האם ניתן לבצע את המסלול גם לאחר השבוע הגשום שעבר?
אנחנו 2 ג'יפים פאג'רו

עשינו אותו הזבת 16.02.08 אחרי שבוע יחסית גשום הייתה שבת נעימה
המסלול כולו פריחה מלא כלניות רקפות וכל שאר פרחי החורף ,
הכל ירוק מסביב . מסלול קצר נחמד קצת אתגרים ,קצת בוץ
בקיצור יש בו הכל לשבת קצרה ונעימה.
מומלץ!!

mikitlv

10 במרץ 2008 ב 01:12

מיקו

אהלן ,עשינו אותו בשבת האחרונה והיה אחלה..

אפי מאגנום

24 באוקטובר 2008 ב 15:08

קושי בינוני

טיילנו היום במסלול הנל והייתי מגדיר אותו נכון להיום עוד לפני הגשם כבינוני.
כידוע המצב בשטח משתנה מהר מאוד.

30 בינואר 2010 ב 17:42

סיפור דרך גרוע במיוחד

לצעיר. התבלבלנו כהוגן והתברברנו לא מעט. בסופו של דבר הסתבר שהדרך שמתוארת כאן ליציאה חסומה. כל הדרכים האחרות חסומות גם הן, והיציאה היתה מהשער דרכו נכנסנו (רח' יהודה הלוי ראש העין) - חזרנו כלעומת שבאנו רק כדי למצוא את השער נעול על סוגר ובריח. למזלנו ידעו אנשים בסביבה שניתן לחייג למוקד 106 ופקח עירייה מגיע לפתוח (אחרי המתנה של למעלה מחצי שעה).
בקיצור - להוריד מהאתר! או לשנות

עמיסוזוקי

30 באפריל 2010 ב 15:36

האם סיפור הדרך,יציאותיו וסימוניו רלוונטי

רציתי לדעת אם סיפור הדרך רלוונטי להיום לאחר השינויים בשטח וזאת לאחר מה שנכתב בתגובה האחרונה

יובל48

02 במאי 2010 ב 21:27

מסלול טיול מראש העין לרנתיס

עשינו את המסלול לפני כשבועיים,סימון השבילים האדום לא תמיד נראה לעין לכן יש לפקוח עין ולחפש, אין שום חסימות במסלול ואין שום יציאה חסומה, פרט לשער הכניסה למגדל אפק שנסגר לקראת ערב. מומלץ לטייל שם באביב המוקדם, כשהפריחה בעיצומה, כיום הצהוב כבר משתלט על הנוף. אגב אנחנו ויתרנו על העלייה מנ.צ. 10 והמשכנו בשביל המסומן עד ליער קולה.

22 באפריל 2011 ב 15:56

מומלץ מאוד בחורף!!!!!!!!!!

הרבה בוץ ולא מעט עליות מאתגרות.עם קצת מזל אפשר לראות יעלים והרבה שפני סלע,שאותם אם תרצו ממש לראות תאלצו להסתובב קצת ברגל וגם אז לא יזיק קצת מזל.תהנו ושימרו על הטבע.

tomtom

17 בדצמבר 2011 ב 17:48

שינויים בכניסה למסלול

היום נסעתי לכיוון המסלול אבל לא ניתן להתחיל אותו מנקודת ההתחלה מכיוון שיש שינויים כתוצאה מעבודות סלילה שיש באזור - הרבה מקומות נחסמו. לא ניתן להגיע למסלול האדום בדרך ישרה אלא יש לבצע עיקוף של מחצבה קטנה שיש בהמשך של מגדל צדק. רבל בגדול מסלול נחמד מאוד ולא קשה במיוחד

nadav1979

20 ביולי 2012 ב 17:46

המסלול כבר לא קיים

כל איזור ההתחלה של המסלול כבר הפך לשכונה בבנייה. כדי להתחיל צריך לאלתר כל מיני מעקפים וגם לאחר מכן חלק מהדרך חסום.

09 בנובמבר 2013 ב 21:31

המסלול קיים

אכן אזור ההתחלה בעייתי על פי המסלול המתואר,
אבל ניתן להתחיל את המסלול אחרת ולהמשיך כרגיל,
התחלה:
נסיעה על כביש 5 עד היציאה ימינה לאורנית,
ממשיכים ביציאה עד לצומת T בו לוקחים ימינה עם שילוט למחצבה,
נוסעים בכביש מעט עד לפנייה ימינה לשביל אספלט ישן ומכאן משתלבים עם סימון שבילים כחול,
מכאן ניתן להתחבר למסלול האדום, מומלץ לעשות זאת עם מפת סמ"ש

22 בנובמבר 2013 ב 19:28

עדכון מעקף לתחילת המסלול

המסלול כולל עדכון לשנת 2013 בו עוקפים את מגדל צדק וההרחבה החדשה של ראש העין, נוסעים לאורך גדר ההפרדה, יורדים ועולים בנחל שלה המקסים ולסיום מבקרים בברכת צ'רטה.

22 בנובמבר 2013 ב 19:29

עדכון ותוספות למסלול בדף 2

נוספו למסלול (נוב' 2013) הנחיות, רשימות נ.צ., מפה וקובץ מעודכן למכשירי GPS

cherizli

23 בנובמבר 2013 ב 13:26

לא לבעלי לב חלש

הרגע חזרתי מהמסלול, מומלץ בחום, אולם לא לבעלי לב חלש...
המושג "טרשי" פירושו, דרך זרועה סלעים, מדרגות, מעברים צרים, שלא בדיוק עבירה לכל רכב. מיגון גחון והילוך כוח חובה.

23 בנובמבר 2013 ב 23:17

מראש העין לרנתיס 23.11.12

מסלול יפה ומדוייק. בימים אלה יש לצאת מוקדם כי מחשיך מוקדם. תודה לעופר אוגש.

03 בינואר 2014 ב 19:25

נרקיסים ורקפות בברכת בית צ'רטה

הוספתי כמה תמונות מהיום (ינואר 2014) מברכת בית צ'רטה - מקסים!

איל

04 בינואר 2014 ב 22:30

בהמשך...

איל

05 בינואר 2014 ב 08:17

מסלול טיול מראש העין לרנתיס

רציתי להוסיף שהמסלול באמת יפה והצבע הירוק מתחיל להראות ,עשינו את רוב המסלול הפעם מפאת קוצר זמן אחרי היציאה מהנחל המשכנו לכוון מעלה אלעד ויציאה לנחשונים , אציין שאחד הרכבים היה גרנד ויטרה 2005 קצר סטנדרטי ועם הכוונה טובה עבר ללא נזק , טיילו ותהנו.

בנילה

06 בינואר 2014 ב 20:13

teperedi

12 בינואר 2014 ב 12:08

מסלול טיול מראש העין לרנתיס

עשינו את המסלול ב 11/1/13. סיפור הדרך מאד מדויק והמסלול מאד יפה ומאתגר קמעה. יש לקחת בחשבון מרווח גחון והילוך כח.
אחלה מסלול עם עצירות לקפה וארוחות קלות.
תודה,
אדי

zod

18 בינואר 2014 ב 20:02

עשיתי היום

עשיתי היום את המסלול , יופי של תאור דרך , כיף , מלא טרשים וסלעים ,ולדעתי כדאי לבוא עם רכב מצויד בצמיגי שטח והילוך כוח וגם מוגבה למי שרוצה לעשות את הטיפוס בשטח הטכני . אני עם רנגלר משופר מאד אז לא היה מסובך מדיי. קצת מונוטוני אבל מומלץ בסך הכל .

קובי53

23 באפריל 2014 ב 14:48

23 באפריל 2014 ב 17:24

קובי53 כתב/ה:
"אחרי היציאה מנחל שילה בשביל המוביל לבסיס הצבאי נתקלים במדרגות גבוהות. האם זה השביל שבסיפור הדרך, או שצריך היה להגיע לשביל אחר?"
בטיפוס לבסיס הצבאי יש קטע של עבירות, כמו שכתוב בסיפור הדרך: כאן מתחיל טיפוס אתגרי וטכני במעלה הערוץ הצר בו חוצים אותו, על טרסה (סוללה), מצידו המערבי לצידו המזרחי.  שביל הטיפוס כולל כמה מדרגות קטנות המצריכות הילוך כוח. אבל לא משהו שרכב 4X4 סטנדרטי עם הילוך כוח ונהג עם ניסיון בשטח לא יטפס.

קובי53

23 באפריל 2014 ב 17:49

מסלול טיול מראש העין לרנתיס

תודה רבה. כנראה בשל העדר הנסיון בנהיגת שטח, המדרגות נראו לי גבוהות ולא עבירות.

asaf70

12 במאי 2014 ב 12:22

בועזוי

24 במאי 2014 ב 14:26

24 במאי 2014 ב 17:38

מסלול טיול מראש העין לרנתיס - מעקף

בועזוי כתב/ה:
" ניסינו היום להגיע למסלול. היה חסום מכל הכיוונים, גם כשניסינו בכל מיני דרכים עוקפות. לא ניסינו לבוא הפוך. "
האם ניסיתם להיכנס למסלול דרך המעקף? (חמשת הנקודות החדשות שפרסמתי, בנוב' 13, כתוספת ושינוי לתחילת המסלול).

בועזוי

26 במאי 2014 ב 07:26

מסלול טיול מראש העין לרנתיס - מעקף

כן, ניסינו הכניסה מכיוון כביש 5 היתה חסומה בחסימה פרוביזורית, אחכ ניסינו להגיע מכיוון נחשונים לפחות לקטע המענין של המסלול אבל עד כמה שהבנתי בניה חדשה כרסמה עוד חלקים מהשביל האדום, ולא הצלחנו לעלות עליו. בסוף, מפאת קוצר זמן חזרנו על עקבותינו.

ytzur

08 ביולי 2014 ב 15:39

עופ שלום
היום 8/7/14 נסעתי לבדוק את המסלול.
בנ.צ. 4 (במסלול החדש) יש חסימה ולא ניתן להכנס לשטח האש.
חיפשתי מעקפים וכד' . לא מצאתי.
בסוף נכנסתי בנחשונים וירדתי לנחל שילה מיד מזרחית למחצבה
ירון

danacohen1

13 ביולי 2014 ב 11:23

יציאה מנחל שילה.

האם ניתן לבצע את המסלול גם אחרי שיורד גשם? או שזה מסוכן מידי?

15 ביולי 2014 ב 16:01

danacohen1 כתב/ה:
" האם ניתן לבצע את המסלול גם אחרי שיורד גשם? או שזה מסוכן מידי?                                      "
גשם עכשיו? בכל מקרה אזור נחל שילה הוא סלע גיר - בגשם הוא רטוב וחלק ודרוש נהג מיומן!

26 באוקטובר 2014 ב 13:54

שער נעול???

28 באוקטובר 2014 ב 06:34

שער נעול???

אורח/ת כתב/ה:
"באתר עמוד ענן מופיעה נקודת עניין שמתואר כי ישנו שער נעול בין נ.צ 4 ל-5 מישהו יודע האם רלוונטי???תודה"
האם כוונתך לנ.צ. 4 ונ.צ. 5 במסלול החדש עם המעקף מצפון?

ofriktm

28 באוקטובר 2014 ב 12:41

שער נעול

כן,הכוונה למסלול החדש

yorammov

15 בנובמבר 2014 ב 12:37

הי, יש תשובה? האם יש מעבר מנחל סוסי (אנחנו מתכוונים להגיע מדרום) ולהתחבר לשביל המוביל לראש העין וכביש 5?

15 בנובמבר 2014 ב 13:40

מישהו היה לאחרונה? השער נעול? יש מעקף?

gili_pop

22 בנובמבר 2014 ב 16:18

השער נעול לא להגיע משם!!!

הרבה שטח טכני בעל סלעים חדים ומדרגות

22 בנובמבר 2014 ב 19:53

השער נעול לא להגיע משם!!!

gili_pop כתב/ה:
"הגעתי וראיתי שער נעול נסעתי לכיוון המחצבה שעבדה בשבת השומר הנחמד ( ישמעלי) נתן לי לעבור ואפילו כיוון אותי איך להגיע ולחבור למסלול יצא לי בול
הרבה שטח טכני בעל סלעים חדים ומדרגות "
נראה לי שאני צריך לבנות מסלול חדש בו הכניסה והיציאה מצפון - מכיוון יער קולה.  זה אזור ''נקי'' מבנייה ולכן פתוח מחסימות שונות.

30 בינואר 2015 ב 18:15

המסלול חסום

ניסינו היום שני רכבים לעשות את המסלול, הכל אתר בניה חסום מכל הכיוונים... בסוף פרצנו דרך הזזנו בולדרים וכו' רק בשביל לגלות שהמסלול האדום הופך בימים אלו לכביש אספלט...

אם יש דרך בכל זאת כדאי לתקן כאן כי אנחנו סתם התברברנו והתבאסנו...
ואם המסלול הזה עבר זמנו אז אולי כדאי למחוק אותו שאחרים לא יתבאסו גם.

תולי

14 ביוני 2015 ב 16:17

מסלול

אני מתכוון לעשות את המסלול
יש למישהו עידכונים לאחרונה ?