שטח 4X4 > מסלולי טיול > נגב דרומה עד אילת

מסלול טיול: מהנחלים הגדולים להר כרכום

במרכז הנגב במערב שמורת הנחלים הגדולים ועל גבול מצרים שוכן לו הר גבוה ושטוח עליו כתובות ופסלים בני אלפי שנים – הר האלוהים הוא הר כרכום ויש הטוענים כי זה הר מתן תורה.

אבני דרך: נחל ציחור, קמר צניפים, נחל חיון, הר צניפים, נחל שגיא, הקניון הלבן, נחל סעיף, נחל פארן, הר כרכום, הר דלעת, כביש 10, הר שגיא

נחל ציחור - הר צניפים - הקניון הלבן - הר כרכום

אורכו של המסלול כ-130 ק''מ מכביש 40 ועד החזרה אליו.
המסלול מתחיל כ-2 ק''מ מערבית לצומת ציחור ומשכו בין יום נהיגה ארוך מאוד לבין יומיים רגועים של טיול בתוספת של כמה שעות הליכה לפסגת הר כרכום ועד המקדש הפליאוליתי.

עבירות, שמורות טבע ושטחי אש

המסלול בעבירות בינונית ודורש הילוך כוח רק בקטעים הטכניים שלאורכו.
חלק גדול משטחי הטיול משמשים לאימונים של צה''ל – שטחי אש פעילים ולכן אפשר לטיול במסלול זה רק בשישי-שבת.
רב הטיול עובר בשמורות טבע ובניהן – יש להקפיד על נסיעה על שבילים מסומנים ועל שינה בחניוני לילה מאושרים לשינה.
הניווט פשוט ומבוסס רק על שבילים מסומנים בצבע ברור. המסלול מופיע בצורה של סיפור דרך עם 20 נקודות ציון הניתנות להורדה לתוכנת נביגייד ול-GPS (קישור להורדה בסוף המסלול).

עבירות, שמורות טבע ושטחי אש

שיטת הניווט

הניווט במסלול הנוכחי קל ומבוסס רק על שבילים מסומנים בצבע על מפות 1/50,000 ובשטח כמובן.

אז מה עושים? יש לנסוע מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין נקודה לנקודה ולעקוב אחר סימון השבילים הקיים בשטח לצידי השבילים. בנקודות שבהן צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון.

באמצעות סיפור הדרך (ה-GPS - לא חובה) והשכל הישר הקפידו להגיע לנקודות ציון אלו ומשם להמשיך הלאה לקטע הבא. שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר). חשוב להשתמש במפות המתאימות תוך כדי הטיול על מנת לחבר בין סיפור הדרך לשבילים המסומנים בשטח.

שיטת הניווט

הכנות למסלול

למסלול בעומק השטח השומם של הנגב יש לצאת עם בן זוג בעל רכב 4X4 עם הילוך כוח- LOW

הכנת אמצעים בסיסיים:

ציוד גרירה בסיסי: רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים

גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – מגבהה תקין ומפתח גלגלים מתאים

רצוי – קומפרסור ומד לחץ אוויר

מכשיר GPS- לא חובה

מפה: מספר 18 (מערב הר הנגב) ומפה מספר 19 (משורי פארן והנחלים הגדולים)

מצפן

טלפון סלולארי, מטען ו/או סוללה נוספת

מים ומזון ליומיים

ציוד מחנאות ללילה (אולי תחליטו לישון לילה בשטח...)

הכנות למסלול

תחילת המסלול:

2 ק''מ מערבה מצומת ציחור במפגש כביש מספר 40 עם נחל ציחור

אפשר להגיע מכביש הערבה ולטפס מערבה מצומת מנוחה עד לצומת ציחור – לפנות ימינה – מערבה לכיוון מצפה רמון ולאחר 2 קמ לפגוש את נחל ציחור.

אפשר להגיע מכביש 40 לרדת ממצפה רמון ולנסוע 48 ק''מ עד לנחל ציחור.

נ.צ. 1 – מפגש כביש 40 עם השביל האדום בנחל ציחור

תחילת המסלול:

מתחילים ומאפסים מד אוץ

פונים דרום מערבה לתוך נחל ציחור על השביל המסומן באדום
9.1 ק''מ צומת עם שביל המסומן בירוק משמאל (מדרום) לנחל ציחור
נ.צ. 2 – צומת אדום - ירוק
מה בתמונה? קישור לכתבה צבי, איל או יעל - מי מזהה?

מתחילים ומאפסים מד אוץ

פונים שמאלה – דרומה לשביל הירוק ומטפסים איתו לשלוחה של קמר צניפים

1.2 ק''מ על שיא השלוחה של קמר צניפים פונים ימינה עם השביל המסומן בירוק

5.6 ק''מ (מצטבר) צומת T עם השביל השחור

נ.צ. 3 – צומת ירוק - שחור

פונים ימינה – דרומה (ואחר דרום – מערב) לשביל המסומן בשחור הנוסע בתוך נחל צניפים.

5.8 ק''מ חוצים צומת עם שביל המסומן באדום.

12.3 ק''מ (מצטבר) שימו לב! - מימין מגיע השביל הכחול ומתחבר לנחל צניפים.

נ.צ. 4 – צומת שחור - כחול

פונים ימינה לשביל הכחול לכיוון הר צניפים

שימו לב! - יכול להיות שתפגשו שלט מטעם רשות הטבע והגנים האוסר נסיעה על השביל הכחול לכיוון הר צניפים. כוונת השלט עקרה להתריע בפני הירידה עם רכב מהר צניפים בשל המדרגות שלאורך הירידה וסכנת ההחלקה. עם הילוך כוח אין בעיה מיוחדת בטיפוס להר. בכל מקרה כל מי שנוסע על השביל הכחול (כמו על כל שביל בשמורת טבע או מחוצה לה) עושה זאת על אחריותו!

3.7 ק''מ תחילת הטיפוס להר צניפים – יש לשלב הילוך כוח LOW ולהשתמש במכוון קרקעי היכן שצריך.

6.8 ק''מ (מצטבר) שיא הגובה של הר צניפים – 596 מטרים מעל פני הים עם תצפית מדהימה מזרחה ומערבה (בהתאם לראות ביום התצפית).

מזרחה ניתן לראות את כביש 40 שבחלקו הצפוני בולט האשראם בשיטים. ויותר מזרחה אפשר לראות את הרי אדום שבירדן.

מערבה רואים את ההתחלה של נחל ציחור – הנחל שנסענו עליו בתחילת היום – מתחיל ממש כאן בראש הר צניפים ורחוק יותר מעבר לנחל פארן החוצה את הגבול שבין ישראל למצרים רואים את ההרים הגבוהים בסיני.

10.5 ק''מ (מצטבר) צומת עם השביל הירוק המגיע מדרום (קצה שמורת טבע הר צניפים)

נ.צ. 5 – צומת כחול - ירוק

ממשיכים מזרחה על השביל הכחול

2.6 ק''מ צומת T במפגש עם שביל אדום - פונים ימינה וצפונה על השביל האדום

2.9 ק''מ (מצטבר) צומת T עם השביל כחול המתחבר משמאל - פונים שמאלה – צפון מערבה בחזרה לשביל הכחול

הנסיעה במישור הרחב של נחל סעיף מחייבת לשמור על השביל המרכזי המסומן בכחול (הסימון קיים גם בשטח) ולא להתפתות לשבילים המשניים

8.1 ק''מ (מצטבר) צומת V בו יש להמשיך עם השביל הכחול לתוך נחל פארן (בנקודה זו קיים חניון לילה)

12 ק''מ (מצטבר) השביל משנה את כיוונו ממערב לצפון מערב

16.3 ק''מ (מצטבר) השביל הכחול נפגש עם השביל הירוק המגיע מימין

נ.צ. 6 – צומת כחול - ירוק

פונים ימינה – מזרחה לשביל הירוק הנוסע לקניון הלבן

3 ק''מ רחבת חנייה קטנה ומשמאלכם הקניון הלבן עמוק בתוך הסלע

הקניון הלבן יבש רב הזמן אבל מציע צל וקרירות ואפשרות לטייל לאורך הנקיק המיוחד בתוך הסלע

נ.צ. 7 – הקניון הלבן

חוזרים לנ.צ. 6 של מפגש שביל כחול – ירוק

פונים ימינה בחזרה לשביל המסומן בכחול ונוסעים בתוך נחל שגיא

6.8 ק''מ השביל מגיע צומת Y מוסדר עם אבנים במפגש שבילים כחול עם השחור

נ.צ 8 – צומת כחול - שחור

פונים ימינה לשמורת טבע הר הנגב עם סימון השבילים השחור

מצד ימין גדר החוסמת כניסה לשטח אימונים פעיל ומצד שמאל גדר אבנים החוסמת כניסה לשמורת טבע

2.2 ק''מ השביל השחור פונה שמאלה – צפונה ועוזב את הגדר הצבאית

5.9 ק''מ (מצטבר) מומלץ לשלב הילוך כוח (LOW) בטרם העלייה ולנתק בסופה

7.7 ק''מ (מצטבר) צומת גדול עם השביל השחור עליו הגענו, שביל אדום להר כרכום ולכביש 10 ושביל כחול להר שגיא (אסור לנסיעה).

נ.צ 9 – צומת שחור – אדום - כחול

פונים ימינה – מזרחה לשביל המסומן באדום לכיוון הר כרכום

1.4 ק''מ עוצרים למרגלות הר כרכום (עד כאן 77 קמ של נסיעה בשטח)

נ.צ. 10 – הר כרכום

יאללה לדרך

כובע, בקבוק מים ומצלמה, נועלים את הרכב ויוצאים להליכה של שלוש עד שש שעות על הר האלוהים. על הר מספר מסלולים מסומנים בצבע להולכי רגל.

המסלול המצורף בנקודות ציון 10 עד 16 כדלקמן:

מתחילים בטיפוס מזרחה על השביל הכחול. נ.צ. 11 פונים דרומה עם השביל הכחול עד לנ.צ. 12 כשבדרך אפשר לראות מעט ציורי סלע פזורים בצידי הדרך. מנקודה 12 (מפגש כחול – ירוק) פונים מזרחה על הכחול וכאן כבר תמצאו אין סוף של ציורי סלע. נ.צ. 13 היא המקדש הפליאוליתי. חוזרים מערבה על השביל השחור עד לנ.צ. 14. פונים צפונה על הירוק חזרה לנ.צ. 12 (המפגש עם הכחול) ופונים מערבה על הירוק עד לנ.צ. 15 (מפגש ירוק – שחור) ואז לנ.צ. 16 בחזרה לרכב.

יאללה לדרך

המקדש הפילאוליתי

המקדש הפילאוליתיהמקדש הפילאוליתי

הר כרכום

הוא הר שטוח ומצוקי מכול צדדיו בגובה של כ-800 מטרים מעל פני הים והוא מורם מהסביבה באופן בולט. אבל בשונה מהרים נישאים אחרים בנגב על הר כרכום יש אלפי ציורי סלע עם דמויות של חיות ואנשים והשיא הוא המקדש הפליאוליתי בקצה המזרחי ובו דמויות אדם מסותתות בסלע.

פרופסור עמנואל ענתי, מבכירי הארכיאולוגים בישראל, מזהה את הר כרכום כהר מתן תורה לבני ישראל שלאחר יציאת מצרים.

על פי פרופסור ענתי המקדש הפליאוליתי (שנתגלה רק בשנת 1992) הוא בן כ-30,000 שנים. וכל ההר שימש לפולחן בתקופות שונות עם חשיבות מיוחדת באלף ה-3 שלפני הספירה (לתקופה זו מתוארכים רב ציורי הסלע) אז חושב ענתי כי הייתה יציאת מצרים. הבדואים קוראים להר ''ג'בל עידיד'' – כלומר הר חג (עיד = חג) ואולי זה גם סימן לעבר.

רב הארכיאולוגים בארץ ובעולם חושבים כי הר מתן תורה הוא ג'בל מוסה שבמרכז סיני - זה מסתדר עם המקומות המתוארים בתנך בהם עברו בני ישראל בדרך אל המעמד ועם תאריך של 1,200 שנים לפני הספירה.

לנו נשאר לטייל על ההר ליהנות מציורי הסלע ומהמקדש הפליאוליתי ולחשוב שאולי כאן טיפס משה עם לוחות הברית, פעמיים...

עם הרכב חוזרים 1.4 ק''מ לצומת של נ.צ. 9

אפשרות א':

אפשר לצאת לכיוון כביש 10 – שימו לב שזה כביש הגבול בין ישראל למצרים ומותר לנסיעה אך ורק בשעות היום ורק לנושאי נשק.

נ.צ. 17 – לאחר 10 ק''מ של נסיעה מערבה במפגש השביל האדום עם כביש 10. נ.צ. 18 הוא המחסום הצבא בהר חריף בפנייה לכיוון צומת הרוחות (כביש 40 צפונית למכתש רמון) לאחר נסיעה של 39 ק''מ על כביש האספלט המתפתל לצד גדר הגבול בין ישראל למצרים.

אפשרות ב':

או שאפשר לחזור לאחור ולצאת על כביש 40 בנחל פארן בצורה הבאה:

לפנות שמאלה לשביל השחור עד נ.צ. 8, ההמשך על השביל הכחול, חולפים על פני נ.צ. 6 (הכניסה לקניון הלבן) עד המפגש עם השביל האדום בנ.צ. 19.

פונים שמאלה – צפונה על השביל האדום – שביל רחב וכבוש בחלקו, נוסעים כ-32 ק''מ עד המפגש עם כביש 40 במשאבות הפארן – נ.צ. 20.

אפשרות ב':

מפת הפנייה צפונה ליציאה דרך נחל ציחור ונחל פארן (השביל האדום)

מפת הפנייה צפונה ליציאה דרך נחל ציחור ונחל פארן (השביל האדום)מפת הפנייה צפונה ליציאה דרך נחל ציחור ונחל פארן (השביל האדום)

היכן שלא תסיימו תצאו לכביש 40, מאובקים ועם חווית מדבר של עומק הנגב ושמורת הטבע של הנחלים הגדולים של הר כרכום.

הדליקו אורות, השתלבו בזהירות בתנועה המהירה וסעו בשלום.... שבוע טוב ולהתראות בטיול הבא...

מספר

131972

צומת כחול - אדום

סיום במשאבות הפארן

שימו לב! הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה. שימו לב כי כולן מדרום למצפה רמון ולכן ערכי הקואורדינאטות הצפוניות הן ב-6 ספרות ומתאימים לשימוש במכשירי מגלן. לשימוש במכשירי גרמין יש להוסיף את הספרה ''3'' כספרה הראשונה (השביעית) לפני הקואורדינאטות הצפוניות

קובץ TWL להורדה למחשב

הקובץ מתאים לתוכנת נביגייד ומאפשר להוריד ישירות את נקודות הציון אל מחשב ה-PC וממנו אל מחשב כף היד או אל מכשיר ה-GPS.

קובץ נקודות ציון ל-GPS ולתוכנת נביגייד / עמוד ענן

15 במרץ 2009 ב 19:54

מוטימאיר כתב/ה:
"אני לא מצליח...."
שמור את הקובץ בתיקייה במחשב ופתח אותו באתר עמוד ענן שם תוכל לראות את המסלול. קבצי TWL ניתן לפתוח עם תכנת נוויגייד,תכנת ניווט שטח.

17 במרץ 2009 ב 14:52

יובל - אתה תותח!!!

אמירלביא

15 באוגוסט 2009 ב 21:58

מדוע אסור לנסוע להר שגיא

15 באוגוסט 2009 ב 22:43

סיגל - תמונה מדהימה

רק עכשיו אני רואה את התמונה של הבת שלך עם ציורי הסלע בהר כרכום - מקסים!

15 באוגוסט 2009 ב 22:47

השביל להר שגיא

אמירלביא כתב/ה: מדוע אסור לנסוע להר שגיא
""
השביל להר שגיא סגור כבר שנים בטענה של שימור טבע ושיקום הנוף סביבו. לדעתי זו טעות שמקשה על המטיילים באופן שאינו הגיוני, במיוחד שכביש 10 סגור לתנועת מטיילים. אך יש לכבד את החוק ואת החלטות רשות שמורות הטבע.

D90

13 בינואר 2011 ב 20:26

היכן ישנים בלילה?

שלום לכולם
היכן עדיף להיות בחניון לילה
ממש בכניסה למסלול האדום של נחל ציחור?
או חניון לילה בגבי צניפים?
שיכולים:
כווני רוחות וכו'
אם יוצאים ביום שישי בבוקר 8 -/ מהמרכז שטח פריסה אבנים וכו'תודה

05 בינואר 2012 ב 08:07

גלריית תמונות מהר כרכום והסנה והבוער

sadani

21 באוקטובר 2012 ב 12:18

מצומת ציחור להר כרכום

עזרה בבקשה. האם אפשר לעשות מסלול זה עם פורסטר מוגבה ובעל מיגון גחון ?

21 באוקטובר 2012 ב 12:27

אני מחבר את השאלה לתגובות של המסלול

21 באוקטובר 2012 ב 12:31

מצומת ציחור להר כרכום

sadani כתב/ה:
"עזרה בבקשה. האם אפשר לעשות מסלול זה עם פורסטר מוגבה ובעל מיגון גחון ?"
הכול תלוי בנהג וברכב מלווה עם הילוך כוח ורצועת גרירה. נהג טוב יעבור את כל המסלול בזהירות וללא כל עזרה. אבל צריך להיות מוכן לקבל עזרה מרכב עם הילוך כוח ורצועת גרירה (וכדאי תמיד לקבל עזרה מאשר לגרום נזק לרכב).

gazitavi

10 בנובמבר 2012 ב 09:09

כמה פעמים ביקרתי השנה בהר  כרכום ,חוויה מיוחדת כולל שילוב , לינת לילה לרגלי ההר
נסעתי  מנחל מציחור כביש 40  וחזרה,
ממולץ הספר פירוש מהשמים של יהודה רוטבלום להבנת ציורי הסלע
ו/או תאום עם יהודה במצפה רמון לקבלת הרצאה בנושא

intercut

03 באפריל 2013 ב 16:43

מומלץ בחום, היינו חג השני של פסח מסלול..

מהמם לא קשה במיוחד אם עושים אותו ביומיים וישנים בחניון של הר כרכום, ככה העלייה להר בבוקר הכי נוחה וח'ברה אל תתעצלו תעשו אותו כי אחרת למה לנסוע מרחק כזה.

gilisraeli

eladvax1

25 בפברואר 2014 ב 15:51

מהר כרכום להר עריף

שלום- מישהו מעודכן אם הדרך מהר כרכום להר עריף (סמש כחול) פתוחה למעבר? יש איזה עידכון ישן בעמוד ענן שהיא סגורה עם מחסומים..... האם יש דרך לעקוף - ולא על כביש 10?   תודה על כל אינפורמציה מראש! אלעד

26 בפברואר 2014 ב 08:55

מהר כרכום להר עריף

הדרך חסומה!

שים לב שגם במפת סימון שבילים עדכנית השביל הכחול נחסם מדרום לבאר כרכום.

משם אסורה התנועה צפונה לעבר הר מיכאל / מעלה שגיא.
לצערנו אין כיום מעקף אלא יש לבצע את כל ה''סיבוב'' בשטח. אתה יכול להיעזר במסלול ובתגובות של הר כרכום: מהנחלים הגדולים להר כרכום

26 בפברואר 2014 ב 08:55

חיבור ההודעות על הר כרכום

חיברתי את שאלתו של אלעד לשרשור תגובות בפורום על המסלול להר כרכום.

הנה אני בא

03 בנובמבר 2014 ב 09:39

עדכונים למסלול 31.10.2014

ב 30-31.10.2014 עשינו את המסלול בשני רכבים: האנטר וגאלופר.
המסלול במצב מצוין, מעט מאוד מעברים טכניים וכולם ממוסדים, הדרך מדהימה ויפה.

מספר הערות על סיפור הדרך:
מנ.צ. 1 לנ.צ. 2 הפניה לנחל היא אחרי 8.6 ק"מ
נ.צ 2 לנ.צ. 4 יש אי דיוק בסיפור הדרך!!!! המרחקים בין שתי הנקודות הם מצטברים ללא איפוס ביניהם!
הציוני דרך הם: ימינה על שיא השלוחה בקמר צניפים 1.1 ק"מ, צומת ה- T 5.6 ק"מ, 17.4 ק"מ התחברות לנחל צניפים. נ.צ 4 לנ.צ.5 מצטבר 8.6 ק"מ. כל השבילים עברו סימון וניתוב לאחרונה, הניווט קל מאוד וברור מאוד. הקניון הלבן יבש לחלוטין. תהנו

03 בנובמבר 2014 ב 20:51

עדכונים למסלול 31.10.2014

הנה אני בא כתב/ה:
"ב 30-31.10.2014 עשינו את המסלול בשני רכבים: האנטר וגאלופר.
המסלול במצב מצוין, מעט מאוד מעברים טכניים וכולם ממוסדים, הדרך מדהימה ויפה.

מספר הערות על סיפור הדרך:
מנ.צ. 1 לנ.צ. 2 הפניה לנחל היא אחרי 8.6 קמ
הציוני דרך הם: ימינה על שיא השלוחה בקמר צניפים 1.1 קמ, צומת ה- T 5.6 קמ, 17.4 קמ התחברות לנחל צניפים. נ.צ 4 לנ.צ.5 מצטבר 8.6 קמ. כל השבילים עברו סימון וניתוב לאחרונה, הניווט קל מאוד וברור מאוד. הקניון הלבן יבש לחלוטין. תהנו"
תודה על התיקונים. לפני נ.צ. 4 הייתה טעות ולא היה רשום לאפס מד אוץ - תיקנתי והוספתי בסיפור הדרך. לגבי המרחקים - נראה כי האודומטר שלכם מודד מרחקים קצרים יותר - יכול להיות כי החלפתם צמיגים ברכב. בכל מקרה ממליץ להתייחס להערות בנוגע למרחקים הקצרים.

רמד

09 בנובמבר 2014 ב 21:19

מסלול טיול: מהנחלים הגדולים להר כרכום

ברצוני לדעת האם בימים אלו ישנה בעיה בטחונית לישון בחניון בהר כרכום?

10 בנובמבר 2014 ב 07:06

רמד כתב/ה:
"ברצוני לדעת האם בימים אלו ישנה בעיה בטחונית לישון בחניון בהר כרכום? "
אסור לנסוע לאורך גדר הגבול עם מצרים, אבל אין איסור להגיע מהשטח (בהתאם למסלול הטיול) ולחזור לאחור. אבל האם זה בטוח? שאלה שאין לה תשובה מוחלטת. הגבול שקט ונשלט. אבל מעבר לגבול - סיני מבעבעת! שלא לכתוב רותחת!!

29 בנובמבר 2014 ב 09:58

21 דצמבר היום הקצר בשנה יום ראשון

אם אסע ב 19 יום שישי ,יש סיכוי לראות את התופעה?

29 בנובמבר 2014 ב 17:37

21 דצמבר היום הקצר בשנה יום ראשון

מדר זיו כתב/ה:
"אם אסע ב 19 יום שישי ,יש סיכוי לראות את התופעה?"
יש סיכוי טוב. התופעה היא סביב היום הקצר בשנה - אז השמש בגובה המתאים.

eitan

04 בדצמבר 2014 ב 17:33

27 בדצמבר 2014 ב 10:33

27 בדצמבר 2014 ב 13:56

מדר זיו כתב/ה:
" נכנסתי לנחל ציחור. איפסתי. נסעתי עם סיפור הדרך ו GPS שטח. לא מצאתי את הסימון הירוק לאחר 8-9 קמ כמו שהיה כתוב !!! ב7.5 קמ היה שביל ירוק ימינה בלבד !!! בהמשך היה אמור להיות סימון ירוק שמאלה לכיוון קמר צניפים לפי סיפור הדרך. לא היה גם לא בהמשך. איפה הטעות שלי? "

31 בדצמבר 2014 ב 15:08

Ogash Ofer כתב/ה:
"[b]מדר זיו כתב/ה: [/b] נכנסתי לנחל ציחור. איפסתי. נסעתי עם סיפור הדרך ו GPS שטח. לא מצאתי את הסימון הירוק לאחר 8-9 קמ כמו שהיה כתוב !!! ב7.5 קמ היה שביל ירוק ימינה בלבד !!! בהמשך היה אמור להיות סימון ירוק שמאלה לכיוון קמר צניפים לפי סיפור הדרך. לא היה גם לא בהמשך. איפה הטעות שלי? אין לי הסבר טוב. במיוחד שהשבילים בדרום אינם משתנים וגם לא נוספים עוד. (למעט תוואי השביל בתוך הערוצים שזז מעט בגלל הזרימה בשיטפונות). אם תעלה את הנקודות על תוכנת נוויגיד - תוכל לראות כי אם נכנסים מכביש 40 עם השלט לנחל ציחור לאחר 9 ק''מ (לפי סיכות המדידה שעל המפה) יש לפנות שמאלה לכיוון דרום מזרחה לשביל המסומן בירוק. (ולפניו אין עוד סימון ירוק ??). הסימון הירוק ימינה מופיע בטווח של כ-13 ק''מ מהכביש במעלה נחל ציחור. בקיצור - בפעם הבאה שלי באזור אמדוד שוב... או שמטייל חרוץ יענה לנו לפני זה.   "
להר כרכום לא הגעתי.ולכן אחזור לבדוק זאת שוב ואעדכן כאן באתר.

TOMER

05 באפריל 2015 ב 21:45

איך אני מגיע מהקניון הלבן להר כרכום?

אשמח לעזרה , תודה.

07 באפריל 2015 ב 09:23

איך אני מגיע מהקניון הלבן להר כרכום?

TOMER כתב/ה:
"אני עוקב אחר הסברים וחלק טוענים שהציר של הר דלעת בלתי עביר \ היציאה לכביש עם הגבול חסומה למטיילים.

אשמח לעזרה , תודה.

בכוונתי לצאת בבוקר מחניון הלילה של שער צניפים ולטייל דרך הקניון הלבן - הר כרכום והאזור - אשמח להמלצות ."
היציאה לכביש 10 אכן חסומה (או אסורה) ברוב ימות השנה. בדרך כלל בחגים הצבא ממתין לפני הכביש ומלווה שיירות החוצה. או שתבחרו באפשרות ב', המופיע בסוף המסלול, ותצאו לכביש 40 מול משאבת הפארן.

ygal59

05 במאי 2015 ב 12:29

היציאה לכביש 10

האם ניתן לצאת לכביש 10 או שצריכים ליסוע צפונה מהשביל האדום?
מדובר בשבועות

05 במאי 2015 ב 12:35

ygal59 כתב/ה:
"האם ניתן לצאת לכביש 10 או שצריכים ליסוע צפונה מהשביל האדום?
מדובר בשבועות"
בדרך כלל בחגים הצבא מאפשר לצאת דרך כביש 10 ואף מלווה את השיירות החוצה. היה והיציאה לכביש 10 תהיה חסומה (יש שילוט) צא מצפון דרך נחל עדה לכביש 40.

05 במאי 2015 ב 15:17

אני מתקשה למצוא את היציאה המדוברת דרך נחל עדה לכביש 40

05 במאי 2015 ב 21:43

אורח/ת כתב/ה:
"אני מתקשה למצוא את היציאה המדוברת דרך נחל עדה לכביש 40"
הוספתי בדף 2 של מסלול הטיול מפה (קנ''מ 1/50,000) של נקודת ציון 19. הנקודה בה פונים צפונה לעבר השביל המסומן באדום ונוסעים איתו כ-32 ק''מ עד לכביש 40.