שטח 4X4 > מסלולי טיול > נגב דרומה עד אילת

מסלול טיול סובב מכתש רמון

המכתשים בישראל הם תופעה גיאולוגית ייחודית לישראל ומכתש רמון הוא הגדול שבין המכתשים בישראל. הטיול שלנו מקיף, נכנס (בירידה), יוצא, נכנס בשנית ושוב יוצא (בעלייה) ממכתש רמון - בטיול ארוך שמתחיל ומסתיים במצפה רמון.

תכנון ועבירות

כ-200 ק''מ דרומית לתל אביב נמצאת מצפה רמון – מעל המכתש המדהים והגדול בישראל – מכתש רמון. מסלול ארוך יותר מ-115 ק''מ – אפשרי ליום אחד ארוך של טיול או כטיול מפוצל ליומיים. באמצע הדרך אפשר לישון במאהל של חניון בארות (בתשלום) או בחניון לילה של ארדון (ליד נ.צ. 6) ואפשר לעשות גם חצי מסלול בנפרד כאשר כביש 40, היורד ממצפה רמון לתוך המכתש חוצה את המסלול לשניים.
המסלול בעבירות קלה עם קטעים בעבירות בינונית, נהגים מנוסים יכולים לנהוג את המסלול גם ללא הילוך כוח אך מומלץ כי הרכב הנוסף יגיע עם הילוך כוח.
הטיול משולב בשבילים מהירים עם קטעי נסיעה בנחלים – זהירות מאבנים לצמיגים ולמכלולים התחתונים של הרכב.
מומלץ לצאת לדרך עם שני רכבים לפחות וציוד גרירה וחילוץ בסיסי.
שימו לב להתראות על שיטפונות בהר הנגב.

תכנון ועבירות

שמורות טבע ושטחי אש

רוב מסלול הטיול נמצא לצד או בתוך שמורות טבע יש להקפיד אך ורק על נסיעה על השבילים המסומנים. אין לזרוק זבל בשטח, גם לא זבל אורגני, מחשש לחנק של החיות והבאת זיהומים למדבר. אנא שמרו על הנוף ועל הדרך למען עוד שנים רבות של טיולים בשטח.
אין במסלול הטיול מגבלה של שטחי אש של צה''ל (שטח האש מתחיל מדרום לנחל נקרות).
חשוב להקפיד על סיפור הדרך, מומלץ לקרוא היטב את ההוראות להמשך הקיטוע בטרם יוצאים אליו.

שמורות טבע ושטחי אש

שיטת הניווט:

הניווט על שבילים מסומנים ומאוד ברורים בשטח. מומלץ להשתמש במפת סימון שבילים בקנה מידה 1/50,000 .
הקפדה על ההנחיות בסיפור הדרך תבטיח לכם הצלחה בניווט.
שימוש במכשיר GPS מוסיף לביטחון העצמי אך לא מחויב אם תקפידו על מדידת מרחק והנחיות סיפור הדרך.

שיטת הניווט:

אז איך מנווטים עם המסלול?

בטרם היציאה לקיטוע (קטע הניווט מאיפוס לאיפוס) יש לקרוא היטב את סיפור הדרך ואז לצאת לדרך ולנסוע מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין נקודה לנקודה ולעקוב אחר סיפור הדרך. בנקודות המשמעותיות שבהן צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון. באמצעות סיפור הדרך, מכשיר ה-GPS והשכל הישר הקפידו להגיע לנקודות ציון אלו ומשם להמשיך הלאה לקטע הבא. שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר). חשוב להשתמש במפה תוך כדי הטיול על מנת לחבר בין סיפור הדרך לשבילים המסומנים בשטח.

אז איך מנווטים עם המסלול?

הכנת אמצעים למסלול

ציוד גרירה בסיסי: רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים
גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – מגבהה תקין ומפתח גלגלים מתאים
מכשיר GPS – לא חובה
מפת סימון שבילים – מפות מספר 17 18
מצפן
טלפון סלולארי, מטען ו/או סוללה נוספת
שולחן וכסאות לארוחת הצהרים
מים ומזון ליום שטח

הכנת אמצעים למסלול

אבני דרך:

מצפה רמון, גן הפסלים, גבעת געש, מעלה מחמל, מעלה נוח, ציר הנפט, הר ארדון, חניון בארות, כביש 40, מפער גוונים, נחל נקרות, מפער פיטם, נחל רמון, מעלה ערוד, צומת הרוחות.

אבני דרך:

תחילת המסלול:

בכיכר הכניסה למצפה רמון, ליד תחנת הדלק של ''דלק''
נ.צ. 1 – כיכר

תחילת המסלול:

מתחילים ומאפסים מד אוץ

יוצאים מהיציאה המזרחית של הכיכר (יציאה שלישית – למי שהגיע מהצפון) עם השלט ל''מעלה נוח''.
נוסעים מזרחה על שביל מסומן בשחור ובשביל ישראל (כחול – לבן – כתום) כשמשמאל חורשה עם שולחנות וספסלים – בה ניתן להתחיל עם ארוחת בוקר.
0.2 ק''מ מתחיל פארק הפסלים של מצפה רמון ולצידו נוסעים מזרחה בשביל כבוש שעל שפת המצוק.
2.1 ק''מ צומת בו השביל הכבוש מתעקל שמאלה, יחד עם קו החשמל, לכיוון מכון הטיהור והשביל השחור הופך לפשוט יותר וממשיך ישר ומעל המצוק.
נ.צ. 2 – צומת שבילים

מתחילים ומאפסים מד אוץ

גן הפסלים שעל מצוק מכתש רמון

גן הפסלים שעל מצוק מכתש רמוןגן הפסלים שעל מצוק מכתש רמוןגן הפסלים שעל מצוק מכתש רמוןגן הפסלים שעל מצוק מכתש רמוןגן הפסלים שעל מצוק מכתש רמוןגן הפסלים שעל מצוק מכתש רמוןגן הפסלים שעל מצוק מכתש רמוןגן הפסלים שעל מצוק מכתש רמון

מאפסים מד אוץ

ממשיכים ישר ומזרחה על השביל המסומן בשחור מעל שפת המצוק.
7.6 ק"מ מצפור גבעת געש מימין לשביל (חונים והולכים ברגל לשפת המצוק – שווה!). 15 ק"מ – צומת T – מימין לכיוון מעלה מחמל ושמאלה ממשיך השביל השחור.
נ.צ. 3 – צומת מעלה מחמל

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ונוסעים 400 מטרים עד לתצפית של מחמל והירידה שלו לתוך המכתש.

מעלה מחמל הוא מעלה מלאכותי שנוצר על ציר הנפט ומתחתיו נמצא צינור גדול קוטר המחבר את אילת עם אשקלון ולהיפך. צינור הנפט הגדול יכול להזרים נפט בין ים תיכון לים האדום והוא שייך לחברה בבעלות ממשלת ישראל וממשלת אירן (כן, כן אלו שלא ממש אוהבים את ישראל) ששמה קצא''א. החברה מספקת גשר יבשתי בין מזרח למערב ומאפשרת לחסוך את המעבר בתעלת סואץ או את הקפת אפריקה לחברות המשנעות נפט בין היבשות.

חוזרים לצומת בנקודת ציון 3 לשביל המסומן בשחור.

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים צפונה על ציר הנפט, עם הסימון השחור.
1.2 ק''מ צומת שבילים שחור – אדום.
נ.צ. 4 – צומת שחור - אדום

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ומזרחה לשביל המסומן באדום וכולל מספר עליות בעבירות בינונית.
4.6 ק''מ צומת שבילים כחול אדום מימין פונים למעלה נוח ושמאלה לבקעת אבו טריפה.
נ.צ. 5 – צומת כחול אדום

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ


פונים ימינה עם השביל האדום ויורדים את מעלה נוח לתוך מכתש רמון, כשבימים רגילים המעלה כשמו כן הוא - נוח וכולל מעט מדרגות והצלבות בעבירות קלה.
לאחר 400 מטרים מתמתן השיפוע ובהמשך הופך השביל הטרשי לשביל חול מהיר.
5 ק''מ צומת T בו פונים ימינה ומתחברים לשביל הירוק.
5.4 ק''מ (מצטבר) צומת T עם ציר הנפט - מימין רואים את מעלה מחמל ומשמאל ממשיך ציר הנפט לעבר מרכז המכתש.
נ.צ. 6 – צומת ירוק שחור

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה על ציר הנפט המסומן בשחור.
1.8 ק''מ פניה שמאלה לחניון יום של הר ארדון – המסלול ממשיך ישר עם השביל השחור.
3.8 ק''מ (מצטבר) פנייה שמאלה לרמת סהרונים – המסלול ממשיך ישר עם השביל השחור.
4.2 ק''מ (מצטבר) מימין המאהל של עין סהרונים – המסלול ממשיך ישר עם השביל השחור.
4.5 ק''מ (מצטבר) צומת שבילים שחור – אדום.
נ.צ. 7 – צומת שחור - אדום

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לשביל המסומן באדום לכיוון כביש 40 ונוסעים על שביל כבוש ומהיר – זהירות מתנועה נגדית – זהו שביל מאוד פעיל בלב מכתש רמון.
4.9 ק''מ השביל האדום מסתיים בכביש 40 החוצה את המכתש במרכזו.
נ.צ. 8 – כביש 40

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה על כביש 40 ויוצאים דרך מפער גוונים דרומה מהמכתש.

מפער הוא הנקודה בה נמצא הפתח הטבעי של המכתש. למכתש רמון 4 מפערים – מפער נקרות ממזרח – המנקז את נחל נקרות מזרחה לכביש הערבה, מפער גוונים – דרכו יוצא כביש 40 דרומה, מפער פיטם מדרום למכתש ומפער ערוד במערב.
במכתש רמון 4 מעלות מלאכותיים דרכם אפשר לרדת או לעלות פנימה. מעלה נוח ממזרח, מעלה מחמל שעל ציר הנפט, מעלה העצמאות שעל כביש 40, מעלה רמון ומעלה ערוד ממערב.

4.1 ק''מ פנייה ימינה לשביל המסומן בכחול ושלט ''מעלה ערוד''.
נ.צ. 9 – נחל ערוד

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה עם השלט ל''מעלה ערוד'' לשביל שבנחל נקרות המסומן בכחול.
10.7 ק''מ נסיעה מהירה במעלה ה''דש-דש'' של נחל נקרות עד לצומת עם הסימון האדום.
נ.צ. 10 – צומת כחול - אדום

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לשביל המסומן באדום.
3.3 ק''מ השביל האדום חוצה את ''מפער פיטם'' ונכנסים לתוך מכתש רמון.
6.1 ק''מ (מצטבר) צומת T על השביל המרכזי בלב מכתש רמון (ימינה לכביש 40 ושמאלה למעלה ערוד).
נ.צ. 11 – צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה על השביל המסומן בשחור לכיוון מעלה ערוד.
5.8 ק''מ צומת מעלה רמון – ימינה שביל אדום המטפס את מעלה רמון בעבירות קשה לכיוון מצפה רמון.
נ.צ. 12 – צומת שחור - אדום

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים מערבה על השביל המסומן בשחור.
12.5 ק''מ תחילת הטיפוס במעלה ערוד (בעבירות קלה).
13.6 ק''מ (מצטבר) צומת מעלה ערוד – סימון שבילים שחור עם כחול.
נ.צ. 13 – מעלה ערוד

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לשביל המסומן בכחול.
1 ק''מ מימין תצפית מדהימה על כל מכתש רמון.
2.8 ק''מ (מצטבר) צומת שבילים כחול - אדום.
נ.צ. 14 – צומת כחול אדום

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים ישר וימינה על השביל הכחול לתוך ערוץ הנחל ועם השלט ל''בורות לוץ''.
3 ק''מ כביש 171 – ממול אפשר לחצות את הכביש לבורות לוץ, שמאלה 5 ק''מ להר חריף שעל הגבול עם מצרים וימינה לצומת הרוחות ומכתש רמון.
נ.צ. 15 – כביש 171

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ונוסעים על כביש 171 לכיוון בה''ד 1 וצומת הרוחות.
29.2 ק''מ נעצרים בצומת T שעל כביש 40 הוא - צומת הרוחות.
נ.צ. 16 – צומת הרוחות

מאפסים מד אוץ

סוף מסלול - עד כאן כ-117 ק''מ של מסלול הטיול

ימינה על כביש 40 למצפה רמון.
שמאלה על כביש 40 לשדה בוקר ולמרכז הארץ.

להתראות בטיול הבא...

רשימת נקודות הציון ברשת ישראל הישנה

נ.צ. צפוניות מזרחיות
1 1002601 131095
2 1004305 132361
3 1010952 142457
4 1012006 142883
5 1011747 145461
6 1007602 142671
7 1003180 142191
8 1000531 138952
9 997458 139318
10 993371 130704
11 998328 129614
12 998382 124670
13 989580 116790
14 989471 114426
15 990524 112375
16 1007858 131598


סוף מסלול - עד כאן כ-117 ק''מ של מסלול הטיול

קובץ TWL להורדה לתוכנת נביגייד או עמוד ענן

הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת NAVIGUIDE

שימו לב כי חלק מהקואורדינאטות הצפוניות נמצאות דרומית לקו 1,000 הק''מ של רשת ישראל הישנה ולכן - לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4'' וכשאין ספרה שביעית יש להוסיף את הספרה ''3'' במכשירי גרמין או את הספרה ''0'' במכשירי מגלן.

להורדת קובץ נקודות הציון בפורמט TWL הקליקו כאן

מפה בקנ''מ 1/250,000 של מזרח מכתש רמון

מפה בקנ''מ 1/250,000 של מזרח מכתש רמון

מפה בקנ''מ 1/250,000 של מערב מכתש רמון

מפה בקנ''מ 1/250,000 של מערב מכתש רמון

פריחה במכתש רמון

פריחה במכתש רמוןפריחה במכתש רמוןפריחה במכתש רמוןפריחה במכתש רמוןפריחה במכתש רמוןפריחה במכתש רמוןפריחה במכתש רמוןפריחה במכתש רמוןפריחה במכתש רמוןפריחה במכתש רמוןפריחה במכתש רמוןפריחה במכתש רמוןפריחה במכתש רמוןפריחה במכתש רמוןפריחה במכתש רמון

פריחה במכתש רמון

תגובות

39 תגובות

1

eliyho6

03 ביוני 2010 ב 17:22

מסלול עם סכנת התפוצצות/התלקחות

היי מה זה???
גזיה בתא מטען חינוך גרוע
שימו לב אחת ל... קורה ויש דליפה מצינורית יבשה ו....
שלא יקרה, אבל זה מסוג הדברים המיותרים ויש לנהוג במשנה זהירות

2

haruzis

05 ביוני 2010 ב 23:09

אחלה פריחה יש במכתש!!! - מעלה רמון

שלום
מעניין אם הפורסטר היה יכול לסיים את המסלול במעלה רמון?????????????

3

almog_guy

06 ביוני 2010 ב 09:22

מחפש פרטנר ליום שבת הקרוב ה 12 ליוני

מחפש פרטנר לרכב שני ליום שבת ה 12 לחודש לעשות חצי מסלול, לפרטים צרו קשר עם גיא
dekel_almog@walla.com

4

ARIKS2005

29 בספטמבר 2010 ב 01:40

עשינו אותו היום

מדויק לגמרי.. !! היה נחמד לפגוש עוד אנשים מהאתר שנוסעים עם הסיפור דרך ביד

5

nevoc

10 באוקטובר 2010 ב 12:41

ראב 4

האם לדעתכם טויוטה ראב 4 יכול לעשות את המסלול הזה ?

6

Ogash Ofer

10 באוקטובר 2010 ב 16:49

ראב 4

nevoc כתב/ה:
"האם לדעתכם טויוטה ראב 4 יכול לעשות את המסלול הזה ? "
אני צילמתי את המסלול עם סובארו פורסטר והראב 4 לא רחוק מהיכולות של הפורסטר בשטח. אפשר לבצע את המסלול עם רכב ללא הילוך כוח אך אני ממליץ כי הרכב הנוסף יהיה עם הילוך כוח ובכל מקרה לקחת ציוד גרירה וחילוץ. וכמובן להיזהר על הגחון.

7

kruvi

16 באוקטובר 2010 ב 22:17

מעלה רמון

עופר שלום
אנחנו יוצאים 4 רכבים למסלול בסופ"ש הקרוב (גימני סטנדרטי,ויטרה מוגבהת,טראנו וסורנטו ממוגנת. האם יש קשיים במעלה רמון ?????
כמו כן מעונינים לפצל את המסלול ליומים ?? יש המלצה לחניון לא בתשלום ?????
תודה
איתי

8

Ogash Ofer

17 באוקטובר 2010 ב 09:21

מעלה רמון וחניוני לילה במסלול

שימו לב כי מעלה רמון אינו נמצא במסלול.
אפשר לקראת הסוף (נ.צ. 12) לנסוע לכיוונו במקום למעלה ערוד.
ובכול אופן אני ממליץ לעלות את מעלה רמון רק לבעלי ניסיון - כל הרכבים שציינת יכולים לעלות אותו.

חניוני לילה (מאושרים וללא תשלום) לאורך המסלול: חניון לילה של הר ארדון - מוביל אליו שביל מסומן בירוק אליו תגיעו מהשביל האדום היורד את מעלה נוח (פונים שמאלה במקום ימינה לנ.צ. 6). בנקודת ציון 9 בכניסה לנחל נקרות קיים חניון לילה (עם הרבה עצים וצמחייה בנחל).

9

kruvi

24 באוקטובר 2010 ב 07:18

אחלה מסלול. תודה

10

shifrin

09 בדצמבר 2010 ב 08:07

מה לגבי רכב טריוס - אפשרי ?

האם המסלול עביר לטריוס?

11

Ogash Ofer

09 בדצמבר 2010 ב 08:27

מה לגבי רכב טריוס - אפשרי ?

shifrin כתב/ה:
"האם המסלול עביר לטריוס?"
זה מאוד תלוי בנהג! סובארו יכול (את המסלול צילמתי עם סובארו), ראב 4 יכול, ובקיצור כל ג'יפון יכול. ממליץ בחום לצאת בשיירה שלפחות רכב אחד עם הילוך כוח וציוד גרירה, לכל מקרה שלא יהיה.

12

intercut

18 בדצמבר 2010 ב 19:24

עופר תודה, אחלה מסלול, מדויק להפליא

רמת העבירות היתה בינונית ובמקרים בודדים יש לשלב הילוך כח.
התחלנו 9:00 ממצפה רמון וחתכנו לפני מעלה ערוד,יש פניה על השביל השחור ימינה לכיוון מצפה רמון למי שארוך לו מדי (נק' ציון 11).
שוב תודה

13

כפרה

18 בדצמבר 2010 ב 19:52

עופר תודה, אחלה מסלול, מדויק להפליא

intercut כתב/ה:
"רמת העבירות היתה בינונית ובמקרים בודדים יש לשלב הילוך כח.
התחלנו 9:00 ממצפה רמון וחתכנו לפני מעלה ערוד,יש פניה על השביל השחור ימינה לכיוון מצפה רמון למי שארוך לו מדי (נק' ציון 11).
שוב תודה"
אם יש לכם תמונות מהטיול, תעלו אותם בגלריית גולשים - שנוכל להנות וירטואלית לגלריית הגושלים של האתר - הקליקו כאן

14

eyal haibllum

11 בפברואר 2011 ב 23:12

האם ניתן לחתוך למצפה רמון דרך מצפה הכוכבים

השאלה האם ניתן לרדת מכביש 171 למצפה הכוכבים ?
במפה יש סימון שבילים אדום שמתחבר לשחור עד מצפה הכוכבים - עביר?
כמו כן כמה זמן ייקח לעשות את המסלול - 5 - 6 רכבים כולל צהריים והפסקות?
תודה
אייל

15

Ogash Ofer

12 בפברואר 2011 ב 06:52

האם ניתן לחתוך למצפה רמון דרך מצפה הכוכבים

eyal haibllum כתב/ה:
"השאלה האם ניתן לרדת מכביש 171 למצפה הכוכבים ?
במפה יש סימון שבילים אדום שמתחבר לשחור עד מצפה הכוכבים - עביר?
כמו כן כמה זמן ייקח לעשות את המסלול - 5 - 6 רכבים כולל צהריים והפסקות?
תודה
אייל"
מכביש 171 (צומת הרוחות - הר חריף) אפשר לרדת לכיוון מצפה כוכבים בשביל השחור - בעבירות קלה. בין אבן דרך 26 לאבן דרך 27 ק''מ שעל הכביש. השביל האדום מגיע מתוך מכתש רמון והוא מטפס את מעלה רמון מנקודה מספר 12 במסלול הטיול. הטיפוס של מעלה רמון הוא בעבירות קשה! כל המסלול, כולל עצירות, הוא יום טיול - כמה שעות בדיוק? תלוי בקצב ותלוי באורך העצירות. אם נוסעים רצוף בקצב סביר זה בערך 6 שעות.

16

אורח/ת

20 באפריל 2012 ב 00:17

לגבי חאן בארות

האם חאן בארות נמצא לאורכו של המסלול זאת אומרת אם יש איזושהי נקודה בא אני יכול לצאת מהמסלול ולהגיע לחאן או שהדרך היחידה היא להגיע לכביש 40 לחזור צפונה ולהכנס דרך הכביש ?והאם מישהו היה שם המלצות או הערות יתקבלו בברכה .
תודה,דין.

17

Ogash Ofer

20 באפריל 2012 ב 04:50

חאן בארות

חאן בארות זה עין סהרונים.
עוברים לידו במסלול. כ-300 מטרים לפני נ.צ. 7.

18

dean-tb

20 באפריל 2012 ב 12:44

תודה

19

אורח/ת

11 בנובמבר 2012 ב 23:28

חלוקת המסלול ל2 מקטעים . . .

אנו רוצים לעשות את המסלול ביומיים .. כמה זמן נסיעה להערכתך לקטע השני ? כלומר אם ניכנס לשטח בנקודה 9 בערך בשעה 0900 בבוקר האם נספיק לצאת לפני חשיכה ( שעון חורף חשיכה כבר ב 1700 ) . . . כמובן עם הפסקות הגיוניות ...תודה

20

Ogash Ofer

12 בנובמבר 2012 ב 08:27

חלוקת המסלול ל2 מקטעים . . .

אורח/ת כתב/ה:
"אנו רוצים לעשות את המסלול ביומיים .. כמה זמן נסיעה להערכתך לקטע השני ? כלומר אם ניכנס לשטח בנקודה 9 בערך בשעה 0900 בבוקר האם נספיק לצאת לפני חשיכה ( שעון חורף חשיכה כבר ב 1700 ) . . . כמובן עם הפסקות הגיוניות ...תודה
"
כל המסלול אפשרי ליום נסיעה מ-9 בבוקר ועד 17:00. ובטח ובטח אם תחלקו אותו לשניים - מכביש 40 והלאה - אז גם אפשר להאריך את העצירות ולטייל ברגל מסביב לרכב.

21

momo_momo

15 בנובמבר 2012 ב 02:11

תודה -

עופר תודה

22

kruvi

04 באפריל 2013 ב 15:18

מישהו היה לאחרונה במסלול

מה תנאי השטח אחרי החורף המפנק שהיה ????

23

kruvi

04 באפריל 2013 ב 15:18

מישהו היה לאחרונה במסלול

מה תנאי השטח אחרי החורף המפנק שהיה ????

24

intercut

21 בדצמבר 2013 ב 23:04

היום היינו אבל עשינו אותו הפוך בעלייה

לאחר שבעבר עשיתי את המסלול כפי שמוצע באתר, היום עשינו אותו בעלייה והיה מעולה, מזג האוויר עכשיו במדבר פשוט פנטסטי, וההחלטה לעשות את חלקו הראשון הפוך הייתה מעולה כיוון שקיבלנו את מעלה נח בעלייה ולאחר מכן מחמל בקטנה, סהכ חלקו הראשון בעלייה לקח בסביבות 7 שעות כולל הפסקה של שעה

25

רועי בשטח

17 בפברואר 2014 ב 13:37

טיול מרהיב

עשיתי את הטיול והוא מדהים הנוף והאוויר הנקי.
ממליץ כמו עופר עם 2 רכבים לפחות עשינו לבד אבל מעדיף לפחות עם 2

26

Mahdi

23 במאי 2014 ב 10:50

האם יש פירוט למסלול בכיוון ההפוך?

27

Ogash Ofer

23 במאי 2014 ב 12:42

האם יש פירוט למסלול בכיוון ההפוך?

Mahdi כתב/ה:
""
יש לקרוא את המסלול הפוך ולהתאים אותו לנסיעה בכיוון הנגדי.

28

lev4ik

05 ביולי 2014 ב 21:24

מסלול מעולה

מסלול מאוד יפה. עשינו אותו השבת. סיפור דרך מדויק מאוד.

29

moshehans

04 באוגוסט 2014 ב 18:09

האם מישהו מתכוון לעשות את המסלול באוגוסט

האם מישהו מתכוון לעשות את המסלול בין ה- 24-28 באוגוסט מחפש גיפ שני

30

אורח/ת

21 באוקטובר 2016 ב 21:49

עדכון עבירות למסלול

לאחרונה שבתי מטיול סובב מכתש רמון ועליי להעיר כי בניגוד למתואר על ידך (משנת 2010) דרגת הקושי של החלק המערבי של המסלול (לאחר מפער פיטם) הינה בינונית עד קשה.
אציין כי אני בעל נסיון נהיגה רב שנים בשטח ובעל פג'ארו. דרך אגב, הסימון במפת סימון שבילים (מפה 18) בקטע שבין מעלה ערוד (נקודת תצפית על המכתש) ועד צומת שבילים כחול-אדום שגוי לגמרי - הקטע מתאים רק לרכב שטח 4x4.
בברכה,
יוסי שפרינצק

31

אורח/ת

25 בדצמבר 2016 ב 10:51

מצב עבירות עדכני?

מישהו נהג לאחרונה? איפה הקטעים הבעיתיים? מתכוון לעשות את המסלול המערבי (ירידה במעלה ערוד) ועד לכביש 40 עם גרנד ויטארה עם הילוך כוח ומיגון.

32

Ogash Ofer

25 בדצמבר 2016 ב 15:42

מצב עבירות עדכני?

אורח/ת כתב/ה:
"מישהו נהג לאחרונה? איפה הקטעים הבעיתיים? מתכוון לעשות את המסלול המערבי (ירידה במעלה ערוד) ועד לכביש 40 עם גרנד ויטארה עם הילוך כוח ומיגון.
"
מעלה ערוד הוא שביל טוב, בהמשך השבילים במכתש הם בעבירות בינונית, אך ראה את התגובה הקודמת - יוסי מגדיר זאת כעבירות קשה.  

33

benny-b330

08 בפברואר 2019 ב 18:32

8.2.2019
רכב סובארו xv בדרך ממצפה רמון למעלה מחמל היה בור גדול מדי ולא יכלנו לעבור.
לא כדאי לנסות

34

Ogash Ofer

08 בפברואר 2019 ב 19:29

benny-b330 כתב/ה:
"

8.2.2019
רכב סובארו xv בדרך ממצפה רמון למעלה מחמל היה בור גדול מדי ולא יכלנו לעבור.
לא כדאי לנסות

"
מפתיע! שכן בחודש האחרון נסענו על השביל שמעל מצוק המכתש בדרך למחמל ובדרך לנוח ולא הבחנו בבור שיוצר בעיית עבירות קשה לג'פונים.

35

elielviseman824

29 בספטמבר 2019 ב 00:14

רשמים מהמסלול מהתקופה האחרונה?
שוקל לעשות אותו במהלך חוהמ סוכות, דאסטר ממוגנת וסילברדו, שני הרכבים 4*4

36

Ogash Ofer

29 בספטמבר 2019 ב 06:42

elielviseman824 כתב/ה:
"

רשמים מהמסלול מהתקופה האחרונה?
שוקל לעשות אותו במהלך חוהמ סוכות, דאסטר ממוגנת וסילברדו, שני הרכבים 4*4

"
נסעתי את המסלול (פחות או יותר) כמה פעמים בשנה האחרונה ואין בו שינויים (כמו רוב מסלולי המדבר שלא ממש משתנים).
בהצלחה בטיול ואנא רשמו תגובה לאחר הטיול לטובת המטיילים הבאים.
שנה טובה.

37

אורח/ת - מצב המסלול העדכני

22 באפריל 2021 ב 08:53

מתכנן לעשות אותו בסופ״ש הקרוב עם פורד אקספלורר.
האם המסלול קשה למעבר או שמתאים לכל רכב 4x4
תודה על המענה המהיר :)

38

אורח/ת - אורן

17 באוקטובר 2022 ב 20:09

עשינו היום את המסלול, פורסטר ולנד קרוזר קצר, הירידה ממעלה נח למכתש הייתה ממש לא מתאימה ובטוחה לפורסטר, הלנד קרוזר ירד אותה בקלות יחסית.
כל יתר המסלול היה קל לפורסטר

39

Ogash Ofer

17 באוקטובר 2022 ב 21:54

אורח/ת - אורן כתב/ה:
"

עשינו היום את המסלול, פורסטר ולנד קרוזר קצר, הירידה ממעלה נח למכתש הייתה ממש לא מתאימה ובטוחה לפורסטר, הלנד קרוזר ירד אותה בקלות יחסית.
כל יתר המסלול היה קל לפורסטר

"
תודה על התגובה ועל הפידבק.
אכן מעלה נוח יכול להיות מאתגר עבור פורסטר.