שטח 4X4 > מסלולי טיול > בקעה ומדבר יהודה

מסלול סובב בקעת הורקניה - מרסבא וצפון מדבר יהודה

מסלול טיול בחלק הצפוני של מדבר יהודה משני צידיה של בקעת הורקניה. מזרחה עד למצוק ההעתקים לתצפית מעל ים המלח ונסיעה לאורך המצוק ומערבה לשיא הגובה של רכס המונטר ותצפית על מנזר המר סבא.
מסלול מעגלי, בעבירות קלה עד בינונית, המתאים גם לכלי רכב המגיעים על נגרר (אופנוע, טרקטורון, באגי).

image

אבני דרך:

כביש 1, נבי מוסא, מקם-א-רעי, נחל אוג, נחל קומרן, ים המלח, מצוק ההעתקים, ראש צוקים, סלע PEF, ואדי א-סמרה, בקעת הורקניה, כרם א סמרא, מנזר המר סבא, קידר, מעלה אדומים, הר המונטר - הר העזאזל, זהרת אל הוא, ירושלים.

image

עבירות, שמורות טבע ושטחי אש

המסלול בעבירות קלה לכלי רכב עם הילוך כוח ובעבירות בינונית לג'יפונים ללא הילוך כוח וכאן דרוש נהג מנוסה בנהיגה בשטח.

טיפים לנהיגה בשטח

מומלץ לצאת לדרך עם שני כלי רכב וציוד גרירה וחילוץ בסיסי.

אורכו של המסלול כ-60 ק''מ ואפשר לבצע אותם ברצף של כ-5 שעות טיול, כולל עצירות לתצפית.

המסלול עובר גם בשמורת טבע ואין לרדת מהשבילים המסומנים בשטח.

אין לזרוק זבל וגם לא זבל אורגני היכול להביא לחנק של החיות בטבע.

אנא שמרו על הנוף ועל הדרך למען עוד שנים רבות של טיולים בשטח.

טיפ שמירת טבע

המסלול חוצה שטחי אש (מאוד פעילים) של צה''ל ואפשר לטיול בו רק בסופי שבוע.

image

שיטת הניווט:

חשוב להקפיד על סיפור הדרך, מומלץ לקרוא היטב את ההוראות להמשך הקיטוע בטרם יוצאים אליו. הניווט על שבילים מסומנים או שבילים ברורים בשטח. יש להקפיד על מדידת מרחק והנחיות סיפור הדרך וסימון השבילים המסודר. מומלץ להשתמש במפת סימון שבילים בקנה מידה 1/50,000 . הקפדה על ההנחיות בסיפור הדרך תבטיח לכם הצלחה בניווט.

שימוש במכשיר GPS מוסיף לביטחון העצמי אך אינו דרוש למי שמקפיד על סיפור הדרך.

המסלול מופיע בצורה של סיפור דרך עם 21 נקודות ציון ל-GPS הניתנות להורדה בסוף כתבה זו.

קישור לכתבות הניווט באתר

image

מה עושים? איך מנווטים?

בטרם היציאה לקיטוע (קטע הניווט מ: מאפסים מד אוץ עד ל: מאפסים מד אוץ) יש לקרוא היטב את סיפור הדרך ואז לצאת לדרך ולנסוע מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין נקודה לנקודה ולעקוב אחר סיפור הדרך.

בנקודות המשמעותיות שבהן צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון. באמצעות סיפור הדרך, מכשיר ה-GPS והשכל הישר הקפידו להגיע לנקודות ציון אלו ומשם להמשיך הלאה לקטע הבא.

שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר). חשוב להשתמש במפה תוך כדי הטיול על מנת לחבר בין סיפור הדרך לשבילים המסומנים בשטח.

image

הכנת אמצעים למסלול:

גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – מגבהה תקין ומפתח גלגלים מתאים,

ציוד חילוץ: רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים,

מצפן ומכשיר GPS - לא חובה, אבל נוח כשיש.

מפות סימון שבילים מס' 8 (צפון מדבר יהודה וים המלח),

טלפון סלולארי, מטען ו/או סוללה נוספת,

מים ומזון ליום טיול שלם.

image

תחילת המסלול:

כ 24 ק''מ מזרחית מהגבעה הצרפתית (ירושלים) וכ-2 ק''מ מערבית לצומת אלמוג (מעל ים המלח) על כביש מספר 1 בפנייה דרומה לכיוון נבי מוסא, בקעת הורקניה ונחל אוג.

נ.צ. 1 - צומת נבי מוסא

image

מתחילים ומאפסים מד אוץ

פונים דרומה על הכביש לכיוון בקעת הורקניה.

1.5 ק''מ על האספלט חולפים על פני הכניסה לחאן ולמסגד של נבי מוסא. כאן לפי האמונה המוסלמית קבור משה רבנו. מסביב בית קברות מוסלמי שרב הקברים בו אינם מסומנים.

2.2 ק''מ חולפים מתחת למקם-א-רעי. על פי האמונה המוסלמית קברו של רעי - רועה הצאן של יתרו (חתנו של משה רבנו) בתוך מבנה בעל שתי כיפות.

4.6 ק''מ עוברים על הגשר של נחל אוג. הצפוני מבין הנחלים הנשפכים ממדבר יהודה לים המלח.
אגן הניקוז של נחל אוג כולל את המדרונות של מזרח הרי ירושלים - הר הזיתים, הר הצופים ואבו דיס. נחל אוג על כל יובליו זורם מגובה של 800 מטר מעל פני הים אל ים המלח בעומק 428 מטרים מתחת לפני הים. הפרשי הגבהים יחד עם ניקוז של הרי ירושלים הגשומים גורמים בחורף גורם לשיטפונות. במורד נחל אוג הוקם מאגר מים שעוצר את מי השיטפונות ומשמש את קיבוץ אלמוג.

6.1 ק''מ חולפים על פני צומת הכניסה למחנה הצבא (כאן המקום להשאיר כלי רכב ונגררים למי שצריך) ומיד לאחריו על פני המחסום שעל הכביש.

7.9 ק''מ משמאל לכביש שביל המוביל מזרחה ומסומן בסימון שבילים כחול.

נ.צ. 2 - ירידה מהכביש

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ומזרחה על השביל הכחול.

1.3 ק''מ עוצרים על השביל. כ-50 מטרים משמאל לדרך ומעבר לערוץ הנחל - באר מים ושוקת בטון לצידה.

3 ק''מ צומת בו ממשיכים שמאלה על השביל המסומן בכחול.

3.3 ק''מ צומת שבילים כחול - אדום.

נ.צ. 3 - צומת כחול אדום

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ודרומה עם השביל האדום.

0.3 ק''מ חוצים את אחד היובלים של נחל קומרן.

0.4 ק''מ צומת עם עם שביל רגלי מסומן בירוק היורד לאתר קומרן.

1.6 ק''מ צומת שבילים מסומנים באדום ובכחול בו פונים שמאלה ומזרחה עם השביל הכחול לכיוון המצפה שמעל מצוק ההעתקים.

2.1 ק''מ סוף השביל הכחול בתצפית מעל ים המלח וקומרן שבצפון.

נ.צ. 4 - תצפית

מאפסים מד אוץ

חוזרים לאחור...

חוזרים לאחור על השביל עד לצומת עם השביל האדום.

2.7 ק''מ פונים שמאלה ודרומה לשביל האדום.

5.5 ק''מ צומת שבילים גדול המסומנים באדום ובשחור.

נ.צ. 5 צומת אדום שחור

חוזרים לאחור...

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ומזרחה על השביל השחור לכיוון ראש צוקים.

1.2 ק''מ בסוף השביל ובראש המצוק מעל ים המלח - התצפית של ראש צוקים.

התצפית ממוקמת מעל סלע הקרן הבריטית למחקר ארץ ישראל PEF.

על הסלע סימני מדידת גובה פני הים עוד בטרם ירד מפלס ים המלח וכביש 90 נסלול למרגלותיו.

נ.צ. 6 - ראש צוקים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

חוזרים מערבה על השביל השחור.

1.2 ק''מ צומת נ.צ. 5 בו חוצים את השביל האדום וממשיכים מערבה עם השביל השחור לכיוון בקעת הורקניה.

1.4 ק''מ יורדים לערוץ הנחל (ואדי א-סמרה).

2.8 ק''מ צומת בו מתעקלים שמאלה על השביל השחור (ימינה ולמעלה הדרך מטפס לתצפית רס מעכף).

4.6 ק''מ השביל חוצה בתוך ״יעד״ אימונים צה''לי.

6.7 ק''מ הכביש החוצה את בקעת הורקניה, לא הרחק מכרם א סמר - המזוהה עם אחת מששת ערי המדבר של שבט יהודה.

נ.צ. 7 - כביש

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ודרומה על הכביש בתוך בקעת הורקניה.

1.7 ק''מ שביל ירוק מימין לכביש (מטפס לחרבת הורקניה).

1.8 ק''מ פנייה ימינה ומערבה לשביל מסומן בכחול.

נ.צ. 8 - ירידה מהכביש

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ומערבה ומטפסים מערבה עם השביל הכחול (בתחילת השביל הסימון לא ברור).

0.1 ק''מ צומת ממשיכים שמאלה על השביל הכחול.

1.1 ק''מ צומת שבילים בו פונים שמאלה עם הכחול.

1.3 ק''מ צומת T בו פונים ימינה ומערבה עם הכחול.

4.8 ק''מ צומת שבילים לא מסומנים.

נ.צ. 9 - צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

יורדים מהשביל הכחול ופונים שמאלה ובכיוון מעלה הגבעה ולאחריה מתחילים לרדת מטה.

0.3 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים ישר ושמאלה לכיוון המר סבא.

0.7 ק''מ התצפית על מנזר המרסבא - מנזר יווני אורתודוכסי הפעיל למעלה מ-1,500 שנים ובנוי על המצוק של נחל קדרון הזורם (בעיקר מי ביוב) מירושלים לים המלח. המנזר נקרא על שם הנזיר הקדוש סבאס שהיה אחד מיזמי המנזרים הבולטים בתקופה הביזנטית, תחילת התפשטות הנצרות בעולם. סבאס חי במערה במצוק של הקדרון.

עם השנים הגיעו נזירים ותורמים והמקום נבנה, בוצר ועמד בפני הכיבושים הרבים שעבר האזור. גופתו של סבאס חנותה וקבורה במנזר לאחר שהייתה בגלות בוונציה במהלך כ-1,000 שנים והוחזרה למקום בשנת 1965. כיום חיים במנזר כמה עשרות נזירים הידועים באופן חייהם הסגפני. אסור לנשים להיכנס למנזר, הנזירים אוכלים ארוחה אחת ביום, מתפללים שעות רבות החל מחצות, ישנים מעט ומנותקים מרשת החשמל, המים, הטלפון ואף אינם משתמשים בכסף.

נ.צ. 10 - מנזר המר סבא

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

חוזרים על הדרך הלא מסומנת כשלעומת שבאנו.

0.1 ק''מ צומת בו פונים שמאלה (ימינה הדרך מטפסת מעלה).

0.3 ק''מ צומת בו פונים שמאלה וצפונה.

0.4 ק''מ צומת בו פונים שמאלה לירידה לערוץ.

0.5 ק''מ צומת בו פונים ימינה ומטפסים על השביל לצד הערוץ.

1 ק''מ צומת T עם הדרך הראשית המסומנת בכחול.

נ.צ. 11 - השביל הכחול

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים ישר, ימינה וצפונה במעלה נחל קדרון.

השביל לצד הבוסתנים ולמרגלות בתי רועים חוצה את הזרימה המסריחה של הקדרון 3 פעמים.

1.2 ק''מ צומת בו פונים ימינה לצד הערוץ ולכיוון הגשר הבנוי שמעל הקדרון.

1.4 ק''מ הגשר הבנוי מעל נחל קדרון.

נ.צ. 13 - גשר

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

חוצים את הגשר ופונים שמאלה לשביל.המסומן בשחור.

0.3 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים ישר ומעט שמאלה.

2.2 ק''מ צומת בו ממשיכים במסעף הימני.

2.4 ק''מ צומת T עם השביל הרחב המסומן באדום. משמאל רואים את קידר ובהמשך את הבניינים הלבנים והגגות האדומים של מעלה אדומים.

נ.צ. 14 צומת שחור אדום

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ולמעלה על השביל המסומן באדום.

0.5 ק''מ צומת שבילים בו השביל השמאלי יותר נוח בטיפוס מעלה.

1 ק''מ צומת בו פונים שמאלה ולמעלה.

1.6 ק''מ צומת שבילים למרגלות הר המונטר.

נ.צ. 15 - צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ומטפסים מעלה, לשביל הימני התלול יותר מומלץ הילוך כוח.

0.4 ק''מ ראש הר המונטר - הר הצופה וגם הר הר העזאזל.

המונטר גובהו 524 מטר מעל פני הים ופרוש שמו בערבית הוא 'הצופה', ואכן מפסגתו תצפית מרהיבה מערבה למגדלים של ירושלים ומזרחה להרי אדום ומצוק ההעתקים. במקום שרידי חפירות ממלחמת העולם הראשונה עת נכבש על ידי צבאות אנזא''ק מידי הטורקים בפברואר 1918 וגם בסיסי בטון ששימשו לתחנת מכ''ם. מקובל לזהות את הר המונטר כהר העזעזאל - כאן, לפני יום הכיפורים, היה שליח הכהן הגדול דוחף את השעיר לעזאזל (בדרך כלל עז) אל התהום ואיתו (או איתה במקרה של העז) את כל החטאים של עם ישראל.
נ.צ. 16 - הר המונטר

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

יורדים מטה חזרה לצומת בנ.צ. 15.

0.4 ק''מ צומת נ.צ. 15 בו פונים שמאלה ולמטה. ירידה מעט אתגרית בה יש להקפיד על מהירות איטית ולשים לב לא להיכנס לשיפוע צד (להקפיד להפנות את ההגה לירידה).

0.7 ק''מ צומת שבילים למרגלות המונטר. נ.צ. 17 - צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לשביל (מסומן בירוק.)

0.2 צומת שבילים בו ממשיכים ישר ושמאלה כל הדרך על קו הרכס (ריבוי השבילים מתחברים יחד בהמשך הדרך).

2.2 ק''מ צומת בו פונים שמאלה, מתעקלים עם השביל הראשי ומטפסים איתו על הגבעה שמשמאל.

3.4 ק''מ צומת שבילים על האוכף. במבט מערבה מהאוכף רואים את מעלה אדומים והמגדלים של ירושלים.

נ.צ. 18 - צומת באוכף

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה על השביל המרכזי ונוסעים מזרחה למרגלות הרכס של זהרת אל הוא.

0.6 ק''מ צומת שבילים.

נ.צ. 19 - צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ולמטה על השביל הראשי.

3.1 ק''מ צומת בו פונים שמאלה עם השביל הראשי היורד מזרחה מעל אגן הניקוז של נחל קומרן.

3.6 ק''מ צומת בו פונים ימינה לעבר רחבה לבנה עם ריבועי בטון צבאיים.

נ.צ. 20 - צומת גבוה

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

על השביל היורד מהרחבה פונים שמאלה ויורדים למטה בירידה החדה - לאט לאט על הבלמים!

0.7 ק''מ צומת עם שני שבילים מקבילים בו ממשיכים על המסעף הימני.

1.7 ק''מ צומת שבילים בו פונים שמאלה, אבל זה לא משנה שכן: כל הדרכים מובילות לכביש!

1.9 ק''מ כביש בקעת הורקניה (עד כאן 50.8 ק''מ).

נ.צ. 21 - כביש

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה וצפונה על הכביש של בקעת הורקניה, חולפים על פני הבסיס, נחל אוג ונבי מוסא.

7.8 ק''מ צומת עם כביש מספר 1.

נ.צ. 1 - צומת נבי מוסא

מאפסים מד אוץ

עד כאן 58.6 ק''מ מדודים של המסלול

פנייה ימינה ומזרחה - 2 ק''מ לצומת אלמוג, לכביש הבקעה ולים המלח.

פנייה שמאלה ומערבה מטפסים על כביש 1 לירושלים (24 ק''מ עד לגבעה הצרפתית) ולתל אביב.

להתראות בטיול הבא...

ואשמח להערות, תגובות ושיפור המסלול לטובת המטיילים הבאים.

קישור למסלול משנת 2008 הנוסע למרסבא, לתגובות ולהערות המטיילים

עד כאן 58.6 ק''מ מדודים של המסלול

מפת המסלול בקנה מידה 1/250,000

מפת המסלול בקנה מידה 1/250,000

רשימת נקודות ציון ברשת ישראל ישנה

נ.צ.

צפוניות

מזרחיות

1

1133923

190559

2

1128059

188415

3

1127557

191453

4

1126295

192664

5

1124236

191393

6

1123604

192271

7

1125054

187199

8

1123738

186053

9

1124071

182175

10

1123618

181676

11

1124391

182078

12

1124752

181301

13

1125692

180663

14

1127314

181214

15

1126642

182515

16

1126896

182789

17

1126506

182791

18

1128137

183495

19

1128614

183888

20

1128750

186798

21

1128074

188413





























קובץ נקודות הציון להורדה לתוכנת NAVIGUIDE
קובץ נקודות הציון להורדה לתוכנת NAVIGUIDE

הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת נביגייד או עמוד ענן באינטרנט.


לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבתחילת הקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''.

להורדת הקובץ לחץ כאן

image

תגובות

30 תגובות

1

גרון סנטר

11 בינואר 2014 ב 20:07

חניה במסלול של בקעת הורקניה

היכן מומלץ להשאיר את המכונית והעגלות הנגררות?

2

גרון סנטר

11 בינואר 2014 ב 20:23

חניה במסלול של בקעת הורקניה

סליחה לא קראתי עד הסוף...
יש אזכור לחניה!

3

Ogash Ofer

12 בינואר 2014 ב 08:40

חניה במסלול של בקעת הורקניה

גרון סנטר כתב/ה:
" סליחה לא קראתי עד הסוף...
יש אזכור לחניה! "
אכן יש הנחיות גם לחנית נגררים. בדף 2 לאחר תחילת המסלול:
6.1 ק''מ חולפים על פני צומת הכניסה למחנה הצבא (כאן המקום להשאיר כלי רכב ונגררים למי שצריך) ומיד לאחריו על פני המחסום שעל הכביש. 

4

אורח/ת

20 בינואר 2014 ב 10:06

מסלול מדהים - במיוחד עכשיו

לבעלי ג'יפונים - כדאי לנהוג בשיא הזהירות ורצוי עם רכב מוגבה.
לג'יפים עם הילוך כח - ממליץ בחום לטפס לראס אל מעכף, תצפית מדהימה על המדבר ועלייה אתגרית ולא מאוד קשה.

5

אורח/ת

15 במרץ 2014 ב 14:44

הערכת זמן למסלול טיול

שלום ,
אני מבקש ממי שיכול לתת הערכת זמן ומרחק נסיעה : נק' התחלה הישוב קדר אל הר מונטר ,מר סבא , משם בשביל הכחול 8240 במפגש עם הכביש ל-נבי מוסא,  דרך 8215 לתצפית עינות צוקים, ויציאה לכביש 90 במצוקי דרגות דרך 8301 .

תודה מראש

6

Yuhahn

05 במאי 2014 ב 17:10

ירידה לקליה דרך השטח?

אהלן עופר!
במפות מסומנת ירידה מהורקניה לקליה. שביל כחול שמתעקל צפונה מקביל למצוק ואז חותך מזרחה ומתחבר לשביל אדום. מכיר אותה? יודע אם היא עבירה גם לגיפונים (פורסטר)?
תודה..יובל (האן)

7

Ogash Ofer

05 במאי 2014 ב 17:55

ירידה לקליה דרך השטח?

Yuhahn כתב/ה:
"אהלן עופר!
במפות מסומנת ירידה מהורקניה לקליה. שביל כחול שמתעקל צפונה מקביל למצוק ואז חותך מזרחה ומתחבר לשביל אדום. מכיר אותה? יודע אם היא עבירה גם לגיפונים (פורסטר)?
תודה..יובל (האן)"
אהלן, את הירידה הזו ירדתי פעם בטיול מועדון סובארו... זה אפשרי, למרות שהחריצים עכשיו יכולים להיות עמוקים ולחזור לאחור יכול להיות קשה. לא הייתי יורד לבד את הירידה הזו ברכב ללא הילוך כוח. אתה יכול לראות את החלק הקשה של הירידה במסלול מאלמוג לרג'ום א-נקה שמפורסם באתר. בין נ.צ. 4 לנ.צ. 5.    

8

Ogash Ofer

05 במאי 2014 ב 18:01

הערכת זמן למסלול טיול

אורח/ת כתב/ה:
" שלום ,
אני מבקש ממי שיכול לתת הערכת זמן ומרחק נסיעה : נק' התחלה הישוב קדר אל הר מונטר ,מר סבא , משם בשביל הכחול 8240 במפגש עם הכביש ל-נבי מוסא,  דרך 8215 לתצפית עינות צוקים, ויציאה לכביש 90 במצוקי דרגות דרך 8301 .

תודה מראש "
זה כמובן תלוי בקצב הנהיגה ובסוג הרכב. ממוצע של כ-4 שעות נהיגה נשמע לי סביר למסלול המבוקש. אתה יכול להיעזר בחלקים מהמסלול של צפון מדבר יהודה.

9

Yuhahn

05 במאי 2014 ב 18:21

תודה

10

momo_momo

21 ביוני 2014 ב 22:52

המסלול לאור ירח ..

אפשר לעשות את המסלול בליל ירח ? האם דרוש אישור מהרט"ג לנוע בשטח בלילה ? בייחוד בשמורת מצוק ההעתקים ?

11

Ogash Ofer

23 ביוני 2014 ב 12:31

המסלול לאור ירח ..

momo_momo כתב/ה:
"אפשר לעשות את המסלול בליל ירח ? האם דרוש אישור מהרטג לנוע בשטח בלילה ? בייחוד בשמורת מצוק ההעתקים ?"
הכלל הפשוט אומר שאין לנוע בלילה, ברכב או ברגל, בשמורת טבע.  כדאי לבדוק מול רט׳׳ג החרגות ואישורים מיוחדים.  נשמח לעדכון בנושא. 

12

חנן שרקין

20 בנובמבר 2014 ב 08:49

ראשון הקרוב ?

מתכנן לעשות את המסלול בראשון הקרוב 23/11
זה בסדר מבחינת שטחי אש או שטפונות ?

13

Ogash Ofer

20 בנובמבר 2014 ב 10:50

ראשון הקרוב ?

חנן שרקין כתב/ה:
"מתכנן לעשות את המסלול בראשון הקרוב 23/11
זה בסדר מבחינת שטחי אש או שטפונות ?"
המסלול עובר בשטחי אש של צה''ל ואפשרי רק מיום שישי 12:00 בצהרים ועד מוצאי השבת. יכול להיות שביום ראשון השטח לא יהיה פעיל - אבל צריך לקבל אישור של תיאום שטחי אש לפחות חודש קודם.

14

עמיתמר

21 באוגוסט 2015 ב 20:18

Amitmeridor@gmail.com

15

אורח/ת

01 בפברואר 2016 ב 22:07

מסלול טיול סובב בקעת הורקניה - צפון מדבר יהודה

האם המסלול בטוח מבחינה בטחונית בימים אלו?

16

Ogash Ofer

02 בפברואר 2016 ב 08:59

מסלול טיול סובב בקעת הורקניה - צפון מדבר יהודה

אורח/ת כתב/ה:
" האם המסלול בטוח מבחינה בטחונית בימים אלו? "
''ימים אלו'' לא משפיעים כל כך על המסלול אלא יותר על הדרך למסלול (לשם הדוגמה יש לעבור בגבעה הצרפתית בירושלים - וזה מן הסתם הרבה יותר מסוכן). וכמו תמיד כדאי להיזהר! לצאת עם שני כלי רכב!! ואם יש גם כלי נשק - אז התחושה תהיה טובה הרבה יותר!!! בכל מקרה: אנחנו (הטיולים המודרכים של אתר השטח) מטיילים כרגיל בצפון מדבר יהודה וללא חשש.

17

תפוחי

18 במרץ 2016 ב 22:31

איוש בבסיס

האם הבסיס תמיד מאויש בחיילים

18

inisenboim113

08 בנובמבר 2017 ב 19:48

האם המסלול מתאים לדאסטר?

19

Ogash Ofer

09 בנובמבר 2017 ב 08:24

תפוחי כתב/ה:
"

 

איוש בבסיס

האם הבסיס תמיד מאויש בחיילים

 

"
תמיד יש בו מעט חיילים ששומרים עליו ולפעמים הוא מלא בגדוד או שניים שמתאמנים בשטחי אש שסביב בקעת הורקניה.

20

Ogash Ofer

09 בנובמבר 2017 ב 08:26

inisenboim113 כתב/ה:
"

האם המסלול מתאים לדאסטר?

"
נהג מנוסה בדאסטר יעבור את המסלול ללא בעיה.
 

21

inisenboim113

09 בנובמבר 2017 ב 14:14

תודה עופר - אינני נהג מנוסה ועם זאת נהגתי בעבר על ג'יפים (ג'ימיני) של חברים... עם הילוכי כח ונעילות ומה לא :) 

מה הנקודות שעלי לשים לב במסלול הספציפי הזה?

22

paluyil

02 בדצמבר 2020 ב 08:44

שלום. האם נחל קדרון תמיד עביר לפורסטר או שבתקופה זאת )של גשמים( הזרימה חזקה מדי?

23

Ogash Ofer

02 בדצמבר 2020 ב 10:49

paluyil כתב/ה:
"

שלום. האם נחל קדרון תמיד עביר לפורסטר או שבתקופה זאת )של גשמים( הזרימה חזקה מדי?

"
בימים ללא גשם בירושלים או בצפון מדבר יהודה הקדרון עביר לכל רכב 4X4

24

אורח/ת - שלום

13 במרץ 2021 ב 20:34

אחלה מסלול.
כמה דברים:
נסענו היום במסלול, 2 סובארו פורסטר, עם נהגים בעלי נסיון.
יש קטעים מאתגרים במסלול, שמצריכים הכוונה מהקרקע. לקח לנו 9 שעות, כולל עצירות לתצפית והפסקה לארוחת צהרים מול מר-סבא.
השביל לראש צוקים, נ.צ. לא ממש כדאי למעבר לרכבים שאינם ממש גבוהים, ביחוד כשלוקחים בחשבון שצריך גם לחזור באותה הדרך. עדיף ללכת ברגל את ה-300 מ' האחרונים.
בירידה מהמונטר, השביל הקטן בין נ.צ. 15 ל-נ.צ. 17 תלול, משופע ומלא מהמורות מצליבות. מומלץ מאד למצוא מעקף, וכנראה שעדיף יהיה מ-נ.צ. 15 לחזור מערבה על הכחול, להתחבר לאדום, ולנסוע אתו מזרחה עד נ.צ. 17.
תהנו :)

25

Ogash Ofer

14 במרץ 2021 ב 05:33

אורח/ת - שלום כתב/ה:
"

אחלה מסלול.
כמה דברים:
נסענו היום במסלול, 2 סובארו פורסטר, עם נהגים בעלי נסיון.
יש קטעים מאתגרים במסלול, שמצריכים הכוונה מהקרקע. לקח לנו 9 שעות, כולל עצירות לתצפית והפסקה לארוחת צהרים מול מר-סבא.
השביל לראש צוקים, נ.צ. לא ממש כדאי למעבר לרכבים שאינם ממש גבוהים, ביחוד כשלוקחים בחשבון שצריך גם לחזור באותה הדרך. עדיף ללכת ברגל את ה-300 מ' האחרונים.
בירידה מהמונטר, השביל הקטן בין נ.צ. 15 ל-נ.צ. 17 תלול, משופע ומלא מהמורות מצליבות. מומלץ מאד למצוא מעקף, וכנראה שעדיף יהיה מ-נ.צ. 15 לחזור מערבה על הכחול, להתחבר לאדום, ולנסוע אתו מזרחה עד נ.צ. 17.
תהנו :)

"
הערות חשובות וטובות.
תודה ולהתראות.

26

אורח/ת - אורין

29 בספטמבר 2021 ב 13:30

שלום, הקובץ לא נפתח לי

27

אורח/ת - דוד

02 בפברואר 2022 ב 09:31

אפשר לטייל שם בחורף אחרי הגשם?

28

Ogash Ofer

02 בפברואר 2022 ב 09:34

אורח/ת - דוד כתב/ה:
"

אפשר לטייל שם בחורף אחרי הגשם?

"
כן. זה מסלול שטוב לכל השנה.
כמובן שיום גשם הופך את השטח לחלק ודרושים נהגים מיומנים.

29

אורח/ת - יגאל

03 בפברואר 2022 ב 17:43

האם אפשר לטייל שם ביום גשום ? יש חשש לשטפונות?

30

Ogash Ofer

04 בפברואר 2022 ב 07:13

אורח/ת - יגאל כתב/ה:
"

האם אפשר לטייל שם ביום גשום ? יש חשש לשטפונות?

"
יש חשש לשיטפונות, חלק מהמסלול עובר בערוצי הנחלים.
אפשר לטייל ביום גשם, אבל חובה ניסיון וידע בתחום נסיעה במדבר ביום גשם עם חשש לשיטפונות.