שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

עמק האושר - מרוץ אנדורו ראשון לעונת 2010

אליפות ישראל במרוצי אינדורו לאופנועים לעונת 2010 נפתחה בקול תרועה רמה באירוע רב משתתפים בעמק. ועכשיו, זה כמו שכתוב בספר: "פותחים הכי חזק ואז מגבירים את הקצב"

אבק לארוחת בוקר

בא לכם על תפריט של אופנועני שטח? תפריט מאוזן ששומר על בריאות הנפש ושלמות הנשמה. מנה גדשוה של אבק. תוספת של אבני דרדרת, חול וזיעה וריח חזק של דלק באוויר. ולקינוח, חיוך שלא נמחק מהפנים שמבטא את הרעב למרוץ הבא. כן חברים, זה בדיוק התפריט של אותם משתתפים ומשתתפות במרוץ הפתיחה של עונת 2010 באליפות ישראל למרוצי אינדורו לאופנועים של ''העמותה הישראלית למרוצי אינדורו''. איש מ-110 המשתתפים לא חשב על שנת בוקר מאוחרת באותה שבת, איש מהם ומבני משפחותיהם וחבריהם לא קיטר על ההשכמה המוקדמת והנדידה צפונה אל אזור גבעת המורה כשבשטח כבר חיכה להם מסלול ה''ספיישל טסט'' שהוכן מבעוד מועד על ידי מפיקי האירוע, אנשי באחה ישראל.

אבק לארוחת בוקר

סרט של 15 דקות שהופק עבור עמותת האנדורו בישראל:

העמותה שהפגינה בשנים האחרונות את כוחה בהמשכיות והפיקה את המרוצים הכי מסעירים שנראו בישראל בכל תחום הספורט המוטורי, חזרה להוכיח זאת גם השנה ויריית הפתיחה נראתה המשך ישיר לסיום העונה הקודמת. תהליכי הרשמה קצרים ויעילים סייעו בעמידה בלו''ז האירוע ולמרות היקף המשתתפים, הכול עבד כמו בשעון השוויצרי של נותנת החסות הראשית לליגה. גם היבואנים התמרקו והתכוננו לפתיחה ואחרי ש''שוק ההעברות'' בפגרה זכה לכותרות משלו וגם הכלים החדשים של אפריליה והוסברג הוצגו לראווה, הגיע הרגע לפרוע את השטרות.

חובבי ספורט מוטורי

תתפלאו, אבל שעת הבוקר של שבת לא הרתיעה מאות צופים שגדשו את אזור רחבת הטיפולים של האופנועים והילדים הקטנים כבר מזהים את הגיבורים שלהם שנותרו צנועים. קהל גדול הצביע ברגליים וגם בכנפיים לאור המטס שנראה בשמיים כל העת. ההפקה הכינה מבעוד מועד סככה גדולה שהשקיפה על השדה החרוש והקהל נענה להזמנה לבוא ולראות את האירוע משם. תעודת כבוד לקהל, תעודת כבוד לעוסקים במלאכת ההכנה. ככה זה כשרוצים להתקדם ולהיות מקצוענים, ככה זה כשיורדים לפרטים הקטנים ולא מקבלים כל דבר מאליו. אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, אלוהים היה שם בשבת ואהב את מה שראה.

חובבי ספורט מוטורי

הצהרת כוונות

המרוץ היה כאמור בשיטת ''ספיישל טסט''. כלומר שטח מסומן ומוגדר שבו היה על המשתתפים לעבור 6 פעמים (בקטגוריות המקצועיות) או פחות מכך, תוך מדידת זמן מדויקת להפליא מרגע הזינוק ועד ליציאה מהשטח המדובר. הרוכבים אשר התרשמו מהשטח בעיניים וגם קצת בהליכה בתוכו, נראו רעבים לחרוש אותו ומבוקשם הגיע עד מהירה. אולם, המעבר באזור המוגדר לא היה כל הסיפור, אלא רק חצי ממנו. בין הכניסות לשטח המדוד, היה על הרוכבים לעבור מסלול התשה ארוך שכלל רכיבת סינגלים, מעבר ואדיות, טיפוסים וגם רכיבה מהירה בחורש לא צפוף במיוחד.  וכך במחזוריות יצאו הרוכבים ל''התשה'' ושבו אל ה''מדידה'' כאשר נדמה כי במקום להתיש אותם, הרכיבה הארוכה טענה אותם במצברי אנרגיה מחודשים. מעבר הרוכבים בין הקבוצות בפגרה (שחר סולימני מהוסקווארנה לימאהה, עופרי שטראוס מ-KTM לאפריליה, נדב שוורץ מ-KTM להוסברג ועוד ועוד...) יצר ציפייה דרוכה בין הרוכבים ואנשי הקבוצות. היו גם כאלה שלא שינו את מקומם כי למה להחליף סוסים מנצחים?

הצהרת כוונות

המרוץ הראשון ראה את פניהם של רוכבי מוטוקרוס רבים שלא יכלו להישאר אדישים בבית. בראשם שלום אוחיון ''הבוס של הקרוס'' שהתייצב לקריאה בימאהה וחיזק משמעותית את ההרכב של הקבוצה שכלל את האלופים שחר סולימני ואוריה כרמלי. גם עדו כרמון שדילג בעבר כיעל על המכשולים הבין שהזמן יחלוף עד שתתרומם פה רמפת קפיצה ראויה לשמה והצטרף לקבוצת היצרן החדשה של הוסברג. האחים אורן וגל חסון הגיעו וסיפקו את המימד הדו גלגלי הלא ממונע שעבר הסבה למנוע רב עוצמה. אכן, השניים השתתפו בעבר במרוצי מוטוקרוס אבל את תהילתם הם רכשו בענף רכיבת אופני הדאון היל. הם לא באו לבד, אליהם הצטרף עדיאל מדר שגם הוא רוכב אופניים שבא לטעום משהו מהזן המהיר של הספורט. רוכבי טרקטורונים וותיקים כמו מתן ניר (הוסקווארנה) וליאור אברהמי הפכו לחלק מהענף והשניים הצהירו כי לא תהיה זאת הופעת אורח אלא הצהרת כוונות אמיתית להתמודדות על הכתר העונה.

אקשן ללא הפסקה

על קו הזינוק התייצבו כל הרוכבים ללא יוצא מן הכלל. אחד אחרי השני הם קיבלו את האות לצאת אל ההתשה הראשונה וענן האבק שהם הותירו באזור הזינוק נותר לרחף עד להתייצבות של יונתן לוי, רוכב אפריליה שהגיע ראשון אל שער הזינוק לשטח המדוד.   ניכר כי יונתן לוי רעב לרכיבה התחרותית אחרי פציעה והיעדרות מרוב העונה הקודמת. לוי יודע כי הרוכבים האחרים לא ייתנו לו שום הנחה ובנוסף לכך, אנשי קבוצת היצרן שלו מביטים בו בתקווה. הפקק בשער הזינוק לשטח המדוד הלך וגדל. עוד ועוד רוכבי קטגוריות מקצועיות ורוכבי הקטגוריות העממיות הגיעו וכעדר איילים המבקש לחצות נתיב בנהר אחרי המוביל, כך הם נדחקו בזה אחר זה. רוכבי קטגוריית המתחילים והסניורים התערבבו גם הם בקבוצה הגדולה ושמחת הרכיבה הגיעה לשיא חדש.   השעון עבד כמו מטורף, התוצאות החלו לבוא ובכל שנייה ''נפלט'' רוכב אחר מהשטח המדוד כשהוא באפיסת כוחות זמנית וממתין לתוצאה שקבע זה עתה. לוי רשם את התוצאה הכי מהירה בשלב הראשון 5:02 דקות והרף היה גבוה מדי לאחרים. איש מבין כולם לא התקרב לתוצאה הזאת אבל לוי רדוף השדים המשיך ''לחתוך'' והקפה אחרי הקפה כשהוא שב מן ההתשה, הוא קיזז את הזמנים וירד אל מתחת לחמש דקות. אכזבה נרשמה בקבוצתו של לוי עם פרישתו של עופרי שטראוס כבר בפתיחה וכך גם בצד של קבוצת הוסברג לאחר שנדב לוגסי השועל הוותיק ולמוד הקרבות סבל מבעיה טכנית באופנועו.   נתי זיו היה היחידי שניסה לקרא תיגר על יונתן לוי ובתצוגת רכיבה מעולם אחר, הראה זיו כי המעבר מצהוב לכתום עשה לו טוב.

אקשן ללא הפסקה

הדר עציוני ב-KTM נראה בוגר, חד ורגוע מתמיד. הבחור פשוט ''משכפל'' הקפות מהירות מקצועי והקרב בקטגוריה שלו נותר על המקום השני בין אוריה כרמלי למתן ניר המתחדש.
מבין הרוכבים המתחדשים האחרים, בלט גם שלום אוחיון שרוח הלחימה שלו דחפה אותו לשפר את זמני ההקפה ובסופו של יום לגביע אל הפודיום. שחר סולימני הביא את החולצה הכחולה של ימאהה לראש הפודיום, תומר ''סיקס דיי ריידר'' שמש שזכה באליפות בשנה שעברה, זומם על התואר בקטגוריה הזאת העונה והאיתותים שלו הגיעו כבר במרוץ הראשון. אליהם הצטרף זוהר גלילי, הילד הנצחי של האינדורו שהתקנא ברוכבי השוורים הנועזים ובחר להציג את הגרסה שלו לשור הפראי, ב.מ.וו בנפח 480 סמ''ק. גלילי עלה לפודיום אבל למקום השלישי, המבט שלו אמר ''חכו חכו, זאת רק ההתחלה''.
תחושתי היא כי זה רק אותו אוחיון שהסיר את החלודה, במופע הבא זה יהיה יותר צמוד.

השדה של משפחת דודאי כבר מוכן לזריעה הבאה, ובאדיבותם של האופנוענים הוא הוכן אף טוב יותר. דיד אברהמי ש''סלל'' כל סס''ל הביט בעיניים טובות על המתרחש וידע שגם הדרך למסע הכי ארוך מתחילה בצעד אחד קטן, והצעד הזה היה ברגל ימין!
הרוכבים המנוסים לא ממש התרגשו כשטקס הענקת הגביעים נערך קצת לפני השקיעה. האחרים שטעמו את טעם הניצחון לראשונה, לא ישכחו את הפודיוםה זה לעולם.
  זמן התהילה חולף מהר, בפתח כבר המרוץ השני של הליגה המוטורית הכי סוערת בישראל (הכן אופנועך לחורף).

תוצאות מלאות בדף 2 >>>

תוצאות רשמיות (מתוך אתר העמותה)

קטגוריה מקצועית E1 1. הדר עציוני
2. אוריה כרמלי
3. מתן ניר
קטגוריה מקצועית E2 1. יוני לוי
2. נתנאל זיו
3. שלום אוחיון
  קטגוריה מקצועית E3   1. שחר סולימני
2. תומר שמש
3. זהר גלילי

לאתר עמותת האנדורו - הקליקו כאן

תגובות

6 תגובות

1

MT - 4X4

20 באוקטובר 2009 ב 07:38

רואה אילן?

לא סתם קניתי DRZ ...

2

אורח/ת

20 באוקטובר 2009 ב 08:48

ספורט מוטורי זה אושר- כתיבה מחוננת

איפה יש פרסום לאירוע הבא?

3

Ogash Ofer

20 באוקטובר 2009 ב 08:49

ואיפה האלוף?

עכשיו שיוני לא רוכב על DRZ צהוב יש לשים לב לביצועים ולא רק לצבע הכלי על מנת לזהות את האלוף.
כל הכבוד למשתתפים ולמנצחים.

4

ilan4x4

20 באוקטובר 2009 ב 10:45

באתר של עמותת האנדורו - מפרסמים תאריכים

את כל תאריכי המרוצים ניתן למצוא באתר עמותת האנדורו

 https://www.dirtrider.co.il 

5

גלעד4X4

20 באוקטובר 2009 ב 22:13

ממש עושה חשק

ממש עושה חשק לרכב, שיהיה בהצלחה לכולם ובהצלחה לספורט המוטורי בישראל

6

אורח/ת

14 בפברואר 2010 ב 11:35

צילומים מתחרות אנדורו 13.2.2010

https://www.facebook.com/album.php?aid=68367