שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דורות של אלופים - ליגת האינדורו מירוץ מספר 3

סבב מרוצי האינדורו נשאר לעוד סיבוב אחד בדרום מחשש להצפות בעמק. אז במקום הצפות של מי גשמים, קיבלנו הצפה של מאבקים חמים בכל הקטגוריות. שמחה אמיתית על שני גלגלים.
צילום וידאו: איל נוריאל, עריכה: אילן אשל

את הנר השמיני של חנוכה הדלקנו ביום שישי בערב וקינחנו בסופגניות האחרונות של 2009 שהולכת ואוזלת. נועם היימן וצוותו לנו באותו לילה ביער סמוך לקיבוצים רוחמה ודורות והכינו ל-108 משתתפי המרוץ מסלול חזק ומהיר שמחייב ערנות וריכוז בשיטת ''ספיישל טסס''.
חסדי השמיים נטו לטובת הצופים שבאו לראות את המחזה המרגש של עשרות האופנוענים המזנקים למרוץ השלישי של העונה. הרוכבים עצמם היו חלוקים בדעותיהם, חלקם שמחו לשבת סתווית חמימה ואחרים חלמו על התפלשות בבוץ.

שח-מט על שני גלגלים

נתוני הפתיחה של המרוץ בהיבט הניקוד בליגה שכוללת 8 מחזורים, הראו כי החל מהשלב הזה, מחירן של הטעויות יהיה יקר. בשלוש הקטגוריות המקצועיות התקיימו עד עכשיו שלושה דואטים וקשה היה לנחש איזה מאבק צמוד וחם יותר, אבל למי זה בכלל משנה, העיקר שיהיו מאבקים וכל המרבה הרי זה משובח.
במסלול התשה זרוע גדמי עצים, חריצים ושיפועים לרוב, נדרשו הרוכבים להעלות את רמת הערנות למקסימום. טעות קטנה בבחירת נתיב הרכיבה עלולה לסיים את הסיפור לרוכבים צעירים או מנוסים כאחד. צריך לחשוב שני מהלכים קדימה, כמו בשח-מט אבל על שני גלגלים ומנוע.

שח-מט על שני גלגלים

מי אמר קטנה?

הכינוי ''קטגוריה מקצועית קטנה'' עושה עוול מסוים למשתתפים בה. דומה שהקטגוריה (E1 מקצועית) מעולם לא הייתה כה גדולה ועשירה ברוכבים בעלי פוטנציאל אשר מצטיידים במיטב האופנועים ולמעשה מהווים חלון ראווה לקבוצות התומכות בהם תוך שהם מחזירים ליבואנים שמאחורי גבם כגמולם ומספקים את הסחורה ביג טיים!
כניסתו של מתן ניר לאליפות באופן מלא ולא כרוכב אורח הוסיפה תבלין חריף לתבשיל. רוכב ''קמור'' על אופנוע של הוסקוורנה 250 מביט ישר בעיניים של אוריה כרמלי רוכב ''מטרו מוטור'' ושל הדר עציוני רוכב ''ד.ל.ב'' ולא מתבלבל. עד כה שלט עציוני בשני המרוצים הראשונים אולם הפעם עציוני לא מצא את התשובות ובהופעה שהתאימה לכלל רוכבי הקבוצה ביום הזה (לרבות רוכבי הוסאברג) הוא לא הגיע אפילו לפודיום.

מי אמר קטנה?

הבמה נותרה לכרמלי ולניר. כמו בדו-קרב בין שני סייפים וותיקים שבו שולף כל אחד מהם תרגיל מבריק מהשרוול כאשר החרב מונחת על הצוואר, כך ניהלו השניים מאבק עוצר נשימה ועוצר שעונים כאשר פעם כרמלי הוא זה שמוביל ומיד לאחר מכן מגיעה התגובה של מתן ניר. אוריה כרמלי שהגיע כרגיל עם כל שבט הכרמלים שמלווה אותו (שלושה דורות, אבא שלמה, אוריה עצמו וביתו) טעה באחת מהקפות הספיישל והשעון העניש אותו, גם מתן ניר. החיבור של מתן לאופנוע של הוסקוורנה נראה מושלם. בכל פעם שמתן לחץ, האופנוע היה שם והעניק לו את הכוח הדרוש לסחוט את השעון קצת יותר. בסופו של מאבק צמוד שנמשך 6 הקפות, ניצח מתן ניר וחזר אחרי תקופה לא קצרה לראש הפודיום. כרמלי נהנה מחולשתו של עציוני ולפחות המאבק על ראשות הטבלה התחמם. המקום השלישי שייך גם הוא לרוכב מהדור החדש, דור שני לרוכבים במשפחת בן אהרון. אחרי שאביו, מישאל, כיכב על מסלולי האופנועים לפני שנים רבות, ממשיך בנו אסף (שזכה להכרה דווקא במוטוקרוס) בדרכו של אביו. אסף סיים במקום שלישי והראה כי הרעב לאופנוע שטח ולמרוצים עדיין חזק.

טריפל לוי

הם חברים, הם מכירים כבר שנים, הם מעריכים זה את כוחו של זה, הם מייצגים שני יבואנים מתחרים, הם הכוכבים של ענף רכיבת השטח בישראל מזה שנים, האחד אלוף ישראל הבלתי מעורער במוטוקרוס, שלום אוחיון. והשני, אלוף ישראל הבלתי מעורער באינדורו קטגוריה E2, יונתן לוי.
לוי ניצח בשני המרוצים הראשונים של העונה, זה רק ממריץ את שלום אוחיון להעלות רמה ולנצח את יריבו במיוחד בשטח שקרוב למקום מגוריו של אוחיון, לא ממש החצר האחורית אבל גם לא רחוק מכך.  בקטגוריה צפופה ולוהטת שבה מככבים גם נתנאל זיו (KTM) ונמרוד חמו (BMW) וגם עופרי שטראוס שהצטרף לקבוצת אפריליה, אין רגע אחד לנשום.

טריפל לוי

ההקפה הראשונה סיפקה את הרמז לקראת הבאות. לוי גומא את הקפת הספיישל ביתרון של שתי שניות על שלום אוחיון כאשר האחרים לא מוצאים את הקצב שיכול לאפשר להם להדביק את השניים. אם הרמז הזה לא הספיק, הגיע לוי פעם אחר פעם וחתך את השעון לרצועות דקיקות כאשר אוחיון על הימאהה לא מצליח לגבור עליו. שלא תטעו בעניין, אוחיון הצליח לקצץ את הזמנים שלו עצמו ולהישאר בטווח סגירה על לוי, אבל היתרון של ''כוכב העמק'' הלך ותפח מדי הקפה.
בהקפה הרביעית הוכרע המאבק. יונתן לוי עוצר את השעון על 3 דקות ו-49 שניות, תוצאה שמשאירה את כולם בהלם ומוציאה את הרוח מהמפרשים. למי יש בכלל חשק להתמודד מולו כאשר זה נראה כל כך קל וזורם מצידו, נטול מאמץ.
שלום אוחיון היה זקוק לנס וכאמור, הנר השמיני של חנוכה הודלק יום קודם ומכסת הניסים אזלה.

לאחר שהקרב על המקום הראשון הוכרע, עברה תשומת הלב למאבק על המקום השלישי. שם נאבקו נתנאל זיו, נמרוד חמו ועופרי שטראוס. האחרון התרסק בהקפות האחרונות ויצא מהמשחק. שניות של מתח וחשש לבריאותו של עופרי התחלפו באנחת רווחה כאשר הוא נראה מדדה על רגליו ברחבת הטיפולים. פרישה שנייה של עופרי מתוך שלושה מרוצים מאז פתיחת העונה.   הוא יודע זאת ואני משוכנע שהוא ייתן על כך את דעתו. בדו-קרב שנשאר בין זיו לחמו, הייתה ידו של נתנאל זיו על העליונה והוא סיפק סיבה לתומר ברעם מנהל קבוצת ''ד.ל.ב'' להגיע אל הפודיום ולהעניק לו את הגביע על המקום השלישי. ''העונה ממש לא סגורה. יש שמונה מרוצים וזה רק השלישי. הכול יכול לקרות ואני לא נח על זרי הדפנה'' אמר לוי בסיום כשנשאל האם האליפות מונחת בכיסו.

אדום-כחול-אדום-כחול-אדום!!!

במרוץ שהתקיים באותו אזור בעונה הקודמת, נפצע אייל אייזנברג בצורה קשה וספק היה אם ישוב לרכוב בצורה תחרותית. עכשיו, כאשר אייזנברג התאושש והשתקם מהפציעה, קיבלנו אייל אייזנברג חזק וטוב יותר מאי פעם. ''אתה זוכר שנפצעתי כאן לפני שנה?'' שאל אותי אייל כאשר נפגשנו מוקדם בבוקר. ''בוודאי'' עניתי ''ואני רוצה שתסגור את המעגל היום ותוכיח את כוחך'' המשכתי וביקשתי ממנו. אייזנברג שהיה לבוש במדי קבוצת ''מטרו מוטור'' חייך והנהן בראשו. מן הסתם הוא חשב לעצמו ''גם אני רוצה את זה''. קטגוריה מקצועית E3 מספקת דראמות ומאבקים צמודים כמו בשתיים האחרות. הפעם נפתח המרוץ עם דראמה במחנה של נדב לוגסי רוכב הוסאברג.

אדום-כחול-אדום-כחול-אדום!!!

כבר בהקפת ההתשה הראשונה הסתבך לוגסי עם אחד מגדמי העצים ואיבד זמן יקר שהיה בעוכריו עד לסיום. הרוכב הבינלאומי המנוסה (אם לא המנוסה ביותר מכל שאר הרוכבים) עובר עונה קשה. תקוות ההצלחה עם הוסאברג מתנפצות מרוץ אחרי מרוץ ונדב רחוק משיאו. הזירה לא נותרת ריקה ממתמודדים ולמעשה, כל אחד מהרוכבים הבכירים שלה (לרבות לוגסי) זכה כבר באליפות ולכן זאת למעשה קטגוריית אלופי האלופים. שוויון הנקודות בטבלה בין שחר סולימני (ימאהה) לתומר שמש (הוסקוורנה) מעצים את המאבק ואיש מהשניים לא עושה קולות שזה קשה לו יתר על המידה.

אייזנברג שלבש את בגדי הייצוג של ''מטרו מוטור'' לא טמן את ידו בצלחת והוסיף עניין ומתח כאשר סיים בפיגור של 15 שניות בלבד מהמקום השני וסגר את המעגל שלו עם ''דורות''. בתחילת המרוץ היה זה האופנוע האדום של תומר שמש שמעך את מחוגי השעון. עד מהירה הגיע סולימני שדלק בעקבותיו והוסיף מעיכה משלו. הדו-קרב נמשך בהקפות הראשונות עד שהמטוטלת נטתה לכיוון האדום של שמש. תומר התעורר בזמן והחל להתעופף בקטע המדוד והיה למעשה הרוכב היחיד בקטגוריה שסיים בתוצאה מצטברת של פחות מ-25 דקות. השמחה במחנה של קמור הייתה שלמה אחרי ניצחון של ירון גולדשטיין בקטגוריית הסניורים שמנתה יותר מ-10 משתתפים, כבוד לסניורים וכבוד לקבוצה של ''קמור'' שפורעת את השטרות.

קישור לסיקור ולסרט ממרוץ 1 - עמק האושר קישור לסיקור ולסרט ממרוץ 2 - אנשי המערות   תוצאות מלאות וגלריית תמונות בדף 2 >>>

מקצועית E1
1. מתן ניר - HUSQVARNA
2.  אוריה כרמלי  - YAMAHA
3. אסף בן אהרון - YAMAHA   מקצועית E2
1. יונתן לוי - APRILIA
2. שלום אוחיון - YAMAHA
3.נתנאל זיו - KTM
מקצועית E3
1. תומר שמש - HUSQVARNA
2. שחר סולימני -  YAMAHA
3. אייל איזנברג -  YAMAHA   עממית E1
1. בר נוב - KTM
2. יניב צמח - YAMAHA
3. תומר ליכטר - YAMAHA   עממית E2
1. אלמוג מנגד - BMW
2. שגיב נגרקר - YAMAHA
3. און בלומנזון - SUZUKI   עממית E3
1. אדם שגיב- KTM
2. ליאור אברהמי - KTM 3.זאב שליו - KTM   סניורים
1. ירון גולדשטיין  - HUSQVARNA
2. צליל וונדרהורן - KTM 
3. ברק דודאי - KTM   מתחילים 1. יאיר טאוב - HONDA 2. טל ברברי - YAMAHA  3.סתיו טביב - HONDA        

תגובות

6 תגובות

1

Ogash Ofer

27 בדצמבר 2009 ב 18:08

אהבתי

בועז כותב: '' ... הגיע (יוני) לוי פעם אחר פעם וחתך את השעון לרצועות דקיקות ... ''

2

אורח/ת

29 בדצמבר 2009 ב 12:49

עממית

מה עם העממית מדוע לא מעודדים אותם בסקירות

3

אורח/ת

29 בדצמבר 2009 ב 20:45

מידע

הכל טוב אבל איפה יש פירסום לפני שנוכל לראות באמת?

4

אורח/ת

07 בינואר 2010 ב 23:00

כתיבה מחוננת-כל החוויה

5

אורח/ת

28 ביוני 2010 ב 14:16

מעפן

איזה חלשים בוא אני יבי את האופנוע שלי סם את כולם בכיס הכטן

6

אורח/ת

28 ביוני 2010 ב 14:17

סתם יפה לאללה - המקצוענים אלופים