שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > ירדן

טיול קסום לממלכה האשמית - ירדן - שבועות 2016

חג השבועות הוא פחות או יותר החג שסוגר את עונת הטיולים לממלכה האשמית של ירדן - בעיקר בשל העובדה כ ביולי אוגוסט הטמפ' במדבר הדרומי והמערבי בלתי נסבלים.
יצאנו לתור בשבילי הממלכה הירדנית יחד עם כ 12 גברים נשים וגם נערים/ות וכצפוי - היה תענוג.
הדריך : וייזל עדי

סרטון מסכם

הסדק הידוע בכינויו חאז ע'לי בואדי ראם

הסדק הידוע בכינויו חאז ע'לי בואדי ראםהסדק הידוע בכינויו חאז ע'לי בואדי ראם

חג שבועות - יוני 2016

מזג האוויר מתחיל להתחמם וגם השרב צפוי להגיע... אך אנו זכינו לשלושה ימים של חסד ומזג אוויר מדהים ונוח. חג השבועות , בעיקר בשל החום של יולי אוגוסט במדבריות הממלכה, סוגר את עונת הטיולים של אתר השטח במדבריות ירדן, כש''העונה'' שנפתחת מחדש בחודשים ספט' - אוק' 2016. קבוצה איכותית במיוחד שרובה מורכבת מ - 2 משפחות , חקלאים עובדי אדמה, ממושבים בצפון, אליהם יצטרפו זוג חברים מהמרכז ולא שכחנו את הנער והנערה שהורידו את ממוצע הגילאים. מקום של כבוד לזקן המשתתפים הלא הוא מר אבי טימור שנשבע שאין לו קשר למושיק טימור אבל זה לא עזר לו.

הק'ע - ימת המלח בפאתי ואדי ראם

הק'ע - ימת המלח בפאתי ואדי ראםהק'ע - ימת המלח בפאתי ואדי ראם

השעה 07:30, מעבר הגבול נפתח בשעה 08:00 והחברה מתחילים לזרום לרחבת הכניסה. רובם רעננים אחרי לילה של שינה באילת, חלקם עייפים אחרי נסיעת לילה מהמרכז לאילת וכולם עומדים בסבלנות בתור. בירוקרטיה של המרת כספים, מכס וביקורת דרכונים ונכנסים לשטחה של הממלכה. תמונות המלך הנערץ פזורות בכל מקום ובכל חדר, מתחילים עם ביטוח חובה, עוברים לרישיון הרכב ובנתיים מוחלפים המספרים למספרי רישוי ירדניים. לאחר ביקורת דרכונים ואישור סופי בחדר 10 המפורסם - נכנסים לעקבה. התקופה היא תקופת צום הרמאדן וירדן שנחשבת למדינה מסורתית, רוב החנויות סגורות ומעטים מהסוחרים בחרו לפתוח ולמכור את מרכולתם - איפה אוכלים ?? - מרכז עקבה עומד לו סניף של מק דונלדס שמעולם לא חשבתי שאשב בו - מי נוסע למדינה ככ מקורית ואוכל אוכל מערבי... אבל בצום הראמדן - הם החליטו לפתוח כאשר האפשרות היחידה היא לאכול מחוץ לגבולות המסעדה. - מנהל המקום אמר שנמתין עד 12:00, שעת הפתיחה - אז מה עושים....קופצים לחוף עקבה ושוחים במים הצלולים של הים האדום .

ואדי ראם

שעת השטח מגיעה - מגיעים לדיונות, מורידים אוויר ועוצרים להשתלמות מהירה על רזי נהיגה בדיונות - מספר ניסיונות ומהר מוד החברים מבינים את הרעיון. בשל קוצר הזמן דהרנו לעבר ימת המלח , חרשנו את הק'ע ( ימת המלח ) ונכנסנו דרך מרכז המבקרים, לואדי ראם.  ואדי ענק, מדהים ביופיו, ההרים הענקיים מתחמים אותו ממזר וממערב - מעיינות, קניונים ועוד - פשוט מקום מדהים ואין פלא שהוכרז כאתר מורשת עולמים מטעם אונסק''ו ב - 2011. הערב יורד ואנחנו נוסעים בין ההרים המקיפים אותנו, ין אדיות ודיונות ענק עד שמגיעים למאהל - ארוחת הערב על השולחן.

ואדי ראם

ואדי ראםואדי ראם

אימון של גמלים בכפר די סי הסמוך לואדי ראם

אימון של גמלים בכפר די סי הסמוך לואדי ראםאימון של גמלים בכפר די סי הסמוך לואדי ראם

היום השני למסע

שעת בוקר מוקדמת, רוב החברים עוד ישנים ומשעמם...תפסתי את אילן והצעתי לו להצטרף אליי לסיבוב באזור. הגענו להיפודרום הנמצא לא רחוק מהכפר - השמש טרם הציצה מעל ההרים הגבוהים וזה זמן טוב לאמן את הגמלים. כפר די סי ידוע במירוצי הגמלים ובסחר בהם לצרכי מירוצים - זה כסף גדול ואכן העיר השקיעה במקום היפודרום ענק!!! הגענו , כאמור, מוקדם בבוקר וזכינו לראות קבוצות קבוצות של גמלים במהל האימון. חוויה מיוחדת במינה - ללא ספק. הקבוצה מתעוררת ולאחר ארוחת בוקר טובה יוצאים לשטח - אחד הרכבים ניזוק בדיונה, התנגשות קלה בחול והרדיאטור נוזל. מהר מאוד היינו בכפר, הרכב הוכנס למוסך ( למרות הראמאדן הסכימו לטפל בנו ), תוך שעתיים התקלה סודרה והמשכנו לטייל. שעת צהרים - עולים על הכביש הראשי - ''דרך המלך'' ודוהרים לעבר ואדי מוסא בתחומו שוכנת פטרה.

''הליכה'' לפטרה הקטנה

''הליכה'' לפטרה הקטנה''הליכה'' לפטרה הקטנה

הביקור בפטרה

הביקור בפטרההביקור בפטרההביקור בפטרההביקור בפטרההביקור בפטרההביקור בפטרההביקור בפטרההביקור בפטרההביקור בפטרההביקור בפטרההביקור בפטרההביקור בפטרההביקור בפטרההביקור בפטרההביקור בפטרההביקור בפטרה

היום השלישי למסע

היום השלישי למסע יוצא מאיזור פטרה, דרך ציר מיוחד ומדהים ביופיו - ואדי נאמלה. ציר אליו מגיעים אחרי שנוסעים ומתצפתים על ''פטרה הקטנה''. הנסיעה בואדי מדהימה, הנוף מיוחד ובסופו נפתח האופק וישראל מולנו. יורדים דרך מפותלת, שיש המייחסים אותה לחלק מ ''דרך הבשמים'' המפורסמת ומגיעים לדיונות של ואדי ערבה. דיונות ענק, צהובות - בניגוד לדיונות האדומות שהתרגלנו אליהן בואדי ראם, את רובם רק יורדים כי לעלות זה בלתי אפשרי! בחלקם משתעשעים - מומלץ לצפות בסרטון המסכם. שעת צהרים, עוצרים בנווה מדבר למילוי אוויר וקפה טוב וממשיכים בנסיעת כביש עד ואדי חאסה לאטרקציה של היום השלישי. ארוחת צהרים וברקע שוחים בנחל - מוזמנים לצפות באלבומי התמונות של המשתתפים ולהבין את החוויה. בסיום החוויה דוהרים דרך כפרי הערבה והבקעה הירדנית עד היציאה ממעבר הגבול הצפוני בבית שאן.

אלבומי תמונות של המשתתפים - מומלץ!!

https://goo.gl/photos/au1bKLAiKtNA1tpeA   https://goo.gl/photos/XDPc6ckeej4X5oqq8   https://goo.gl/photos/2BY14rBJaoCkT42UA

המסעות הבאים של אתר השטח לירדן:

פרטים על המסע הקלאסי לירדן:

ירדן במסלול של ואדי ראם - פטרה - ואדי חסה    

טיול ג'יפים ואדי ראם ופטרה 


פרטים על המסע האתגרי:

ירדן במסלול אתגרי לדיונות של המדבר הדרומי

מסע ג'יפים אתגרי בוואדי ראם   


פרטים על המסע למזרח ירדן:

מסע אתגרי לעומק המדבר הערבי

מסע מיוחד למדבריות של מזרח ירדן   

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת

25 ביוני 2016 ב 21:42

קסום

מסע חלומי מרתק אל ארץ נהדרת / קסום מרתק נופי ירדן הבלתי נשחכים!!!!!!תודה לעדי המדריך על תצוגות תחילת בארץ וחו"ל

2

אורח/ת

25 ביוני 2016 ב 22:34

הופתעתי לגמרי מהטיול לירדן!

חוויה מדהימה הרבה מעבר למצופה,
ולא מעט בזכות עדי המדריך.
מומלץ בחום!!

3

אורח/ת

05 ביולי 2016 ב 14:23

חברים, היה לי תענוג

ובאמת הרבה מעבר לציפיות שלי