שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > ירדן

הכול אנשים - טיול ג'יפים בירדן 11.4.13

הסוד להצלחת טיול הוא פשוט - האנשים המשתתפים!
יצאתי לטיול החולות הקלאסי בדרום ירדן: ואדי ראם, הקשתות של חרז'ה, ראס אל נקב, פטרה, דרך הבשמים וואדי חסה והספקנו הכול! (גם אם קצת בלחץ...) תענוג!!
צילום: אילן וערי הדר, שי גיל ועופר אוגש.

תמונה קבוצתית למרגלות הקשת הקטנה של חרז'ה

תמונה קבוצתית למרגלות הקשת הקטנה של חרז'התמונה קבוצתית למרגלות הקשת הקטנה של חרז'ה

למדבר יצאנו...

ביוזמתו של שי גובשה קבוצת המטיילים הנוהגת לטייל יחד בארץ בהובלתו לטיול בירדן. הוחלט כי המסלול יעבור באתרי הנהיגה והתיירות של  המדבר הדרומי - ואדי ראם, הקשתות של חרז'ה, פטרה, דרך הבשמים וואדי חסה לסיום. התאריך נקבע ובבוקר חמישי נפגשנו במעבר הגבול יצחק רבין בין אילת לעקבה - רכבי 4X4 (ג'יפים) מסוגים שונים: טויוטה, ג'יפ, ניסאן, לנדרובר ובהרכבים שונים: זוגות נשואים, זוגות חברים, עם הילדים, שני אחים ואף דוד יחד עם האחיין ואשתו...

במליחה של קע אבו-סלב

במליחה של קע אבו-סלבבמליחה של קע אבו-סלב

תדריך וארוחת בוקר בעקבה

תדריך וארוחת בוקר בעקבהתדריך וארוחת בוקר בעקבה

עקבה, ארוחת בוקר אצל המוהנדס

עקבה, ארוחת בוקר אצל המוהנדסעקבה, ארוחת בוקר אצל המוהנדסעקבה, ארוחת בוקר אצל המוהנדסעקבה, ארוחת בוקר אצל המוהנדסעקבה, ארוחת בוקר אצל המוהנדסעקבה, ארוחת בוקר אצל המוהנדסעקבה, ארוחת בוקר אצל המוהנדסעקבה, ארוחת בוקר אצל המוהנדסעקבה, ארוחת בוקר אצל המוהנדסעקבה, ארוחת בוקר אצל המוהנדסעקבה, ארוחת בוקר אצל המוהנדסעקבה, ארוחת בוקר אצל המוהנדסעקבה, ארוחת בוקר אצל המוהנדסעקבה, ארוחת בוקר אצל המוהנדסעקבה, ארוחת בוקר אצל המוהנדסעקבה, ארוחת בוקר אצל המוהנדס

היום הראשון - המדבר הדרומי

במעבר הגבול היינו הקבוצה היחידה ועברנו אותו מהר... בעקבה עצרנו לאכול פלאפל וחומוס במסעדה מקומית עמוסה בלקוחות מקומיים וקדימה לדרך... על דרך המלך, שזה כביש אספלט, טיפסנו עד לצומת של ואדי ראם ומשם נכנסנו לשטח החולי שבין המצוקים של אבן החול הנובית. אתגרי נסיעה וטיפוס בדיונות מתרגלים אותנו בנהיגה בשטח חולי וגם בקצת גרירות וחילוצים... ודי מהר גורמים לנו להכריז על ג'יפ גרנד צ'ירוקי עם מנוע V8 כמלך הגבעה! בשעות האור האחרונות אנו מטפסים לדיונה הענקית הצופה לקע דייסה  ומשם אנו גולשים בחשיכה עד למאהל המקסים שלנו בקצה השני של הקע - המאטפונה יוצאת מהאדמה ולאחר ארוחת ערב אנו נרדמים ללילה טוב במדבר.

בדיונות של המדבר הדרומי

בדיונות של המדבר הדרומיבדיונות של המדבר הדרומי

במדבר הדרומי - על הדיונות בין סלעי אבן חול נובית

במדבר הדרומי - על הדיונות בין סלעי אבן חול נוביתבמדבר הדרומי - על הדיונות בין סלעי אבן חול נוביתבמדבר הדרומי - על הדיונות בין סלעי אבן חול נוביתבמדבר הדרומי - על הדיונות בין סלעי אבן חול נוביתבמדבר הדרומי - על הדיונות בין סלעי אבן חול נוביתבמדבר הדרומי - על הדיונות בין סלעי אבן חול נוביתבמדבר הדרומי - על הדיונות בין סלעי אבן חול נוביתבמדבר הדרומי - על הדיונות בין סלעי אבן חול נוביתבמדבר הדרומי - על הדיונות בין סלעי אבן חול נוביתבמדבר הדרומי - על הדיונות בין סלעי אבן חול נוביתבמדבר הדרומי - על הדיונות בין סלעי אבן חול נוביתבמדבר הדרומי - על הדיונות בין סלעי אבן חול נוביתבמדבר הדרומי - על הדיונות בין סלעי אבן חול נוביתבמדבר הדרומי - על הדיונות בין סלעי אבן חול נוביתבמדבר הדרומי - על הדיונות בין סלעי אבן חול נוביתבמדבר הדרומי - על הדיונות בין סלעי אבן חול נובית

מהדיונות אל המאהל

מהדיונות אל המאהלמהדיונות אל המאהלמהדיונות אל המאהלמהדיונות אל המאהלמהדיונות אל המאהלמהדיונות אל המאהלמהדיונות אל המאהלמהדיונות אל המאהלמהדיונות אל המאהלמהדיונות אל המאהלמהדיונות אל המאהלמהדיונות אל המאהלמהדיונות אל המאהלמהדיונות אל המאהלמהדיונות אל המאהלמהדיונות אל המאהל

על הדיונה הגבוהה בסיום היום הראשון

על הדיונה הגבוהה בסיום היום הראשוןעל הדיונה הגבוהה בסיום היום הראשון

היום השני - רק מדבר

את היום השני לטיול בירדן הקדשנו לנהיגה ולביקור באתרים בוואדי ראם ובמדבר הדרומי. התחלנו בנסיעה בשטח לעבר שער השמורה של ואדי ראם בו סופר על לורנס איש-ערב ומסתורי המודיעין הבריטי . בקניון ציורי הסלע - חאז' עלי, סופר על הנבטים ודרך הבשמים ובמעין של עין אל-קטאר על דרך המלך ומעיינות המדבר. על הקשת של ג'בל בורדה טיפסנו ולמרגלותיה עצרנו לקפה. לתוך סיק אל-ברא נכנסנו שלא בדרך המקובלת אלא דרך ערוץ צדדי שחייב אותנו בפריצת דרך ישנה ובקצת מיומנות נהיגה. חצינו את קע דייסה וארוחת צהריים אכלנו בכפר. חזרה למדבר החולות - משחקים בדיונות ובמשטחי הקע הנרחבים מביאים אותנו לטירה של צילומי המבצר. על הקשת הקטנה של חרז'ה טיפסנו ברגל ולתוך הקשת הגדולה של חרז'ה נכסנו עם הרכבים. עוד קצת שבילים מהירים במדבר, ניפוח אוויר בצמיגים וטיפסנו, עדיין בשעות האור, את המעלה בשטח של ראס-אל נקב. מגובה של 850 מטרים לשיא הגובה בשטח של 1,680 מטרים! על כבישים פנימיים בין כפרים נכנסנו לוואדי מוסה - הכפר שמעל פטרה. תדלוק, ארוחת ערב במלון ולילה טוב פטרה.

תחת הקשת הגדולה של חרז'ה

תחת הקשת הגדולה של חרז'התחת הקשת הגדולה של חרז'ה

בתוך השמורה של וואדי ראם

בתוך השמורה של וואדי ראםבתוך השמורה של וואדי ראםבתוך השמורה של וואדי ראםבתוך השמורה של וואדי ראםבתוך השמורה של וואדי ראםבתוך השמורה של וואדי ראםבתוך השמורה של וואדי ראםבתוך השמורה של וואדי ראםבתוך השמורה של וואדי ראםבתוך השמורה של וואדי ראםבתוך השמורה של וואדי ראםבתוך השמורה של וואדי ראםבתוך השמורה של וואדי ראםבתוך השמורה של וואדי ראםבתוך השמורה של וואדי ראםבתוך השמורה של וואדי ראם

הקשת של ג'בל בורדה

הקשת של ג'בל בורדההקשת של ג'בל בורדה

ציורי קיר, מים במדבר, קשתות לטיפוס וקצת אתגרי נהיגה טרשיים

ציורי קיר, מים במדבר, קשתות לטיפוס וקצת אתגרי נהיגה טרשייםציורי קיר, מים במדבר, קשתות לטיפוס וקצת אתגרי נהיגה טרשייםציורי קיר, מים במדבר, קשתות לטיפוס וקצת אתגרי נהיגה טרשייםציורי קיר, מים במדבר, קשתות לטיפוס וקצת אתגרי נהיגה טרשייםציורי קיר, מים במדבר, קשתות לטיפוס וקצת אתגרי נהיגה טרשייםציורי קיר, מים במדבר, קשתות לטיפוס וקצת אתגרי נהיגה טרשייםציורי קיר, מים במדבר, קשתות לטיפוס וקצת אתגרי נהיגה טרשייםציורי קיר, מים במדבר, קשתות לטיפוס וקצת אתגרי נהיגה טרשייםציורי קיר, מים במדבר, קשתות לטיפוס וקצת אתגרי נהיגה טרשייםציורי קיר, מים במדבר, קשתות לטיפוס וקצת אתגרי נהיגה טרשייםציורי קיר, מים במדבר, קשתות לטיפוס וקצת אתגרי נהיגה טרשייםציורי קיר, מים במדבר, קשתות לטיפוס וקצת אתגרי נהיגה טרשייםציורי קיר, מים במדבר, קשתות לטיפוס וקצת אתגרי נהיגה טרשייםציורי קיר, מים במדבר, קשתות לטיפוס וקצת אתגרי נהיגה טרשייםציורי קיר, מים במדבר, קשתות לטיפוס וקצת אתגרי נהיגה טרשייםציורי קיר, מים במדבר, קשתות לטיפוס וקצת אתגרי נהיגה טרשיים

הטיפוס של ראס אל נקב בשטח

הטיפוס של ראס אל נקב בשטחהטיפוס של ראס אל נקב בשטחהטיפוס של ראס אל נקב בשטחהטיפוס של ראס אל נקב בשטחהטיפוס של ראס אל נקב בשטחהטיפוס של ראס אל נקב בשטחהטיפוס של ראס אל נקב בשטחהטיפוס של ראס אל נקב בשטחהטיפוס של ראס אל נקב בשטחהטיפוס של ראס אל נקב בשטחהטיפוס של ראס אל נקב בשטחהטיפוס של ראס אל נקב בשטח

הו הסלע האדום! האדום!!

הו הסלע האדום! האדום!! הו הסלע האדום! האדום!!

היום השלישי - הנבטים: פטרה ודרך הבשמים

את הבוקר התחלנו בסיור בעיר הנבטית של פטרה. מי שזו לו הפעם הראשונה ומי שמבקר שם רבות לא יכול שלא להתפעל מהחציבה המדהימה בסלע האדום! על דרך הבשמים לאורכו של ואדי נמלה ירדנו מגובה של 800 מטרים עד לגובה של הערבה. צפונה על כביש הערבה לעבר וואדי חסה - הוא נחל זרד, ממנו טעמנו זרימה של מים זכים. ארוחת צהרים חפוזה על הדרך ואנחנו בטיסה בגובה האספלט דרך ים המלח הירדני והבקעה המזרחית עד למעבר הגבול בגשר שייח חוסיין - בית שאן.

הסיור הרגלי בפטרה

הסיור הרגלי בפטרההסיור הרגלי בפטרההסיור הרגלי בפטרההסיור הרגלי בפטרההסיור הרגלי בפטרההסיור הרגלי בפטרההסיור הרגלי בפטרההסיור הרגלי בפטרההסיור הרגלי בפטרההסיור הרגלי בפטרההסיור הרגלי בפטרההסיור הרגלי בפטרה

הירידה בדרך הבשמים לערבה הירדנית

הירידה בדרך הבשמים לערבה הירדניתהירידה בדרך הבשמים לערבה הירדניתהירידה בדרך הבשמים לערבה הירדניתהירידה בדרך הבשמים לערבה הירדנית

בזרימה של וואדי חסה

בזרימה של וואדי חסהבזרימה של וואדי חסה

וואדי חסה

וואדי חסהוואדי חסהוואדי חסהוואדי חסהוואדי חסהוואדי חסהוואדי חסהוואדי חסהוואדי חסהוואדי חסהוואדי חסהוואדי חסהוואדי חסהוואדי חסהוואדי חסהוואדי חסה

תודה לשי על היוזמה ולכל הקבוצה על טיול מדהים - נהניתי מאוד בחברתכם!

קישורים:   פרטים על הטיול הבא לירדן - 3 ימים במסלול הקלאסי    פרטים על הטיול המיוחד לירדן - 4 ימים של רק מדבר