שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > ירדן

קפיצה קטנה בירדן - טיול ג'יפים 18.4.13

יצאנו בסוף שבוע לטיול ג'יפים במדבר הדרומי של ירדן.
קבוצה גדולה ומגוונת של משתתפים שיחד הצלחנו לנהוג בדיונות של המדבר, לבקר באתרי תיירות בוואדי ראם, חרז'ה וסביבתם, סיור רגלי בעיר הנבטית פטרה ולסיום דרך הבשמים וואדי חסה הזורם.
הדריך: עופר אוגש

קפיצה בדיונות של וואדי ראם

קפיצה בדיונות של וואדי ראםקפיצה בדיונות של וואדי ראם

הקפיצה של מוטי גל:

היום הראשון לטיול בממלכה ההאשמית של ירדן

בוקר במעבר הגבול יצחק רבין, היכרות וכמעט 3 שעות של מעבר גבול בין ישראל לירדן. על הכביש נסענו לעקבה לאכול פלאפל וחומוס במסעדה. על דרך המלך, שזה כביש אספלט, טיפסנו עד לצומת של ואדי רם ומשם לדיונה הראשונה שבין המצוקים של אבן החול הנובית.
לימוד הנהיגה בדיונות, ירידות חדות, מעברי סכינים, שקיעות, חילוצים וגם שבילים מהירים.
לעת ערב אנו מטפסים לדיונה הענקית הצופה לקע דייסה. קרקס אנושי של קפיצות וסאלטות לתוך דיונת החול.
משם יצאנו לקראת החשיכה ודרך קע דייסה הגענו עד למאהל המיוחד והשקט שלנו לארוחת ערב שהיא מאטפונה בשר וירקות היוצאים מהאדמה - לילה טוב ואדי ראם.

על הסכין - במדבר הדרומי

על הסכין - במדבר הדרומיעל הסכין - במדבר הדרומי

היום הראשון - התחלנו בדיבורים...

היום הראשון - התחלנו בדיבורים...היום הראשון - התחלנו בדיבורים...היום הראשון - התחלנו בדיבורים...היום הראשון - התחלנו בדיבורים...

היום הראשון - דיונות במדבר הדרומי

היום הראשון - דיונות במדבר הדרומי היום הראשון - דיונות במדבר הדרומי היום הראשון - דיונות במדבר הדרומי היום הראשון - דיונות במדבר הדרומי היום הראשון - דיונות במדבר הדרומי היום הראשון - דיונות במדבר הדרומי היום הראשון - דיונות במדבר הדרומי היום הראשון - דיונות במדבר הדרומי היום הראשון - דיונות במדבר הדרומי היום הראשון - דיונות במדבר הדרומי היום הראשון - דיונות במדבר הדרומי היום הראשון - דיונות במדבר הדרומי היום הראשון - דיונות במדבר הדרומי היום הראשון - דיונות במדבר הדרומי היום הראשון - דיונות במדבר הדרומי היום הראשון - דיונות במדבר הדרומי

היום הראשון - מליחות מהירות ותחרות הקפה

היום הראשון - מליחות מהירות ותחרות הקפההיום הראשון - מליחות מהירות ותחרות הקפההיום הראשון - מליחות מהירות ותחרות הקפההיום הראשון - מליחות מהירות ותחרות הקפההיום הראשון - מליחות מהירות ותחרות הקפההיום הראשון - מליחות מהירות ותחרות הקפההיום הראשון - מליחות מהירות ותחרות הקפההיום הראשון - מליחות מהירות ותחרות הקפההיום הראשון - מליחות מהירות ותחרות הקפההיום הראשון - מליחות מהירות ותחרות הקפההיום הראשון - מליחות מהירות ותחרות הקפההיום הראשון - מליחות מהירות ותחרות הקפההיום הראשון - מליחות מהירות ותחרות הקפההיום הראשון - מליחות מהירות ותחרות הקפההיום הראשון - מליחות מהירות ותחרות הקפההיום הראשון - מליחות מהירות ותחרות הקפה

היום הראשון - שבילים מהירים ודיונות עד השקיעה

היום הראשון - שבילים מהירים ודיונות עד השקיעההיום הראשון - שבילים מהירים ודיונות עד השקיעההיום הראשון - שבילים מהירים ודיונות עד השקיעההיום הראשון - שבילים מהירים ודיונות עד השקיעההיום הראשון - שבילים מהירים ודיונות עד השקיעההיום הראשון - שבילים מהירים ודיונות עד השקיעההיום הראשון - שבילים מהירים ודיונות עד השקיעההיום הראשון - שבילים מהירים ודיונות עד השקיעההיום הראשון - שבילים מהירים ודיונות עד השקיעההיום הראשון - שבילים מהירים ודיונות עד השקיעההיום הראשון - שבילים מהירים ודיונות עד השקיעההיום הראשון - שבילים מהירים ודיונות עד השקיעההיום הראשון - שבילים מהירים ודיונות עד השקיעההיום הראשון - שבילים מהירים ודיונות עד השקיעההיום הראשון - שבילים מהירים ודיונות עד השקיעההיום הראשון - שבילים מהירים ודיונות עד השקיעה

לעת שקיעה: קופצים מהדיונה הגדולה

לעת שקיעה: קופצים מהדיונה הגדולהלעת שקיעה: קופצים מהדיונה הגדולה

היום הראשון - קופצים בדיונות

היום הראשון - קופצים בדיונותהיום הראשון - קופצים בדיונותהיום הראשון - קופצים בדיונותהיום הראשון - קופצים בדיונות

היום השני - וואדי רם, בורדה, דייסה והקשתות של חרזה

יום עמוס של שטח וחוויות מהבוקר עד הערב. את היום התחלנו בארוחת בוקר במאהל למרגלות גוש הסלע הענק של דייסה. בנסיעה דרך שבילים חוליים הגענו לחניית הרכבים של הבדואים בשער השמורה של וואדי ראם. סיור במקום, מפגש עם בדואים - נהגים מקומיים ותצפית לוואדי רם, לג'בל אום-עשרין, לג'בל רם ולשבעת עמודי החוכמה של לורנס איש ערב. חצינו בנסיעה את הכפר רם ותחנה ראשונה בתוך קניון הציורים העתיקים - החאז-עלי (חזלאלאה). המשכנו בתוך וואדי ראם למעין השכבה המקסים עין אל קאטר ומשם לדרום וואדי רם - לקשת שלמרגלות ג'בל בורדה. טיפסנו, הצטלמו עם חולצות כתומות של אתר השטח וירדנו בדרך צפונה לארוחת צהרים במסעדה מקומית בדייסה. מדייסה חצינו צפונה את פסי הרכבת החיג'יאזית  (קישור לכתבה) לתוך הדיונות של המדבר הדרומי - נסיעה לשם ההנאה, טיפוסים, ירידות, שבילים מהירים וגם קצת קפיצות בים החולות הענק של ירדן. במצודה הצרפתית, אתר צילום סרטים מודרני, עצרנו לאסוף את כולם ובנסיעה מהירה יצאנו לעבר הקשתות של חרז'ה. על הקשת הקטנה טיפסנו לתוכה ברגל ולקשת הגדולה טיפסנו לתוכה עם הג'יפים. איילת ניצלה את המאהל הבדואי להכין לנו קפה, תה ועוגיות הכי טובות בעולם! בשבילים החוליים המשכנו צפונה עד למרגלות ראס אל נקב. מילאנו אוויר בצמיגים ועל הכביש נסענו לעבר פטרה (ונא לא לשכוח לנסוע לאחר הרכב שלפניכם...). לוואדי מוסא, העיירה שמעל פטרה, הגענו בחשיכה היישר לארוחת ערב ולשינה טובה במלון.

תמונה קבוצתית למרגלות הקשת של בורדה

תמונה קבוצתית למרגלות הקשת של בורדהתמונה קבוצתית למרגלות הקשת של בורדה

היום השני - המבואה לוואדי ראם

היום השני - המבואה לוואדי ראםהיום השני - המבואה לוואדי ראםהיום השני - המבואה לוואדי ראםהיום השני - המבואה לוואדי ראםהיום השני - המבואה לוואדי ראםהיום השני - המבואה לוואדי ראםהיום השני - המבואה לוואדי ראםהיום השני - המבואה לוואדי ראםהיום השני - המבואה לוואדי ראםהיום השני - המבואה לוואדי ראםהיום השני - המבואה לוואדי ראםהיום השני - המבואה לוואדי ראם

ציורי קיר בחאז'-עלי

ציורי קיר בחאז'-עליציורי קיר בחאז'-עלי

היום השני - כתובות סלע בקניון הצר

היום השני - כתובות סלע בקניון הצרהיום השני - כתובות סלע בקניון הצרהיום השני - כתובות סלע בקניון הצרהיום השני - כתובות סלע בקניון הצרהיום השני - כתובות סלע בקניון הצרהיום השני - כתובות סלע בקניון הצרהיום השני - כתובות סלע בקניון הצרהיום השני - כתובות סלע בקניון הצר

המעיין בוואדי ראם - עין אל קאטר

המעיין בוואדי ראם - עין אל קאטרהמעיין בוואדי ראם - עין אל קאטר

עין אל קאטר

עין אל קאטרעין אל קאטרעין אל קאטרעין אל קאטר

בדרומו של וואדי ראם - הקשת של בורדה

בדרומו של וואדי ראם - הקשת של בורדהבדרומו של וואדי ראם - הקשת של בורדה

היום השני, לפני הצהרים - הקשת של בורדה

היום השני, לפני הצהרים - הקשת של בורדההיום השני, לפני הצהרים - הקשת של בורדההיום השני, לפני הצהרים - הקשת של בורדההיום השני, לפני הצהרים - הקשת של בורדההיום השני, לפני הצהרים - הקשת של בורדההיום השני, לפני הצהרים - הקשת של בורדההיום השני, לפני הצהרים - הקשת של בורדההיום השני, לפני הצהרים - הקשת של בורדההיום השני, לפני הצהרים - הקשת של בורדההיום השני, לפני הצהרים - הקשת של בורדההיום השני, לפני הצהרים - הקשת של בורדההיום השני, לפני הצהרים - הקשת של בורדההיום השני, לפני הצהרים - הקשת של בורדההיום השני, לפני הצהרים - הקשת של בורדההיום השני, לפני הצהרים - הקשת של בורדההיום השני, לפני הצהרים - הקשת של בורדה

4X4 AIR JORDAN בדיונות ובאוויר!

4X4 AIR JORDAN בדיונות ובאוויר! 4X4 AIR JORDAN בדיונות ובאוויר!

בדיונות ובאוויר - קפיצות מצפון לוואדי ראם

בדיונות ובאוויר - קפיצות מצפון לוואדי ראםבדיונות ובאוויר - קפיצות מצפון לוואדי ראםבדיונות ובאוויר - קפיצות מצפון לוואדי ראםבדיונות ובאוויר - קפיצות מצפון לוואדי ראםבדיונות ובאוויר - קפיצות מצפון לוואדי ראםבדיונות ובאוויר - קפיצות מצפון לוואדי ראםבדיונות ובאוויר - קפיצות מצפון לוואדי ראםבדיונות ובאוויר - קפיצות מצפון לוואדי ראם

בצהרי היום השני - דייסה, מסילת הברזל ומצפון לוואדי ראם

בצהרי היום השני - דייסה, מסילת הברזל ומצפון לוואדי ראםבצהרי היום השני - דייסה, מסילת הברזל ומצפון לוואדי ראםבצהרי היום השני - דייסה, מסילת הברזל ומצפון לוואדי ראםבצהרי היום השני - דייסה, מסילת הברזל ומצפון לוואדי ראםבצהרי היום השני - דייסה, מסילת הברזל ומצפון לוואדי ראםבצהרי היום השני - דייסה, מסילת הברזל ומצפון לוואדי ראםבצהרי היום השני - דייסה, מסילת הברזל ומצפון לוואדי ראםבצהרי היום השני - דייסה, מסילת הברזל ומצפון לוואדי ראם

בתוך הקשת הקטנה של חרז'ה

בתוך הקשת הקטנה של חרז'הבתוך הקשת הקטנה של חרז'ה

בקשתות של גבל חרזה

בקשתות של גבל חרזהבקשתות של גבל חרזהבקשתות של גבל חרזהבקשתות של גבל חרזהבקשתות של גבל חרזהבקשתות של גבל חרזהבקשתות של גבל חרזהבקשתות של גבל חרזהבקשתות של גבל חרזהבקשתות של גבל חרזהבקשתות של גבל חרזהבקשתות של גבל חרזהבקשתות של גבל חרזהבקשתות של גבל חרזהבקשתות של גבל חרזהבקשתות של גבל חרזה

למרגלות הקשת הגדולה של חרז'ה

למרגלות הקשת הגדולה של חרז'הלמרגלות הקשת הגדולה של חרז'ה

היום השלישי - פטרה, דרך הבשמים וואדי חסה הזורם

את היום השלישי התחלנו מוקדם בתצפית לוואדי מוסה ולאחר מכן ביקור רגלי באתר של פטרה - בירת הנבטים.
3 שעות של סיור מודרך דרך הסיק עד לאוצר - הוא הסלע האדום! ירדנו בואדי נמלה - דרך הבשמים בעבר המזרחי של הבקע. על כביש הערבה הירדני נסענו לדרום ים המלח. החום עולה ואנו נכנסנו לתוך ואדי חסה (נחל זרד בעברית). מים זורמים בשצף ואנחנו עם הג'יפים נוסעים בזרימה ומשפריצים (גם אחד על השני...). ארוחת צהרים אכלנו במסעדה מקומית שעל הדרך הראשית. וההמשך בנסיעת כביש דרך ים המלח והבקעה בצד הירדני עד מעבר גבול - נהר הירדן, המקביל לבית שאן. שעה זריזה של מעבר גבול ירדני וישראלי וחזרנו ארצה. כאן כבר התחיל המלקוש - הגשם האחרון של חורף 2013 שרק הלך והתגבר לתוך הלילה.

היום השלישי - הכוכבים בפטרה

היום השלישי - הכוכבים בפטרההיום השלישי - הכוכבים בפטרה

הסלע האדום - האוצר של פטרה

הסלע האדום - האוצר של פטרההסלע האדום - האוצר של פטרה

המסתורין של פטרה

המסתורין של פטרההמסתורין של פטרההמסתורין של פטרההמסתורין של פטרההמסתורין של פטרההמסתורין של פטרההמסתורין של פטרההמסתורין של פטרה

בוואדי חסה

בוואדי חסהבוואדי חסה

בזרימה של וואדי חסה

בזרימה של וואדי חסהבזרימה של וואדי חסהבזרימה של וואדי חסהבזרימה של וואדי חסהבזרימה של וואדי חסהבזרימה של וואדי חסהבזרימה של וואדי חסהבזרימה של וואדי חסהבזרימה של וואדי חסהבזרימה של וואדי חסהבזרימה של וואדי חסהבזרימה של וואדי חסה

כמעט הסוף...

כמעט הסוף...כמעט הסוף...כמעט הסוף...כמעט הסוף...

תודה רבה למשתתפים, מאחל לנו רק טיולים טובים!

תודה רבה למשתתפים, מאחל לנו רק טיולים טובים!תודה רבה למשתתפים, מאחל לנו רק טיולים טובים!

קישורים למסעות הבאים בירדן:

פרטים על הטיול הבא לירדן - 3 ימים במסלול הקלאסי   פרטים על הטיול המיוחד לירדן - 4 ימים של רק מדבר   פרטים על המסע המיוחד למזרח ירדן