שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > יוון וקפריסין

יוון - סוף שבוע עם קבוצת רימוני - אפריל 2012

סוף שבוע של חלום.
חבורה מדהימה בניצוחו של דני רימוני, מזג אויר מושלם, אוכל מדהים ונופים משגעים.
אנחנו השתדלנו לא להפריע...

קבוצת רימוני בהרכב מלא על רקע המפרץ הקורינתי והרכסים המושלגים מעליוקבוצת רימוני בהרכב מלא על רקע המפרץ הקורינתי והרכסים המושלגים מעליו

היום הראשון - מאתונה דרך הר הליקונאס ומנזר אוסיו לוקאס לדלפי

כבר בשדה האוירה הייתה נהדרת, כל אנשי רימוני זרמו לדיוטי פרי בקלות ומשם למטוס. נחתנו ומיד לרכבים, שם חברת ההשכרה לא הבינה מה עומדים רכביה לעבור. דהרנו על האוטוסטראדה עד למחלף לכיוון תיבה ומשם בדרך הררית מפותלת נסענו לכיוון הר הליקונאס. ירדנו לשטח ואז התחילה החגיגה. נהיגת שבילים מטורפת בהנהגתו של הנהג הלא ממושמע עופר אוגש. עלינו לתצפית ומשם גלשנו לכיוון העמק של דיסטומו ולכיוון זמנו ארכוב לארוחת ערב ראשונה וטעימה להפליא. אין ספק, עלינו על הגל. משם המשכנו לבית המלון בדלפי.

היום השני - מדלפי דרך רכס גיונה וגשר ריו לדיאקופטו

פתחנו את היום מול הנוף של מפרץ איטה הנשקף מחדר האוכל של המלון. ואז באה הבשורה שאחד הרכבים ננעל עם המפתחות בפנים. במיומנות השמורה לגנבי רכב זוטרים פתחנו את הרכב. מיד פנינו לאתר של דלפי לסיור בין העתיקות והמקדשים וגולת הכותרת התאטרון המדהים עם הנוף המדהים לא פחות. לאחר מכן פנינו לכיוון רכס הרי ורדוסיה, כבר מרחוק ראינו שקל זה לא יהיה. הפסגות היו עמוסות בשלג, אז קנינו צידה לדרך והתחלנו לטפס. וכמובן הגענו לשלג שחסם את השביל. עשרות נסיונות עקרים של מעבר השלג כולל גרירות רצועות קריאות עידוד ומחיאות כפיים לא העבירו אותנו את ערמות השלג. בבושת פנים פנינו לאחור ועקפנו את הפסגה דרך שבילים חלופיים. לאחר שירדנו לאגם מורנוס פנינו דרומה לכיוון אגיו ניקולאוס בתקוה לעלות על מעבורת לצידו השני של המפרץ הקורינתי, אבל בגלל רוחות חזקות היא בוטלה ובזכות זה הרווחנו מעבר על גשר ריו העצום. גשר של שישה קמ ורק ארבעה עמודים. המשכנו לדיאקופטו לארוחת דגים נפלאה על המזח ולמיטות.

גרירות וחילוצים בשלג

גרירות וחילוצים בשלגגרירות וחילוצים בשלג

השיירה ברגע של שלווה

השיירה ברגע של שלווההשיירה ברגע של שלווה

היום השלישי - מקלבריטה דרך רכס הלמוס ותעלת קורינתוס ועד לאתונה

בבוקר מוקדם עלינו על הרכבת לקלבריטה. הרכבת יוצאת בנסיעה נינוחה ובלי התרעה מוקדמת נכנסת לתוך הקניון של נהר הוורייקוס ומתחילה לדלג בין שני קירות הקניון, כאשר הנהר גועש מלמטה. לאחר טיול רגלי קצר בכפר הקסום זכארו חזרנו עם הרכבת לדיאקופטו ולרכבים. העפלנו לאתר הסקי וירדנו למערת האגמים ולפשטידות עוף וגבינה חלומיות וליקר קינמון אצל דימיטרי במסעדה. ומשם ישר למסעדת הטרוטות על שפת הנהר. כאלו דגים לא מכינים בכל מקום! אחרי הארוחה חזרנו בכבדות לרכבים והתחלנו לעלות להר הלמוס. עליה מפותלת בין העצים עם מהמורות ואבנים, ונהיגה של עופר... סידרה לנו את הדגים עם הסלטים כמו שצריך, ואז התחלנו לגלוש לעמק מסינו ולכיוון תעלת קורינתוס. שם 100 מטרים לפני התעלה אחד הרכבים כבר לא יכול היה לשאת את הנסיעה האינטנסיבית ונפח את הקלאצ שלו. מבט מעל הגשר על התעלה וישר לשדה התעופה.

סיכום

השילוב של דני ממלצר, רפי מצלם, עופר נוהג ואני בשיכרון חושים, יצר שילוב מנצח שבו נופים, טעמים וחברה טובה התערבבו זה בזה לטיול חלומי. תודה רבה לדני שיזם את הטיול ונתן הרגשה נהדרת של גיבוש קבוצתי שלא פוגשים בכל יום. יש כ-900 תמונות וכולן פה באתר, המשיכו לדפדף ולחוות את הטיול מחדש. להתראות בטיולים הבאים.