כביש / ספורט > יומני מסע בעולם

נורבגיה - ארץ הפיורדים, בתקציב סביר

אלי שאולי חזר ממסע בארץ הפיורדים עם הגולף אולטראק ומחלק טיפים איך להשלים טיול בנורבגיה מבלי לשבור תכניות חסכון

יוצאים לדרך...

לפני שיצאנו לנורבגיה שמענו מכל מי שהיה שם או רצה להגיע אליה, שהמדינה הזו יקרה באופן מפחיד. ואכן, מדובר באחת המדינות היקרות בעולם, אבל צרכנות נבונה יכולה לקצץ עלויות בצורה משמעותית.

התחלת החיפוש של כרטיסי הטיסה זמן רב מראש יכולה לחסוך כסף רב, בעיקר אם טסים לשטוקהולם (שוודיה) או קופנהגן (דנמרק), לשם יש טיסות ישירות מהארץ. אנחנו הצלחנו לאתר כרטיסים ב-300$, ואף פחות. יש לכך גם יתרון נוסף – זול יותר משמעותי לשכור רכב בשוודיה ודנמרק מאשר בנורבגיה, כך שלמרות תוספת הנסיעה (כ-500 ק’‘מ משטוקהולם לאוסלו), זה עדיין משתלם. 

מלונות או קמפינג

אם נוסעים עם המשפחה כדאי לוותר על מלונות (למעט בערים הגדולות) ולהסתמך על אתרי הקמפינג. אתרים אלה מאוד נפוצים בנורבגיה וכמעט תמיד שוכנים במקומות מדהימים: טוב, נראה שכל המקומות יפים במדינה הזו.

אתרי הקמפינג שוכנים לחופי אגמים, נהרות או צמודים לפיורדים, ולרב קרובים לאזורים מתויירים. אתרים אלה מציעים בדרך כלל גם בקתות ל-4-6 אנשים עם שירותים צמודים ומטבח.

אם תביאו אתכם מצעים ומגבות תשלמו מחירים נמוכים משמעותית וניתן להגיע לממוצע של 400 שקלים ללילה ואף פחות (שכירת המגבות אינה יקרה, אבל המצעים כן; עשו חשבון).

מקומות אלה יבקשו להשאיר את הבקתה נקייה (אחרת יחייבו אתכם על ניקיון), אבל זו לא משימה קשה או ‘‘מסדר המפקד’‘.   

אכסניות

גם רשת האכסניות הבין-לאומית (משהו בסגנון אכסניות הנוער אצלנו) פרושה היטב בנורבגיה, ובמקומות רבים מציעה חדרי משפחה במחירים נוחים (מומלץ לעשות כרטיס חבר בארץ ואז זוכים להנחה של %10).

ברוב המקרים, יש באכסניה מטבח משותף נקי ומצויד. האכסניה בה שהינו בפלום, למשל, הייתה במרחק דקות הליכה ממרכז האטרקציות בכפר. 

אוכל

הביאו צידנית וקרחונים ואל תתביישו לקנות אוכל בסופר – ורצוי לפני הכניסה לנורבגיה.

בשוודיה, ממש לפני הגבול, נמצאים מרכזי קניות ענקיים שמשרתים בעיקר נורבגים. מומלץ להצטייד שם לפני הכניסה לנורבגיה (והנה עוד סיבה להעדיף סטיישן עם תא מטען ענק) – זה יכול לחסוך לכם הרבה כסף בהמשך.

ובכלל, בנורבגיה מקובל לאכול בפיקניקים – שולחנות ייעודיים נמצאים בפינות היפות ביותר. זה חוסך זמן וזה כיף אמיתי.

צרכנות

צרכנות נבונה או הגעה בשעות ה’‘שמחות והזולות’‘ (לרב אחרי הצהריים) יביאו עמן מחירים סבירים יותר גם במסעדות.

אפשר לקבל המלצות במקומות הלינה לגבי מסעדות מומלצות. גם עצירות קפה אינן יקרות יותר מאשר בארץ, אם כי לרוב איכות הקפה מאכזבת.

מחיר הדלק סביר: ליטר סולר עלה 6.5 שקלים; בשוודיה הוא זול ב-10%. 

מעבורות

בניגוד למעבורות רגילות, מעבורות טיול בפיורדים המרכזיים (מיועדות יותר לתיירים) יכולות להיות יקרות, אז לא חייבים להפליג בכולן. במעבורת מגודונגן לפלום, אך גם בזו שיוצאת מההלסילט לגריינגר, הדרך המרהיבה אורכת זמן רב בהרבה ועולה כמעט פי עשרה(!) ממעבורת רגילה. כשמדובר בגריינגר, שייט עצמי בחלק מהמסלול יעלה פחות ועשוי להיות חוויתי יותר (140-160 שקל לשעה למשפחה, המחיר יורד מהשעה השנייה). מעבורות רגילות (10-15 דקות) יעלו לרוב 55-65 שקלים. לא הרגשנו צורך להזמין מקום (לא תמיד אפשר), וגם כשאיחרנו והמעבורת עוד הייתה במזח אפשרו לנו לעלות עליה. אגב, ההפלגות מאוד ‘‘חלקות’‘, אבל אם יש לכם בעיה עם כלי שייט, זה לא הטיול עבורכם.   

לסיכום:

אם עובדים נכון, וכאשר באים מארץ כמו שלנו ועם שער המטבע הנוכחי (כשתי קרונות לשקל (2015)) – אפילו נורבגיה אינה יקרה.      למבחן הדרכים לגולף עם מסלול הטיול: מבחן דרכים - גולף אולטראק - נורבגיה   קישור לכל המסעות האתגריים והמאורגנים (ג'יפים / אופנועים / טיפוס הרים) של אתר השטח בעולם

תגובות

3 תגובות

1

nissim levi

04 במרץ 2016 ב 20:59

יופי של כתבה האם בדקת אפשרות

אני מתכנן לעשות מסלול דומה בקיץ 2016, האם בדקת אפשרות לעשות את המסלול עם קראוון

2

Ogash Ofer

05 במרץ 2016 ב 08:30

יופי של כתבה האם בדקת אפשרות

nissim levi כתב/ה:
"אני מתכנן לעשות מסלול דומה בקיץ 2016, האם בדקת אפשרות לעשות את המסלול עם קראוון"
אפשר דרך האינטרנט להזמין אוטו-קראוון ולטייל איתו בנורבגיה - זו מדינה שמוכנה היטב (מבחינת תשתית) לטיולים שכאלו.

3

אורח/ת - איתמר מרום

29 ביולי 2021 ב 11:51

לפני תכנון טיול לנורבגיה, כדאי להיכנס לאתר tour4less.co.il - תמצאו שם המון כתבות על נורבגיה ומסלולי הליכה בדרגות קושי שונות.