שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > גאורגיה

רימוני ו-MPE במסע אתגרי - גיאורגיה 2013

כשהמנהלים של חברת רימוני (פלסטיק) ו-MPE (חלקי פלסטיק לתעשית הרכב העולמית) רצו לצאת לגיבוש צוותי בחר עבורם דני רימוני יעד מיוחד - הרי הקווקז של גאורגיה, תקופה מאתגרת - תחילת החורף ומסלול ראלי -ארוך, מהיר וקשה של 660 ק"מ ב-3 ימים.

בשלג במעבר ההרים הגבוה של הקווקז הנמוך

הסרט של עופר אליאב

באגם טאבסקורי על רקע פסגת סמסארי

לילה ויום ראשון מחוברים יחדיו

לפנות בוקר נחתנו בטביליסי - בירת גיאורגיה. כלי הרכב (ניסאן פאת'פיינדר) חיכו לנו בשדה התעופה ובטרם עלה השחר יצאנו לדרך. מתוך עיר הבירה, שטרם התעוררה, יצאנו דרומה על הכביש הראשי, ממנו פרשנו מערבה לכביש בין עירוני שבין כפרים קטנים ושטחי מרעה אין סופיים (ברוב הדרך היה ערפל כך שרחוק לא ראינו). בעיירת המחוז צ'לקה עצרנו לרכוש לחם ומצרכים לארוחת הבוקר, אותה אכלנו על שפת האגם. ומשם היישר לשטח...
שבילים כבושים ושבילים הררים מובילים אותנו לאגם טאבסקורי, כשהשמש יצאה לכבודנו ופסגת סמסארי המושלגת (3,284 מטרים) משמש לנו תפאורה לתמונה הקבוצתית הנהדרת. לעבר מעבר ההרים שמעל עיירת הסקי בקוריאני טיפסנו ומולנו, במזג אוויר נפלא, נפרס קו הרכס של הקווקז הגבוה ובראשו שתי הפסגות הגבוהות של האלברוס - שיא הגובה של הקווקז - 5,642 מטרים! (קישור לכתבה לטיפוס לפסגה האלברוס).
בין דולינות (מים כלואים בין ההרים) ושדות מרעה ירדנו על העמק של ארגבה. ביקרנו בתחנת קמח בה טוחנים חיטה בין אבני ריחיים ובכוח המים והמשכנו לביקור בשוק של אחלקלקי. ומשם על הכביש בנסיעה מהירה עד המלון של הלילה הראשון באחלצליקי. יום ראשון - ארוך (300 ק''מ), מעייף ומוצלח עובר עלינו בזכות עוצמת הקבוצה והעזרה ההדדית בנהיגה הארוכה והקשה.

על רכס הקווקז

על רכס הקווקזעל רכס הקווקזעל רכס הקווקזעל רכס הקווקזעל רכס הקווקזעל רכס הקווקזעל רכס הקווקזעל רכס הקווקזעל רכס הקווקזעל רכס הקווקזעל רכס הקווקזעל רכס הקווקזעל רכס הקווקזעל רכס הקווקזעל רכס הקווקזעל רכס הקווקז

יוצאים לדרך...

יוצאים לדרך...יוצאים לדרך...יוצאים לדרך...יוצאים לדרך...יוצאים לדרך...יוצאים לדרך...יוצאים לדרך...יוצאים לדרך...יוצאים לדרך...יוצאים לדרך...יוצאים לדרך...יוצאים לדרך...יוצאים לדרך...יוצאים לדרך...יוצאים לדרך...יוצאים לדרך...

מטפסים על הקווקז הנמוך

היום השני - מטפסים לשיא של הקווקז הנמוך

יום אתגרי בו מזג האוויר היה איתנו לאורך כל הדרך ובהתאמה לדרישות המסע - שמש, רוחות מקפיאות, שלג, ערפל וראות טובה, הכול היכן שמתבקש (או כפי שנאמר המזל מגיע לטובים!). את הבוקר התחלנו בפסל של המלכה (המלך) תמרה ובקניות באחלציקי לארוחת הצהרים בשטח. מיד לאחר מכן יצאנו מהכרך המיושב לעבר הכפרים שהפכו להיות קטנים והכביש לשביל.
לשמורת הטבע נכנסנו לאחר תיאום עם הפקח, שילבנו הילוך כוח והתחלנו בטיפוס אתגרי על הסלעים, בבורות ובשיפועי הצד כשאט אט יצאנו מהיער והנוף נפתח דרומה לרכסים שמעבר לגבול הטורקי. בשיא הגובה של מעבר ההרים, בכפר רועים נטוש, עצרנו לארוחת צהרים של כול טוב מהשוק של גיאורגיה, ועוד קצת עוגות משובחות מהארץ.
לאחר חציית קו הרכס צפונה הגיע הערפל ואיתו שלוליות המים, כשחלקן מכוסות בשכבת קרח עבה ולאחריהן שלג מצידי השביל ועליו. שלג מספיק עמוק שלו רצינו לעלות בכיוון ההפוך היה מונע מאיתנו את המשך הדרך. לאחר ירידה זהירה, אין בלמים ואין היגוי על הקרח והשלג, הגענו עד לכפר ההבראה סאריימה ומשם על הכביש המפותל והמהנה לעמק של קוטאיסי. מלון נחמד בקצה העיר ובעיקר מסעדה מקומית שסיפקה לנו ארוחה מעולה ומסיבה מקומית שעירבבה אותנו בריקודים עם המקומיים.

בשלג ובקרח

מהשוק של אחלציקי היישר לשטח

מהשוק של אחלציקי היישר לשטחמהשוק של אחלציקי היישר לשטחמהשוק של אחלציקי היישר לשטחמהשוק של אחלציקי היישר לשטחמהשוק של אחלציקי היישר לשטחמהשוק של אחלציקי היישר לשטחמהשוק של אחלציקי היישר לשטחמהשוק של אחלציקי היישר לשטחמהשוק של אחלציקי היישר לשטחמהשוק של אחלציקי היישר לשטחמהשוק של אחלציקי היישר לשטחמהשוק של אחלציקי היישר לשטחמהשוק של אחלציקי היישר לשטחמהשוק של אחלציקי היישר לשטחמהשוק של אחלציקי היישר לשטחמהשוק של אחלציקי היישר לשטח

מטפסים לקו פרשת המים של הקווקז הנמוך

מטפסים לקו פרשת המים של הקווקז הנמוךמטפסים לקו פרשת המים של הקווקז הנמוךמטפסים לקו פרשת המים של הקווקז הנמוךמטפסים לקו פרשת המים של הקווקז הנמוךמטפסים לקו פרשת המים של הקווקז הנמוךמטפסים לקו פרשת המים של הקווקז הנמוךמטפסים לקו פרשת המים של הקווקז הנמוךמטפסים לקו פרשת המים של הקווקז הנמוךמטפסים לקו פרשת המים של הקווקז הנמוךמטפסים לקו פרשת המים של הקווקז הנמוךמטפסים לקו פרשת המים של הקווקז הנמוךמטפסים לקו פרשת המים של הקווקז הנמוךמטפסים לקו פרשת המים של הקווקז הנמוךמטפסים לקו פרשת המים של הקווקז הנמוךמטפסים לקו פרשת המים של הקווקז הנמוךמטפסים לקו פרשת המים של הקווקז הנמוך

רוח מקפיאה, ערפל סמיך, בוץ, שלג וקרח...

רוח מקפיאה, ערפל סמיך, בוץ, שלג וקרח...רוח מקפיאה, ערפל סמיך, בוץ, שלג וקרח...רוח מקפיאה, ערפל סמיך, בוץ, שלג וקרח...רוח מקפיאה, ערפל סמיך, בוץ, שלג וקרח...רוח מקפיאה, ערפל סמיך, בוץ, שלג וקרח...רוח מקפיאה, ערפל סמיך, בוץ, שלג וקרח...רוח מקפיאה, ערפל סמיך, בוץ, שלג וקרח...רוח מקפיאה, ערפל סמיך, בוץ, שלג וקרח...רוח מקפיאה, ערפל סמיך, בוץ, שלג וקרח...רוח מקפיאה, ערפל סמיך, בוץ, שלג וקרח...רוח מקפיאה, ערפל סמיך, בוץ, שלג וקרח...רוח מקפיאה, ערפל סמיך, בוץ, שלג וקרח...רוח מקפיאה, ערפל סמיך, בוץ, שלג וקרח...רוח מקפיאה, ערפל סמיך, בוץ, שלג וקרח...רוח מקפיאה, ערפל סמיך, בוץ, שלג וקרח...רוח מקפיאה, ערפל סמיך, בוץ, שלג וקרח...

מסיבת ערב בקוטאיסי

היום השלישי - חוזרים הביתה

נהיגה של 4 שעות מזרחה על ''דרך המשי'' למרגלות הקווקז חזרה לעיר הבירה טביליסי. טיול עירוני בעיר העתיקה - בית הכנסת הגדול וסיור קניות קצר וקדימה לשדה התעופה. כל הרכבים חזרו שלמים ובריאים והמשתתפים עייפים, מרוצים ומגובשים. תודה רבה למנהלים של רימוני ו-MPE ובראש ובראשונה לגלית על הארגון, לדני על היוזמה וההפקה ומזל טוב ללימור.

סיור עירוני בטביליסי - או למה צחקה אולגה...

סיור עירוני בטביליסי - או למה צחקה אולגה...סיור עירוני בטביליסי - או למה צחקה אולגה...סיור עירוני בטביליסי - או למה צחקה אולגה...סיור עירוני בטביליסי - או למה צחקה אולגה...סיור עירוני בטביליסי - או למה צחקה אולגה...סיור עירוני בטביליסי - או למה צחקה אולגה...סיור עירוני בטביליסי - או למה צחקה אולגה...סיור עירוני בטביליסי - או למה צחקה אולגה...סיור עירוני בטביליסי - או למה צחקה אולגה...סיור עירוני בטביליסי - או למה צחקה אולגה...סיור עירוני בטביליסי - או למה צחקה אולגה...סיור עירוני בטביליסי - או למה צחקה אולגה...

המנהלים של רימוני ו-MPE

קישורים:

קישור לסדנת המנהלים הקודמת של רימוני פלסט ביוון

תמונות נוספות של עופר אליאב

תמונות נוספות של עופר אליאבתמונות נוספות של עופר אליאבתמונות נוספות של עופר אליאבתמונות נוספות של עופר אליאבתמונות נוספות של עופר אליאבתמונות נוספות של עופר אליאבתמונות נוספות של עופר אליאבתמונות נוספות של עופר אליאבתמונות נוספות של עופר אליאבתמונות נוספות של עופר אליאבתמונות נוספות של עופר אליאבתמונות נוספות של עופר אליאבתמונות נוספות של עופר אליאבתמונות נוספות של עופר אליאבתמונות נוספות של עופר אליאבתמונות נוספות של עופר אליאב