שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

TSS

מערכת הבטיחות האקטיבית החדשה של טויוטה המותקנת לראשונה בקורולה שהושקה הקיץ (2016) בישראל.
מערכת ה-TSS כוללת בין היתר מערכת למניעת התנגשות, מערכת התראה לסטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ומערכת אורות גבוהים אוטומטית. TSS - Toyota Safety Sense

המערכת נבחנה והודגמה במסגרת הדרכה לאנשי הצוות והשירות של היבואן

4 מערכות בטיחות אקטיבית חדשות ב-TSS של טויוטה קורולוה

fiogf49gjkf0d
לראשונה בטויוטה קורולה ולראשונה בטויוטה בישראל מערכת בטיחות אקטיבית בנוסף למערכת בקרת יציבות ומערכת בקרת אחיזה הוותיקות ומערכות בטיחות פאסיבית (כמו חגורת בטיחות, קדם מותחן, כרית אוויר, כלוב בטיחות וכו'). מערכת הבטיחות האקטיבית של טויוטה - TSS - Toyota Safety Sense כוללת 4 מערכות בטיחות חדשות בכלי הרכב של טויוטה: Pre-Collision System :PCS - מערכת למניעת התנגשות, Lane Departure Alert :LDA - מערכת התראה לסטייה מנתיב, Automatic High Beam :AHB - מערכת אורות גבוהים אוטומטיים, Road Sign Assist :RSA - מערכת לזיהוי תמרורי מהירות ואיסור עקיפה.

סרטון הדגמה של מערכת למניעת התנגשות - PCS מתוך ההדרכה של אתר השטח לאנשי טויוטה:

fiogf49gjkf0d

Pre-Collision System :PCS - מערכת למניעת התנגשות

fiogf49gjkf0d
באמצעות מצלמה המנתחת את הדרך, 100 מטרים לפני הרכב, ו-3 קרני לייזר המודדים מרחק לפנים, מתריעה המערכת באופן ויזואלי (במסך TFT שבלוח השעונים) ובאופן קולי (באמצעות צפצוף) מהתנגשות בכלי רכב הנמצא בנתיב שלפני הרכב (בשלב זה המערכת המשווקת בישראל מזהה רק מכונית או משאית ולא הולך רגל, אופניים, אופנוע, עמוד או בעל חיים) . היה והנהג לא מגיב בולמת המערכת את כלי הרכב (הקורולה) באופן שהוא מפחית במהירותו 30 קמ''ש (וגם יותר ע''פ הבדיקה במגרש) כך שבמהירות שבין 10 קמ''ש ל-30 קמ''ש עוצרת הקורולה עצירה מלאה ובמהירויות גבוהות עד 80 קמ''ש מאיטה המערכת את הרכב ב-30 קמ''ש בבלימה חזקה. חשוב לציין כי כל התערבות של הנהג אם בהפניית הגה או בשימוש בבלמים מפסיקה המערכת את התערבותה במערכת הבלמים ומשאירה את הטיפול במניעת ההתנגשות אצל הנהג. כמו כן המערכת עובדת רק מ-10 קמ''ש ומעלה (כך שאין התראות בתנועה איטית או בחנייה). מערכת הבלימה האוטומטית אינה ניתנת לביטול וגם מערכת ההתראה אינה ניתנת לביטול, אלא שבמערכת זו ניתן לקבוע 3 טווחים שונים להתראה (רגיל, קרוב ורחוק).

המצלמה וחיישני הלייזר שבחלון הטויוטה

מערכות נוספות ב-TSS:

fiogf49gjkf0d
Lane Departure Alert :LDA - מערכת התראה לסטייה מנתיב המתריאה באופן ויזואלי ובאופן קולי על סטייה מנתיב, מבלי שהנהג הפעיל את אורות האיתות, ובמהירות של מעל 50 קמ''ש.

Automatic High Beam :AHB - מערכת אורות גבוהים אוטומטיים היודעת לזהות כביש חשוך ו''להרים'' את אורות הרכב לאורות גבוהים וגם לזהות סינוור של הנהג (ע''י תמרור) או כלי רכב המגיע לפנים ו''להוריד'' את האורות חזרה לאורות דרך וחוזר חלילה.

Road Sign Assist :RSA - מערכת לזיהוי תמרורי מהירות ואיסור עקיפה המתריאה בפני הנהג על סטייה מהוראות תמרורים אלו.

ההתראה הויזואלית בלוח השעונים

תמונות נוספות מההדרכה בארץ:

50 שנה של טויוטה קורולה:

50 שנה של טויוטה קורולה: