שטח 4X4 > כתבות > חדשות

האם קם יורש אפשרי לדיפנדר?

חברת כימיקלים ענקית שבסיסה בשווייץ, בודקת אפשרות לייצור רכב שטח קשוח בהשראת הדיפנדר

בדיקת היתכנות של שישה חודשים הספיקה לחברת הכימיקלים הענקית  INEOS להגיע למסקנה כי יש מקום לייצר רכב שטח חדש, קשוח ופשוט, שימלא את החלל שנוצר בסיגמנט הזה לאחר הפסקת ייצורו של הדיפנדר. לנד רובר הפסיקה את ייצורו של הדיפנדר לפני כשנה משום שלא יכלה לעמוד יותר בדרישות המחמירות של זיהום אוויר ובטיחות, אבל ב- INEOSבטוחים שיוכלו לעמוד במשימה (לכתבה על הדיפנדר האחרון).

ג'ים רטקליף (Jim Ratcliffe), המייסד, היו''ר ובעל המניות העיקרי של INEOS הוא חובב מושבע של הקופסה הבריטית, שקנתה לה מעריצים רבים במהלך 70 השנים בהן יוצרה, כולל כמה דמויות מוכרות מעולם השטח הישראלי, וכמובן גם המלכה אליזבט השנייה. לדבריו, הרכב החדש שחברתו עומדת לייצר אמנם יישקף את הפילוסופיה של הדיפנדר, של רכב שטח טהור, אבל לא יהיה העתק שלו. 

INEOS עומדת להשקיע מאות מיליוני דולר בפרויקט, וכבר החלה לבנות שלד ניהולי, לגייס אנשי מקצוע ולבדוק אתרים מתאימים להקמת מפעל. קהל היעד הוא גלובלי וכולל עובדים בחקלאות ובייעור, חוקרים והרפתקנים כמו גם אוהדי דיפנדר מסורתיים. המטרה היא לייצר 15,000 עד 20,000 מכוניות בשנה עם תג מחיר של כ-65,000 דולר.

הבאת מכונית חדשה לשוק היא לא משימה קלה. בנוסף לפיתוח ובדיקת הרכב, זה דורש מפעל, רשת הפצה ומרכזי שירות בכל מדינה בה מוכרים את הרכב. מיזמים אחרונים כגון פיסקר וקורוס, כמו גם ניסיונות להחיות את המותג השוודי סאאב, לא עומדים בציפיות. אבל לרטקליף המיליארדר יש כיסים עמוקים מאוד, החברה שלו שמעסיקה 17,000 עובדים עם מחזור מכירות של 54 מיליארד דולר בשנה (נכון ל-2014) מספקת לו גב חזק דיו להשתעשע גם בפרויקטים כאלה. כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה להתאפק עד 2020 – השנה בה מתכנן רטקליף להשיק את הרכב החדש. ויחד עם התוכניות של לנד רובר עצמה לייצר מחליף לדיפנדר - אנחנו אופטימיים.  

תגובות

6 תגובות

1

mtr

15 בפברואר 2017 ב 16:13

יומרני משהו

עם תג מחיר של 65,000$ מי יסתכל עליו בכלל

2

Ogash Ofer

15 בפברואר 2017 ב 16:51

יומרני משהו

ואני דווקא חשבתי שיומרני לחשוב בעולמו כי אפשר כך סתם להתחיל לייצר כלי רכב. למרות שטסלה עשו זאת. 

3

Sgill

16 בפברואר 2017 ב 09:39

יומרני משהו


אם בחור אחד מפרדס חנה הצליח עם הזיבאר, אז מה זה בשביל חברת כימיקלים גדולה לבנות רכב שמתבסס על משהו קיים...

4

Ogash Ofer

16 בפברואר 2017 ב 14:29

יומרני משהו

Sgill כתב/ה:
"
אם בחור אחד מפרדס חנה הצליח עם הזיבאר, אז מה זה בשביל חברת כימיקלים גדולה לבנות רכב שמתבסס על משהו קיים... "
ה''בחור'' מפרדס חנה (עידו כהן למי שלא מכיר) אכל הרבה קש עד שייצר רכב (ועדיין זה רכב שאין לו תקינה לנסוע על הכביש). לייצר רכב עם תקינה לכביש דורש הרבה יותר מרק כשרון והמון רצון.

5

Sgill

16 בפברואר 2017 ב 14:44

כתבה חדשה - האם קם יורש אפשרי לדיפנדר?


צודק עופר,

אבל אם מדובר בלהחיות את הלנדרובר דיפנדר ורק להתאים אותו לתקנים חדשים

זה לא כל כך נורא.
לדעתי IVECO ניסו לעשות את זה לפני עמה שנים ואילו ניסו למכור את  ה״דיפנדר״ שלהם בארץ תחת השם Massif

6

Ogash Ofer

16 בפברואר 2017 ב 15:23

האם קם יורש אפשרי לדיפנדר?


אמרת מאסיף - בבקשה:

איווקו מאסיף IVECO MASSIF