שטח 4X4 > כתבות > חדשות

כוכבות חדשות במבחני ריסוק

הדיסקברי החדש, האאודי Q5 והטויוטה C-HR קיבלו דרוג של 5 כוכבים במבחני הריסוק של ה-NCAP

שלושה רכבי פנאי חדשים ומחודשים שנבדקו לאחרונה במבחני הריסוק של ה-NCAP  האירופאי קיבלו את הדרוג המקסימלי של 5 כוכבים: הלנד רובר דיסקברי החדש, הטויוטה C-HR והדור השני של האאודי Q5. תוצאות המבחנים הללו נלקחות ברצינות על ידי היצרנים, שלא פעם מחזירים דגמים חדשים למקצי שיפורים בטיחותיים אחרי כשל בבדיקות, וכמובן גם על ידי קונים פוטנציאליים.

האאודי Q5, שהדור השני שלו הוצג בסוף 2016, קיבל ציון של 93 אחוז בהגנה על נוסעים בוגרים, עם ציון ''גבולי'' בהגנה על הנהג בעת פגיעה צידית בעמוד.  בהגנה על ילדים הציון הוא 86 אחוז, עם כשל מסוים בצליפת צוואר אצל ילדים בני עשר היושבים על בוסטר, 73 אחוז בפגיעה בהולכי רגל ורק 58 אחוז למערכות הבטיחות.

הדיסקברי החדש (כך הוא נראה), שהושק ממש לאחרונה וטרם הגיע לארץ, קיבל ציון של 90 אחוז בהגנה על נוסעים בוגרים, עם הגדרה ''גבולי'' בהגנה על הנוסעים מאחור בעת תאונה חזיתית והגדרה ''גרוע'' לצליפת צוואר אצל אותם נוסעים. בהגנה על ילדים היושבים מאחור בהתקני ריסון קיבל הדיסקברי ציון של 80 אחוז, 75 אחוז במבחן של פגיעה בהולכי רגל ו-73 אחוז למערכות הבטיחותיות המותקנות בו. 

הטויוטה C-HR, גם הוא דגם חדש לחלוטין שכבר נמצא בארץ (כתבה על ההשקה – וגם מבחן דרכים), קיבל ציון של 95 אחוז בהגנה על נוסעים בוגרים, 77 אחוז בהגנה על ילדים עם ציון ''גבולי'' לפגיעה בילדים בני שש היושבים בכסא בטיחות,  76 אחוז בפגיעה בהולכי רגל ו-78 אחוז במערכות בטיחות.

ה-NCAP  האירופאי שמרכזו בבריסל, בלגיה, חוגג השנה 20 שנים להיווסדו. במהלך שנים אלו נבדקו במעבדות שלו כ-1800 כלי רכב בהשקעה של כ-160 מיליון אירו. זהו ארגון וולנטרי שנוסד בבריטניה, ונתמך היום על ידי האיחוד האירופאי ועל ידי מדינות נוספות באירופה.   

תגובות

0 תגובות