interest_logo

ויקי - שטח

ויקי - שטח

סהרה

מדבר הסהרה הוא המדבר הגדול בעולם ומכסה את מרבית צפונה של יבשת אפריקה (מדינות: מצרים, לוב, תוניסיה, אלג'יריה, מרוקו, מאורטיניה, מאלי ניז'ר, צאד וסודאן) גודלו כ-9 מליון קמ"ר (כמו גודלה של כל ארה"ב) ובכל שנה הוא מתפשט בכ- 10,000 קמ"ר נוספים. מדבר הסהרה גדול פי 7 ממדבר גובי - המדבר השני בגודלו בעולם. הסהרה נמצאת בין קווי הרוחב של רצועת המדבריות העולמית (20-30 מעלות). כמות המשקעים הממוצעת היא פחות מ-100 מ''מ בשנה וישנם מקומות במדבר עם 0 מ''מ גשם בשנה. בחורף קר מאוד בלילה והטמפ' יכולה לצנוח מתחת לאפס, בקיץ חם ביום עד כדי 55 מעלות. רוב הסהרה היא רמה ההררית וחמדות והדיונות מכסות רק חמישית מהמדבר. אין ערים בסהרה ורק 2% משטחה הוא נאות מדבר וסביבן ישובים בהם גרים כ-3 מליון תושבים: ברברים, טוארג, מורים, טובו ונובים.

ולאן אנחנו מטיילים?

אנו מדריכים ומובילים מסעות בחלק המערבי ובחלק המזרחי של מדבר הסהרה. מרביתן של המדינות בסהרה חסומות עבור ישראלים ואינשאללה בעתיד נוכל לטייל גם בהן.

undefined

המדבר המערבי של מצרים - מזרח מדבר הסהרה

המדבר המערבי של מצרים הוא בעצם החלק המזרחי של מדבר הסהרה או כפי שהוא מכונה במפות בינלאומיות - המדבר הלובי. שיאו של המסע למדבר המערבי הוא בחציית ים החולות של מדבר הסהרה - מדבר החולות הגדול והשומם בעולם.
כתבות, סרטים ויומני מסעות מהמדבר המערבי
פרטים על המסע במדבר המערבי

undefined

מפת צפון אפריקה ומדבר הסהרה

מפת צפון אפריקה ומדבר הסהרה

undefined

צילום לווין של צפון אפריקה

צילום לווין של צפון אפריקה

undefined

מרוקו - מערב מדבר הסהרה

המסעות בחלק המערבי של הסהרה - למרוקו הם חוויה המשלבת מדבר שממה (סהרה) עם הרי האטלס שאף מושלגים בחורף.
כתבות, סרטים ויומני מסעות ממרוקו
פרטים על המסע במרוקו

undefined

תגובות

2 תגובות

1

ilan4x4

05 במאי 2008 ב 17:55

מגניב

2

Ogash Ofer

05 במאי 2008 ב 17:59

זו טעות נפוצה

אכן כך - מדבר הוא לא רק חול ובדומה מאוד לנגב (רק הגודל קצת שונה) רב המדבר הוא סלע ורק חלק קטן ממנו חול. מכאן ההתרגשות מים החולות הגדול של מדבר הסהרה.