interest_logo

ויקי - שטח

ויקי - שטח

ESP

מערכת של בקרת יציבות Electronic Stability Program

ראו ערך של בקרת יציבות באינצקלושטח

תגובות

6 תגובות

1

גלעד4X4

09 באוגוסט 2008 ב 23:18

E.S.P

כן כאשר מערכת ה E.S.P נכנסת לעבודה זאת אומרת מייצבת את הרכב נורת הביקורת שלה תהבהב. כאשר המערכת מנוטרלת הנורה תדלוק קבוע.  

2

Ogash Ofer

09 באוגוסט 2008 ב 23:19

תלוי בסוג הרכב

המנורה יכולה להבהב כאשר המערכת עובדת.
הבדל את מנורת ESP ממנורת ESP -OFF אשר דולקת כאשר מנתקים או כאשר משלבים להילוך LOW (תלוי ברכב)

3

Ogash Ofer

09 באוגוסט 2008 ב 23:20

הכי פשוט - בדוק בספר הרכב

4

אורח/ת

15 ביולי 2010 ב 14:58

אם היא מערכת כול כך טובה למה לכבות אותה?

למה יש אפשרות לכבות את המערכת אם היא כול כך טובה.?

5

Ogash Ofer

15 ביולי 2010 ב 15:45

למה לכבות ESP?

אורח/ת כתב/ה:
"למה יש אפשרות לכבות את המערכת אם היא כול כך טובה.?"
אז ESP זו מערכת בטיחות מדהימה - אולי המערכת של שנות ה-2,000 השומרת על הרכב (והנוסעים כמובן). אבל - כמו כל מחשב, יש לו ''שכל'' מוגבל. רכב עם ESP יתקשה וגם לא יצליח לזנק במצב של אחיזה ירודה - לדוגמא שלג, בוץ, קרח וכו' וזו כנראה הסיבה העיקרית לכפתור ביטול ESP. אך אל דאגה, ברוב המכוניות שאני מכיר, המערכת חוזרת לפעולה באופן אוטומטי שמהירות הנסיעה עולה על 20-40 קמ''ש.

6

Ogash Ofer

22 ביוני 2011 ב 07:38

ESP בשטח?

מתוך שאלה בפורום על ESP בשטח (קישור) אני מוסיף גם כאן את תשובתי:

שאלה מצוינת!

וגם אם התשובה היא כן ולא - אבל יש בה גם היגיון ופשטות.
 
ברוב המצבים ESP עושה עבודה מצוינת בשטח ובעצם משמש כמעין ''נעילת דיפרנציאל'' ומאפשר בלימה של גלגל מחליק והעברת המהירות לגלגל שעל הקרקע.

להרחבה אתה יכול לקרוא את הערך ESP בקרת יציבות מתוך האינציקלושטח וגם את הכתבות על הפתרון הטכנולוגי חלק ראשון ו- חלק שני ואת הטיפ שטח: לנתק או לא לנתק?
 
ואם אתה רוצה לראות ESP בעבודה בשטח - ראה את הסרטון של מבחן הדרכים לגרנד ויטארה - קישור למבחן דרכים - סוזוקי גרנד ויטארה.

ובכל זאת יש מצבים בהם המחשב ''מתבלבל'' ויש לנתק את ה-ESP. בעיקר מדובר על משטחים חלקים או עם אחיזה בעייתית כמו בוץ וחול (ולכן גם ברכב כביש יש כפתור לניתוק ESP). היכן הבעיה העיקרית, שברב רכבי השטח עוד אין לה פתרון יעיל: פנייה מהירה בזמן טיפוס דיונה. כאן ה-ESP מפריע ומסרס את פעילות המנוע - דווקא בנקודה שצריך הכי הרבה כוח. אז אם לרכב שלך יש ניתוק קבוע של ESP זה טוב ואם הביטול מוגבל ל-40 קמ''ש - אז אתה בבעיה.