אופנועים / טרקטורונים > יצרנים

ארקטיק קאט

Arctic Cat - יצרנית טרקטורונים מארה''ב

Arctic Cat - יצרנית טרקטורונים מארה''ב, ששורשיה משולבים באלה של פולאריס

בשנת 1960 יצא אדגר הרטין (Edgar Hetteen), אחד ממייסדי חברת פולאריס, למסע יחצ''נות באלסקה לשיווק אופנועי השלג של החברה. הוא הוקסם ממרחבי הפרא של המדינה הצפונית והחליט לחפש בה את גורלו. הרטין עבר לאלסקה, עבד בה חודשים מספר ואז קיבל את הצעתה של חבורת משקיעים שחיזרה אחריו במרץ, חזר למדינת מינוסטה והקים בה חברה מתחרה לפולאריס. לחברה החדשה קרא פולאר (Polar), אך בשל ויכוחים על זכות השימוש בשם שינה אותו לארקטיק (Arctic).

הדגם הראשון של אופנוע שלג של החברה החדשה יצא באותה שנה (1960) וזכה כמובן לשם ארקטיק קאט (חתול קרח). שני העשורים הראשונים היו טובים לחברה, שהתרחבה גם לתחומים נוספים כמו אופנועי ים ורכשה מספר חברות קטנות שייצרו סירות מנוע.
לקראת סוף שנות ה-70 שררו בצפון אמריקה כמה שנים של חורפים קלים, כמעט ללא שלג. המכירות של אופנועי השלג נעצרו ובשנת 1982 נכנסה ארקטיק לתהליך של פשיטת רגל. בשנת 1984 נבנתה על שרידי ארקטיק חברה חדשה, שנקראה ארקטקו (Arctco). רק בשנת 1996 חזרה החברה לשם המקורי.

אופנוע השלג הראשון של ארקטיק

אופנוע השלג הראשון של ארקטיק

הרומן של ארקטיק עם טרקטורונים החל ב-1995, אז הציגה את הדגם הראשון שלה שנקרא בר-קאט (Bearcat). היום מייצרת החברה מבחר של דגמי טרקטורונים, עם מנועים בנזין ודיזל בנפחים המתחילים ב-90 סמ''ק ומסתיימים ב-950 סמ''ק. מנועי הבנזין בהם היא משתמשת הם מתוצרת סוזוקי, בעוד מנועי הדיזל מגיעים מלומברדיני (Lombardini – חברה איטלקית המייצרת מנועים בנפחים קטנים יחסית, למגוון שימושים). מרבית הדגמים של ארקטיק מצוידים במתלים נפרדים בכל ארבעת הגלגלים.

ארקטיק פראולר 700XTX

ארקטיק פראולר 700XTX

תגובות

0 תגובות