שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחנים השוואתיים

מבחן משווה: טויוטה לנדקרוזר מול מיצובישי פאג'רו

שני רכבי השטח הוותיקים בקטגוריה של רכבי השטח הגדולים, מי שהיו הראשונים להופיע והאחרונים לשרוד, מתעמתים לעוד התנגחות אחת – אחרונה?
רוני נאק יצא למבחן הדרכים ההשוואתי החשוב לשנת 2010 ומכריז: המלך מת יחי הקינג החדש!

 

פרולוג

 

 

שכבת אבק כבדה עטפה את גופם של המתאבקים ודבקה בכל פינה. אפילו צלקות מלחמה ישנות כוסו בעפר הדקיק שנגרם ממאות שנים של שחיקת כוחות הטבע וטחינה של גלגלים במשך עשורים ארוכים. הם עמדו בשמש הצהריים הקופחת מתנשפים בכבדות דרך מסנני אוויר סתומים מאבק-פודרה ממדבריות בכל קצות תבל, מגרגרים גרגור של חתול עייף על כיפת הר בלב הישימון. כשבשניהם הכתה ההכרה – בו זמנית כך נראה – כי נשכחה סיבת המריבה וכי העולם המשיך הלאה לאידיליה של רכב פנאי מרוככים. וזה לא עשה דבר כדי לשכך את החום המעיק כל-כך שעלה מהמדרונות המערביים של מבוא חמה.
חזרנו למזגן והמשכנו, מלנכולית, במעלה ההר.

 

 

קיצור תולדות הקטגוריה

 

 

הלנדקרוזר של טויוטה והפאג'רו של מיצובישי הם מהוותיקים בין רכבי השטח בישראל. הפאג'רו הקדים להגיע עוד בשנת 94' ואז התמודד מול טויוטה 4-ראנר שהוחלף תוך זמן קצר בלנדקרוזר ''פראדו''.
 ל''מבינים'': לנדקרוזר מיוצר בלעדית על ידי ענף נפרד ממפעל טויוטה (אראקו לשעבר היום ''טויוטה אוטו בודי'') ושם הופקו האייקונים שבנו את מוניטין האמינות (אאההמממ...) של טויוטה כולה. ''פארדו'' הוא תת-שלוחה של אותו ענף ודגם מרוכך ומתורבת של סדרות 80 ו-100 המושקעות. ככזה הוא יוצר על ידי טויוטה גופא.

 

 

הקינג מגיע

 

 

בשנת הדגם 2001 עשו אנשי מיצובישי מהלך קיצוני כשזנחו בבת אחת את שלדת הסולם ואת הסרן הקשיח לטובת מרכב אחוד (כמו בפרייבט) ומתלים נפרדים (גם כמו בפרייבט). לצד זה צויד הפאג'רו של 2001 במנוע דיזל חדש וחזק, תיבת הילוכים עם חמישה הילוכים ותכונות למידה ומערכת הנעה עתירת נעילות ויכולת. בארץ קראו לו ''קינג''.
הפאג'רו המשיך ללא שינוי מהותי עד 2006 בה קיבל עדכון משמעותי למדי שכלל מרכב חדש, וניתוח עמוק של מערכת המתלים כדי לשפר את עמידותו בכוחות צד. הימים הם ימים קשים מאד למיצובישי והדגם ממשיך ללא שינויים מהותיים עד 2010 אז הוא מקבל מערכת ניהול מנוע יורו-5 המשפרת את ההספק והמומנט, עוד עדכון מתלים זעיר ותיבת הילוכים חדשה עדיין עם חמישה יחסי העברה – לא יותר מהתאמה לדרישות השוק המשתנות.

 

 

מלך השוק

 

 

הלנדקרוזר חטף את השוק אצלנו עם הדגם שהוצג בשלהי 2003 (מזוהה כ-''120'' והחליף את ה''90''). הטויוטה שמר על המבנה הקלאסי של שלדת סולם ועליה מרכב. מתלים נפרדים בחזית (עצמות עצה כפולות וקפיצי סליל) וסרן קשיח מאחור. זו הייתה אבולוציה של ה-90 שהציעה יותר איכות חיים מבלי לוותר על השטח. 
הלנדקרוזר המשיך ללא שינויים מהותיים למעט עדכוני מנוע – 173 כ''ס – תוספת של תיבת הילוכים אוטומטית עם חמישה יחסי העברה. המחזור הזה נמשך על פני שבע שנים ארוכות מאד והציפייה למחליף שיגיע התארכה ויצרה – בצעד מכוון אני מניח – חרושת שמועות עולמית וצמא בלתי ניתן לרוויה מלקוחות טויוטה הנאמנים.
כשהוצג לבסוף הלנדקרוזר החדש – בשיאו של המשבר העולמי – לסתות נשמטו, ולא מהסיבות הנכונות.

 

 

טויוטה לנד קרוזר

 

 

הטויוטה נראה שונה מאד מקודמו ונושא בשיפולי מרכבו את השפה העיצובית של אחיו הגדול ה-200. כנפיים נפוחות, מכסה מנוע שטוח, שבכה אגרסיבית ממוסגרת בכרום ופנסים גדולים. היחס בין גובה החלונות לדופן מתעתע בפרופורציות ומחזק את תחושת העוצמה שמעצב הרכב כל כך ניסה להעביר.
מסילות גג וגלגל רזרבי על הדלת האחורית נעלמו ובמקומם תמצאו את המסילות בעמוד התוספות של הקטלוג ואת הגלגל הרזרבי צמוד לגחון. סביבת הנהג והנוסעים לא שונה ברמתה איכותית מהנמצא בפרטיות של טויוטה וגם הוא נפגע באיכותו במידה מה מהמירוץ לצמרת של היצרן.
מראה הפנים שואב השראה ממקורות מחוץ לטויוטה ומהווה ציטוט כמעט מדוייק של הדשבורד של לנדרובר רק עם מיתוג ומפסקים ממדפי הספקים היפניים. לא תמצאו כאן תצוגות LCD צבעוניות או מסכי-מגע של מערכת מולטי-מדיה (בגרסת הלימיטד ) אלא צגים שחור/אפור שלא ממש מוסיפים לתחושת הפרימיום.
אין יותר ''ידית קטנה'' לתפעול הדיפרנציאל המרכזי – שפינתה מקומה למתג חשמלי. המושבים מצופים עור וביניהם תמצאו תא איחסון ממוזג, מאחרי שורת המושבים השנייה תמצאו שורת מושבים שלישית אשר הפעם משתלבת ומתמזגת בתוך הריצפה. אבל זה לא מגיע בחינם והסידור הזה ''גונב'' כ-10 ס''מ מריצפת תא המטען. עוד תשמחו לגלות שקע חשמל 220V המסוגל לספק עד 100 וואט. זה מספיק כדי להאיר חניון לילה או לטעון סלולארי שיבש.
במישור הטכנולוגיה אין שינויים מפליגים. מנוע הדיזל ללא שינוי וממשיך עם 173 כ''ס ו-41 קג''מ כשהוא בתקן יורו 4 (אפשרי ב''דגמים ממשיכים'' ורק לאחרונה התבשרנו על גרסת יורו 5 שתגיע). לתיבת ההילוכים האוטומטית חמישה יחסי העברה והעברת הכוח מניעה כל העת את כל הגלגלים דרך דיפרנציאל מרכזי ומערכת נעילה אוטומטית מסוג ''טורסן'' שניתנת לעקיפה ונעילה מלאה באמצעות מתג בתא. בין החידושים תמצאו מגבר הגה בעל ספיקה משתנה ועידכונים במערכות בקרת היציבות ובקרת המשיכה.

 

 

מיצובישי פאג'רו

 

 

תתקשו להבדיל בין הפאג'רו של 2009 לזה החדש.
הסיבה הלקונית היא שאין ממש הבדלים חיצוניים או פנימיים ואלו שיש הם ברמה המכאנית. כך שבעוד שטויוטה עברה מהפך חזותי המיצובישי נותר נטוע עמוק במראהו המוכר. הפנים עשוי טוב למדי ואיכות החומרים וההרכבה מקנים תחושת איכות עדיפה מזו שבטויוטה.
גרסת המבחן המאובזרת יותר – אך עדיין זולה בכ-10,000 שקלים מהלנדקרוזר. פער האיבזור מאד משמעותי לטובת המיצובישי: חלון שמש ענקי, פנסי קסנון, חישוקי גלגלים גדולים, יחידת מיזוג אחורית, מערכת מולטי מדיה מקומית על בסיס מערכת מקורית של רוקפורד-פוסגייט וחלונות כהים.
ברמת המכאניקה השינויים כוללים מערכת הזרקת סולר חדשה וטורבו בעל נחיר משתנה זה מרים את הספק הבלוק ל-200 כ''ס ואת המומנט ל-44 קג''מ ומשדרג את המנוע לתקן יורו 5. על תיבת ההילוכים כבר כתבנו כך שלא ארחיב. נעשה מאמץ לבודד טוב יותר את רעם המנוע בין השאר באמצעות שמשה קדמית מבודדת ועוד הוחלפו תותבים המתלים (בושינגים) במטרה לשפר את נוחות הנסיעה.

 

 

בחיי היום יום

 

 

בעיר מתבלטים מיד שני דברים: הפאג'רו ''חי'' ונמרץ מאד. מזנק בכוח מהמקום ומאיץ באופן אחיד ומורגש. מולו הלנדקרוזר מעט איטי יותר אך הרבה יותר נעים ונוח. בידוד רעשי המנוע, הדרך והסביבה בטויוטה עדיפים – למרות המאמץ של מיצובישי להשתפר בעניין. הפאג'רו מודיע לכך דרך הישבן על שיבושי הכביש בעוד שהלנדקרוזר מנסה לבודד אותך מהם.
לפאג'רו בלמים עדיפים בהרבה – בכל מימד פעולתם. מהלך הדוושה קצר, הנשיכה הראשונית איתנה והמינון מדויק. מולם בלמי הטויוטה לוקים במהלך דוושה ארוך מדי (עם שטח מת משמעותי בתחילתו) ופעולה ספוגית ולא לינארית עם עוצמת הלחיצה על הדוושה. עוד לחובת הפאג'רו עומדת מערכת ההיגוי המעצבנת בעולם הרכב. יותר מארבע הפניות בין נעילות מתורגמות להמון עבודת ידיים בחניונים. זה מתיש! מול זה הראות החוצה בלנדקרוזר פחות טובה תולדה של החלונות הקטנים יותר ושל הישיבה ''בתוך'' מול הישיבה ''מעל'' ושטח החלונות הגדול של הפאג'רו.
מחוץ לעיר מתהפכות היוצרות וכשהאספלט הופך איכותי המוצקות של הפאג'רו הופכת ליתרון. פתאום הטויוטה חש רך ומתנודד, גמלוני בפניות וסובל מזוויות גלגל תלולות. הפאג'רו מהודק, צמוד לאספלט ונוסך בטחון. שניהם ישייטו על כ-2000 סל''ד במהירות החוקית כשהטויוטה מעט שקט יותר.
הפער לטובת המיצובישי נפתח עוד יותר כשהכביש הופך למפותל. שם לטויוטה פשוט אין מענה. לא בתחום ההנעה, פעולת השלדה או הבלמים – בכולם הפאג'רו עולה על הטויוטה באופן מביך ליצרן הגדול בעולם.

 

 

בשטח

 

 

השטח לקח אותנו משבילי ועמקי הגליל לטיפוס בדרום הגולן ומשם לדרך ''רמת-גולנית'' משובצת סלעי בזלת שתולים ובורות עמוקים. מה שהופך את הפאג'רו למכונית כביש טובה עושה אותו גם לכלי שבילים יעיל. כל עוד אלו מפולסים יחסית. שבילי אבנים גורמים לחבטות מתלה ומעבירים את המסר שהמיצובישי לא ממש מבסוט מהעניין. מולו הטויוטה עולה ופורח ככל שהשטח הופך לקשה יותר לעבירות ואיטי יותר בנסיעה. המתלים שהיו חסרי ריסון ונרפסים בשביל המהיר פתאום מגהצים כל גבנון, היכן שהמיצובישי מניף גלגלים לאוויר ומפעיל את בקרת המשיכה הטויוטה מתגלגל מעדנות. מעברים שבהם הפאג'רו מגיר אגלי זיעה מזווית פנסי הקסנון שלנו ומתאמץ לטפס, הלנדקרוזר מגרגר מעלה כנמר שסגר על טרפו.
מערכת ההנעה של הפאג'רו לא מאכזבת. אולם קשה לה להתמודד מול פיתול השלדה ומהלך המתלה העדיף של הטויוטה ומול מערכת הנעה יעילה לא פחות. כך שבכל הקשור לעבודת שטח מאתגרת, הלנדקרוזר נותר נאמן למורשתו.

 

 

אפשר לסכם את המבחן הזה במילה אחת ''מהפך''

 

 

זו הפעם הראשונה, באינספור התמודדויות, שבהם העדיפו כל הבוחנים את הפאג'רו על פני הלנדקרוזר. זאת, למרות ''תיקו'' במאזן הניצחונות והתבוסות של דגם אחד על רעהו.
לפאג'רו יתרון החל מהעדפה סובייקטיבית את מראה המרכב, המשך בעיצוב הפנים, איכותו, המגע בו ותפעולו. הפערים ברמות האיבזור הגדולים לטובת הפאג'רו ויתרון האיכות המוקרן מהמיצובישי. על הכביש היתרון של הפאג'רו (והוא אפילו מעט חסכוני יותר מהטויוטה – 8.2 ק''מ/ל' לטויוטה מול 9.0 למיצובישי) ואילו בשטח היתרון של הלנדקרוזר בא לידי ביטוי רק כשהשביל הופך למאתגר. הוסיפו לקלחת גם יתרון מחיר למיצובישי והרי לכם מנצח ברור.

 

מיצובישי פאג'רו 3.2 ליטר

 

 

סוג: פנאי גדול
מנוע: 3.2 ליטר, 4 צילנדרים
הספק: 200 כ''ס/3,800 סל''ד
מומנט: 44 קג''מ/2,000 סל''ד
תיבת הילוכים: אוטומטית, 5 הילוכים
הנעה: אחורית, כפולה-קבועה (סופר-סלקט)
בסיס גלגלים: 278 ס''מ
ממדים (אxרxג): 490x187.5x187 ס''מ
0 ל-100 קמ''ש: 10.0 שניות
מהירות מרבית: 180 קמ''ש
פליטה: 241 גרם/ק''מ
זויות: זווית גישה / זווית נטישה 25/36.6 מעלות
מרווח גחון: 22.5 ס''מ
מחיר: החל מ-300,000 (במבחן 360,000 ₪)

 

 

טויוטה לנדקרוזר 3.0 ליטר

 

 

סוג: פנאי גדול
מנוע: 3.0 ליטר, 4 צילנדרים
הספק: 173 כ''ס/3,400 סל''ד
מומנט: 41 קג''מ/1,600 סל''ד
תיבת הילוכים: אוטומטית, 5 הילוכים
הנעה: כפולה-קבועה
בסיס גלגלים: 279 ס''מ
ממדים (אxרxג):  476x188x184.5 ס''מ
0 ל-100 קמ''ש:  11.7 שניות
מהירות מרבית: 175 קמ''ש
פליטה:  224 גרם/ק''מ
זויות: זווית גישה / זווית נטישה 25/32 מעלות
מרווח גחון: 22 ס''מ
מחיר: החל מ-312,000 ₪ (במבחן 370,000 ₪)

 

 

קישורים לקריאה נוספת:

 

עוד קישורים וכתבות על טויוטה - קישור   עוד קישורים וכתבות על מיצובישי - קישור

תגובות

55 תגובות

1

אורח/ת

28 באוקטובר 2010 ב 11:49

חדשות אצל לנדקרוזר

1. מגיע מנוע חדש משודרג חזק חןתר וחסכוני יותר
2. מגיעה גם תיבת הילוכים חדשה שתתרום לנסיעה חלקה עוד יותר וחיסכון בדלק
3. שווה לבדוק את עלויות הביטוח שנמוכים יותר בלנדקרוזר.
4. ירידת ערך גדולה יותר של מיצובישי
5. והכי חשוב סחירות פנטסטית של לנדקרוזר העולה לאין שיעור על זו של מיצובישי
6. אם משקללים את הכל ברור שכדי להוות תחרות צריכה מיצובישי להציג תג מחיר
הרבה יותר אטרקטיבי מאשר לנדקרוזר.

2

אורח/ת

28 באוקטובר 2010 ב 12:41

מצחיק

במגזין הגה בשטח הגיעו בדיוק לתוצאה הפוכה, כולל כל הסופרלטיבים. אני נהגתי בשניהם ולדעתי הלנדקרוזר טוב משמעותית מהקינג, בעיקר בשטח. מי שנוסע לסופרמרקט וחזרה יכול להיות שהמבחן הזה רלוונטי עבורו. בנוסף אין להשוות את איכות הפנים של הלנדקרוזר הטובה בהרבה משל המיצובעשי. בקיצור, לי לא היה ספק מי יותר טוב, ולכן המבחן הזה תמוה בלשון המעטה.

3

אורח/ת

28 באוקטובר 2010 ב 14:30

מצחיק

אני לא יודע מה מצחיק
עדיין הכל תלוי בנהג
מי שנוהג במיצובישי וטויוטה רוב הזמן נוסע לסופרמרקט
ומי שכל היום במעלה יאיר זרון וצין או הצינור אלה לא הרכבים הנכונים לקנות

בקיצור מיצובישי טויוטה שיהיה סוף שבוע נעים והרבה שטח.

4

אורח/ת

28 באוקטובר 2010 ב 14:31

הבדלים זניחים

האם יש קטע שטח כלשהו שאחד משני הגי'פים האלה יכול לעבור והשני לא? (בהנחה שאותו נהג נוהג עליהם). התשובה היא לא, כמובן.

האם יש הבדל מהותי בהתנהגות הכביש של שניהם מבחנת נוחיות הנהג או ביצועי הרכב? התשובה היא לא, כמובן.

אישית, אני חושב שהפאג'רו מהנה יותר לנהיגה, נראה יפה יותר ומרגיש נוח יותר, ולכן בחרתי בו.

בשורה התחתונה, אם נהייה אוביקטיבים, שני רכבים מצוינים, עם ביצועים דומים, שלא לומר זהים. זה שהשוק מתנהג כמו עדר (זוכרים את ימי סובארו? מזדה?) לא אומר שהאחד יותר טוב מהשני.בסוף כדאי לקנות לפי מחיר או נוחיות אישית.

5

קוקי הגדול

28 באוקטובר 2010 ב 14:48

מבחן השוואה

מה כל כך חדש בכתבה ?היא כבר התפרסמה בגליון "אוטו" לפני מס' חודשים .

6

אורח/ת

28 באוקטובר 2010 ב 16:02

אין מה להשוות בין הנוחיות בנסיעה בלנדקרוזר לאי נוחיות במיציבושי גם בכביש ובעיקר בשטח הלנקרוזר החדש אתה מרגיש כמו בסלון גם בכסאות האחוריים .

7

אורח/ת

28 באוקטובר 2010 ב 17:04

כמה שילמו לך מיצובישי ?

יש לי עסק לי יש לנדקרוזר ולשותף יש קינג ואין בכלל מה להשוות גם עם תשאל אותו הוא מצטער שקנה את הקינג וכמו מי שיש לו ניסיון רב בתחום אני מחכה עוד שנה ונראה איזה רכב יותר אמין ויותר עמיד וברור לכולם שזה המלך הישן והטוב שנקרא לנדקרוזר 

8

אורח/ת

28 באוקטובר 2010 ב 18:14

בסופו של יום הלנדקרוזר עדיף !!!

9

אורח/ת

28 באוקטובר 2010 ב 18:39

בדיחה של מבחן השוואה

10

אורח/ת

28 באוקטובר 2010 ב 18:39

PAJRO

פאגרו מספר אחד בשטח

11

אורח/ת

28 באוקטובר 2010 ב 18:45

פאגרו מס 1 בשטח

12

אורח/ת

28 באוקטובר 2010 ב 19:21

השוואה מגוחכת של איש שלא יודע מה זה שטח.

עוד כתב רכב שלא כל כך מבין.או משוחד אותנו הג'יפאים המנוסים לא תוכל לשכנע שהקינג טוב יותר מהלנדקרוזר .... כשאנו קונים רכב שטח אנחנו רוצים שיעבוד טוב בשטח ואת זה אין בקינג. בחבורה שאנחנו מטיילים יש אחד שתמיד גוררים אותו וזה הקינג...

13

מאיר ארד

28 באוקטובר 2010 ב 22:36

רכב שטח קונים בשביל שטח

עפ"י המבחן ההבדלים בכביש זניחים
שני הרכבים מצויינים, אבל חשוב מי מנצח בשטח , הרי עסקינן ברכב שטח .....

14

אורח/ת

28 באוקטובר 2010 ב 23:24

הגיון בריא

נראה כי הכותבים בפורום הרבה יותר אינטיליגנטיים מכותב המבחן, רכב שטח צריך לבחון בראש ובראשונה בבצועי השטח

15

אורח/ת

28 באוקטובר 2010 ב 23:28

אף אחד לא אמר

שהלנד קרוזר לא טוב.... אבל בסופו של יום צריך להחליט מה לקנות ... ובמקרה הזה העדיפו את הפאגרו למה לא?

16

אורח/ת

29 באוקטובר 2010 ב 01:20

כתבה יפה וממצה

כל הכבוד על כתבה יפה ומאוד ממצה

17

אורח/ת

29 באוקטובר 2010 ב 01:38

כתבה מגמתית

ללנד קרוזר יש פחות איבזור?! הוא מרגיש פחות מפואר?!
הפאג'רו הוא שמשווק עם מע' סטריאו עם סי-די משנות השמונים.
הלנד-קרוזר משווק עם מערכת תומכת בלוטות' a2dp שזהו הפרוטוקול לבלוטות' סטריאו, כך שניתן לשלוט ולהשמיע שירים מהטלפון בלי לחבר אותו בכלל. יש מהכיס. זהו ייתרון מכריע בעיקר למי שמחזיק באייפון או בטלפון כנגן המוסיקה שלו.
שלא לדבר על זה שהאיכות סאונד שבלנדקרוזר עדיפה לאין ערוך, עם מערכת סטריאו המשתמשת בטכנולוגיות המתקדמות של srs labs.
ועוד לא התחלתי עם המושבים בשורה האמצעית שיכולים לזוז על מסילות כך שכשמעוניינים- השורה השנייה מרווחת בטירוף וכשרוצים- השורה השלישית נהיית רלוונטית אפילו למבוגרים.
השוואה שאמורה להסתיים בנוק-אאוט לטובת הלנד קרוזר.
הוסיפו את מיכל הדלק היותר גדול מ-ש-מ-ע-ו-ת-י-ת בלנד קרוזר ותקבלו עסקה עדיפה פי כמה.אפילו הבקרת אקלים במיצובישי לא מפוצלת בין הנוסע לבין הנהג..מי שיושב במיצובישי מייד מרגיש תחושה זולה עם הפאנלים -עץ המזוייף.עצם ההשוואה באיכויות הרכבים מעלה גיחוך..

18

אורח/ת

29 באוקטובר 2010 ב 06:50

תגובה לכתבה מגמתית

נוסע אדם ברכבמזבל את המח וכותב דברים סובייקטיבים מבלי להבין וכך הוא מנסה למסור מסר מי טוב ומי פחות טוב ,אין התייחסות למנוע , גם בכתבה אמגמתית הכתב מודע שכל שיבוש בכביש בפיגרו אתה מרגיש רעידות והלנד קרוזר מנסה לרכך כמו כן ההיגוי של הפיגרו בעיתי כך משתמע מהכתבה לכו בעם הפרמטרים הכתובים במבחן הנל ,בטויטה הההיגוי טוב יותר מהפגרו מערכת השיכוך טובה יותר מהפגרו והתנעגות שטח טובה יותר מהפגרו אזי הטויטה טובה לאין שיאור מהפגרו

19

אורח/ת

29 באוקטובר 2010 ב 10:14

רוני נאק כתב מוערך מאוד

ולרשום שרוני נאק הוא מגמתי ולא כשר.... גובל באי הבנה יסודי

20

elijumah

29 באוקטובר 2010 ב 10:20

אין כמו הפתפיינר

אין כמו הפתפיינדר לא במנוע,לא בנוחות, ולא בשטח,
עדר אמרו כבר, כולם הולכים אחרי העדר, בארה"ב פתפיינדר שם בכיס הקטן את כולם במכירות, מעניין למה ?

21

אורח/ת

29 באוקטובר 2010 ב 11:34

זה אינו מבחן דרך לו מצפים

זוי כניסה וזוית יציאה?
גובה מהקרקע
מיגון בסיסי
זוית ראיה של הנהג והנוסעים

מרחב לרגלי הנוסעים
כסא עם או בלי תמיכת גב וצד לנהג ולנוסעיםכך אני לפחות מצפה במבחן השוואתי בין רכבים

22

אורח/ת

29 באוקטובר 2010 ב 16:05

ל- 5 אתה צודק! ולמתלהמים- הירגעו

במגזין "אוטו" המבחן הוא לא אובייקטיבי בעליל, זו הפעם השניה שתורמים להם רכב טויוטה למבחן ולכן הם מחוייבים לספק לו ייתרונות בכל סעיף וסעיף במבחן שלהם. טויוטה מעולם לא שלחה לנד קרוזר למבחני שטח בארץ כיוון שהם מפחדים לאבד מוניטין, תמיד נאלצו לגייס לנד קרוזר מאיזשהו גורם המשווע לתמורה בעד כך, לכן התוצאות ברורות מלכתחילה.
הפאג'רו עדיף כמעט בכל פרמטר על הלנד קרוזר ומי שמחפש נסיעת שטח אמיתית לא יקנה רכבים כאלו אלה אחרים.
אלה שני רכבים מעולים ולדעתי נותנים תמורה לכספם (בעיקר הפאג'רו) זהו מבחן דרכים שבו הביאו הבוחנים את דעתם, ודאי עכשיו כל אחד יגיב לטובת הרכב שאליו יש לו סימפטיה מסויימת- דבר מובן מאליו. נסו להיות אובייקטיבים. לי אישיתי יש פאג'רו וגם אני שמעתי על המון אנשים שזנחו את הלנד קרוזר לטובת הפאג'רו ואני יכול לתת אינספור דוגמאות על כך שהפאג'רו עדיף, ואינספור דוגמאות על כך שמבחני טויוטה מול מתחרים הם "משוחדים". אבל זו לא הנקודה, אתם חייבים להבין שההבדלים בין הרכבים הם זניחים ורוב המגיבים פה בכלל לא מבינים דבר וחצי דבר ממה שהם כותבים. על כל דוגמא בעד הלנד קרוזר אפשר לסתור אותה עם הפאג'רו- ולהיפך. בקיצור שני רכבים מעולים, את החיברה יעשה הלקוח שמעניין לרכוש את אחת האופציות המצויינות הללו.
דרך אגב- מבחן מעולה, כתבה מעולה נהנתי מסגנון הכתיבה.

23

אורח/ת

29 באוקטובר 2010 ב 16:27

מסכים עם 23

צודק

24

אורח/ת

29 באוקטובר 2010 ב 17:25

ל14 אני בא מהשטח ופאגרו לעולם לא אכזב או

25

אורח/ת

29 באוקטובר 2010 ב 17:50

העדר

לשמחתי התגובות באות מהעדר של הפרות שהולכות אחת אחרי השנייה
סובארומניה ושות
אני בטוח שמי שהולך ומאמין בדרכו לוקח כתבה שכזו ברוח טובה ועושה מה שטוב לו
ולא מה שכל ה ש כ נ י ם כותבים פה בשם העדר

26

avshalom1

29 באוקטובר 2010 ב 18:43

ל- 13 "אתם הג'יפאים"?! הצחקת אותי

אתה קורא לעצמך ג'יפאי ואתה נוסע מאחד מהרכבים האלה? הם רכבים מעולים אבל ג'יפאי ייסע במשהו קצת יותר משופצר... ודרך אגב הפאג'רו עדיף אז אני לא יודע איזה מין ג'יפאים אתם, בטח אתם לא כל כך מנוסים.. זה יותר בשביל החברותה.

27

avshalom1

29 באוקטובר 2010 ב 18:45

גם בפאגרו יש חיבור בלותות'

והמערכת שמע הרבה הרבה יותר טובה בתור אחד שעובד בהתקנת מערכות לרכב

28

Ogash Ofer

29 באוקטובר 2010 ב 21:39

מבחן הדרכים ההשואתי ממגזין אוטו - באתר

זה הקישור למבחן הדרכים עליו חתום ניצן אביבי - העורך של מגזין אוטו, כאן באתר השטח:

https://www.4x4.co.il/articles/article.aspx?pCat=&catID=307&articleId=7712

 
וזה פסקת הסיכום שלו:

במבחן הזה יש יותר מפסיד מאשר מנצח. הפאג'רו מפסיד כאן בעיקר בגלל הרעש על הכביש, היכן שיבלה את עיקר זמנו. על כיול המתלים הנוקשה היינו מוכנים לסלוח בזכות התמורה כאשר המהירות עולה, וגם מהפער הקטן ביכולת הטכנית בשטח היינו מוכנים להעלים עין בזכות האבזור המחניף, המחיר העדיף והתחושה הנמרצת והקומפקטית יותר.

אבל הטויוטה נעים יותר בשיוט, סופג את תחלואי העיר והשביל טוב יותר, ואף מציע בתור בונוס צריכת דלק עדיפה (10.4 ק''מ לליטר לעומת 9 בלבד בפאג'רו).

29

אורח/ת

30 באוקטובר 2010 ב 00:05

2 בוחנים 2 תוצאות שונות

איפה הבעיה? בוחן אחד חושב כך והשני אחרת .... לגיטימי

30

אורח/ת

30 באוקטובר 2010 ב 05:35

מי שמחפש שטח לא יקנה לא את זה ולא את זה

שני רכבי סופר פנאי , כלומר כשייש פנאי הם טובים לטיולים וגם לסופר .
רכבי שטח אמיתיים נמצאים בקטגוריה אחרת : JEEP , לנדרובר .
כתבה עלובה ושטחית , כולם מבינים שרכבים אלו נועדו לכייף , לסטייל ולמשפחה והשטח הוא לא הצד החזק שלהם .

אני מטייל הרבה עם המשפחה וחברים, ובעל גרנד צ'ירוקי משופר שעולה 25% מהם.
נוסעים איתי גם רכבים מסוג זה . משופרים ככל שיהיו הם נחותים משמעותית בשטח שהופך להיות קשה אבל הרבה יותר טובים ונעימים בכביש .

31

אורח/ת

30 באוקטובר 2010 ב 06:52

כדאי לחכות קצת לשדרוג של לנדקרוזר

ויש עוד פרמטרים שכדאי לבדוק לפני שמחליטים

32

אורח/ת

30 באוקטובר 2010 ב 06:55

מבחן דרכים מעולה!

רוני נאק הוא כתב שטח מוערך מאוד בשוק הרכב - היה העורך של אוטו שטח ואחד הוותיקים.
ושהוא כותב שהפאג'רו עדיף - הוא גם מבין על מה הוא כותב והוא גם יודע לנהוג - בכביש ובשטח.
אז תירגעו כל נפגעי טויוטה ותקבלו את זה.
הפאג'רו פשוט רכב טוב יותר.

33

אורח/ת

30 באוקטובר 2010 ב 06:58

יאללה באלאגן

מה קורה פה? מה הלחץ?
בסך הכול מבחן דרכים!
כל הכבוד על כתבה איכותית ומושקעת.

34

אורח/ת

30 באוקטובר 2010 ב 09:21

אנשים, לא איבדתם קצת פרופורציות?

מה קרה לכם? יש מישהו שחושב קצת אחרת אז משמיצים אותו?
רוני כל הכבוד על הכתבה!

35

אורח/ת

30 באוקטובר 2010 ב 13:24

תגובה ל20.

כאשר מתכוונים להשוות את איבזור הפנים שבין הרכבים ומונים את הייתרונות של האחר על השני ב-ל-ב-ד הרי לך מגמתיות.
איני מכיר את הכתב ואיני יודע מה הרקע לשיקוליו אך עניין האיבזור קופץ לי לעין מאחר וזוהי הסיבה שאני בחרתי את בחירתי.
ובכן:
איבזור בפאג'רו שנעדר מן הלנדקרוזר-
קסנון, מולטימדיה (התקנה מקומית...), שליטה על המיזוג בשורה שניה, תצוגת אינדיקציה כללית מעל למסך המולטימדיה.
ולעומתו, האיבזור הקיים בלנדקרוזר שאינו קיים בפאג'רו-
כניסה התנעה ונעילה ללא מפתח (שלט חכם- אין נוח מזה..), בקרת אקלים מפוצלת לנוסע, כפתורי שליטה למע' הבלוטות' מקורית על ההגה, כסאות שורה שלישית נפרדים, שקע 220v (!!), מסילת הזזה למושבי השורה האמצעית לצורך ריווח השורה השלישית אם נדרש, קירור תא הקונסולה המרכזית, התקן usb לסטריאו.מבחינתי- הדבר היחיד שעומד לרועץ ללנדקרוזר הוא שאין לו טיפטרוניק אמיתי, כלומר- ניתן להגביל את ההילוכים להילוך הרצוי, אולם, לא ניתן לאלץ את התיבה להעלות הילוך. זהו. מלבד זה- נשגב מבינתי הטוען כי התחושות בפאג'רו או בפת'פיינדר יותר טובות.

36

אורח/ת

30 באוקטובר 2010 ב 13:44

ניסן פאת'פיינדר עולה על שניהם

האם חידושי פאג'רו לא דומים לאלו שקיימים כבר בפאת'פיינדר? או שאני טועה?

37

אורח/ת

30 באוקטובר 2010 ב 19:58

סוף סוף אומרים את האמת

כמי שנוסע כבר בפג'ארו השלישית ועשה עם כל אחת מהם יותר מ 150,000 ק"מ כולל המון טיולי שטח, טין ספק בכלל שהפג'ארו עולה פי כמה על הלנד קרוזר החל מנוחיות ואחיזת כביש מדהימה , עבירות מצויינת בכל שטח, נוחות פנימית נפלאה, איבזור הכי עשיר מכולם וכמובן צורה חיצונית יפה בהרבה...

38

אורח/ת

30 באוקטובר 2010 ב 22:44

חבר'ה הפאת'פיינדר שם אותם בכיס

39

אורח/ת

31 באוקטובר 2010 ב 08:02

פת'פיינדר - נווארה עם שורת מושבים שלישית

פלסטיקה של יפניות משנות השמונים, כל הקאבינה נראית עלובה.. העובדה שמיוצר בספרד לא ממש מסייעת לתחושת איכות ההרכבה.

40

oferso

31 באוקטובר 2010 ב 10:56

,תבדקו מוסכיים זה חשוב

כמה עולה טיפול 100000 כמה טיפול גדול כל כמה זמן עושים ברקסים ואז תבינו שטיוטה לוקחת בגדול בשלוש שנים הכסף חוזרבמוסכים וירידת ערך

41

oferso

31 באוקטובר 2010 ב 10:57

תפסיקו לנפח תמוח עם הפתפינדר זה

בכלל לא בליגה כמה כלים כאילו נמכרו פה

42

אורח/ת

31 באוקטובר 2010 ב 11:08

לא במקרה פג׳ארו ניצח שנים במרוץ דקאר

אני נוסע מעל 10 שנים!!! בקינג ובדקאר, מידי פעם התחלפתי עם חברים בעלי טויוטה וניסן בכדי לראות את ההבדלים. המסקנה שלי חד משמעית .... אני קונה בינואר את הדקאר השלישי שלי. אין טוב ממנו לדעתי !!!

43

אורח/ת

31 באוקטובר 2010 ב 11:42

מדוע כולם מתחבאים פיתאום -כאורחים

לדעתי קצת קשה מסיבוב של יום או יומיים להכתיר מלכים ,כמי שנוהג על פאגרו BK ארוך שמתי לב שרכב המבחן נעול בצמיגי כביש - החלפה לצמיגי 50/50 משנה את הרכב לחלוטין !!! ברכב גם לא היו מדרגות שטח אזי בכדי לשמור עליו היתה חובה לנהוג על ביצים., ברור שלכל אחד המהדגמים יש אופי שונה ובמקום אחד האחד מנצח ובשני האחר - קונה פוטנציאלי חייב להחליט לפי אופי הרכב מה אצלו חשוב יותר,

44

אורח/ת

31 באוקטובר 2010 ב 18:14

אמנם מעדיף את הלנדקרוזר אבל..

חייב להסכים עם 44.
לכל רכב הייתרונות שלו, והייתרון המכריע בשני הרכבים הללו יהיה מיומנות הנהג.
אין ספק שנהג יהווה את המרכיב המנצח.
ובכל מקרה- שני הדגמים הללו נחשקים ועדיפים לאין ערוך על הפת'פיינדר הנכה.
דומה לטרקטור הפת'פיינדר הזה.

45

אורח/ת

01 בנובמבר 2010 ב 09:48

תנו למחירון לדבר, ככה יודעים ערך אמיתי

46

אורח/ת

01 בנובמבר 2010 ב 10:21

נו באמתתתתת

במבחן המציאות הדברים נראים לגמרי אחרת!
הפג'רו בהחלט טובה אך איננה מצוינת בשטח
הלנד קרוזר פשוט חיה את השטח בנועם,כאילו היתה שייכת לשם מאז ולתמיד.
הפג'רו שייכת לכביש ומסתדרת לא רע בשטח- זהו !

47

איתי איתי

01 בנובמבר 2010 ב 10:55

מנסיעה ארוכה בכביש ובשטח בשני הרכבים

המסקנה שלי היא אחרת לחלוטין ותואמת יותר את המבחן שנעשה ב- "הגה בשטח", הלדנקרוזר נעים יותר בשטח, עובר ללא בעיה כל מכשול וגם בדרך אל השטח ובחזרה ממנו הוא נעים, נוח, מאובזר ומרווח למשפחה גדולה (במקרה שלי שלושה ילדים). לי לא היה כל היסוס לבחור את הלנדקרוזר על פני הפאג'רו ואני נהנה מכל רגע איתו. את שני הרכבים לקחתי כל אחד לסוף שבוע שלם.

48

אורח/ת

01 בנובמבר 2010 ב 16:17

פג'רו ,פג'רו -אבל הלנקרוזר Is It !!!

לאחי יש פג'רו 2010 ולי פרדו 2002 ...
אין כל מקום להשוואה ! הטויוטה פרדו (לנדקרוזר) עוברת כל מכשול שטח בנחת
לעומת הפג'רו שמשתדלת לעשות את הכל.
מצליחה כמעט בהכל אבל משתדלת המון .
אצל הפרדו זה ברור מאליו ואצל הפג'רו צריך לקוות

49

אורח/ת

01 בנובמבר 2010 ב 18:57

גם הכתבים מסכימים איתך......

המסקנה לא ברורה.. יותר נוח, יותר מותאם לשטח...

50

אורח/ת

02 בנובמבר 2010 ב 09:00

בעלי טויוטה בלחץ...

אל דאגה זה לא יוריד את המחירון של טויוטה.
כל ערימת פח עם סמל של טויוטה מוכרת מצוין - העיקר הסמל!
האיכות כבר לא משנה. ובטח לה מה שהיה פעם.

51

אבימו

02 בנובמבר 2010 ב 09:26

מבחן משווה: טויוטה לנדקרוזר מול מיצובישי פאג'רו

לנד קרוזר, פאג'רו... נשתבשה דעתכם ?
ניסן פטרול ! מלך בילתי מעורער ! מעט מיושן ופחות משוכלל, אך עושה את העבודה בצורה הטובה ביותר בשטח ובסבירות רבה ומהנה בכביש.
 

52

אורח/ת

02 בנובמבר 2010 ב 09:27

למתכנא "שמאי רכב" - מס' 51

אם אתה אכן שמאי רכב- מאחל לך שהפרנסה שלך תיראה כמו הפאג'רו- ותבין את זה איך שאתה רוצה.
בעצם.. גם אם אתה לא שמאי רכב שהפרנסה שלך תיראה כמו הפאג'רו..

53

אורח/ת

31 בדצמבר 2010 ב 17:16

מי הכי טוב?

הבכירה היא מאוד אישית. בארץ עשו לנו את החיים קלים. למה? מכוון שמי שמעוניין לקבל את התמורה הטובה ביותר לכספו (בין טויטוה, פג'רו ופת'פיינדר) יבחר בפג'רו דזרט. זאת מכיוון שהוא היחיד שמתומחר נכון (299 אש"ח). גם אם הטויטה טוב יותר, זה לא שווה 40 אש"ח יותר!! אנשי ניסן טועים כשמוכרים את הפת'פיינדר במחיר של הפג'רו. הוא שווה לפחות 40 אש"ח פחות. אני הייתי קונה את הפת'פיינדר עבור 260 אש"ח ולא את הפג'רו. אבל אף אחד לא רצה למכור לי... הפסד שלהם, רווח של מיצובישי.

54

אורח/ת

31 בדצמבר 2010 ב 17:16

מי הכי טוב?

הבכירה היא מאוד אישית. בארץ עשו לנו את החיים קלים. למה? מכוון שמי שמעוניין לקבל את התמורה הטובה ביותר לכספו (בין טויטוה, פג'רו ופת'פיינדר) יבחר בפג'רו דזרט. זאת מכיוון שהוא היחיד שמתומחר נכון (299 אש"ח). גם אם הטויטה טוב יותר, זה לא שווה 40 אש"ח יותר!! אנשי ניסן טועים כשמוכרים את הפת'פיינדר במחיר של הפג'רו. הוא שווה לפחות 40 אש"ח פחות. אני הייתי קונה את הפת'פיינדר עבור 260 אש"ח ולא את הפג'רו. אבל אף אחד לא רצה למכור לי... הפסד שלהם, רווח של מיצובישי.

55

טל יפת

04 בינואר 2011 ב 18:07

אין על פג'רו!!!!!! הכי טוב