פורומים

 - שטח 4x4

צמיגים רבותיי צמיגים

12 בנובמבר 2019 ב 11:15 0 תגובות 862 צפיות profile imageOgash Ofer
מסקירת ענף הצמיגים בישראל שערכה חברת המידע העסקי CofaceBdi עולה כי היקף ההכנסות ממכירת צמיגים בישראל בשנה האחרונה עמד על כ-1.7 מיליארד שקל. הענף רשם צמיחה מתונה של כ-1% ביחס לשנה הקודמת. מהנתונים עולה כי מספר הצמיגים שנמכרו בשנת 2018 עמד על כ- 3.3-3.7 מיליוני צמיגי מכוניות נוסעים וכ-500-600 אלף צמיגים המיועדים לשימוש באוטובוסים ובמשאיות.
מהסקירה עולה כי הכנסות היבואנים משיווק צמיגים נאמדו בשנת 2018 בכ-530 מיליון שקל, וכי 3 שחקנים עיקריים החזיקו בנתח כספי מצרפי של כ- 55%-50% מהכנסות היבואנים משיווק צמיגים בשנה זו: קבוצת "שנפ-ראלי דקה", "אוטולוקס טיירס" ו- "קו-גול יוניטרייד".
"המעבר ליבוא אישי של צמיגים באמצעות אתרי אינטרנט עדיין נמצא בשוליים ומסתכם באחוזים בודדים מסך המכירות, אולם נראה כי ההכנסות ממסחר אלקטרוני של צמיגים מצויות במגמת גידול בשנים האחרונות והשחקנים בשוק רואים זאת כמנוע צמיחה", אומרת תהילה ינאי, מנכ"ל משותף ב- CofaceBdi ומוסיפה כי המכירה המקוונת מביאה עמה החרפה ברמת התחרות כאשר האתרים נדרשים להציג מחירים תחרותיים ואטרקטיביים.
"מלבד רכישות אונליין, ניתן לחלק את שוק הצמיגים לשלושה ערוצי שיווק עיקריים: פנצ'ריות, שם מתרכזת עיקר הפעילות הקמעונאית, עם הכנסות של 1.36 מיליארד שקל בשנה שמהווים כ-80% מהענף", מסבירה ינאי ומוסיפה: "ערוץ שיווק נוסף כולל את חברות הליסינג המחזיקות ציי רכב וכן לקוחות עסקיים ומוסדיים, שם מקובל לרכוש צמיגים סיניים בסיסיים, לרוב משיקולי עלות תועלת. ערוץ שיווק נוסף כולל מכירה של צמיגים על ידי מפיצים וסיטונאים הפועלים בענף".





הוספת תגובה
ביטול