או שמקדים את העתיד…
עד 2030 כנראה שיהיו רק חשמליים
והכי פשוט וקל.
רכב בנזין הישן והטוב!
כל מי שקונה רכב חשמלי, זורק כסף לפח.
לא יהיה, אין מספיק חומר לייצר כמות כזו של בטריות, והמחיר של כול המחצבים שמשמשים ייצור רכבים חשמליים רק עולה (ליטיום, אלומיניום, ועוד).
כמו כן אין מספיק מתקני הטענה, למליוני רכבים. כך שרבים יתקעו בכבישים.
בנוסף:
כמה תחנות כוח לייצור חשמל יצטרכו להקים רק כדי לטעון מצברים בו זמנית .
כבר היום המצב גבולי בנקודות השיא העונתיות
יש כבר היום גנרטורים ניידים מונעים במנועי דיזל לטעינת מצברים בייתית .
לדעתי רכב חשמלי הוא דור ביניים . סוגשל אפיזודה חולפת בין רכבי הבנזין לרכבים מימניים .
אמת גם אני חושב שזה יהיה העתיד הידרוגין
כמה צודק,כמה חכם.גם אני ממתין לרכב בהנעה מימנית
הקטע של חשמלי זה נחמד אבל עדיין מצריך את אותן תחנות כח מזהמות בשביל ייצר את החשמל (אפשר כמובן לדבר על חשמל ממקורות מתחדשים אבל יקח עוד כמה עשורים עד שנגיע לשם ) ומצד שני הנושא של נפח אדיר של ליתיום שיצטבר ומצריך טיפול מיוחד למיחזור ..לא רומז על עתיד ירוק .
ועוד דבר קטנטן ..
https://www.calcalist.co.il/local_news/car/article/sjiuwimpf
המחיר של סוללה עוד 8 שנים יעלה 40 עד 300 אלף .. אתם חולמים .
המחיר של הסוללה ירד .. וגם יהיה ניתן לשפץ אותה . ויש רכבים שנסעו כ 500 אלף עם ירידה של 8 אחוז בטווח הנסיעה ..
מחיר הסוללת יירד ויהיה מרכיב זול.
הסוללות החדשות יהיו מחומרים זולים ולא כאלה של היום.
רק טורבו בנזין וגיר ידני
רק טורבו בנזין וגיר ידני
"מתי שקר החשמל יתגלה ???
הסוללות האלה לא מתפוצצות ?
מה יהיה עם יתחיל יצור סוללות חלופיות עוד 5 10
שנים מי יפקח על איכותם ?
זה תלוי בסוג הסוללה של איזה חברה, ולפעמים זה גם קשור לחוזק של הסוללה ולכרטיס שלה, לא כל הסוללות יתנו לך אותו תפוקה ותאוצה, לפעמים זה 5 שנים לפעמים זה 10 שנים !!
למה שמישהו יקנה רכב חשמלי יד שניה לאחר 6 שנים? הוא צריך לקחת בחשבון פוטנציאל נזק של 40 עד 200 אלף אם יצטרך להחליף סוללה, מטורף. לכן בחשמליות תהיה צניחה עצומה בערך הרכב כיד 2 ..
למי שדואג לייצור החשמל - אפשר להקים שדות סולריים במקום מפעלים פטרוכימיים. וגם בים לא חסר מקום. זה יתרום להורדת התחממום האוקאנוסים. פשוט עניין של החלטה.
מה עם מכירה של רכב חשמלי לאחר מספר שנים איך יתומחר בגלל הסוללה המשומשת איך ידעו מה מצבה ואורך חייה העתידים
12 המחיר ירד????? אתה חי בסרט. אין דבר כזה בעולם הרכב וודאי בישראל. המחירים רק עולים.
בקשר לאנרגיה ירוקה.
אז נכון בעיר איו פליטת גזים של מנוע בעירה פנימית.שזה סבבה .
אבל באיזור תחנת הכח יש פליטה מוגברת של גזים רעילים משום שצריך לייצר יותר חשמל.ואז כמובן שכבת האוזון נפגעת יותר.
שלאלדבר על האנרגיה שמתשמשים בה ליצור הסוללות.
ושאלה אחרונה מה עושים עם הסוללות המשומשות ,טומנים אותם באדמה כמו כל שאר הסוללות שבשימוש יום יומי בחיינו היום?
הפתרון מנוע מימן .
מעניין לאן זורקים את הסוללות הםגומות ואיזה זיהום סביבתי הן יוצרות
ותחשבו על זה...
חברת וולוו הודיעה לפני כחצי שנה, שייצור רכב חשמלי מזהם את העולם בשווה ערך ל-9 (תשע !) שנים של נסיעה ברכב מזהם. מכאן שלא מנענו שום זיהום אלא אף הגדלנו אותו וההסבר לכך הוא פשוט:
אם הייצור הוא כל כך מזהם (מדובר במרכיבי הסוללה שהפקתם מזהמת בצורה קשה את האויר ואת האדמה), ואחרי כעשר שנים (במקרה הטוב, ולא כפי שנכתב כאן 12 שנים), נצטרך להחליף סוללה, אז בעצם לא חסכנו כלום בזיהום האויר (זוכרים שייצור הסוללה שווה לתשע שנות מנוע שריפה פנימית ?) , ובנוסף לכל אלו, אם מישהו חושב שהרכב החשמלי שלו נטען מהשמש או מהרוח, אז אני מצטער לגלות לו שהוא יכול להמשיך לחלום, כי מדובר בכמויות שאנרגיות ירוקות רחוקות מאד מהיכולת לספק, ז"א בפשטות, תחנת הכח שסיפקה את האנרגיה זיהמה גם היא את האויר (ומדובר הרי בכמות אנרגיה אדירה שיכולה להניע את הרכבים החשמליים הכל כך כבדים בשל משקלה העצום דל הסוללה). בקיצור, הרכב החשמלי הוא שיגעון אופנתי שכרגע לא יודעים איך לעצור אותו, כי כולם מושקעים בו כלכלית ומילולית.
דבר אחד וחשטב לא נלקח בחשבון. החום בארץ יגרום לסוללות להתנפח ולסיים את דרכם מהר מאוד
שכנעתם אותי להישאר בבנזין.
רכב חשמלי יקר מאוד לקניה. חיי מדף קצרים. חרדת טווח ומסתבר שהסוללה מזהמת לא פחות מבנזין.
הפגיעה בסביבה היא יותר גרועה במהלך ייצור הסוללות...
לפני שאפתח, אני רוצה לומר תודה על האתר המדהים עם כל התכנים שעולים בו!
ולעניין: ראשית, השאלה כמה זמן מחזיקה סוללה. הכתב טוען שזמן ממוצע עומד על 12 שנים ו-300-400 אלף ק"מ. חשוב לציין ש-
א. מה הכוונה מחזיקה? האחריות ניתנת בדרך כלל על ירידה לקיבולת של 70% מהסוללה המקורית (כלומר דעיכה של 30%), אך גם לאחר מכן ניתן להמשיך ולנסוע במכונית. אם ניקח לדוגמא רכב שבתור חדש נסע 400 ק"מ על סוללה מלאה, גם כשהיא תדעך ב-50% הוא יוכל לנסוע 200 ק"מ שזה מספיק בהחלט לרוב השימושים היומיומיים.
בנוסף, המספר של 300-400 אלף ק"מ, לא ברור מאיפה הוא מגיע. אולי מדובר בסוללות בלי מערכת קירור אקטיבית, אבל היום לרוב ככל הרכבים יש סוללות מודרניות עם מערכת קירור אקטיבית מבוססת נוזל והן אמורות להחזיק מיליון ק"מ. אגב, בחו"ל יש רכבים מדגמי טסלה מודל S שעשו חצי מיליון ק"מ ועדיין נוסעים על הסוללה המקורית.
דבר שני- עלות הסוללה. הכתב טוען כי "מחירים של סוללות של רכבים חשמליים עלולים לנוע בין אלפי שקלים למאות אלפי שקלים, ולעיתים לעלות ממש כמו המחיר של הרכב עצמו." לגבי החלק הראשון של המשפט, אכן מחיר הסוללות עומד על עשרות אלפי שקלים, לגבי המאות אני לא יודע להגיד נתונים מדוייקים. אולי סוללות ממש גדולות כמו שיש במרצדס EQS בקיבולת של קרוב ל-110 קוט"ש עולה יותר מ-100 אלף שקלים, אך לרוב הרכבים יש סוללות בקיבולת של 50-80 קוט"ש.
בכל אופן, החלק השני של המשפט, "ולעיתים לעלות ממש כמו המחיר של הרכב עצמו" הגיוני בהחלט. הרי ממש סביר להניח שיצרני הרכב מוכרים לנו סוללה, ואת כל "המסביב" מעניקים לנו בחינם...
בנוסף, הכתב התעלם מהעובדה שהסוללה מחולקת לתאים רבים וגם כשיש כשל ברוב המקרים מספיק להחליף את התאים הפגומים בעלות של אלפי שקלים בודדים ולא צריך להחליף את כל הסוללה במחיר של עשרות אלפי שקלים. כמו כן, הוא לא התייחס לכך שמחירי הסוללות לא מפסיקים לרדת.
ומה יקרה שכמה טילים ייפלו בסבב הבא מעזה או לא משנה מאיפה......ברחובות שחונות שם מכוניות חשמליות....חשבתם על זה???? פה זה לא אירופה
ומה יקרה שכמה טילים ייפלו בסבב הבא מעזה או לא משנה מאיפה......ברחובות שחונות שם מכוניות חשמליות....חשבתם על זה???? פה זה לא אירופה
"