פורומים

 - שטח 4x4

כתבה חדשה - יבוא אישי - המדריך

23 בינואר 2015 ב 08:56 22 תגובות 90448 צפיות profile imageאתר השטח 4X4

אם אתם חולמים על כלי רכב אספנות משלכם או מתחשק לכם להפוך ליבואנים עבור רכב החלומות שלכם - זה המדריך עבורכם. נכתב מניסיון אישי ביבוא אופנוע אספנות מארצות הברית לארץ, אך נכון גם לרכב אספנות וגם לכלי רכב חדש.

לכתבה

הוספת תגובה
  • 1. אורח/ת 24 בינואר 2015 ב 09:22

    סבלנות סבלנות ועוד פעם סבלנות

    מילת המפתח........סבלנות סבלנות ועוד פעם סבלנות. עברתי את התהליך עם אופנוע דומה לפני 6 שנים (בנתים העברתי אותו הלאה). עכשו בדיוק בסוף תהליך דומה עם רכב .
    לא להתבייש להתייעץ עם חברי מועדון בעלי נסיון שעברו את התהליך ושתמיד שמחים לעזור בעצות מועילות ועל כך אני מודה להם.
    לדעתי ומניסיוני לקנות רק דרך איביי ולא להסס להעזר במביני ענייין מקצועיים בתשלום. עדיף לשלם להם מאשר לרופא (חס וחלילה).
    בהצלחה לכל החולמים, ובשעה טובה לכל המגשימים.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 2. אורח/ת 24 בינואר 2015 ב 10:15

    כתבה יפה ושימושית

    אבל בכל-זאת כמה הערות: לא הדגשת זאת , אבל מומלץ לא להעביר אגורה אחת למוכר עד שלא תקבל תמונה של המקום ברכב בו מוטבע מספר השילדה (גם אם זו רק פלטה עם ניטים) , ותוודא שהמספר זהה לחלוטין למספר השילדה בטייטל (וגם אותו יש לקבל סרוק לפני שמעבירים כסף). בנוסף , מומלץ מאד להכין שטר מכר (bill of sale) ולבקש מהמוכר לאמת אותו ע״י נוטריון. זה עוזר מאד אח״כ במכס. נקודה נוספת - את הרשיון הזמני מוציאים עם ה"מ.ב." (טופס שידור נתוני רכב למשרד הרישוי) ולא עם רשימון הייבוא. לעומת זאת, לצורך התקינה במשרד הרישוי צריך את שניהם. ולסיום , אלא אם השתנה משהו בחודשים האחרונים , הרשיון הזמני בארץ הוא לשלושה חודשים , לא לארבעה (ואלו גם התאריכים על הרשיון שאת תמונתו צרפת...).

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 3. profile image Ogash Ofer 25 בינואר 2015 ב 19:52

    תודה לקובי מילוא

    תיקנתי את הערותיך בנוגע לדרישה למסמך מ.ב. ול-3 חודשי רישיון זמני בגוף הכתבה.
    ואני מקבל את המלצותיך בדבר קנייה ב-EBAY ודרישות מחמירות טרם התשלום.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 4. profile image Ogash Ofer 25 בינואר 2015 ב 19:53

    תודה לקובי זלוטניק

    אכן סבלנות היא המפתח והתייעצות חוסכת המון (כסף ואכזבות מיותרות).

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 5. אורח/ת - יקי 23 בפברואר 2018 ב 07:17

    תודה רבה על הכתבה המענינת 
    אני בדיוק לפני החלטה לגבי יבוא של אופנוע מארה"ב מקווה שיצליח .
    עזרתי לי מאוד.
    יקי 

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 6. profile image Ogash Ofer 23 בפברואר 2018 ב 17:35

    אורח/ת - יקי כתב/ה:
    "

    תודה רבה על הכתבה המענינת 
    אני בדיוק לפני החלטה לגבי יבוא של אופנוע מארה"ב מקווה שיצליח .
    עזרתי לי מאוד.
    יקי 

    "
    בהצלחה. שמחתי לעזור

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 7. אורח/ת - יוני 15 במרץ 2018 ב 22:13

    מדהים. נראה מהמם, לא ידעתי שיש נייקדים בארץ.

    אפשר כמה שאלות על האופנוע?
    אילו טיפולים שוטפים אתה מבצע?
    מה צריכות הדלק הממוצעות?
    האם לטעמך נוח להתנייד בו בתוך גוש דן?
    ממה מרוצה/ לא מרוצה מבחינת הרכיבה?

    כמובן תודה רבה על המדריך והתמונות, מסבר את הדעת שהתהליך אכן בר ביצוע.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 8. profile image Ogash Ofer 16 במרץ 2018 ב 21:20

    אכן הגולדווינג שלי מדהים!
    למרות שהוא רחוק באייכות הרכיבה מאופנוע מודרני, הוא עדיין כייפי ביותר לרכיבה.
    וממה שאני יודע הוא אחד מאופנועי הטורינג / נייקד הראשונים בעולם.
    צריכת דלק בין 8 ל-10 ק"מ לליטר בהתאם למהירות (והוא יכול לנסוע מהר מאוד...).
    אני מתנייד איתו גם בעיר, זה אומנם לא קטנוע 125 סמ"ק, אך עדיין אופנוע.
    טיפולים - פעם בשנה ועם חלפים מקוריים של הונדה.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 9. אורח/ת - יוני 26 במרץ 2018 ב 21:46

    נשמע פצצה. אתה מטפל בשוטף אצל אותו מכונאי שהזכרת כאן? מזמין חלפים בעצמך או ממה שהוא מביא?

    אגב עופר, מה קורה אם לאופנוע מתאים (די נדיר) אין Title, זה פוסל קנייה על הסף ממה שאתה מכיר?

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 10. profile image Ogash Ofer 27 במרץ 2018 ב 18:14

    מי שטיפל באופנוע ועדיין מטפל בו הוא נמרוד צרפתי, מתל אביב. מומלץ בחום!
    את החלקים מביא נמרוד או שולח לי קישורים לקניה באינטרנט.
    לגבי כלי רכב שאין לו מסמכים - מציע לפנות למכס בארץ עם מה שכן יש (צילום מספר שלדה ומספר מנוע) ולבדוק איתם את האפשרות לקבל רישיון ייבוא.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 11. אורח/ת - ניר 30 במרץ 2019 ב 18:39

    עדיף לחכות ולקנות את כל אותם אופנועים ביד 2 או בפייסבוק אחרי שמי שהביא אותם כבר עשה את כל הבלגאן בעצמו.
    מנסיון זה זול יותר וקל יותר.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 12. profile image Ogash Ofer 30 במרץ 2019 ב 19:39

    אורח/ת - ניר כתב/ה:
    "

    עדיף לחכות ולקנות את כל אותם אופנועים ביד 2 או בפייסבוק אחרי שמי שהביא אותם כבר עשה את כל הבלגאן בעצמו.
    מנסיון זה זול יותר וקל יותר.

    "
    זו אכן גם דרך טובה.
    אבל חלק מהחוויה והחיבור לאופנוע זה ההליך שעברנו יחד (ממש כמו זוג נשוי...).

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 13. אורח/ת - שי - 0544720455 06 ביוני 2019 ב 20:43

    התייעצות עם בעלי ניסיון
    יש לי אופנוע באירופה על שמי (יש לי גם אזרחות אירופאית). חשבתי ליסוע איתו עד הנמל ביוון ולהשיט אותו לארץ. המטרה, לשלם עליו את כל המיסים ולקבל רישוי ישראלי. מדובר באופנוע חדש של פחות משנתיים על הכביש.
    האם למישהו פה יש ניסיון עם תהליך דומה ? במידה וכן אשמח לקבל עזרה.
    דבר נוסף, היות ומדובר באופנוע חוקי האם אני יכול להכניס את האופנוע לארץ עם המספר הזר ואז לבצע את כל הפרוצדורה כשהאופנוע עדיין משמש אותי?
    ושאלה אחרונה, במידה ושילמתי את כל המיסים פה האם אני יכול לקבל החזר על המיסים ששולמו במדינת המקור.
    תודה

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 14. profile image Ogash Ofer 07 ביוני 2019 ב 17:45

    אם אתה לא תושב חוזר אז אתה לא יכול להשתמש באזרחות בזרה שלך כי אתה נחשב ישראלי.
    ראה את המדריך של המכס לייבוא אישי של כלי רכב:
    https://taxes.gov.il/customs/Pages/Pages/madrihyevuishirehev.aspx

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 15. אורח/ת - איוון 10 באוקטובר 2019 ב 20:15

    לא ממש ברור לי עניין הרישוי מרגע קבלת האופנוע בנמל
    האופנוע שלי הגיעה לנמל, עמילות המכס נעשת על ידי חברה חיצונית והאופנוע יאסף על ידי עוד שבוע כנראה.
    אני יכול בעקרון לנסוע איתו בכביש עם המספר האמריקאי?
    עד מתי?
    איך אני עושה ביטוח עם עדיין אין לי מספר ישראלי ונוסע איתו מהנמל או המוסך הביתה?
    לאחר מכן ברור התהליך לםי הכצבה שלך, אבל השלב הראשון מרגע הגעת האופנוע לא ברור לי

    אודה לתשובה תודה איוון

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 16. אורח/ת - משה 20 בנובמבר 2019 ב 01:44

    תודה על השיתוף המפורט והיעיל :-)

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 17. אורח/ת - מעוז 05 באפריל 2020 ב 17:30

    יופי של כתבה רק עצוב לראות מה הן העלויות של מדינה שעושות את אזרחיה. 9,000 שח מיסים ועוד אלפי שח עמילות מכס. כלומר משלמים פי שלוש ממחיר האופנוע למדינה במקום מס של חמישה עד שמונה אחוז כמו בכל מדינה נורמלית. פי שישים. בושה של מדינה שפוגעת באזרחיה בכל דרך.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 18. profile image Ogash Ofer 06 באפריל 2020 ב 18:54

    אורח/ת - מעוז כתב/ה:
    "

    יופי של כתבה רק עצוב לראות מה הן העלויות של מדינה שעושות את אזרחיה. 9,000 שח מיסים ועוד אלפי שח עמילות מכס. כלומר משלמים פי שלוש ממחיר האופנוע למדינה במקום מס של חמישה עד שמונה אחוז כמו בכל מדינה נורמלית. פי שישים. בושה של מדינה שפוגעת באזרחיה בכל דרך.

    "
    אכן המיסים יותר ממכפילים את עלות כלי הרכב, בטח ובטח שמשלמים מיסים גם על עלות ההובלה.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 19. אורח/ת - יוסף 10 בנובמבר 2020 ב 15:00

    היי שלום רציתי לדעת האם אפשר לייבא גם טרקטורון שטח שנת 2015 2016 בארץ הפסיקו ליבא אותם בשנת 2009 וקשה מאד להשיג אותם

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 20. profile image Ogash Ofer 10 בנובמבר 2020 ב 16:38

    אורח/ת - יוסף כתב/ה:
    "

    היי שלום רציתי לדעת האם אפשר לייבא גם טרקטורון שטח שנת 2015 2016 בארץ הפסיקו ליבא אותם בשנת 2009 וקשה מאד להשיג אותם

    "
    רכב אספנות זה רק מעל 30 שנה.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 21. אורח/ת - בנימין 10 באוקטובר 2021 ב 08:03

    היי אני גר בארצות הברית ורוצה לעבור לארץ אבל לא לפני שאני מביא איתי את הרכב שלי אשמח לדעת איך עושים זאת

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 22. profile image Ogash Ofer 10 באוקטובר 2021 ב 20:14

    אורח/ת - בנימין כתב/ה:
    "

    היי אני גר בארצות הברית ורוצה לעבור לארץ אבל לא לפני שאני מביא איתי את הרכב שלי אשמח לדעת איך עושים זאת

    "
    לעולה חדש או ישראלי חוזר יש הטבות ייחודיות גם בתחום הכנסת כלי רכב ארצה.
    שווה בדיקה.

    הוספת תגובה צטט והגב
ביטול