אם אתם חולמים על כלי רכב אספנות משלכם או מתחשק לכם להפוך ליבואנים עבור רכב החלומות שלכם - זה המדריך עבורכם. נכתב מניסיון אישי ביבוא אופנוע אספנות מארצות הברית לארץ, אך נכון גם לרכב אספנות וגם לכלי רכב חדש.
אם אתם חולמים על כלי רכב אספנות משלכם או מתחשק לכם להפוך ליבואנים עבור רכב החלומות שלכם - זה המדריך עבורכם. נכתב מניסיון אישי ביבוא אופנוע אספנות מארצות הברית לארץ, אך נכון גם לרכב אספנות וגם לכלי רכב חדש.
סבלנות סבלנות ועוד פעם סבלנות
מילת המפתח........סבלנות סבלנות ועוד פעם סבלנות. עברתי את התהליך עם אופנוע דומה לפני 6 שנים (בנתים העברתי אותו הלאה). עכשו בדיוק בסוף תהליך דומה עם רכב .
לא להתבייש להתייעץ עם חברי מועדון בעלי נסיון שעברו את התהליך ושתמיד שמחים לעזור בעצות מועילות ועל כך אני מודה להם.
לדעתי ומניסיוני לקנות רק דרך איביי ולא להסס להעזר במביני ענייין מקצועיים בתשלום. עדיף לשלם להם מאשר לרופא (חס וחלילה).
בהצלחה לכל החולמים, ובשעה טובה לכל המגשימים.
כתבה יפה ושימושית
אבל בכל-זאת כמה הערות: לא הדגשת זאת , אבל מומלץ לא להעביר אגורה אחת למוכר עד שלא תקבל תמונה של המקום ברכב בו מוטבע מספר השילדה (גם אם זו רק פלטה עם ניטים) , ותוודא שהמספר זהה לחלוטין למספר השילדה בטייטל (וגם אותו יש לקבל סרוק לפני שמעבירים כסף). בנוסף , מומלץ מאד להכין שטר מכר (bill of sale) ולבקש מהמוכר לאמת אותו ע״י נוטריון. זה עוזר מאד אח״כ במכס. נקודה נוספת - את הרשיון הזמני מוציאים עם ה"מ.ב." (טופס שידור נתוני רכב למשרד הרישוי) ולא עם רשימון הייבוא. לעומת זאת, לצורך התקינה במשרד הרישוי צריך את שניהם. ולסיום , אלא אם השתנה משהו בחודשים האחרונים , הרשיון הזמני בארץ הוא לשלושה חודשים , לא לארבעה (ואלו גם התאריכים על הרשיון שאת תמונתו צרפת...).
תודה לקובי מילוא
תיקנתי את הערותיך בנוגע לדרישה למסמך מ.ב. ול-3 חודשי רישיון זמני בגוף הכתבה.
ואני מקבל את המלצותיך בדבר קנייה ב-EBAY ודרישות מחמירות טרם התשלום.
תודה לקובי זלוטניק
אכן סבלנות היא המפתח והתייעצות חוסכת המון (כסף ואכזבות מיותרות).
תודה רבה על הכתבה המענינת
אני בדיוק לפני החלטה לגבי יבוא של אופנוע מארה"ב מקווה שיצליח .
עזרתי לי מאוד.
יקי
תודה רבה על הכתבה המענינת
אני בדיוק לפני החלטה לגבי יבוא של אופנוע מארה"ב מקווה שיצליח .
עזרתי לי מאוד.
יקי
מדהים. נראה מהמם, לא ידעתי שיש נייקדים בארץ.
אפשר כמה שאלות על האופנוע?
אילו טיפולים שוטפים אתה מבצע?
מה צריכות הדלק הממוצעות?
האם לטעמך נוח להתנייד בו בתוך גוש דן?
ממה מרוצה/ לא מרוצה מבחינת הרכיבה?
כמובן תודה רבה על המדריך והתמונות, מסבר את הדעת שהתהליך אכן בר ביצוע.
אכן הגולדווינג שלי מדהים!
למרות שהוא רחוק באייכות הרכיבה מאופנוע מודרני, הוא עדיין כייפי ביותר לרכיבה.
וממה שאני יודע הוא אחד מאופנועי הטורינג / נייקד הראשונים בעולם.
צריכת דלק בין 8 ל-10 ק"מ לליטר בהתאם למהירות (והוא יכול לנסוע מהר מאוד...).
אני מתנייד איתו גם בעיר, זה אומנם לא קטנוע 125 סמ"ק, אך עדיין אופנוע.
טיפולים - פעם בשנה ועם חלפים מקוריים של הונדה.
נשמע פצצה. אתה מטפל בשוטף אצל אותו מכונאי שהזכרת כאן? מזמין חלפים בעצמך או ממה שהוא מביא?
אגב עופר, מה קורה אם לאופנוע מתאים (די נדיר) אין Title, זה פוסל קנייה על הסף ממה שאתה מכיר?
מי שטיפל באופנוע ועדיין מטפל בו הוא נמרוד צרפתי, מתל אביב. מומלץ בחום!
את החלקים מביא נמרוד או שולח לי קישורים לקניה באינטרנט.
לגבי כלי רכב שאין לו מסמכים - מציע לפנות למכס בארץ עם מה שכן יש (צילום מספר שלדה ומספר מנוע) ולבדוק איתם את האפשרות לקבל רישיון ייבוא.
עדיף לחכות ולקנות את כל אותם אופנועים ביד 2 או בפייסבוק אחרי שמי שהביא אותם כבר עשה את כל הבלגאן בעצמו.
מנסיון זה זול יותר וקל יותר.
עדיף לחכות ולקנות את כל אותם אופנועים ביד 2 או בפייסבוק אחרי שמי שהביא אותם כבר עשה את כל הבלגאן בעצמו.
מנסיון זה זול יותר וקל יותר.
אם אתה לא תושב חוזר אז אתה לא יכול להשתמש באזרחות בזרה שלך כי אתה נחשב ישראלי.
ראה את המדריך של המכס לייבוא אישי של כלי רכב:
https://taxes.gov.il/customs/Pages/Pages/madrihyevuishirehev.aspx
לא ממש ברור לי עניין הרישוי מרגע קבלת האופנוע בנמל
האופנוע שלי הגיעה לנמל, עמילות המכס נעשת על ידי חברה חיצונית והאופנוע יאסף על ידי עוד שבוע כנראה.
אני יכול בעקרון לנסוע איתו בכביש עם המספר האמריקאי?
עד מתי?
איך אני עושה ביטוח עם עדיין אין לי מספר ישראלי ונוסע איתו מהנמל או המוסך הביתה?
לאחר מכן ברור התהליך לםי הכצבה שלך, אבל השלב הראשון מרגע הגעת האופנוע לא ברור לי
אודה לתשובה תודה איוון
תודה על השיתוף המפורט והיעיל :-)
יופי של כתבה רק עצוב לראות מה הן העלויות של מדינה שעושות את אזרחיה. 9,000 שח מיסים ועוד אלפי שח עמילות מכס. כלומר משלמים פי שלוש ממחיר האופנוע למדינה במקום מס של חמישה עד שמונה אחוז כמו בכל מדינה נורמלית. פי שישים. בושה של מדינה שפוגעת באזרחיה בכל דרך.
יופי של כתבה רק עצוב לראות מה הן העלויות של מדינה שעושות את אזרחיה. 9,000 שח מיסים ועוד אלפי שח עמילות מכס. כלומר משלמים פי שלוש ממחיר האופנוע למדינה במקום מס של חמישה עד שמונה אחוז כמו בכל מדינה נורמלית. פי שישים. בושה של מדינה שפוגעת באזרחיה בכל דרך.
"היי שלום רציתי לדעת האם אפשר לייבא גם טרקטורון שטח שנת 2015 2016 בארץ הפסיקו ליבא אותם בשנת 2009 וקשה מאד להשיג אותם
היי שלום רציתי לדעת האם אפשר לייבא גם טרקטורון שטח שנת 2015 2016 בארץ הפסיקו ליבא אותם בשנת 2009 וקשה מאד להשיג אותם
"היי אני גר בארצות הברית ורוצה לעבור לארץ אבל לא לפני שאני מביא איתי את הרכב שלי אשמח לדעת איך עושים זאת
היי אני גר בארצות הברית ורוצה לעבור לארץ אבל לא לפני שאני מביא איתי את הרכב שלי אשמח לדעת איך עושים זאת
"