שטח 4X4 > כתבות > שטח

האם הג'יפ הזה יהיה הכוכב של תערוכת SEMA?

לא חייבים מפלצת עבירות רבת יכולת כדי ללכוד את עין המבקרים בתערוכת רכב, אפשר לעשות זאת גם עם דגם נדיר משנת 1973...

תערוכת SEMA הנערכת מדי שנה בלאס וגאס, היא גן העדן לחובבי השיפורים למיניהם, ולאו דווקא לאנשי השטח. אפשר למצוא שם שיפורים לכמעט דבר כמעט שזז על גלגלים, במיוחד אם הוא מזן אמריקאי מקומי... אגב, התערוכה אינה פתוחה לקהל הרחב, והיא מיועדת לאנשי מקצוע העוסקים בתחום המגיעים כדי להתרשם מהחידושים ואולי לאמץ אותם בעבודתם.

כל חברות הרכב הגדולות טורחות להתייצב כל שנה עם מרכולת טרייה, כולל דגמי קונספט שחלקם מופרכים לחלוטין וחלקם מהווים בעצם ''שפני ניסיונות'' כדי לראות כיצד הם מתקבלים אצל קהל המבקרים, כמו שקורה עם הרבה דגמי קונספט שמוצגים בתערוכות הרכב הרגילות. ראינו כבר מה פורד מתכוונת להביא לתערוכה, וגם לחטיבות ג'יפ וראם של קרייזלר יש דברים חדשים באמתחת, אבל ייתכן שאת ההצגה יגנוב דווקא דגם נדיר של ג'יפ משנת 1973, שעבר שיפוץ מקיף והוחזר למצבו המקורי.

הדגם המדובר נקרא ''סופר ג'יפ'' (כן-כן, כך במקור), והוא נולד מתוך מצוקה אליה נקלעה החברה. בתחילת שנות השבעים החלה ג'יפ לייצר ולשווק את ה-CJ5 רנגייד, שאחד הדברים שהבדילו אותו מהדגם הרגיל היה חישוקי סגסוגת קלה. הביקוש האדיר לדגם הזה הפתיע את קברניטי החברה, אבל גרוע מכך – יצרני החישוקים לא הצליחו לעמוד בקצב ולספק  את הדרישה...

כאן הגה מישהו רעיון שיווקי מעניין: לייצר דגם עם בידול אחר, שיקסום גם הוא לקונים, אבל יהיה עם חישוקי ברזל פשוטים... כך נולד ה''סופר ג'יפ'', שייוצר בכמה צבעים ייחודים, עם פגוש כרום מעוקל, ריפודים בשני צבעים לכסאות, דשבורד וברזנט לבנים והכי חשוב – מדבקות צבעוניות שנמשכו ממכסה המנוע, לאורך צד הרכב ועד לכנפיים האחוריות.

הדגם הזה יוצר בשנת 1973 בלבד, ונמכרו ממנו פחות מאלף יחידות. במס' ה-WIN שלהם לא נרשם שזהו דגם ייחודי והוא מופיע ברישומים כ-CJ5. רק כלים שהתיעוד המקורי שלהם נשמר יכולים להתגאות ב''ייחוס'', וכזה הוא הג'יפ שיוצג בתערוכה שנרכש ושופץ על ידי יצרנית השיפורים Omix-ADA, שבעליה הוא ''פריק'' של דגמי ג'יפ שונים ומחזיק באוסף מדהים של כלים משופצים. חלק מהם יוצגו גם כן בתערוכה לצד הסופר ג'יפ, ביניהם CJ-2A משנת 48, DJ-3A משנת 60, Jeepster Commando משנת 71 ו- CJ-7 משנת 1982 שנבנה כרכב כיבוי.

מקור: Hemminges

הדגמים הנוספים שתציג Omix-ADA

הדגמים הנוספים שתציג Omix-ADAהדגמים הנוספים שתציג Omix-ADAהדגמים הנוספים שתציג Omix-ADAהדגמים הנוספים שתציג Omix-ADA

תגובות

2 תגובות

1

ronenef

26 באוקטובר 2014 ב 21:21

אין עוד עיצוב כמו של jeep

2

אורח/ת

19 בנובמבר 2014 ב 01:52

האם הג'יפ הזה יהיה הכוכב של תערוכת SEMA?

מגניב!