ענקית הרכב מארה''ב מחפשת נישות חדשות כדי למקסם את רווחיה
מאת: עופר אדר
16/11/14
לפני כחמש שנים, נדמה היה שג'נרל מוטורס הגיעה לסוף דרכה. מי שהיתה במשך שנים רבות יצרנית הרכב הגדולה ביותר בעולם נקלעה לבוץ פיננסי עמוק, עם חובות שנשקו ל-200 מיליארד דולר. הכרזה על הליך פשיטת רגל (צ'אפטר 11) ותוכנית סיוע מסיבית מצד הממשל, שבעצם הלאים את הקונצרן, החזירו את ג'י. אם לדרך המלך ושנה לאחר מכן שורת הרווח כבר לא היתה אדומה וזה כך עד היום.
בתהליך ההתאוששות, נפרד הקונצרן מחלק מהמותגים שלו, אלו שלא הביאו רווח. חלקם נמכרו, כמו סאאב, וחלקם פשוט נסגרו כמו פונטיאק, האמר וסאטורן. בראיון שהעניק לאחרונה נשיא הקונצרן, דאנקן אלדרד (Duncan Aldred) הוא ציין שכדי להגדיל עוד יותר את הרווח, הם מחפשים נישות חדשות שמניבות יפה.
אחד הכיווונים שנשקלים, הוא ייצור רכב שטח קשוח, שיהווה תחרות ישירה לרנגלר של ג'יפ. לג'י. אם יש מסורת ארוכה של ייצור כלי רכב עם הנעה 4X4, אבל אף אחד מהם לא הפך לאייקון שטח דוגמת הברונקו של פורד, הסקאוט של אינטרנאש או הג'יפ לדגמיו השונים.
ליין ה-4X4 של הקונצרן כולל היום דגמים כמו השברולט טאהו, הקדילאק אסקלייד או הביואיק אנקור. כדי להתחרות בהצלחה ברנגלר, הם יצטרכו להתאמץ יותר. הרבה יותר.
4 תגובות
1
אורח/ת - חליפה
02 במאי 2019 ב 11:58
מה מחי'ר
2
Ogash Ofer
05 במאי 2019 ב 09:37
מה מחי'ר
"3
אורח/ת - חיים
29 בדצמבר 2019 ב 08:22
איפה ניתן להשכרה את הרכב,
4
Ogash Ofer
29 בדצמבר 2019 ב 08:43
איפה ניתן להשכרה את הרכב,
"
תגובות