צוות פוינטר- M3 יוצא לאחד מאתגרי הנהיגה הקשים ביותר- 24 שעות רצופות של נהיגה. אחרי שזכו בראלי בלקן 2014 יוצאים השבת הלל סגל ורז היימן, נהגי הראלי הבכירים בישראל לאחד ממרוצי הראלי הקשים בעולם - 1018 ק"מ, רובם בשטח, אותם צריכים המתמודדים לגמוע ביממה אחת.
ראלי 24 השעות של יוון, הוא ראלי סיבולת אשר מתקיים זו השנה ה- 11 ומחולק ל - 5 קטגוריות: קטגוריות T1 , T2, T3 המקצועיות, קטגוריית אופנועים, וקטגוריה המיועדת למשתתפים אשר מתחרים עם רכבי 4X4 הרגילים שלהם.
הראלי נערך במרכז המדינה, מזרחית לאתונה ונמשך 24 שעות ברציפות. הראלי יוזנק בשבת ה – 29.11 בשעה 11:00 ויסתיים לאחר 24 שעות, ביום ראשון ה – 30.11 בשעה 11:00.
הראלי נערך לאורך 1018 ק''מ רצופים, 177 ק''מ יהיו קטעי קישור על דרכים ציבוריות, היתרה – 841 ק''מ תורכב מ- 6 קטעים תחרותיים בשטח באורך של 75 עד 169 ק''מ כל אחד, כאשר ביניהם 2 עצירות ביניים לטובת סיוע ומנוחה (אם זו תתאפשר) של 90 דקות כל אחת.
תנאי השטח מגוונים וכוללים שבילי יער הרריים, המאפשרים נהיגה מהירה בסגנון ראלי אקרופוליס, שבילים צרים ובוציים המתפתלים תוך שינויי גובה של עד 1,500 מטר על ''הרי הרוקי'' של מרכז יוון ולקינוח דרכים בוציות בעמק, בינות לשדות חקלאיים.
בקטגוריית הרכבים כבר רשומים 46 מתחרים, מתוכם 17 צוותים בקטגוריה הפתוחה והחזקה, ביניהם צוותים מנוסים וותיקים מאיטליה, בולגריה, צ'כיה ויוון.
קישור לכתבת הפתיחה של ראלי 24 השעות בשנה שעברה
לרז הימן והלל סגל זהו הראלי הבינלאומי ה – 23 במספר של רז וה – 18 של הלל. רז והלל הם מנהגי השטח הבכירים והמעוטרים ביותר בישראל, זוכי פרס שרת התרבות והספורט לספורטאים מצטיינים לשנת 2009.
הלל סגל, נווט הצוות, בן 65, בעל מוסך ליוגב. הנהג רז הימן, בן 50, מנכ''ל תנועה מערכות מחשוב וניווט. בעשור האחרון חזר הצוות מתחרויות הראלי בהן השתתף עם הישגים רבים, ביניהם מקום ראשון כללי בברסלאו בלקן 2014, אלופי סבב הבלקן 2013, מקום ראשון כללי בראלי יוון 2013, מקום שני כללי ב- 24 השעות של יוון 2013, מקום ראשון בדאקאר 2012 (קטגוריית רוקיז), מקום ראשון בראלי דרך המשי 2009 ו- 2010 (קטגוריית (T1.2, מקומות שני ושלישי בראלי הפרעונים במצרים 2005, 2006 ו 2007 (קטגוריית (T1.2, מקום שני כללי בראלי בלקן 2012 ומקום שלישי בראלי יוון 2014.
הצוות ''משתתף קבוע'' בכתבות הספורט המוטורי באתר השטח - קישור.
מדובר ברכב השייך לקטגוריית T1.2 - רכבי אב טיפוס מבניה עצמית בעל מנוע דיזל, בעל שלדת צינורות עליה הורכבו מכלולים מכניים של מיצובישי פג'רו. לרכב מנוע טורבו של BMW בנפח של 3,000 סמ''ק, 6 צילנדרים ו- 250 כ''ס עם מחשב בעל תוכנת מרוצים מיוחדת. צריכת הדלק תעמוד על כ-3.5 ק''מ לליטר בזמן המרוץ. משקל עצמי 1,980 ק''ג, צמיגי Toyo חדשים מדגם OPEN COUNTRY M/T, מערכת הרמה עצמית הידראולית מובנית, מידות הרכב: אורך 4.2 מטר, גובה 2 מטר, רוחב 2 מטר.
כלקח מראלי 24 השעות בשנה שעברה, הוחלף מכסה המנוע בחדש, רחב יותר ב 7 ס''מ שיחפה על הגלגלים הקדמיים טוב יותר וימנע השלכת בוץ מסיבית על השמשה הקדמית.
על גג הרכב הורכבו זוג פנסי קסנון לטובת תאורת לילה מיטבית לטווח הארוך, זאת בנוסף לארבעה פנסי הלוגן המכסים את הטווח הקרוב והבינוני.
מעבר לכך, מראות הצד הוחלפו לגדולות יותר ויציבות יותר, כאלה שבעזרתן תמרונים לאחור יהיו פשוטים ומהירים יותר ללא צורך ביציאה מהרכב לטובת הכוונתו.
כננת של חברת WARN נתרמה על ידי היבואן – הנפלד טכנולוגיות, מאוחסנת ברכב ובמידת הצורך ניתנת להתקנה זריזה בחלקו הקדמי או האחורי.
נותני החסות לצוות הם: פוינטר, 3M, חברת אוטולוקס יבואנית צמיגי TOYO, חברת ICL אשר תשלח את הרכב במכולה מישראל לורנה ובחזרה, הנפלד יבואן כננות WARN, טלפארמה, גילת סאטקום ומשקפי רודי פרוג'קט.
סיכום ראלי 24 השעות בשנת 2013 ראלי בלקן ברסלאו 2014 - הנצחון
0 תגובות
תגובות