שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

ניצחון לצוות 'פוינטר -3M' – רז הימן והלל סגל סיימו ראשונים בראלי 24 השעות של יוון

אחרי שכבשו את המקום הראשון בראלי בלקן, נבחרת 'פוינטר- 3M'- רז היימן והלל סגל, השיגה ניצחון גם בראלי 24 השעות של יוון שהסתיים היום. לדבריו של רז, מרבית המתחרים פרשו במהלך המירוץ לאחר שלא עמדו בתנאי הדרך הקשים ובאורכו של המירוץ כ- 1018 ק"מ. לדבריו, ההכנה של הרכב הייתה אופטימלית השנה ולא נרשמה אף תקלה אחת ברכב במהלך המירוץ.

ראלי 24 השעות של יוון 2014

ראלי 24 השעות של יוון החל אתמול, יום שבת, ה-29 לנובמבר בשעה 11:00 והסתיים היום, יום ראשון ה-30 לנובמבר. בעבר זכו השניים במקום השני בראלי יוון, זאת לאחר שהתהפכו עם רכבם והצליחו לחזור למסלול - קישור לסיכום ראלי 24 השעות של יוון 2013.

ראלי 24 השעות של יוון, הוא ראלי סיבולת אשר התקיים זו השנה ה- 11 וחולק ל - 5 קטגוריות. קטגוריות T1 , T2, T3 המקצועיות, קטגוריית אופנועים, וקטגוריה המיועדת למשתתפים אשר מתחרים עם רכבי 4 X 4 הרגילים שלהם. הראלי נערך במרכז המדינה, מזרחית לאתונה ונמשך 24 שעות ברציפות.

הראלי התפרס לאורך 1018 ק''מ רצופים, 177 ק''מ יהיו קטעי קישור על דרכים ציבוריות, היתרה – 841 ק''מ תורכב מ- 6 קטעים תחרותיים בשטח באורך של 75 עד 169 ק''מ כל אחד, כאשר ביניהם 2 עצירות ביניים לטובת סיוע ומנוחה (אם זו תתאפשר) של 90 דקות כל אחת. תנאי השטח מגוונים וכוללים שבילי יער הרריים, המאפשרים נהיגה מהירה בסגנון ראלי אקרופוליס, שבילים צרים ובוציים המתפתלים תוך שינויי גובה של עד 1,500 מ' על ''הרי הרוקי'' של מרכז יוון ולקינוח דרכים בוציות בעמק, בינות לשדות חקלאיים.

בקטגוריית הרכבים נרשמו 46 מתחרים, מתוכם 17 צוותים בקטגוריה הפתוחה והחזקה, ביניהם צוותים מנוסים וותיקים מאיטליה, בולגריה, צ'כיה ויוון.

קישור לכתבת הזינוק לראלי 24 השעות של יוון 2014

ותודה לספונסרים

זהו הראלי הבינלאומי ה – 23 במספר של רז וה – 18 של הלל. רז והלל הם מנהגי השטח הבכירים והמעוטרים ביותר בישראל, זוכי פרס שרת התרבות והספורט לספורטאים מצטיינים לשנת 2009.

קישור לכתבה המסכמת של ראלי בלקן 2014 בו זכה הצוות במקום הראשון

נותני החסות לצוות הם חברת M3 שהצטרפה השנה כנותנת חסות ראשית לצד חברת פוינטר. נותני חסות נוספים הם חברת אוטולוקס יבואנית צמיגי TOYO, אשר תספק צמיגי שטח מלא למרוץ ובנוסף חליפות, נעלי וכפפות מירוץ מקצועיות מבית MOMO Italy; חברת ICL אשר תשלח את הרכב במכולה מישראל לורנה ובחזרה; הנפלד יבואן כננות WARN, טלפארמה, גילת סאטקום ומשקפי רודי פרוג'קט.

דיווחים מהפייסבוק של רז והילל לאורך 24 השעות:

אתמול בבוקר: יצאו לסטייג' הראשון!
שתי דקות אחרי הבולגרים, מנצחי הראלי של השנה שעברה ו''מכרים'' וותיקים של הצוות.
דקה אחת אחרי הצ'כים. לא מוכרים לצוות ממירוצים קודמים...בהמשך לבדיקה של רז: לא מכיר אותם. נראה שמדובר באבא נווט ובן נהג. הבן רכב בראלים על אופנוע עד לפני כשלוש שנים.
ולמה הוזנקו מהמקום השני? רצון טוב של המארגנים... מאותה סיבה שאנחנו הוזנקנו ראשונים אשתקד... אתמול סוף סטיג' 1: 12:18 סטייג' 1 - 103 הימן-סגל מובילים!!!
אחריהם מס' 106.
109 ו-115 עם בעיות טכניות. אתמול קטע קישור: 13:00 קטע קישור. עדיין בדרך לסטייג' התחרותי הראשון
רז והלל ראשונים
הבולגרים 101 שניים
הגרמנים 107 שלישיים אתמול: 14:00 מס' 108, טויוטה - יוונים, עם בעיות חשמל. אתמול: 14:24 רז והלל (103) סיימו הסטייג' ראשונים!!
מס' 106 , סוזוקי - יוונים, עולים על הכביש לקטע הקישור, שניים אתמול: 14:42 רז: בקישור השני. ניווט מאוד קשה. יש גם טעויות בספר. התגברנו...
14:38 הלל התקשר לאיריס ומסר שסיימו את הקטע הראשון וחיכו 7 דקות עד שכל השאר התחילו להגיע...בדרך לתדלוק ומוזנקים לסטייג' השני בשעה 15:24. אתמול: 14:58 מס' 108, טויוטה - יוונים, פרשו מהסטייג' הראשון בשל בעיה במצמד. אתמול: 15:13 תדלקנו. החלפנו ספר-דרך לסטייג' השני.
מוכנים לקרב!!
אחרי פאואר בר.. אתמול: המארגנים עושים regrouping כדי לצמצם את הרווחים בין המתחרים.
נזנק ראשונים.
אחרינו - 106, 107, 111, 102. דקה בין כל אחד.
16:04 ההזנקה לסטייג' השני, במקום 15:24. אתמול:
18:00 עדכון המארגנים: מאבק איתנים על הובלת הסטייג' השני בין רז והלל שלנו (103) ל-106 הסוזוקי היווני...
107 היווני עם המיצובישי פתח פער מאחורי המובילים.
ל-112 היווני עם הסוזוקי היה איזשהו עיכוב אך חזר למסלול.
רז, בסוף הסטייג' השני: הגענו לסיום מהר מידי....יחד עם 106.
107 הגיע עשר דק' אחרינו אבל יקבל אותו זמן כמונו.
מחכים לזמן שלנו. החוקים ביוון אומרים שהמהירות הממוצעת בספיישל, אסור שתעלה על 50 קמ''ש ולכן חיכינו 12 דק' לפני קו הסיום...
אתמול: צוות 102, האב והבן הצ'כים בניסאן נאברה, בוגרי דקאר של קבוצת המירוצים הרישמית של ניסן, פרש בגלל בעיות בטורבו. המארגנים פרסמו את התוצאות של הסטייג' השני: 106 ו- 107 במקום ראשון (אותו זמן) ו- 103, רז והלל, במקום שני בהפרש של 4 שניות... אתמול: סיימו סטייג' שלישי 7 דקות אחרי 106.
יצאו כבר לסטייג' הרביעי: 169 ק''מ לפנות בוקר: 03:52 רז בעדכון מצב: נשארנו 106 ואנחנו לשחק יחד על ההובלה. המצב לאחר ארבעת הסטייג'ים הוא, שלנו יש יתרון של כשש דקות עליו.
מזנקים ב 4:35 לסטייג' הלפני אחרון...106 מזנק לדעתי דקה לפנינו
סטייג' חמישי: 143 ק''מ לפנות בוקר: מס' 107, המיצובישי היווני, פרש בשל בעיות חשמל. לפנות בוקר: הסטייג' החמישי - 139 ק''מ
הסטייג' השישי והאחרון - 75 ק''מ מס' 106 פרש מהמירוץ בשל מתלה שבור!!! סיימו סטייג' חמישי! 4 ק''מ קישור תדלוק לסטייג' השישי והאחרון - 75 ק''מ בבוקר: רז: מתחרה מס' 106 שבר מתלה אחורי בקמ ה-60 של סטייג 5 ואין מי שיאתגר אותנו....
חמש דק לזינוק של סטייג' שישי. בסיום: לפי המארגנים: צוות פוינטר - 3M סיימו את הראלי וכרגע ב-99% אלופי הראלי!! הלל מספר: האוטו מלוכלך, לא נגענו בו, לא פצחנו ארגז כלים, לא פתחנו חלקים, לא חיזקתי אף בורג ולא החלפתי כלום! אין דבר כזה!! מדהים!!

צילום: Yana Stancheva‎‏

צילום: Yana Stancheva‎‏צילום: Yana Stancheva‎‏

רז מסכם את ראלי 24 השעות 2014:

'' המירוץ השנה היה תובעני יותר משל השנה שעברה, בעיקר בגלל שהיה רצף של נהיגה. בשנה שעברה התבטל סטייג' אחד בשל מזג האוויר, כך שקיבלנו אז מתנה של מנוחה.
השנה היו 6 סטייג'ים ו-5 סרוויסים, אבל כשרשום סרוויס של 60 דק' זה בעצם כולל את קטעי הנהיגה של הקישור ואת החלפת ספר הדרך במתקן שלי.
השנה, הצטיידתי בקאמל בק עם משקה איזוטוני וחטיפי אנרגיה ואין ספק שההבדל הורגש.
במהלך ההפסקות, כשהמתחרים האחרים טיפלו בכלי הרכב שלהם בדחיפות, יכולנו הלל ואני להתרכז בטיפול בעצמנו, בזכות ההכנה המעולה של הצהובה. אפילו הכנסנו פעמיים סופלאקי...
הייתה הרגשה טובה בנהיגה. ללא נקירות... ריכוז מקסימלי. מלבד ''נפילת מתח'' אחת, חצי שעה קשה, לקראת הזריחה. נפלה עלי עייפות...הרגשתי לא חד ולא מפוקס. ניסיתי כל מיני פטנטים: חטיף אנרגיה, שתיה אבל בסוף ''בזכות'' ברבור קל בניווט, עלה חזרה האדרנלין והעלים את העייפות.
אחרי הספיישל הרביעי היה לנו ברור שזה אנחנו או מס' 106. מתחרה מס' 106 עתיר זכיות וגם ניצח כבר ב-24 שעות. בשנה שעברה הרכב השתתף אבל לא עם הצוות הזה (=קוצאס).
ככל שעבר הזמן, ראינו שהאחרים לא מגיעים לסרוויס. באיזשהו שלב המארגנים אספו את כולם למעין ''יישור קו'' או ''ספירת נוכחות''. ראינו שמספר המתחרים הולך ומתדלדל...
את הסטייג' השישי כבר עשינו באיזי, מתוך ידיעה שזהו. אין מה לדחוק בצהובה עוד...זה שלנו! ''

הגביעים בנתב''ג:

הגביעים בנתב''ג:הגביעים בנתב''ג:

תגובות

5 תגובות

1

אורח/ת

01 בדצמבר 2014 ב 08:52

ראויים לפרס המצוינות בספורט

מה לא נאמר על רז והלל . לשמחתי אין מספיק "סופרלטיבים" על מנת לתאר את גודל ועצמת השיגהם בתחום הספורט המוטורי בארץ ובעולם וייתרה מכך את הישגיהם האנושיים האישיים הצוותיים ובעקר את תרומתם למדינת ישראל כשגריריי רצון טוב והכבוד והייקר אשר המה מנחילים לכולנו. שאפו לספונסרים התומכים בהם לצוותים המלווים לחבריהם לעיתונאי הרכב והספורט הצלמים/ות אך בעקר לבני משפחותיהם אשר תומכים בהם ללא סייג ובעקר לאיריס סגל.תודה מקרב לב.

2

אורח/ת

01 בדצמבר 2014 ב 10:49

ראש לנמלים

באמת כל הכבוד אך הגיע הזמן שיתחילו להשתתף במרוצים אמיתיים, לא חוכמה להתחרות מול ג׳ימיני ולהציג את זה כאילו ניצחת מרוץ fia

3

Ogash Ofer

01 בדצמבר 2014 ב 12:54

ספורט מוטורי: ניצחון לצוות 'פוינטר -3M' – רז הימן והלל סגל סיימו ראשונים בראלי 24 השעות של יוון


כבוד בכל קנה מידה!

זה נכון שלא מדובר בראלי הפרעונים (של פעם) או בראלי דקאר ובכל זאת מדובר בראלי בינלאומי שהוא אתגר משמעותי לרכב ולנהגים שרק מעט (אם בכלל) מסיימים אותו.

4

Ogash Ofer

03 בדצמבר 2014 ב 06:32

נוסף סיכום של רז 3.12.14

5

אורח/ת

04 בדצמבר 2014 ב 16:19

הצלחה לא מפתיעה

פגשתי את הזוג הנחוש שזה ביום שהעלו את הרכב הייעודי על המעבורת ליוון
לפי ההתארגנות שלהם והכנת הרכב, לא כל שכן לאור נסיונם הרב - ממש לא מפתיע שזכו במקום הראשון
ללא ספק הגיע להם.
כל הכבוד!