שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2015: מכונית חשמלית תתחרה לראשונה בראלי

לא עוד נהמות של מנועים עתירי כוח, לא עוד ריח של אדי בנזין וסולר: השנה תזנק לראלי, בפעם הראשונה בתולדותיו, מכונית כל-חשמלית

מבחוץ זה נראה לכאורה כמו עוד באגי, אחד מני כמה שמנסים להתחרות בכל שנה בדקאר, ובדרך כלל לא מגיעים למקומות גבוהים מדי... אבל הבאגי שיישא את המספר 369 יהיה שונה מכולם: בתוך שילדת הצינורות, מתחת למעטה הקארבון-פיבר, מסתתר מנוע חשמלי המפיק 300 כ''ס, המחובר לסרן האחורי בלבד.

על היצירה הזו אחראי קונצרן התעשייה הענקי מספרד, ACCIONA, העוסק בין היתר בפרויקטים של בנייה ירוקה ברחבי העולם ושולח ידו גם בתחומים של אנרגיות מתחדשות. הבאגי נבנה מאפס, בתכנון עצמי והוא מצויד בארבע מארזים של מצברי ליתיום-איון, שהקיבולת שלהם כפולה משל הטלסה S. כל סט מארזים כזה יספיק כדי להסיע את הרכב למרחק של כ-350 ק''מ. ומה עושים שהסטייג' היומי ארוך יותר? המארזים ניתנים להחלפה מהירה כפי שכלי הרכב הקונבנציונליים – שצורכים כ-2000 ליטר כל אחד של דלק פוסילי לאורך הראלי כולו - עוצרים להפסקות תדלוק...

ברכב ינהג אלברט בוש הספרדי (ALBERT BOSCH), שהוא בעל ותק בדקאר: תחילה על אופנוע בשנים 1998-1999, אחר כך שני ראלים כנווט, וכמה עונות כנהג. מלבד הנהיגה, הוא גם מטפס הרים שעמד באתגר ה-7 פסגות (טיפוס לפסגה הגבוהה ביותר בכל יבשת) וחצה כמעט לבדו את יבשת אנטרקטיקה. כמי שמחובר מאוד לטבע, הוא מאמין גדול בכלי רכב חשמליים ובכל צורת הנעה נקייה אחרת.     

זאת הפעם הראשונה בתולדות הראלי שרכב כל-חשמלי יתחרה בו (עד כה היה ניסיון להתחרות עם כלי רכב היברידיים, שלא הצליח), ולבוניו אין אשליות שאפשר יהיה לנצח איתו. המטרה היא לסיים ולהוכיח שאפשר לעשות זאת גם עם כלי שאינו מזהם ו''טביעת הרגל''  הסביבתית שלו נמוכה יחסית. מי יודע, בעתיד אולי כבר לא נשמע נהמות מנועים עתירי צילינדרים וסוסים, אלא המהום חרישי של חשמל זורם...  

תגובות

0 תגובות