שטח 4X4 > מסלולי טיול > מרכז וגוש דן

מסלול טיול: משוטטים ביער - מאורנית עד חורשים

במרכז הארץ, לא רחוק מפתח תקוה והוד השרון, שטח פתוח בשילוב עם יער אורנים, שבילים מהירים וגם מעט קטעי עבירות, שבילים מסומנים עם דרכי קק"ל כבושות וגם שבילים צרים שמעט, אם בכלל, נוסעים בהם.
מסלול טיול מומלץ לכל ימות השנה ובעיקר לאמצע השבוע או לימי חורף שבהם רק אתם (כמעט...) תהיו שם בשטח.

אבני דרך לאורך מסלול הטיול:

כביש 5, אורנית, כפר קאסם, כבר ברא, מעלה אביב, יער חורשים, נירית, גדר ההפרדה, מתן, נחל קנה, חורשים, כביש 6.

עבירות, שמורות טבע ושטחי אש

המסלול בעבירות קלה עד בינונית ומתאים לכל רכבי השטח, לרבות ג'יפונים ללא הילוך כוח. אפשר לשלב קטעי עבירות לרכבי שטח עם הילוך כוח ובימי גשם או מיד לאחריו השטח יכול להיות בוצי ובעבירות קשה, כשנחל קנה זורם הוא יכול להיות מסוכן לחצייה!! - שימו לב וסעו בזהירות!

המסלול עובר על שבילים ברורים שחלקם שבילים מסומנים כשמסביב רב השטח מוכרז כשמורת טבע. אין כל סיבה לרדת מהשבילים הברורים ולפגוע בנוף או בצומח.

אין לזרוק זבל וגם לא זבל אורגני היכול להביא לחנק של החיות בטבע.

אנא שמרו על הנוף ועל הדרך למען עוד שנים רבות של טיולים בשטח.

המסלול אינו חוצה שטחי אש של צה''ל ואפשרי לנסיעה בכל ימות השבוע.

תמיד מומלץ לצאת לדרך עם שני כלי רכב וציוד גרירה וחילוץ בסיסי.

אורכו של המסלול 18 ק''מ והוא יארך כ-3 שעות פלוס - מינוס שעה, בהתאם לקצב הנהיגה ולעצירות.

שיטת הניווט לאורך מסלול הטיול:

המסלול מופיע בצורה של סיפור דרך עם 18 נקודות ציון ל-GPS בפורמט של נביגייד / NAVIGUIDE הניתנות להורדה בסוף כתבה זו.

הניווט על שבילים מסומנים או שבילים ברורים בשטח.

מומלץ להשתמש במפת סימון שבילים בקנה מידה 1/50,000.

הקפדה על ההנחיות בסיפור הדרך תבטיח לכם הצלחה בניווט.

שימוש במכשיר GPS מוסיף לביטחון העצמי אך אינו דרוש למי שמקפיד על סיפור הדרך.

יש להקפיד על מדידת מרחק והנחיות סיפור הדרך וסימון השבילים המסודר.

מה עושים? איך מנווטים?

בטרם היציאה לקיטוע (קטע הניווט מ: מאפסים מד אוץ עד ל: מאפסים מד אוץ) יש לקרוא היטב את סיפור הדרך ואז לצאת לדרך ולנסוע מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין נקודה לנקודה ולעקוב אחר סיפור הדרך.

בנקודות המשמעותיות שבהן צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון. באמצעות סיפור הדרך, מכשיר ה-GPS והשכל הישר הקפידו להגיע לנקודות ציון אלו ומשם להמשיך הלאה לקטע הבא.

שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר).

חשוב להשתמש במפה תוך כדי הטיול על מנת לחבר בין סיפור הדרך לשבילים המסומנים בשטח.

קישור לכתבות הניווט באתר השטח

(מומלץ להתחיל עם כתבת ניווט מספר 1...)

הכנת אמצעים למסלול:

גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – מגבהה תקין ומפתח גלגלים מתאים,

ציוד חילוץ: רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים,

מפות סימון שבילים מספר 7 (השרון),

מצפן ומכשיר GPS - נוח כשיש,

טלפון סלולארי, מטען ו/או סוללה נוספת,

מים ומזון.

תחילת המסלול:

יורדים מכביש 5 במחלף של שערי תקווה לכיוון אורנית ושערי תקווה ונוסעים עד הצומת למרגלות הגשר משמאל והכניסה למחצבות מימין.

נ.צ. 1 - צומת שער שומרון

מתחילים ומאפסים מד אוץ

פונים שמאלה וצפונה לכיוון אורנית על כביש 505 וחוצים את הגשר תחת כביש 5.

0.2 ק''מ כיכר בה פונים שמאלה לכיוון אורנית.

0.4 ק''מ צומת בו פונים ימינה עם השלט לאורנית. משמאל וממערב רואים את פאתי כפר קאסם.

1.9 ק''מ כיכר הכניסה לאורנית בו פונים שמאלה לכיוון הכניסה המזרחית לכפר קאסם.

2.5 ק''מ בקצה השדות, ממש לפני המבנה הראשון וכיכר הכניסה לכפר קאסם פנייה ימינה לשביל (עם שער פתוח).

נ.צ. 2 - ירידה לשטח

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ונוסעים על השביל שבקצה הכפר - השביל תחום בחלקו בסלעים ונוסע צמוד לכפר קאסם ממערב ואורנית מצפון מזרח.

0.6 ק''מ צומת שבילים בכניסה ליער.

נ.צ. 3 - כניסה ליער חורשים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

בצומת פונים שמאלה לתוך היער שמתחלף עם מטע זיתים מימין לדרך.

0.3 ק''מ פתח בגדר אבנים בו פונים ימינה לשביל בתוך מטע הזיתים וחוצים את המטע.

0.6 ק''מ צומת T בו פונים ימינה עם השביל.

0.7 ק''מ צומת שבילים.

נ.צ. 4 - צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לכיוון גבעת האנטנה שרואים בהמשך.

0.2 ק''מ צומת בו ממשיכים ישר ולמטה. (לעבירות קלה יותר יש לפנות שמאלה בצומת, לאחר 100 מטרים בצומת הראשון לפנות ימינה, לרדת את הירידה התלולה לכיוןן נ.צ. 5, לפנות ימינה וימינה ולחזור לצומת שבנ.צ. 4).

0.5 ק''מ צומת שבילים, כשממול רואים את כפר ברא ובהמשך את המגדלים הגבוהים בפאתי פתח תקווה.

נ.צ. 5 - צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ומטפסים מעלה של 100 מטרים בעבירות בינונית - שימו לב שצריך לשלב הילוך כוח ולבחור נכון את מסלול הטיפוס. לאחר הגשם המעלה הקצר יכול להיות בוצי, חלק ואף מסוכן!

0.1 ק''מ ראש הגבעה בגובה 160 מטרים עם תצפית מקסימה למישור החוף, מימין המגדלים החדשים של הוד השרון ומשמאל השכונות החדשות של פתח תקווה, קרוב יותר רואים את כביש 6 לרוחבו ולמרגלות התצפית כפר ברא.

0.2 ק''מ צומת T.

נ.צ. 6 - צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ב-T פונים שמאלה ומזרחה.

0.1 ק''מ צומת T (עברנו כאן בין נ.צ. 4 לנ.צ. 5) בו פונים ימינה, דרומה ובכיוון העלייה.

0.2 ק''מ צומת שבילים שכבר היינו בו.

נ.צ. 4 - צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ומזרחה.

0.2 ק''מ צומת T קרוב לגדר של אורנית, הנמצאת ממזרח ומעבר לשורת העצים.

פונים שמאלה על השביל ונוסעים צפונה במקביל לגדר של אורנית

ישוב קהילתי, בן 7,500 תושבים, שהוקם ע''י יזמים פרטיים בשנת 1983 סמוך וממזרח ל''קו הירוק''.

0.6 ק''מ השביל עובר למרגלות האנטנה הסלולארית שראינו קודם.

0.9 ק''מ צומת מעל כפר ברא - כפר ערבי אשר הוקם מחדש לפני כמאה שנים, על חורבות כפר ישן. לאחר הסכם שביתת הנשק בן ישראל לירדן בשנת 1949 הועבר הכפר לשליטת ישראל. אז חיו בו כ-420 וכיום כ-3500 תושבים.

נ.צ. 7 - צומת כבר ברא

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה וצפונה.

0.1 ק''מ צומת T בו פונים שמאלה עם השביל הראשי (הפנייה ימינה זה לנ.צ. 10 ראש מעלה אביב - ראו בהמשך הדרך).

0.3 ק''מ צומת שבילים בו פונים חזק ימינה ולמטה.

0.4 ק''מ צומת T על דרך קק''ל בקטע קצר הסלול באספלט.

נ.צ. 8 - צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה על דרך קק''ל.

0.3 צומת על קטע אספלט בו פונים ימינה, עוזבים את הדרך הראשית ויורדים לערוץ הנחל.

0.6 ק''מ צומת T בערוץ הנחל בו פונים ימינה ומטפסים בערוץ הנחל.

0.7 ק''מ צומת בו פונים ימינה וממשיכים בשביל לצד ערוץ הנחל.

1.2 ק''מ צומת, סלול אספלט בחלקו, מרובה שבילים בקצה יער קק''ל ולמרגלות מעלה אביב.

נ.צ. 9 - צומת סלול

מאפסים מד אוץ

מעלה אביב

נ.צ. 9 - מרגלות מעלה אביב

למי שמחפש עבירות קשה או רוצה לטפס ברגל - 200 מטרים בסך הכול של עלייה קשה עם מדרגות, הצלבות וסלעים חלקים.

נ.צ. 10 - ראש מעלה אביב

קישור למסלול טיול עבירות קשה - מעלה אביב

מעלה אביב

מאפסים מד אוץ

בצומת הסלול פונים שמאלה וצפונה על הדרך שמתחילה באספלט לצד מתחם השולחנות.

0.2 ק''מ צומת סלולה באספלט בו פונים ימינה ויורדים מטה עם האספלט.

0.8 ק''מ צומת מעל הערוץ הרחב של נחל קנה.

פנייה ימינה ומזרחה על השביל המסומן בכחול.

1 ק''מ צומת שבילים מסומנים כחול וירוק, מעט מעל ערוץ נחל קנה - הנחל הצפוני באגן הניקוז של נחל הירקון. תחילתו של הערוץ בלב השומרון, למרגלות יצהר וחוורא וזורם מערבה עד לחיבור לנחל ירקון מצפון למחלף ירקונים.

נ.צ. 11 - צומת כחול ירוק

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים ישר וצפונה, חוצים הערוץ של נחל קנה - שימו לב והיזהרו או הימנעו בחצייה כאשר הנחל זורם - מסוכן!!!

מיד, עם תחילת האספלט, פונים ימינה לשביל צר.

0.2 ק''מ השביל מתעקל שמאלה ונוסע לצד גדר שהיא פס ברזל (מונע חציית כלי רכב).

0.5 ק''מ מימין ולמעלה אפשר לראות את גדר ההפרדה.

0.7 ק''מ צומת שבילים בו פונים שמאלה ולמעלה.

1 ק''מ צומת בו פונים ימינה (שמאלה מוביל לשער האחורי של נירית) ומתחילים לטפס למעלה עד לראש הגבעה על שביל שמעט מאוד נוסעים עליו (שביל צר עם הרבה צמחייה).

1.4 ק''מ צומת T בראש הגבעה, בגובה של 163 מטרים, בין שדות קטנים וריבוע בטון שהוא בריכת מים שטרם הושלמה. מצפון מערב רואים את הגגות של מתן, מדרום את נירית ומצפון וממזרח את גדר ההפרדה ולאחריה את חבלה ואת חרבת רס עטיה.

נ.צ. 12 - צומת בראש הגבעה

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

חוזרים לאחור ולמטה כשלעומת שבאנו.

0.4 ק''מ יורדים עד השביל הלבן בו פונים שמאלה ולמטה.

1.4 ק''מ עד תחילת האספלט, קרוב לנ.צ. 11 שכבר היינו בו.

כמעט נ.צ. 11

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה עם האספלט והסימון הירוק ומטפסים מעלה על הדרך שחלקה עם קטעי אספלט.

0.6 ק''מ צומת שבילים.

נ.צ. 13 - צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ולמטה עם השביל.

0.2 ק''מ צומת שבילים בו פונים ימינה לשביל הנמצא באותו קו גובה.

0.6 ק''מ צומת T עם השביל המסומן בכחול ובו פונים ימינה ולמעלה.

0.8 ק''מ צומת בו פונים ימינה ולמעלה.

1.1 ק''מ צומת T על כורכר לבן בו פונים ימינה ולמעלה עם הסימון הכחול.

1.4 ק''מ בשיא הגובה של 157 מטרים, מגדל תצפית היערן של קק''ל.

נ.צ. 14 - מגדל היערן

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

חוזרים למטה עם הסימון הכחול.

0.3 ק''מ צומת בו פונים שמאלה ולמטה עם הסימון הכחול.

0.6 ק''מ צומת בו פונים שמאלה ולמטה עם הכחול.

0.7 ק''מ צומת, היינו כאן, בו ממשיכים ימינה ולמטה על הכחול.

0.8 ק''מ צומת T לצד ערוץ הנחל הרחב.

נ.צ. 15 - צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה בכיוון הירידה, כשמימין היער ומשמאל נחל קנה.

0.2 ק''מ צומת שבילים, למרגלות גדר חשמלית, בו פונים שמאלה לצד נחל קנה ונוסעים על שביל חלוקים כשמצד ימין השדה המגודר ומשמאל ערוץ נחל קנה.

1 ק''מ חוצים את הערוץ של נחל קנה.

1.2 ק''מ צומת T לפני הכביש בקטע המחבר את מתן לנירית.

נ.צ. 16 - צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ועולים על כביש אספלט במקביל לגדר של קיבוץ חורשים.

1 ק''מ שער הכניסה לחורשים - קיבוץ של תנועת השומר הצעיר אשר עלה לקרקע בשנת 1955. כיום מאכלס כ-100 משפחות של חברי קיבוץ וענפיו העיקרים הם מטעים, לולים, רפת, מפעל למוצרי בניין ובית עלמין אזרחי.

נ.צ. 17 - חורשים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה על כביש היציאה מהקיבוץ.

0.4 ק''מ כיכר כפר ברא - מתן - נירית בו ממשיכים ישר ומערבה.

1.6 כיכר בו ממשיכים ישר.

1.8 ק''מ צומת מרומזר על כביש 531.

נ.צ. 18 - צומת חורשים

מאפסים מד אוץ

עד כאן 18 ק''מ בתוך ומסביב ליער חורשים

ימינה בצומת לכיוון רעננה וכפר סבא על כביש 531.

שמאלה למחלף חורשים שעל כביש 6.

להתראות בטיול הבא...

עופר

עד כאן  18 ק''מ בתוך ומסביב ליער חורשים

מפת המסלול בקנה מידה של 1/50,000

מפת המסלול בקנה מידה של 1/50,000מפת המסלול בקנה מידה של 1/50,000

רשימת נקודות ציון ברשת ישראל ישנה

הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת נביגייד / NAVIGUIDE או עמוד ענן.

לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבתחילת הקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''.

להורדת הקובץ לחץ כאן

רשימת נקודות ציון ברשת ישראל ישנה

נקודות ציון ברשת ישראל הישנה


נ.צ.

צפוניות

מזרחיות

1

1168045

150178

2

1169568

149113

3

1170014

148713

4

1170377

148468

5

1170719

148297

6

1170549

148339

7

1170904

148387

8

1171179

148313

9

1171145

148561

10

1171001

148452

11

1171777

148918

12

1172894

149315

13

1171995

148692

14

1172301

148373

15

1171915

148163

16

1172649

147372

17

1171642

147129

18

1172442

145586

זוקיאדה 2014 - סיכום מפגש סוזוקי ביער חורשים:


קישור לכתבת הסיקור - זוקיאדה 2014

סוזוקים עולים את מעלה אביב

סוזוקים עולים את מעלה אביבסוזוקים עולים את מעלה אביבסוזוקים עולים את מעלה אביבסוזוקים עולים את מעלה אביבסוזוקים עולים את מעלה אביבסוזוקים עולים את מעלה אביבסוזוקים עולים את מעלה אביבסוזוקים עולים את מעלה אביב

תגובות

12 תגובות

1

אורח/ת

20 בדצמבר 2014 ב 17:10

אחלה טיולון

2

talben74

21 בדצמבר 2014 ב 14:31

למה אין קובץ GPS נורמלי?

שנת 2014.... אפשר קובץ עם קצת יותר מ 18 נקודות וכל סיפור הדרך ואיפוס מד אוץ מיותר לחלוטין

3

מדר זיו

27 בדצמבר 2014 ב 10:27

מסלול טיול: משוטטים ביער - מאורנית עד חורשים


נקודות ואיפוסים זה דבר מצויין.

4

Ogash Ofer

27 בדצמבר 2014 ב 13:33

למה אין קובץ GPS נורמלי?

talben74 כתב/ה:
"שנת 2014.... אפשר קובץ עם קצת יותר מ 18 נקודות וכל סיפור הדרך ואיפוס מד אוץ מיותר לחלוטין"
סיפור הדרך מכיל בתוכו מידע רב - החל מכך שהוא מאפשר לנווט בשטח מבלי שיהיה למטיילים ידע בניווט טופוגרפי ועד מידע וטיפים על נהיגה ועל האתרים אותם עוברים בדרך. בשביל ''סתם'' לנסוע על הנקודות לא צריך סיפור דרך מושקע ומדויק - אפשר לקחת מכשיר GPS ותוכנת נוויגיד (או עמוד ענן) ולצאת לדרך...

5

motyale

14 בפברואר 2015 ב 11:48

מסלול טיול: משוטטים ביער - מאורנית עד חורשים

עשינו אתמול את המסלול - יום גשום חגיגה מיוחדת הרחבנו מעט למישחקי עבירות באיזור פגשנו להקה של צבאים כ- 25 חמודים תודה עופר על עוד מסלולון יפה

6

Ogash Ofer

14 בפברואר 2015 ב 13:03

מסלול טיול: משוטטים ביער - מאורנית עד חורשים

motyale כתב/ה:
" עשינו אתמול את המסלול - יום גשום חגיגה מיוחדת הרחבנו מעט למישחקי עבירות באיזור פגשנו להקה של צבאים כ- 25 חמודים תודה עופר על עוד מסלולון יפה "
תודה לך מוטי תמשיכו לטייל ולהינות

7

zod

05 במרץ 2015 ב 20:21

קובץ בעמוד ענן

עופר שלום, כאשר אני פותח את הקובץ על עמוד ענן לא מקבל את נקודות הציון אלא רק את השרטוט של המסלול .האם אתה יודע למה ?

8

talben74

25 באפריל 2015 ב 17:01

עופר...

עופר, הבעיה היא שקובץ ה GPS שפרסמת לא שמיש... מופיעות בו 18 נקודות זקורות על המפה בלי כל קו מקשר בינהם...
סיפור הדרך נחמד אז הרבה יותר קל ונוח לעקוב אחרי מסלול מסודר בתוכנת הניווט שנמצאת כיוב בכל ג'יפ.

9

Ogash Ofer

25 באפריל 2015 ב 20:56

עופר...

talben74 כתב/ה:
"עופר, הבעיה היא שקובץ ה GPS שפרסמת לא שמיש... מופיעות בו 18 נקודות זקורות על המפה בלי כל קו מקשר בינהם...
סיפור הדרך נחמד אז הרבה יותר קל ונוח לעקוב אחרי מסלול מסודר בתוכנת הניווט שנמצאת כיוב בכל ג'יפ."
נקודות הציון הן רק תוספת לאימות ואין בהן ממש חובה על מנת לנסוע את המסלול. הרעיון הוא לנסוע בהתאם לסיפור הדרך - יש בו הנחיות, אזהרות והסברים. זה מהות הסיפור! (ולא סתם לנסוע ע''פ נקודות - בשביל זה לא צריך את סיפור הדרך). אופן השימוש: בכל סוף קיטוע והיכן ש''מאפסים מד אוץ'' עוצרים וקוראים את הקטע הבא של סיפור הדרך ואז יוצאים לנסיעה בהתאם להנחיות. אם רוצים לנסוע מהר, מה שפחות מתאים לסיפור הנוכחי אבל כן למסלולים המדבריים, אפשר להיעזר בנווט שיושב ליד הנהג ומקריא באופן רצוף את סיפור הדרך תוך כדי נסיעה רצופה. 

10

מדר זיו

03 במרץ 2018 ב 19:10

3.3.18 עשינו את המסלול.
מסלול מדוייק ויפה,וזה הזמן להיפרד מהפריחות.
תודה לעופר.

11

אורח/ת - יוסי לביא

14 ביוני 2020 ב 05:52

שלום.

שמי יוסי לביא - טיילתי אתכם בעבר. לטעמי צריךלערוך ולתכנן מחדש את המסלול הזה. יש גם שינויים בשטח:

* מיותר להסביר איך מגיעים לכניסה מזרחית לקפרקאסם - 90% משתמשים בוויז והאחרים מסתכלים במפה.

* המסלול צפונה לאורך אורנית עד ראש מעלה "אביב "- הוא דרך 4X2 סבירה וברורה (בעונה הזו).

* מעלה אביב חסום לרכב !

* מנ.צ 12 עדיף לרדת לגדר ההפרדה (יש שער כאטרקציה) ולנועמערבה בשביל המוביל לכיכר (מתן נירית ירחיב).

תודה.

12

Ogash Ofer

14 ביוני 2020 ב 05:54

אורח/ת - יוסי לביא כתב/ה:
"

שלום.

שמי יוסי לביא - טיילתי אתכם בעבר. לטעמי צריךלערוך ולתכנן מחדש את המסלול הזה. יש גם שינויים בשטח:

* מיותר להסביר איך מגיעים לכניסה מזרחית לקפרקאסם - 90% משתמשים בוויז והאחרים מסתכלים במפה.

* המסלול צפונה לאורך אורנית עד ראש מעלה "אביב "- הוא דרך 4X2 סבירה וברורה (בעונה הזו).

* מעלה אביב חסום לרכב !

* מנ.צ 12 עדיף לרדת לגדר ההפרדה (יש שער כאטרקציה) ולנועמערבה בשביל המוביל לכיכר (מתן נירית ירחיב).

תודה.

"
יוסי - תודה רבה על הפידבק!
זה חשוב במיוחד למטיילים הבאים.
יש לשים לב שמסלול הטיול הוא משנת 2014 - מאז באזור המרכז חלו שינויים רבים (פחות קורה במסלולים המדבריים) ולכן חשוב לעדכן בתגובות ולהתעדכן מהתגובות למסלולים.
וגם הגיע הזמן שאכתוב מסלול חדש באזור...
שוב תודה
עופר