שטח 4X4 > כתבות > שטח

הזמנת מונית? קבל שיריונית

חברת מוניות רוסית הסבה שיריונית BRDM לשמש כמסיעת נוסעים. ויש לכך גם הסבר מעניין

אם אתם מחפשים דרך בטוחה לנוע ברחובות העיר סנט פטסבורג, עכשיו יש לכם פתרון: חברת מוניות מקומית הסבה שיריונית BRDM-2  לשמש כאחת המוניות שלה. קבלת הרישיון לכך מול הרשויות המקומיות היתה כרוכה במאבק ארוך, במסגרתו הסכימה החברה לוותר על צבע ההסוואה של השיריונית וצבעה אותה באדום בוהק. העיקר לקבל את ההיתר...

במסגרת האילוצים, נאסר על השיר-מונית להיכנס לחלקים מסוימים ברובעים העתיקים של העיר, מחשש  שהוויברציות שייווצרו עקב משקלה הגבוה, כ-7.5 טון, יגרמו נזקים למבנים השמורים. וכמו שתראו בסרטון המצורף, הצריח עם המקלעון שמותקן עליו הושאר במקומו, אבל כלי הנשק נוטרל כמובן.  

אז מה בכל זאת הביא את חברת המוניות לבחירה, שתודו שהיא מוזרה ביותר, במיוחד בהתחשב בצריכת הדלק של כלי כזה? מסתבר שבעיר יש מסורת, שבתקופה של ''לילות לבנים'' (לילות בהם השמש כמעט ואינה שוקעת) הגשרים על נהר הנוואה (Neva) החוצה את העיר מורמים לכמה שעות ברציפות כדי לאפשר מעבר של כלי שיט. בשעות אלה, חלקי העיר מנותקים זה מזה ואין אפשרות לעבור מצד לצד. לשיר-מונית, בדומה להרבה כלי רכב צבאיים של רוסיה יש יכולת אמפיבית. ומה פשוט יותר מלחצות איתה את הנהר? ההנעה במים היא באמצעות סילון מים הנשאב בחרטום ויוצא בלחץ מאחור.

התענוג לא זול – כ-90 דולר לנסיעה, אבל כנראה שיש כאלה שזה שווה להם. ובוודאי שזאת חוויה...   

תגובות

0 תגובות