שטח 4X4 > מסלולי טיול > בקעה ומדבר יהודה

מסלול טיול ללב מדבר יהודה

מסלול טיול אתגרי החוצה את מרכז מדבר יהודה מצפון המדבר, ללב השממה שמעל מצוק ההעתקים ומערבה לישובי גב ההר. המסלול משלב מדבר צחיח עם בורות מים, ירידות ועליות אתגריות, משטרות בריטיות נטושות ונחלי מדבר רבים הזורמים רק בשיטפונות.

אבני דרך:

נבי מוסא, בקעת הורקניה, מקם-א-רעי, נחל אוג, בקעת הורקניה, נחל קדרון, נחל גורפן, נחל אל חג'ר, ''סיבוב המוות'', נחל תקוע, מצפה מכוור, מצוק ההעתקים, נחל חצצון, מערת מרא'רת א-נוסרנייה, רוג׳ום א' נקה, מעלה עמוס, ראס אל חממה, חרבת אל מנקושיה, מצפה ערוגות ומצפה עין גדי, מעלה איסיים, נחל ערוגות, נחל חבר, אום דרג', כרמל, ערד.

עבירות, שמורות טבע ושטחי אש

המסלול טרשי ובעבירות בינונית. המסלול מתאים לרכבי שטח גבוהים רק עם הילוך כוח. שימו לב והיזהרו משיטפונות בחורף.

המסלול עובר על שבילים ברורים ומסומנים כשמסביב השטח הינו שמורת טבע מוכרזת.

בכל מקרה אין כל סיבה לרדת מהשבילים הברורים ו/או המסומנים ולפגוע בנוף או בצומח.

אין לזרוק זבל וגם לא זבל אורגני היכול להביא לחנק של החיות בטבע.

אנא שמרו על הנוף ועל הדרך למען עוד שנים רבות של טיולים בשטח.

המסלול עובר בלב שטחי אש מהפעילים של צה''ל ואפשרי לנסיעה רק בסופי שבוע או בחגים.

חובה לצאת לדרך עם שני כלי רכב וציוד גרירה וחילוץ בסיסי.

אורכו של המסלול 105 ק''מ והוא יארך כ-5 עד 7 שעות, בהתאם לקצב הנהיגה ולעצירות באתרים.

שיטת הניווט לאורך מסלול הטיול:

המסלול מופיע בצורה של סיפור דרך עם 22 נקודות ציון ל-GPS בפורמט של נביגייד / Naviguide הניתנות להורדה בסוף כתבה זו.

הניווט על שבילים מסומנים או שבילים ברורים בשטח.

מומלץ להשתמש ב- מפה של סימון שבילים בקנה מידה 1/50,000.

הקפדה על ההנחיות בסיפור הדרך תבטיח לכם הצלחה בניווט.

שימוש במכשיר GPS מוסיף לביטחון העצמי אך אינו דרוש למי שמקפיד על סיפור הדרך.

יש להקפיד על מדידת מרחק והנחיות סיפור הדרך וסימון השבילים המסודר.

מה עושים? איך מנווטים?

בטרם היציאה לקיטוע (קטע הניווט מ: מאפסים מד אוץ עד ל: מאפסים מד אוץ) יש לקרוא היטב את סיפור הדרך ואז לצאת לדרך ולנסוע מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין נקודה לנקודה ולעקוב אחר סיפור הדרך.

בנקודות המשמעותיות שבהן צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון. באמצעות סיפור הדרך, מכשיר ה-GPS והשכל הישר הקפידו להגיע לנקודות ציון אלו ומשם להמשיך הלאה לקטע הבא.

שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר).

חשוב להשתמש במפה תוך כדי הטיול על מנת לחבר בין סיפור הדרך לשבילים המסומנים בשטח.


קישור לכתבות הניווט באתר השטח (מומלץ להתחיל עם כתבה מספר 1...).

הכנת אמצעים למסלול:

גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – מגבהה תקין ומפתח גלגלים מתאים,

ציוד חילוץ: רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים,

מפות סימון שבילים מס' 8 ו- 11 (צפון מדבר יהודה ו- דרום מדבר יהודה),

מצפן ומכשיר GPS,

טלפון סלולארי, מטען ו/או סוללה נוספת,

מים ומזון ליום מלא בשטח.

מומלץ - נשק לביטחון אישי.

תחילת המסלול:

בצומת נבי מוסא שעל כביש מספר 1, כ- 24 ק''מ מזרחית להגבעה הצרפתית (ירושלים) וכ-2 ק''מ מערבית לצומת אלמוג (מעל ים המלח) בפנייה דרומה לכיוון נבי מוסא, בקעת הורקניה ונחל אוג.

נ.צ. 1 - צומת נבי מוסא

מתחילים ומאפסים מד אוץ

פונים דרומה על הכביש הצר לכיוון בקעת הורקניה.

1.4 ק''מ על האספלט חולפים על פני הכניסה לחאן ולמסגד של נבי מוסא. כאן לפי האמונה המוסלמית קבור משה רבנו. מסביב בית קברות מוסלמי שרב הקברים בו אינם מסומנים.

2.1 ק''מ חולפים מתחת למקם-א-רעי. מבנה בעל שתי כיפות שבו על פי האמונה המוסלמית קברו של רעי - רועה הצאן של יתרו (חתנו של משה רבנו).

4.5 ק''מ עוברים על הגשר של נחל אוג. הצפוני מבין הנחלים הנשפכים ממדבר יהודה לים המלח. אגן הניקוז של נחל אוג כולל את המדרונות של מזרח הרי ירושלים - הר הזיתים, הר הצופים ואבו דיס. נחל אוג על כל יובליו זורם מגובה של 800 מטר מעל פני הים אל ים המלח בעומק 428 מטרים מתחת לפני הים. הפרשי הגבהים יחד עם ניקוז של הרי ירושלים הגשומים גורמים בחורף גורם לשיטפונות. במורד נחל אוג הוקם מאגר מים שעוצר את מי השיטפונות ומשמש את קיבוץ אלמוג.

6 ק''מ חולפים על פני צומת הכניסה למחנה צה''ל - נבי מוסא, וכ-300 מ' לאחריו חוצים שער וממשיכים דרומה על הכביש.

14.4 סוף האספלט, כשממול פרוסה בקעת הורקניה, ממשיכים ישר לעבר נחל קידרון.

14.6 ק''מ חוצים את ערוץ נחל קדרון (רוב השנה הזרימה בנחל היא של שפכים ממזרח ירושלים).

נ.צ. 2 - נחל קדרון

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

לאחר החצייה של הנחל פונים ימינה ומיד שמאלה דרומה על השביל המסומן באדום המוביל למרכזה של בקעת הורקניה.

1.8 ק''מ צומת שבילים מסומנים באדום ובשחור.

נ.צ. 3 - צומת אדום שחור

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ומזרחה לשביל המסומן בשחור ויורדים לעבר נחל גורפן.

0.2 ק''מ השביל יורד לערוץ פונה שמאלה לעבר מצוק העשוי מתלכיד - אוסף של סלעים, אבנים ובוץ.

0.3 ק''מ למרגלות המצוק פונים ימינה ומטפסים עם השביל מחוץ לערוץ.

השביל המסומן בשחור מתעקל דרומה ומתחיל לטפס דרומה, במקביל לשביל האדום ממערב (מימין) לנו.

1.9 ק''מ ממשיכים דרומה, מימין ומעבר לנחל רואים את השביל האדום פונה מערב עם העיקול של נחל גורפן.

2.3 ק''מ חוצים את ערוץ נחל אל חג'ר, מומלץ לשלב הילוך כוח - LOW.

3.3 ק''מ חוצים את השביל הרגלי המסומן בכחול.

4.5 ק''מ מימין לשביל ובערוץ הנחל בור מבוטן לאיסוף מים.

4.8 ק''מ משמאל לשביל עוד בור לאיסוף מים עם שוקת מבוטנת.

5.4 ק''מ צומת שבילים מסומנים בשחור ובירוק.

נ.צ. 4 - צומת שחור ירוק

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים ישר ודרומה על השביל המסומן בשחור וחוצים את ערוץ הנחל.

0.4 ק''מ מימין לשביל בור גדול לאיסוף מים.

0.9 ק''מ השביל נכנס לתוך ערוץ צר ומתקדם דרומה כ- 200 מטרים מקסימים בין המדרונות.

1.5 ק''מ חוצים שביל רגלי מסומן בירוק.

3.1 ק''מ תחילת הירידה ל''סיבוב המוות'' - שימו לב! רצוי לרדת ולראות את הפנייה החזקה ימינה עם המדרגות לפניה ולבחור מסלול ירידה נכון, לשלב הילוך כוח - LOW ולרדת לאט ובזהירות.

4 ק''מ צומת T שחור כחול בנחל דרגה.

נ.צ. 5 - צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ודרום-מזרחה עם השביל המסומן בכחול.

לאורך השביל מספר חציות של ערוץ הנחל בהן יש לבחור ירידה ועלייה מתאימה ועבירה.

1.6 ק''מ צומת נחל דרגה עלי במפגש שבילים מסומנים בכחול ובירוק.

נ.צ. 6 - צומת נחל דרגה

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ודרומה עם השביל המסומן ירוק.

2.5 ק''מ השביל חוצה את הערוץ של נחל תקוע.

3.9 ק''מ צומת עם שביל מסומן באדום מימין בו ממשיכים ישר ודרומה על הירוק.

5.9 ק''מ צומת שבילים ירוק וכחול.

למצפה מכוור אפשר לפנות מזרחה עם הסימון הכול ולנסוע כ-2 ק''מ עד לתצפית בראש מצוק ההעתקים.

נ.צ. 7 - צומת מצפה מכוור

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים ישר ודרומה עם השביל המסומן בירוק.

0.5 ק''מ חוצים את ערוץ נחל חצצון ובצומת השבילים המסומנים בירוק ובשחור ממשיכים ישר עם הירוק, שמתעקל לכיוון מערב.

2.6 ק''מ חציית נחל חצצון. כחמישים מטר מערבה בנחל על הגדה הצפונית, בור מים גדול - שווה!

3.7 ק''מ השביל הירוק מתעקל בתשעים מעלות מערבה ולפנים רואים את משטחי הבטון והאספלט של הבסיס הנטוש חצצון.

4.0 ק''מ עולים על האספלט ונוסעים מערבה.

4.1 ק''מ בדיוק בקצה המערבי של הבסיס הנטוש צומת עם שביל הפונה דרומה.

נ.צ. 8 - צומת כביש שביל

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ודרומה חזרה לשביל כורכר ונוסעים איתו ישר ודרומה.

0.7 ק''מ צומת שבילים ממש על הערוץ (יובל של נחל חצצון) עם השביל המסומן בשחור (אין סימון בשטח) כשממול רואים את פתח גדול של מערה חצובה בסלע.

נ.צ. 9 - צומת שביל נחל

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה, לצד הערוץ, ונוסעים לכיוון המערה.

0.2 ק''מ לוע המערה - מרא'רת א-נוצרנייה.

מקום מצוין להפסקת קפה.

נ.צ. 10 - המערה

מאפסים מד אוץ

חוזרים לשביל המסומן בשחור (ללא איפוס)

0.4 ק''מ פוגשים את השביל המסומן בשחור ופונים שמאלה ודרומה עם השביל המטפס על המדרון שצופה על המערה.

0.9 ק''מ השביל השחור חוצה את הנחל ומטפס לגדה המערבית.

1.3 צומת בו ממשיכים ישר וימינה עם הסימון השחור.

1.5 השביל השחור מתעקל לתוך הנחל לכיוון דרום מערבה ונוסע בתוך הערוץ.

2.5 ק''מ ממש לצד הערוץ מימין בור יפה לאיסוף מים מהערוץ המתוחם בבטון.

2.8 ק''מ השביל יוצא מהערוץ ומטפס על הגדה השמאלית - יש להישאר על השביל בצמוד לערוץ הנחל.

3.4 ק''מ מאגר מים שחציו חצוב בסלע וחציו מבוטן התופס את המיים הזורמים בעת שיטפון בערוץ.

נ.צ. 11 - מאגר מים

חוזרים לשביל המסומן בשחור (ללא איפוס)

מאפסים מד אוץ

ממשיכים דרומה על השביל המסומן בשחור משמאל ולצד הערוץ.

2.4 ק''מ צומת T בו השביל השחור מטפס מהערוץ ופונה שמאלה.

נ.צ. 12 - צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ומטפסים מערבה עם השביל הלא מוסמן על הגבעה לכיוון רוג׳ום א-נקה.

0.7 ק''מ מצודת רוג׳ום א' נקה - בסיס נטוש של משטרת המדבר הבריטית ובו חדרי שינה ואוורות סוסים.

נ.צ. 13 - רוגום א' נקה

עד כאן כ-45 ק''מ של מסלול טיול ומי שנדרש לצאת עכשיו מהשטח יכול לפנות צפון-מערבה על השביל הכבוש המסומן באדום לכיוון מעלה עמוס ותקוע ולהמשיך צפונה לירושלים או מערבה לגוש עציון.

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

יוצאים מהמבנה הבריטי ופונים דרום מערבה על השביל המסומן אדום.

0.1 ק''מ צומת בו פונים ימינה ולמטה לכיוון הערוץ (שמאלה זה השביל הלא מסומן ממנו טפסנו מנ.צ. 12).

0.7 ק''מ צומת שבילים מסומנים באדום ובכחול בו ממשיכים ישר וימינה על האדום ומטפסים על קו רכס עם נוף מקסים מצדדיו.

3.9 ק''מ השביל האדום יורד מהרכס של ראס אל חממה מזרחה לתוך הערוץ, מומלץ לשלב הילוך כוח ולרדת בזהירות במעלה המחורץ.

6.1 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים ימינה בתוך הערוץ עם השביל האדום.

6.5 ק''מ צומת שבילים מסומן באדום ובירוק.

נ.צ. 14 - צומת אדום ירוק

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים ישר עם השביל המסומן באדום ומתעקלים לכיוון דרום.

0.4 ק''מ צומת עם השביל השחור המגיע משמאל וממזרח מכיוון מחרבת אל מנקושיה בו ממשיכים ישר ודרומה עם השביל המסומן באדום.

1.0 ק''מ צומת שבילים רחב עם השביל השחור בו השביל האדום פונה שמאלה ומזרחה לעבר מצפה ערוגות ומצפה עין גדי.

נ.צ. 15 - צומת אדום שחור

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ומערבה עם השביל המסומן בשחור.

2.8 ק''מ צומת שבילים מסומנים בשחור ובירוק.

נ.צ. 16 - צומת שחור ירוק

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ודרומה לשביל הירוק ונוסעים לכיוון מעלה איסיים ''של הג'יפים'' החוצה את ערוץ נחל ערוגות. מומלץ לשלב הילוך כוח - LOW כבר בתחילת הירידה.

0.8 ק''מ בערוץ נחל ערוגות - אחד מהנחלים הגדולים של מדבר יהודה. אורכו כ-45 ק''מ, תחילתו בהרי חברון וגוש עציון והוא נשפך לים המלח מצפון לקיבוץ עין גדי.

1.4 ק''מ בראש המצוק בצד הדרומי של הנחל.

3.3 ק''מ עלייה קטנה בה מומלץ לשלב הילוך כוח.

4.0 ק''מ צומת עם שביל מימין בו פונים שמאלה וממשיכים על הירוק.

4.1 ק''מ צומת שבילים מסומנים בירוק ובאדום.

נ.צ. 17 - צומת ירוק אדום

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה על השביל המסומן באדום.

3.2 ק''מ השביל חוצה את נחל חבר.

4.1 ק''מ צומת שבילים אדום וירוק בו ממשיכים מערבה על האדום. בהמשך אפשר לראות בראש ההר את המבנה הנטוש של אום דרג'.

9.6 ק''מ חולפים לצד ההריסות של המחנה הצבאי אום דרג' (תחתון).

9.7 ק''מ צומת T עם שביל כבוש לבן.

נ.צ. 18 - צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לכיוון דרום מערבה על השביל הטוב.

0.2 ק''מ מדרום לתל צומת שבילים מסומנים באדום ובכחול בו ממשיכים ישר על האדום.

1.2 ק''מ צומת למרגלות אום דרג' עם שבילים מסומנים באדום ובירוק.

נ.צ. 19 - צומת אום דרג'

אום דרג' - בראש הגבעה בסיס נוסף של משמר המדבר הבריטי ובו חדרי שינה, באר ואורוות. למרגלותיו שרידים של בסיסי אימונים של צה''ל שננטשו לאחר הסכמי אוסלו.

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים ישר על השביל שלא מסומן בצבע.

0.4 ק''מ השביל הופך לאספלט וחוצים את השרידים של מחנה אום דרג' (עליון) לכיוון כביש היציאה.

5.5 ק''מ צומת בכביש בו פונים שמאלה.

6.7 ק''מ חולפים לצד הלולים של הישוב כרמל.

7.0 ק''מ צומת בכביש בו ממשיכים ישר וימינה ומקיפים את הגדר של כרמל.

7.5 ק''מ צומת כרמל על כביש 317 - כביש ''גב ההר''.

נ.צ. 20 - צומת כרמל

עד כאן כ-78 ק''מ של טיול שטח.

ההמשך דרומה לכיוון בקעת ערד בהתאם לסיפור הדרך.

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה על כביש 317 לכיוון כרמל ובאר שבע.

3 ק''מ על הכביש חולפים על הכניסה לישוב מעון.

8.7 ק''מ חולפים על הכניסה לישוב סוסיה.

9.9 ק''מ צומת כבישים 316 וכביש 317.

נ.צ. 21 - צומת כבישים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה על כביש 316 לכיוון יתיר וערד.

1.4 ק''מ מעבר מצדות יהודה - הנמצא על גדר ההפרדה.

2 ק''מ חולפים על הכניסה לישוב יתיר (בשמו הרשמי נקרא מצדות יהודה).

4 ק''מ צומת יער יתיר בו פונים שמאלה לכיוון הר עמשא וערד.

4.4 ק''מ צומת הר העמשא בו ממשיכים ישר ולמטה לכיוון בקעת ערד.

8.8 ק''מ חולפים על צומת הכניסה לבסיס נחל קריות.

14.1 ק''מ חולפים על צומת הכניסה לבסיס נחל טוב.

15.4 ק''מ חולפים על צומת הכניסה לאתר תל ערד.

18 ק''מ צומת תל ערד על כביש 31.

נ.צ. 22 - צומת תל ערד

מאפסים מד אוץ

עד כאן כ-105 ק''מ של מסלול מדברי

פונים ימינה על כביש 31 לכיוון צומת שוקת, באר שבע ותל אביב.

פונים שמאלה על כביש 31 לכיוון ערד, ים המלח וכביש 90.

להתראות בטיול הבא...

עופר

עד כאן כ-105 ק''מ של מסלול מדברי

מפת המסלול (צפון) בקנה מידה של 1/250,000

מפת המסלול (צפון) בקנה מידה של 1/250,000מפת המסלול (צפון) בקנה מידה של 1/250,000

מפת המסלול (מרכז) בקנה מידה של 1/250,000

מפת המסלול (מרכז) בקנה מידה של 1/250,000מפת המסלול (מרכז) בקנה מידה של 1/250,000

מפת המסלול (דרום) בקנה מידה של 1/250,000

מפת המסלול (דרום) בקנה מידה של 1/250,000מפת המסלול (דרום) בקנה מידה של 1/250,000

רשימת נקודות ציון וקובץ למחשב ברשת ישראל ישנה


הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת נביגייד / Naviguide או עמוד ענן.


לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבתחילת הקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''.

להורדת הקובץ לחץ כאן

רשימת נקודות ציון וקובץ למחשב ברשת ישראל ישנה

נקודות ציון ברשת ישראל הישנה


נ.צ.

צפוניות

מזרחיות

1

1133923

190559

2

1122017

185594

3

1120356

184774

4

1115808

184762

5

1113052

183917

6

1112038

184682

7

1108217

184613

8

1106782

181486

9

1106116

181770

10

1105918

181914

11

1104058

180861

12

1101949

180570

13

1102085

179859

14

1098884

184109

15

1097906

184101

16

1098310

181682

17

1095495

181703

18

1094652

173898

19

1094020

172954

20

1093604

167353

21

1087948

160392

22

1073606

161526

תמונות ממסע אופנועים במרץ 2015:

תמונות ממסע אופנועים במרץ 2015:תמונות ממסע אופנועים במרץ 2015:תמונות ממסע אופנועים במרץ 2015:תמונות ממסע אופנועים במרץ 2015:תמונות ממסע אופנועים במרץ 2015:תמונות ממסע אופנועים במרץ 2015:תמונות ממסע אופנועים במרץ 2015:תמונות ממסע אופנועים במרץ 2015:

תגובות

10 תגובות

1

dannycohen

12 במרץ 2015 ב 22:53

הקובץ לא עולה בעמוד ענן

2

alon oz

14 במרץ 2015 ב 22:12

עשינו את המסלול היום - מדויק מאוד אבל שימו לב שיש קטע עבירות קשה בחלק זה לא כל רכב יעבור שם. המסלול ארוך ורצוי להיכנס מוקדם לשטח, נופים מהממים ובקיצור מסלול מומלץ :) תודה למי שהעלה את קובץ המסלול.

3

9340222

20 במרץ 2015 ב 10:35

מסלול טיול ללב מדבר יהודה

בכל פעם אני נלהב מחדש ממסלולי הטיול באתר. אני מטייל בחברת חבריי במסלולים הללו. 

4

arpeled

31 במרץ 2015 ב 07:30

הדפסה

היי, מדוע נעלמה האפשרות להדפיס את המסלולים ?

5

Ogash Ofer

31 במרץ 2015 ב 08:30

הדפסה

ראה בתחתית כל עמוד יש כפתור: הדפס.
ואז נפתח דף עם האפשרות להדפיס ללא תמונות.
בדקתי עכשיו וזה עובד!

6

arpeled

02 באפריל 2015 ב 21:46

הדפסה

תודה רבה עופר, חשבתי שהורדתם את האופציה הזו. אבל כנראה שזה באג באתר, זה לא מופיע בדפדפן כרום, פתחתי בדפדפן אחר וזה עובד.
ותודה על הטיולים הטובים שאתה מעלה לנו כאן.

7

Ogash Ofer

08 באפריל 2015 ב 20:35

תמונות ממסע אופנועים במרץ 2015

8

Ogash Ofer

08 באפריל 2015 ב 20:38

הדפסה של מסלול

arpeled כתב/ה:
"תודה רבה עופר, חשבתי שהורדתם את האופציה הזו. אבל כנראה שזה באג באתר, זה לא מופיע בדפדפן כרום, פתחתי בדפדפן אחר וזה עובד.
ותודה על הטיולים הטובים שאתה מעלה לנו כאן."
אצלי בכרום מופיע אפשרות ההדפסה בתחתית העמוד לצד סרגל השיתוף החברתי.

9

Danieladar

17 במאי 2015 ב 16:25

האם אפשר לעשות את המסלול באמצע השבוע?

אנחנו רוצים לטייל ביום חמישי הקרוב (21-5-2015). היכן אפשר לברר לגבי שטח צבאי?
תודה,
דניאל

10

Ogash Ofer

17 במאי 2015 ב 17:35

האם אפשר לעשות את המסלול באמצע השבוע?

Danieladar כתב/ה:
"אנחנו רוצים לטייל ביום חמישי הקרוב (21-5-2015). היכן אפשר לברר לגבי שטח צבאי?
תודה,
דניאל"
כרשום בתחילת המסלול: המסלול עובר בלב שטחי אש מהפעילים של צה''ל ואפשרי לנסיעה רק בסופי שבוע או בחגים.