שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיום קורס נהיגה מתקדמת - ארבעת המופלאים

קורס נהיגה מתקדמת נוסף, הגיע לסיומו. והפעם, משתתפים שהתחברו ויצרו רוח צוות, כבר מהמפגש הראשון. גשם, שלג, עיכובים והתחייבויות קודמות, איימו להאריך את הקורס משמעותית, אך עם הנחישות והרצינות של כולם, הגענו לקו הסיום בזמן סביר.
החשוב מכל הוא שבסיום הקורס, הגיעו כל המשתתפים לרמת נהיגה גבוהה, הפנימו את התכנים והעקרונות ויכולים לעבור כל מכשול בשטח הטרשי בהצלחה.
מעלה ורדית? קטן עלינו.

תמונות וסרטונים: המשתתפים

הקורסים של חודשי החורף, מועדים לדחיות בשל תנאי קרקע שאינם מאפשרים למידה טובה. הפעם נוספו גם מעכבים אחרים, שהאריכו עוד את תקופת הקורס. המפגש הראשון יוחד לבניית שפה משותפת ותרגול בסיסי. התרגול נועד להמחיש למשתתפים, לאילו רמות שליטה וביצועים הם ידרשו. תרגולים בסיסיים וניתוח מדוייק של תוואי השטח, הם עיקר המפגש הראשון. אנו מסיימים את המפגש ואני כבר יודע מניסיון, שהדברים יופנמו ויובנו למשתתפים, רק בעוד כמה ימים.

המפגש השני יוחד לחומר העיוני בקורס. הסופה של אותו סוף שבוע, כיסתה את הנוף בשלג ובמקום לצאת לטבע מושלג בהרי ירושלים, כמו כל עם ישראל, ישבנו בכיתה ועברנו על כל התכנים העיוניים של הקורס.

את המפגש השלישי התחלנו בחזרה על תרגולים קודמים והעלאת רמת הביצועים. בסוף המפגש, על המשתתפים לטפס את משלט 21 בכוחות עצמם. מעלה משלט 21 אינו מעלה קל. למעשה, הוא צבר ארוך של מכשולים שונים ומשונים, כשאת כל אחד מהם צריך לנתח ולבחור בו קו נכון. שיפועי צד, מעברים צרים ומדרגות גבוהות, הם רק חלק מהצרות הממתינות לנהג המטפס את המעלה. לאורך השנים, לא מעט כלי רכב ניזוקו, שברו, נשברו, ואף התהפכו, במהלך טיפוס המעלה. בסיום המפגש, כולם מוצאים את עצמם בראש המעלה בריאים ושלמים, ללא נזק לכלי הרכב.

המפגש הרביעי הוא בעצם מפגש דו יומי. יוצאים לדרום יום קודם, מתרגלים בדרך, ישנים בחאן בערבה (לא לפני שאוכלים את ארוחת הערב המסורתית - בשר ואלכוהול), קמים למחרת בבוקר ויוצאים לטפס שני מעלות בנגב - מעלה עשוש ומעלה ורדית. השלב ראשון: המפגש, הנסיעה דרומה והתרגולים בדרך.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

השלב השני: ארוחת ערב

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

השלב השלישי: התאוששות מהערב הקודם וטיפוס המעלות עשוש וורדית.

מעלה עשוש הוא אחד המעלות המוכרים ביותר בנגב והוא המטעה ביותר בין כולם. טעות במקום הקריטי עלולה לגרום לשיפוע צד מסוכן ואף להתהפכות. מצד שני, ניתוח מדויק, תכנון נכון ונהיגה לפי התכנון, הופכים את המעלה לפשוט. אנו מטפסים, יורדים ומטפסים שוב כך שלכולם יש הזדמנות לשיפור הביצועים. כולם מטפסים ברמה גבוהה, ללא נזקים וללא תקלות ומשתדלים לשמור על ארשת פנים אדישה.

שעת צהרים מתקרבת וזה הזמן לארוחה טובה ומנוחה. השיטה של עשוש מחכה רק לנו ואפשר להתרווח על המחצלת ולהנות מהשקט המדברי המשכר. אוכל טוב ובירות קרות הם התפריט ונושא השיחה הוא ג'יפאות. על כל מרכיביה והיבטיה. אפשר להמשיך כך שעות, אך לפני שהיום בורח לנו, אני מודיע לכולם שהגיע הזמן. נוסעים למעלה ורדית.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

אנו עולים לרמת ברק ונוסעים בשבילים העוברים בנוף קדומים מלא הוד. עוד ירידה קצרה ועוד טיפוס עם מדרגה קטנה שומרים את הנהגים עירניים. בדרך, נראה שקופסת הפיקוד של הכננת בפראדו של שחר השתחררה מהתפס המחזיק אותה. מחזירים אותה למקום וממשיכים. כמה דקות לאחר מכן אנו בראש מעלה ורדית.

מעלה ורדית הוא מהמעלות הקשים בנגב. למרות שבשנים האחרונות נפתח מעקף, המאפשר מעבר נוח מנחל פארן לרמת ברק והר כיפה, הוא נשאר קריטריון לרמת נהיגת שטח טובה (בהנחה שעולים אותו נכון). נהגים מנוסים ורכבים משופרים, שברו ציריות ודיפרנציאלים, עיקמו חלקי פח והתהפכו בנסיונות לטפס את המעלה ואנו, מגיעים עם רכבים סטנדרטיים, חלקם עוד עם מדרגות צד ומגיני בוץ מקוריים. המעלה מאיים. בורות עמוקים, סדרת מדרגות גבוהות וזיזים קטלניים מחכים לקורבן השבת. שחר לא מתרשם ומחליט לנסות. שתי דקות אחר כך, הפראדו 120 בראש המעלה. הסכר נפרץ. תמיר מחליט לנסות ואייל אחריו. כמה דקות אחר כך, גם שניהם בראש המעלה. גיל מחליט לא לנסות ובצדק. ג'ימני סטנדרטי יתקשה מאוד ויצטרך גם מנת מזל לטפס בשלום. החבר'ה מגלים, שאם מבינים מה צריך לעשות ועושים זאת, גם מעלה ורדית אפשרי ללא נזקים לכלי הרכב. עם השמש, שוקע גם האדרנלין. לכל המשתתפים יש סיבה טובה להיות מרוצים מעצמם. זמן טוב להתארגן ליציאה מהשטח. אנו יורדים לנחל פארן ומגיעים לחיבור עם כביש 40.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

עם סיום המפגש, הסתיים הקורס. כל המשתתפים הגיעו לרמה הנדרשת ועמדו בכל המשימות ללא תקלות וללא נזקים. הקורס עצמו (כמו כל קורס) ויהיה טוב ככל שיהיה, הוא רק התחלה. מכאן עליכם לשמור על הידע ולתרגל שוב ושוב. ארבעת המופלאים - תמיר, גיל, אייל ושחר הייתם יותר ממשתתפים בקורס. צחקנו ונהננו ועברנו הכל ברוח טובה. אוכל תימני אמנם לא קיבלנו, אבל מנה גדושה של כייף, הייתה לנו בכל מפגש. שמחתי להכיר את כולכם ואני יודע שנשוב להיפגש. עד אז, סעו בזהירות ואולי גם ניפגש בדרכים היפות של הארץ.

לפרטים והרשמה להדרכה הבאה - הקליקו כאן

20 באפריל 2015 ב 17:45

היית לנו למורה דרך

אוהד למדתי המון, מהכירות מחודשת עם הפגארו, באילו זויות הוא אוהב לטייל וכמובן ההבנה שיש לו עוד שני גלגלים מאחורה ושגם בהם בהם צריך להתחשב. נהניתי ולמדתי מכל רגע. מחכה בקוצר רוח להדרכות נוספות.
תודה היה מעולה

20 באפריל 2015 ב 19:34

אני מכיר אותם

הם באמת הנהגים הכי נחמדים וטובים שיש והיתה להם ההזדמנות ללמוד עם מדריך שהעלה אותם כמה שלבים בדרך אל האושר...

20 באפריל 2015 ב 21:32

היה שווה כל רגע

הקורס נותן כלים גם לנהג מנוסה, על מנת שיוכל ליהנות ביחד עם היושבים האחרים ברכב מנסיעה פחות קופצנית ויותר מקצועית.פתאום הגלגלים האחוריים שתמיד הגיעו איתנו לכל מקום ללא תשומת לב מיוחדת, מקבלים תפקיד של כבוד בנסיעה ולמדנו לשים אותם איפה שתכננו מראש ולהשתמש בהם ביעילות. למזלי, זכיתי לחברי צוות איכותיים, נחמדים ורציניים ,שבזכותם אוהד המדריך הצליח להעביר את כל החומר התיאורטי והמעשי בצורה מושלמת ומעניינת, כולל טיפים לנהיגה נכונה.
כמובן שהדובדבן שבקצפת הן המעלות האגדיים הנראים במבט ראשון (ושני ושלישי )בלתי אפשריים למעבר ולאחר ניתוח אותו למדנו לבצע, פתאום מתגלה בהם דרך המלך לעליה, ירידה או טיפוס ללא כל קושי וללא פגיעות למרכב הרכב. הכלים שקיבלנו מחלחלים כך שכל נסיעה פשוטה הופכת פתאום למכלול של אינסוף החלטות קטנות המייצרות חווית נהיגה ברמה אחרת. מומלץ בחום לכל אוהב נהיגה. אני לפחות כבר מחכה להזדמנות הבאה בקורס המתקדם שאוהד יוביל ובתקווה שביחד עם אותם השותפים.

masury

20 באפריל 2015 ב 22:22

היה מ-ע-ו-ל-ה

עד הקורס למדתי מהחבר'ה. היה אחלה, אבל חיפשתי משהו מסודר ומתודי.
וגם מצאתי. הקורס היה בנוי בצורה טובה והגיונית, הועבר בצורה מקצועית לעילא ולעילא. אוהד גילה סבלנות אין קץ לכל השאלות והחפירות שלנו.
בשטח,הרבה יותר קל לממש אחרי שברור מה צריך לעשות ולמה.
השותפים לקורס היו מעניינים ומצחיקים, כך שזה הוסיף עוד מימד של כיף.
חיכיתי הרבה זמן לקורס נהיגה, והוא ענה על כל הציפיות.
מומלץ.
אייל

21 באפריל 2015 ב 06:00

תענוג

תענוג לראות, תענוג לקרוא וכמובן התגובות של המשתתפים - תענוג אמיתי!
אין ספק שאוהד מקפיד על כל פרט, משקיע ומדריך מצוין.
כן ירבו!
עופר

22 באפריל 2015 ב 11:59

כל הכבוד חברים!

כבוגר הקורס שמחתי לשמוע ולראות על יישום ההמלצות והתובנות שעלו מסיכום הקורס הקודם, ועובדה שהתוצאות מדברות בעד עצמן..!
זכיתם למדריך מעולה, מתודי, בעל ידע רב וסבלנות אין קץ ..
שנהנה מכל המרבה לחפור לו.. כל עוד כמובן יש בפלה שוקולד בסביבה... :)))