שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

קיה ספורטג' 1,600 KIA Sportage

גרסת מעוטת מנוע לרכב פנאי נאה במחיר סופר אטרקטיבי - האם זה הדיל הכי טוב בעיר?
מבחן קצר לספורטג' 1,600 סמ"ק בעל הנעה קידמית בלבד.

 

הצעה שהשוק הישראלי לא יוכל לסרב לה

 

 

קיה הורידו את הכפפות לכבוד 2015 וזורקים הצעה שהשוק הישראלי לא יוכל לסרב לה. רכב פנאי מצודד בגודל מלא – במחיר של מכונית משפחתית. גרסה זו מצוידת במנוע 1.6 ליטר בניגוד למנוע ה-2.0 ליטר בגרסאות היקרות יותר.

קיה ספורטג' אורבן  - 12/08/2014

קיה ספורטאז'  - 28/02/2011

וזה עובד כבר במבחן המראה – זהו בלי ספק אחד העיצובים המשכנעים יותר בקטגוריה שלו. הוא נראה מאסיבי ואגרסיבי, ולא נבדל במראה החיצוני מגרסאות ה-2.0 ליטר, שיסגירו ש''קנית בזול''.

בניגוד לגרסאות בסיס מתחרות, יש כאן פגושים ומראות בצבע הרכב, חישוקים קלים, פנסי ערפל קדמיים וספוילר אחורי מקורי. נאה. מבפנים זה מרגיש כמו כל ספורטאז', דהינו מרווח למדי מלפנים ומאחור.

עיצוב תא הנוסעים הוא קיה אופייני ומרגיש מודרני ועדכני. ההרכבה מצוינת, החומרים קצת פחות, עם לא מעט חלקי פלסטיקים קשים, דיפון פלסטיק בדלתות וחלק מהמתגים מרגישים פשוטים.

ספורטאז'. המושבים גדולים ונוקשים אך נוחים בסה''כ (גם אם חסרי תמיכה). האורבאן עם המנוע הקטן מציע רמת אבזור טובה – למעשה הצלחנו למצוא הבדל אחד מול גרסת האורבן 2.0 ליטר: אין כאן בקרת שיוט. על הכביש יכולת הספיגה של המיתלים הם נקודת החולשה של הספורטאז'.

הנושא אמנם שופר בצורה משמעותית במתיחת הפנים האחרונה, אבל עדיין, בכל הקשור ליכולת המתלים לבודד את הנהג מתחלואי הכביש – מקבל הספורטאז' ציון בינוני בלבד. 

 

התחושה הקשוחה יחסית שמעבירים המתלים תורמים לתחושה מרוסנת ובטוחה על הכביש. כשהמהירות עולה הספיגה משתפרת והקיה משרה ביטחון רב על הנהג.

ההגה מתקשח במהירות שיוט בין עירונית וזה מצוין לשיוט מהיר בקו ישר, אבל בפניות זה מרגיש מלאכותי מאוד, ובעיקר לא מדויק ברבע המהלך הראשון.  מנוע - כאן אמורים לנוח רב ההבדלים בין הגרסה החדשה למוכר לגרסאות המוכרות.

מנוע ההזרקה הישירה, בנפח 1591 סמ''ק, מפיק 133 כ''ס ב-6300 סל''ד ו-16.5 קג''מ ב-4850 סל''ד גבוהים. אז איך זה מרגיש? שום דבר מיוחד למען האמת. בהתנהלות רגילה זו יחידת כח נעימה ושקטה למדי.

לא מרגישה חלשה או חזקה לעומת משפחתית מהשורה, ואם יש הבדלים מול גרסת ה-2 ליטר הם יורגשו רק בנסיעה גב לגב. אם תרצו למהר קצת יותר השקט יופר, כי המנוע הזה צריך סל''ד גבוה בכדי לשנע בזריזות את הספורטאז', ושם הוא מייצר תהודה לא נעימה.

תיבת ההילוכים יעילה מאוד, שלושת יחסי ההעברה הראשונים יביאו אותך לכ-120 קמ''ש, כך שתאוצות הביניים הקלאסיות טובות – גם אם לא שקטות כאמור.

ליד משאבת הדלק התגלה החיסרון העיקרי של מערכת ההנעה הזו, כנראה בהשפעת הבדלי המשקל והאירודינמיקה בין משפחתית לרכב פנאי. לאחר נסיעה מאומצת הציג האורבאן צריכת דלק של 8.6 ק''מ/ל' – לא מבריק.

 

תמורה

 

 

הקיה ספורטאז' אורבאן 1.6 ל' לא מושלם. הוא לא מרשים בשני תחומים עיקריים – נוחות הנסיעה וצריכת הדלק, ועדיין, בזכות שילוב קוסם של עיצוב פנאי מושך ומחיר של משפחתית, יש לו סיכוי טוב ''לשבור את השוק''.

 

קיה ספורטאז' 1.6 ליטר אוטומטי הנעה קדמית בלבד

 

 

מנוע בנזין רוחבי, 1591 סמ''ק

תזמון גל זיזים עילי כפול, 16 שס', תזמון משתנה

הספק/סל''ד 133 כ''ס/6300

מומנט/סל''ד 16.5 קג''מ/4850

תמסורת הנעה קדמית, אוטו', 6 היל'

מתלה ק'/א' מקפרסון, מוט מייצב/ רב חיבורי,
מוט מייצב

בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים/דיסקים

מערכות עזר בקרת ירידה במורד, חיישני לחץ אוויר

צמיגים 215/70-16

בסיס גלגלים 264 ס''מ

אxרxג 444x185.5x163 ס''מ

משקל 1397 ק''ג

נפח תא מטען 564 ליטר

מהירות מרבית (יצרן) 183 קמ''ש

0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 11.1 שנ'

צריכת דלק ממוצע (יצרן) 11.4 ק''מ/ל'

מחיר 135,000 ש''ח 

אחריות 36 חודשים

זווית נטישה 22.7 מעלות

זווית גישה 28.2 מעלות

מרווח גחון 17.2 ס''מ

קוטר סיבוב 10.6 מ'

 

קישורים: קיה

קיה ספורטג' אורבן  - 12/08/2014

קיה ספורטאז'  - 28/02/2011

תגובות

0 תגובות