מצפון לדרום של מדבר יהודה, כמעט 150 ק"מ רצופים בשטח. המסלול אפשרי ביום ארוך וקשה של נהיגה / רכיבה או בפיצול ליומיים עם שינה באחד מחניוני הלילה שבאמצע הדרך.
המסלול הינו טרילוגיה - חיבור של 3 מסלולי טיול שפורסמו כאן באתר בשלושת החודשים האחרונים, מאפשר ליהנות מהשממה המדברית המיוחדת של מדבר יהודה.
מאת: Ofer Ogash
13/12/24
המסלול טרשי ובעבירות בינונית עד קשה (תלוי נהג וכלי רכב). המסלול מתאים רק לרכבי שטח גבוהים עם הילוך כוח.
שימו לב והיזהרו משיטפונות בימי גשם.
המסלול עובר על שבילים ברורים ומסומנים כשמסביב רב השטח הינו שמורת טבע מוכרזת.
בכל מקרה אין כל סיבה לרדת מהשבילים הברורים ו/או המסומנים ולפגוע בנוף או בצומח.
אין לזרוק זבל וגם לא זבל אורגני היכול להביא לחנק של החיות בטבע.
אנא שמרו על הנוף ועל הדרך למען עוד שנים רבות של טיולים בשטח.
המסלול עובר בחלקו הצפוני דרך שטחי אש מהפעילים של צה''ל ואפשרי לנסיעה רק בסופי שבוע או בחגים.
חובה לצאת לדרך עם שני כלי רכב וציוד גרירה וחילוץ בסיסי.
אורכו של המסלול 143.8 ק''מ הרוב בשטח!
המסלול יארך בין 10 שעות מהירות לכ-14 שעות מתונות יותר. בהתאם כמובן לקצב הנהיגה וההתמודדות עם המעברים הקשים.
המסלול מופיע בצורה של סיפור דרך עם 35 נקודות ציון ל-GPS בפורמט של נביגייד / Naviguide הניתנות להורדה בסוף כתבה זו.
הניווט על שבילים מסומנים או שבילים ברורים בשטח.
מומלץ להשתמש ב- מפה של סימון שבילים בקנה מידה 1/50,000.
הקפדה על ההנחיות בסיפור הדרך תבטיח לכם הצלחה בניווט.
שימוש במכשיר GPS מוסיף לביטחון העצמי אך אינו דרוש למי שמקפיד על סיפור הדרך.
יש להקפיד על מדידת מרחק והנחיות סיפור הדרך וסימון השבילים המסודר.
בטרם היציאה לקיטוע (קטע הניווט מ: מאפסים מד אוץ עד ל: מאפסים מד אוץ) יש לקרוא היטב את סיפור הדרך ואז לצאת לדרך ולנסוע מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין נקודה לנקודה ולעקוב אחר סיפור הדרך.
בנקודות המשמעותיות שבהן צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון. באמצעות סיפור הדרך, מכשיר ה-GPS והשכל הישר הקפידו להגיע לנקודות ציון אלו ומשם להמשיך הלאה לקטע הבא.
שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר).
חשוב להשתמש במפה תוך כדי הטיול על מנת לחבר בין סיפור הדרך לשבילים המסומנים בשטח.
קישור לכתבות הניווט באתר השטח (מומלץ להתחיל עם כתבה מספר 1...).
גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – מגבהה תקין ומפתח גלגלים מתאים,
ציוד חילוץ: רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים,
מפות סימון שבילים מס' 8 ו- 11 (צפון מדבר יהודה ו- דרום מדבר יהודה),
מצפן ומכשיר GPS,
טלפון סלולארי, מטען ו/או סוללה נוספת,
מים ומזון ליומיים בשטח.
מומלץ - לפחות נשק אחד (לביטחון אישי).
בצומת נבי מוסא שעל כביש מספר 1, כ- 24 ק''מ מזרחית להגבעה הצרפתית (ירושלים) וכ-2 ק''מ מערבית לצומת אלמוג (מעל ים המלח) בפנייה דרומה לכיוון נבי מוסא, בקעת הורקניה ונחל אוג.
נ.צ. 1 - צומת נבי מוסא
פונים דרומה על הכביש הצר לכיוון בקעת הורקניה.
1.4 ק''מ על האספלט חולפים על פני הכניסה לחאן ולמסגד שלנבי מוסא. כאן לפי האמונה המוסלמית קבור משה רבנו. מסביב בית קברות מוסלמי שרב הקברים בו אינם מסומנים.
2.1 ק''מ חולפים מתחת למקם-א-רעי. מבנה בעל שתי כיפות שבו על פי האמונה המוסלמית קברו של רעי - רועה הצאן של יתרו (חתנו של משה רבנו).
4.5 ק''מ עוברים על הגשר של נחל אוג. הצפוני מבין הנחלים הנשפכים ממדבר יהודה לים המלח. אגן הניקוז של נחל אוג כולל את המדרונות של מזרח הרי ירושלים - הר הזיתים, הר הצופים ואבו דיס. נחל אוג על כל יובליו זורם מגובה של 800 מטר מעל פני הים אל ים המלח בעומק 428 מטרים מתחת לפני הים.הפרשי הגבהים יחד עם ניקוז של הרי ירושלים הגשומים גורמים בחורף גורם לשיטפונות. במורד נחל אוג הוקם מאגר מים שעוצר את מי השיטפונות ומשמש את קיבוץ אלמוג.
6 ק''מ חולפים על פני צומת הכניסה למחנה צה''ל - נבי מוסא, וכ-300 מ' לאחריו חוצים שער וממשיכים דרומה על הכביש.
14.4 סוף האספלט, כשממול פרוסה בקעת הורקניה, ממשיכים ישר לעבר נחל קידרון.
14.6 ק''מ חוצים את ערוץ נחל קדרון (רוב השנה הזרימה בנחל היא של שפכים ממזרח ירושלים).
נ.צ. 2 - נחל קדרון
לאחר החצייה של הנחל פונים ימינה ומיד שמאלה דרומה על השביל המסומן באדום המוביל למרכזה של בקעת הורקניה.
1.8 ק''מ צומת שבילים מסומנים באדום ובשחור.
נ.צ. 3 - צומת אדום שחור
פונים שמאלה ומזרחה לשביל המסומן בשחור ויורדים לעבר נחל גורפן.
0.2 ק''מ השביל יורד לערוץ פונה שמאלה לעבר מצוק העשוי מתלכיד - אוסף של סלעים, אבנים ובוץ.
0.3 ק''מ למרגלות המצוק פונים ימינה ומטפסים עם השביל מחוץ לערוץ.
השביל המסומן בשחור מתעקל דרומה ומתחיל לטפס דרומה, במקביל לשביל האדום ממערב (מימין) לנו.
1.9 ק''מ ממשיכים דרומה, מימין ומעבר לנחל רואים את השביל האדום פונה מערב עם העיקול של נחל גורפן.
2.3 ק''מ חוצים את ערוץ נחל אל חג'ר, מומלץ לשלב הילוך כוח -LOW.
3.3 ק''מ חוצים את השביל הרגלי המסומן בכחול.
4.5 ק''מ מימין לשביל ובערוץ הנחל בור מבוטן לאיסוף מים.
4.8 ק''מ משמאל לשביל עוד בור לאיסוף מים עם שוקת מבוטנת.
5.4 ק''מ צומת שבילים מסומנים בשחור ובירוק.
נ.צ. 4 - צומת שחור ירוק
ממשיכים ישר ודרומה על השביל המסומן בשחור וחוצים את ערוץ הנחל.
0.4 ק''מ מימין לשביל בור גדול לאיסוף מים.
0.9 ק''מ השביל נכנס לתוך ערוץ צר ומתקדם דרומה כ- 200 מטרים מקסימים בין המדרונות.
1.5 ק''מ חוצים שביל רגלי מסומן בירוק.
3.1 ק''מ תחילת הירידה ל''סיבוב המוות'' - שימו לב! רצוי לרדת ולראות את הפנייה החזקה ימינה עם המדרגות לפניה ולבחור מסלול ירידה נכון, לשלב הילוך כוח - LOW ולרדת לאט ובזהירות.
4 ק''מ צומת T שחור כחול בנחל דרגה.
נ.צ. 5 - צומת
פונים שמאלה ודרום-מזרחה עם השביל המסומן בכחול.
לאורך השביל מספר חציות של ערוץ הנחל בהן יש לבחור ירידה וגם עלייה מתאימים ועבירים.
1.6 ק''מ צומת נחל דרגה עלי במפגש שבילים מסומנים בכחול ובירוק.
נ.צ. 6 - צומת נחל דרגה
פונים ימינה ודרומה עם השביל המסומן ירוק.
2.5 ק''מ השביל חוצה את הערוץ של נחל תקוע.
3.9 ק''מ צומת עם שביל מסומן באדום מימין בו ממשיכים ישר ודרומה על הירוק.
5.9 ק''מ צומת שבילים ירוק וכחול.
למצפה מכוור אפשר לפנות מזרחה עם הסימון הכול ולנסוע כ-2 ק''מ עד לתצפית בראש מצוק ההעתקים.
נ.צ. 7 - צומת מצפה מכוור
ממשיכים ישר ודרומה עם השביל המסומן בירוק.
0.5 ק''מ חוצים את ערוץ נחל חצצון ובצומת השבילים המסומנים בירוק ובשחור ממשיכים ישר עם הירוק, שמתעקל לכיוון מערב.
2.6 ק''מ חציית נחל חצצון. כחמישים מטר מערבה בנחל על הגדה הצפונית, בור מים גדול - שווה!
3.7 ק''מ השביל הירוק מתעקל בתשעים מעלות מערבה ולפנים רואים את משטחי הבטון והאספלט של הבסיס הנטוש חצצון.
4.0 ק''מ עולים על האספלט ונוסעים מערבה.
4.1 ק''מ בדיוק בקצה המערבי של הבסיס הנטוש צומת עם שביל הפונה דרומה.
נ.צ. 8 - צומת כביש שביל
פונים שמאלה ודרומה חזרה לשביל כורכר ונוסעים איתו ישר ודרומה.
0.7 ק''מ צומת שבילים ממש על הערוץ (יובל של נחל חצצון) עם השביל המסומן בשחור (אין סימון בשטח) כשממול רואים את פתח גדול של מערה חצובה בסלע.
נ.צ. 9 - צומת שביל נחל
פונים ימינה, לצד הערוץ, ונוסעים לכיוון המערה.
0.2 ק''מ לוע המערה - מרא'רת א-נוצרנייה.
מקום מצוין להפסקת קפה.
נ.צ. 10 - המערה
0.4 ק''מ פוגשים את השביל המסומן בשחור ופונים שמאלה ודרומה עם השביל המטפס על המדרון שצופה על המערה.
0.9 ק''מ השביל השחור חוצה את הנחל ומטפס לגדה המערבית.
1.3 צומת בו ממשיכים ישר וימינה עם הסימון השחור.
1.5 השביל השחור מתעקל לתוך הנחל לכיוון דרום מערבה ונוסע בתוך הערוץ.
2.5 ק''מ ממש לצד הערוץ מימין בור יפה לאיסוף מים מהערוץ המתוחם בבטון.
2.8 ק''מ השביל יוצא מהערוץ ומטפס על הגדה השמאלית - יש להישאר על השביל בצמוד לערוץ הנחל.
3.4 ק''מ מאגר מים שחציו חצוב בסלע וחציו מבוטן התופס את המיים הזורמים בעת שיטפון בערוץ.
נ.צ. 11 - מאגר מים
ממשיכים דרומה על השביל המסומן בשחור משמאל ולצד הערוץ.
2.4 ק''מ צומת T בו השביל השחור מטפס מהערוץ ופונה שמאלה.
נ.צ. 12 - צומת T
פונים ימינה ומטפסים מערבה עם השביל הלא מוסמן על הגבעה לכיוון רוג׳ום א-נקה.
0.7 ק''מ מצודת רוג׳ום א' נקה - בסיס נטוש של משטרת המדבר הבריטית ובו חדרי שינה ואוורות סוסים.
נ.צ. 13 - רוגום א' נקה
עד כאן כ-45 ק''מ של מסלול טיול ומי שנדרש לצאת עכשיו מהשטח יכול לפנות צפון-מערבה על השביל הכבוש המסומן באדום לכיוון מעלה עמוס, תקוע ולהמשיך צפונה לירושלים או מערבה לגוש עציון.
יוצאים מהמבנה הבריטי ופונים דרום מערבה על השביל המסומן אדום.
0.1 ק''מ צומת בו פונים ימינה ולמטה לכיוון הערוץ (שמאלה זה השביל הלא מסומן ממנו טפסנו מנ.צ. 12).
0.7 ק''מ צומת שבילים מסומנים באדום ובכחול בו ממשיכים ישר וימינה על האדום ומטפסים על קו רכס עם נוף מקסים מצדדיו.
3.9 ק''מ השביל האדום יורד מהרכס של ראס אל חממה מזרחה לתוך הערוץ, מומלץ לשלב הילוך כוח ולרדת בזהירות במעלה המחורץ.
6.1 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים ימינה בתוך הערוץ עם השביל האדום.
6.5 ק''מ צומת שבילים מסומן באדום ובירוק.
נ.צ. 14 - צומת אדום ירוק
ממשיכים ישר עם השביל המסומן באדום ומתעקלים לכיוון דרום.
0.4 ק''מ צומת עם השביל השחור המגיע משמאל וממזרח מכיוון מחרבת אל מנקושיה בו ממשיכים ישר ודרומה עם השביל המסומן באדום.
1.0 ק''מ צומת שבילים רחב עם השביל השחור בו השביל האדום פונה שמאלה ומזרחה לעבר מצפה ערוגות ומצפה עין גדי.
נ.צ. 15 - צומת אדום שחור
פונים ימינה ומערבה עם השביל המסומן בשחור.
2.8 ק''מ צומת שבילים מסומנים בשחור ובירוק.
נ.צ. 16 - צומת שחור ירוק
פונים שמאלה ודרומה לשביל הירוק ונוסעים לכיוון מעלה איסיים ''של הג'יפים'' החוצה את ערוץ נחל ערוגות. מומלץ לשלב הילוך כוח - LOW כבר בתחילת הירידה.
0.8 ק''מ בערוץ נחל ערוגות - אחד מהנחלים הגדולים של מדבר יהודה. אורכו כ-45 ק''מ, תחילתו בהרי חברון וגוש עציון והוא נשפך לים המלח מצפון לקיבוץ עין גדי.
1.4 ק''מ בראש המצוק בצד הדרומי של הנחל.
3.3 ק''מ עלייה קטנה בה מומלץ לשלב הילוך כוח.
4.0 ק''מ צומת עם שביל מימין בו פונים שמאלה וממשיכים על הירוק.
4.1 ק''מ צומת שבילים מסומנים בירוק ובאדום.
נ.צ. 17 - צומת ירוק אדום
פונים שמאלה ומזרחה עם השביל המסומן באדום.
0.4 צומת שבילים המסומנים באדום ובשחור.
נ.צ. 18- צומת אדום שחור
פונים ימינה ודרומה לשביל המסומן בשחור.
(השביל הממשיך ישר מוביל להר אבישי ולמעלה איסייםהרגלי).
0.3 ק''מ צומת עם השביל הירוק המוביל לתצפית על מצוק ההעתקים (הר צרויה) בו ממשיכים ישר ודרומה עם השביל השחור.
2.4 ק''מ מעלה עוזי מהצנחנים - טיפוס קצר אבל אתגרי ומחייב שילוב הילוך כוח, בחירת נתיב טיפוס ונהיגה מדוייקת בדרך הטרשית מעלה.
קישור לקריאה על רב''ט עוזי בנדרלי שעל שמו המעלה - בסוף העמוד
4 ק''מ צומת בו מפגש עם השביל המסומן בירוק מימין.
נ.צ. 19 - צומת שחור ירוק
ממשיכים ישר ודרומה על השביל המסומן בשחור.
1.6 ק''מ ו- 2.3 ק''מ צומת עם שביל מסומן ירוק מימין בהם ממשיכים עם השביל המסומן בשחור.
חניון לילה - בפנייה השנייה לשביל הירוק (2.3 ק''מ) אפשר לפנות ימינה לשביל הירוק ולנסוע כ-ק''מ וחצי על הירוק עד לחניון הלילה המאושר שמדרום להר חולד.
6.9 ק''מ חוצים את נחל משמר וממשיכים על הסימון השחור.
7.5 ק''מ צומת שבילים למרגלות הר ריביי.
נ.צ. 20 - צומת שבילים
ממשיכים ישר ושמאלה עם השביל השחור.
0.9 ק''מ חוצים שביל רגלי מסומן בירוק מצד שמאל לדרך, המטפס לתצפית של הר איתי.
1.0 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים בשביל השמאלי עם הסימון השחור.
3.1 ק''מ חוצים את ערוץ נחל הרדוף וממשיכים על השביל המסומן בשחור.
3.3 ק''מ צומת עם שביל אדום מצד שמאל (האדום מוביל להר נמר שמעל המצוק) בו ממשיכים עם השביל המסומן בשחור.
4.4 ק''מ מעבר עם ''הצלבות'' בעלייה מנחל שפן הנמצא לאורך השביל השחור.
7.9 ק''מ צומת T עם שבילים מסומנים בשחור ובכחול.
נ.צ. 21 - צומת T
פונים שמאלה עם השביל המסומן בשחור.
0.2 ק''מ צומת בו מטפסים על השביל הימני המסומן בשחור.
3.2 ק''מ צומת שבילים מסומנים בשחור ובירוק משמאל לדרך.
נ.צ. 22 - צומת שחור ירוק
עוזבים את השביל המסומן בשחור ופונים שמאלה לשביל המסומן בירוק.
0.4 ק''מ צומת שבילים למרגלות הגבעה בו פונים שמאלה ולמטה עם השביל המסומן בירוק.
2.2 ק''מ בתוך הערוץ של נחל ארנב, בנקודת המפגש של נחל ארנב עם נחל בדר ונחל עדשה, סימון השבילים משתנה מירוק לסימון כחול וממשיכים עם השביל המסומן בכחול דרומה בתוך ערוץ הנחל הזורם לעבר נחל צאלים.
3.4 ק''מ לאחר הטיפוס והיציאה מהנחל מגיעים לצומת T עם השביל השחור.
נ.צ. 23 - צומת T
פונים שמאלה עם השחור ויורדים לכיוון החצייה של נחל צאלים מעל ברכת צפירה.
0.7 ק''מ חוצים את ערוץ נחל צאלים.
2.2 ק''מ צומת שבילים בו חוצים את נחל צפירה ופונים שמאלה עם השביל השחור.
חניון לילה - כ-300 מטרים לאחר חציית נחל צפירה (2.5 ק''מ מהאיפוס) משמאל לדרך חניון לילה רחב למרגלות גבעת גרני ונ.ג. 376.
5.5 ק''מ כביש אספלט היורד מערד לכיוון מצדה.
עד כאן עוד 46.3 ק''מ מרוג'ום א-נקה וסה''כ 91.1 ק''מ מנבי מוסא. מי שחייב לחזור הבייתה: ימינה ולמעלה, כ-10 ק''מ מגיעים לערד.
נ.צ. 24 - צומת בקעת קנאים
פונים שמאלה ועולים על על כביש 3199 לכיוון מצדה.
חניון לילה - כ-2.8 ק''מ מהאיפוס מימין לכביש שביל כחול המוביל לחניון לילה שלמרגלות הר קנאים (עוד כ-800 מטרים מהכביש של נסיעה בשטח).
6.7 ק''מ משמאל לכביש עוברים למרגלות הר בן יאיר הנישא לגובה של 383 מטרים.
10.4 ק''מ שביל מסומן בירוק מימין לכביש עם השלט לכיוון מעלה יאיר, בגובה של 90 מטרים מעל פני הים.
נ.צ. 25 - צומת כביש - שביל ירוק
פונים ימינה ונוסעים דרומה עם השביל המסומן בירוק.
2.0 ק''מ השביל נוסע בתוך ערוץ נחל קנאים.
3.2 ק''מ חוצים שביל רגלי המסומן באדום.
4.7 ק''מ חוצים שביל רגלי המסומן בשחור משמאל ומצפון לדרך.
5.6 ק''מ חוצים שביל רגלי המסומן בשחור משמאל ומדרום לשביל הירוק.
6 ק''מ חוצים את הערוץ של נחל רחף.
13.4 ק''מ משמאל לדרך עץ השיטה שמעל נחל יעלים - מקום מצוין להפסקת קפה וגם ארוחת בוקר.
13.7 ק''מ חוזרים לשביל הרכב המסומן בירוק וחוצים את ערוץ נחל יעלים.
14 ק''מ צומת T בסימן שבילים ירוק וכחול.
נ.צ. 26 - צומת ירוק כחול
פונים שמאלה ומזרחה עם השביל המסומן בכחול.
0.1 ק''מ צומת בו ממשיכים ישר ומזרחה עם השביל המסומן בכחול.
0.9 צומת שבילים בו השביל הכחול מתעקל שמאלה לכיוון מעלה יאיר ואילו אנחנו פונים ימינה ומטפסים מזרחה לתצפית מראש מצוק ההעתקים על ים המלח.
1.0 ק''מ קצה מצוק העתקים, מעל מעלה יאיר וכביש 90, עם תצפית מזרחה לברכות האידוי של מפעלי ים המלח (ים המלח הדרומי), תעלת המים המזרימה את מי ים המלח מצפון לעבר בריכות האידוי ולעבר בתי המלון.
נ.צ. 27 - תצפית מעלה יאיר
חניון לילה - למרגלות התצפית כ-100 מטרים לפני קצה המצוק.
חוזרים לאחור ומערבה על השביל המסומן בכחול.
0.9 ק''מ צומת עם שביל המסומן בשחור משמאל לדרך.
נ.צ. 28 - צומת כחול שחור
פונים שמאלה ודרומה לשביל המסומן בשחור.
1.9 ק''מ חוצים את ערוץ נחל פרסה.
2.4 צומת T עם השביל המסומן באדום. פניה שמאלה ונסיעה של כ-600 מטרים מובילה לתצפית מעל מעלה בוקק.
נ.צ. 29 - צומת T
פונים ימינה ומערבה עם השביל ההמסומן באדום הנע במקביל לערוץ נחל פרסה.
3.1 ק''מ צומת T עם השביל המסומן בשחור.
נ.צ. 30 - צומת T
פונים שמאלה ודרומה עם השביל המסומן בשחור.
2.2 ק''מ חוצים את ערוץ נחל שעט.
5 ק''מ חוצים את ערוץ נחל בוקק ואת השביל הרגלי הירוק העובר לצידו.
6.4 ק''מ צומת עם שביל מסומן בכחול מימין,השביל הכחול מוביל לקידוח הנפט הנטוש של צוק תמרור ואנחנו ממשיכים דרומה עם השביל המסומן בשחור.
7 ק''מ מפגש עם כביש 31 בסופו של השביל המסומן בשחור.
נ.צ. 31 - כביש 31
(הרבה מחשבה הושקעה בהתאמת נ.צ. למספר הכביש - סתם... :) )
פונים שמאלה במורד הכביש - זהירות בעלייה לכביש!
1.1 ק''מ שביל מסומן באדום מימין לכביש.
נ.צ. 32 - חזרה לשטח
פונים ימינה ודרומה עם השביל המסומן באדום.
לאחר תחילת השביל האדום רואים צוק ובאמצעו פתח מערה מרובע של גבעת זרון, בגובה של 56 מטרים.
0.6 ק''מ צומת בו פונים ימינה עם השביל המסומן באדום, כשממול וישר שני מבנים של חדר בודד בתצפית יפה מזרחה לעבר נווה זוהר.
1.1 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים ישר ודרומה עם השביל המסומן באדום.
1.2 ק''מ חציית נחל חלמיש.
3.4 ק''מ השביל מתעקל ב-90 מעלות מעל נחל חימר - תצפית מדהימה לעבר הנחל העמוק.
מכאן מתחיל שביל מקסים המתפתל מעל המצוק של נחל חימר ובמעלה הנחל לכיוון מערב.
10.4 ק''מ צומת שבילים מסומנים באדום ובכחול בערוץ נחל שלהבת.
נ.צ. 33 - צומת אדום וכחול
פונים ימינה במעלה נחל שלהבת.
0.2 ק''מ מתחברים לשביל הכבוש המגיע ממחצבות הר חתר שמימין וממזרח לצומת.
נ.צ. 34 - השביל הכבוש
פונים שמאלה ומערבה על שביל המשאיות הכבוש - זהירות מתנועת המשאיות!
2.2 ק''מ סוף השביל במפגש עם כביש 258 המחבר את צומת חתרורים מצפון לצומת צפית מדרום.
נ.צ. 35 - כביש 258
פניה ימינה על הכביש מובילה לצומת חתרורים לכיוון ערד ולים המלח.
פנייה שמאלה מובילה לצומת צפית לכיוון דימונה ולכביש הערבה.
להתראות במסע הבא...
עופר
הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת נביגייד / Naviguide או עמוד ענן.
לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבתחילת הקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''.
קובץ TWL של מסלול הטיול להורדה למכשירי GPS ולתוכנות ניווט
קובץ GPX להורדה של מסלול הטיול למכשירי GPS ולתוכנות ניווט
|
צפוניות |
מזרחיות |
1 |
1133923 |
190559 |
2 |
1122017 |
185594 |
3 |
1120356 |
184774 |
4 |
1115808 |
184762 |
5 |
1113052 |
183917 |
6 |
1112038 |
184682 |
7 |
1108217 |
184613 |
8 |
1106782 |
181486 |
9 |
1106116 |
181770 |
10 |
1105918 |
181914 |
11 |
1104058 |
180861 |
12 |
1101949 |
180570 |
13 |
1102085 |
179859 |
14 |
1098884 |
184109 |
15 |
1097906 |
184101 |
16 |
1098310 |
181682 |
17 |
1095495 |
181703 |
18 |
1095514 |
182172 |
19 |
1093306 |
180091 |
20 |
1089425 |
178197 |
21 |
1086063 |
173208 |
22 |
1084214 |
174740 |
23 |
1083294 |
176332 |
24 |
1079517 |
175653 |
25 |
1080870 |
182469 |
26 |
1070874 |
182047 |
27 |
1071050 |
182997 |
28 |
1070837 |
182210 |
29 |
1068602 |
182858 |
30 |
1069711 |
180156 |
31 |
1064267 |
180104 |
32 |
1063481 |
180869 |
33 |
1062443 |
173757 |
34 |
1062591 |
173677 |
35 |
1062247 |
171935 |
מפת המסלול בקנה מידה של 1/250,000 - גליון 1 צפוני
מפת המסלול בקנה מידה של 1/250,000 - גליון 2 צפון מרכז
מפת המסלול בקנה מידה של 1/250,000 - גליון 3 דרום מרכז
מפת המסלול בקנה מידה של 1/250,000 - גליון 4 דרומי
23 תגובות
1
harel1954
21 במאי 2015 ב 22:40
רעיון כלבבי, אוהב את זה.... מי מצטרף....
על פי המסלול עופר , עושה רושם שבנית אחלה מסלול, זה מאתגר לעשות אותו ברצף, וגם "באיזי" .... יומיים,
מתחיל לחפש חברים לאתגר.....
2
nidam77
21 במאי 2015 ב 23:48
מסלול הטרילוגיה של חוצה מדבר יהודה
3
Ogash Ofer
22 במאי 2015 ב 10:47
יש מפלי מים בדרך שאפשר לעצור להתרעננות?
מפלי מים אין!
המדבר זורם רק בשיטפונות בחורף ואז המסלול לא מומלץ ואפילו יכול להיות מסוכן.
בריכות מים יש לאחר הגשם ובורות המים הנזכרים בסיפור הדרך עדיין עם מים, לפחות לחודש הקרוב.
4
nir.shiler
16 באוגוסט 2015 ב 15:50
עבירות המסלול
חשבנו לטייל בסוכות במסלול הנ"ל, האם הוא מתאים לגרנד ויטרה ממוגנת ולאיסוזו דימקס ממוגן.
אשמח לקבל חוות דעת עדכנית על המסלול.
תודה
5
Ogash Ofer
16 באוגוסט 2015 ב 21:01
עבירות המסלול
6
nir.shiler
18 באוגוסט 2015 ב 15:15
עופר, תודה על תשובתך המהירה.
שכחתי לציין שהרכבים לא מוגבהים.
7
Ogash Ofer
19 באוגוסט 2015 ב 14:48
עבירות של מסלול הטרילוגיה
8
elibit
31 באוגוסט 2015 ב 18:05
מסלול הטרילוגיה של חוצה מדבר יהודה
קודם כל תודה על המסלול היפה ועוד רבים...אנחנו מתכוונים לעשות אותו ביומיים בסוכות. אני רוצה להגיע לרוגום א נקה דרך הציר של מנקושיה וסכיני א נקה. מה מצב העבירות שם והאם אתה ממליץ?
9
Ogash Ofer
31 באוגוסט 2015 ב 18:20
מסלול הטרילוגיה של חוצה מדבר יהודה
10
rogel-y
03 בספטמבר 2015 ב 21:36
מסלול הטרילוגיה של חוצה מדבר יהודה
שלום רב
באיזו דרך אפשר להגיע לתחילת המסלול של היום השני ?
האם השטח בטוח לטייל בו או באיזורים מסויימים
תודה
11
Ogash Ofer
04 בספטמבר 2015 ב 05:24
מסלול הטרילוגיה של חוצה מדבר יהודה
12
rogel-y
13 באוקטובר 2015 ב 11:45
מסלול הטרילוגיה של חוצה מדבר יהודה
האם בטוח לעשות את המסלול הדרומי בתקופה זו ?
מכפר הנוקדים דרומה
תודה
13
Ogash Ofer
13 באוקטובר 2015 ב 12:09
מסלול הטרילוגיה של חוצה מדבר יהודה
14
allraz5
12 בפברואר 2016 ב 17:38
טרילוגיה ביומיים ?
הי עופר
ברצוני לבצע את "מסלול הטרילוגיה" ברצף של יומיים הכולל לינת שטח. באחת התגובות שלך ציינת כי עדיף להתחיל מערד ולעלות צפונה עד נבי מוסא.
יש לכך סיבה מיוחדת?
מה אורך המסלול מערד לנבי מוסא (או הפוך)?
יש המלצה היכן ללון בלילה?
תודה מראש, ניר
15
Ogash Ofer
12 בפברואר 2016 ב 21:33
טרילוגיה ביומיים ?
המסלול יארך בין 10 שעות מהירות לכ-14 שעות מתונות יותר. בהתאם כמובן לקצב הנהיגה וההתמודדות עם המעברים הקשים.
בדף 3 של המסלול המחובר (הטרילוגיה) מופיעים 3 חניוני לילה אופציונאלים לשינה לאורכו של המסלול.
המסלול מתחיל בצפון ומסתיים בדרום.
16
allraz5
13 בפברואר 2016 ב 21:37
מסלול הטרילוגיה של חוצה מדבר יהודה
מעולה, תודה
שבוע נפלא.
17
Ogash Ofer
03 באוקטובר 2016 ב 09:17
טרילוגיה לחגי תשרי
המסלול (הכתבה) עלה לראשונה לאתר בחודש מאי 2015
ולכבוד חגי תשרי 2016 עולה שוב לראש האתר.
אתם מוזמנים להישתמש בו או במסלולי טיול המפורטים המקושרים אליו.
חג שמח ושנה טובה ובטוחה.
18
Ogash Ofer
13 בדצמבר ב 08:28
המסלול (הכתבה) עלה לראשונה לאתר בחודש מאי 2015.
ולכבוד עונת הטיולים של 2024-2025 מפורסם שוב.
בתקווה שכל 100 החטופים בעזה יחזרו הבייתה במהרה.
19
אורח/ת - אסי
14 בדצמבר ב 11:43
נראה אתגר ג׳יפאי אמיתי - חוצה מדבר יהודה
20
אורח/ת - אופנוען מתחיל
14 בדצמבר ב 16:28
שתי שאלות בבקשה:
1. האם אפשרי עם אופנוע? ביום אחד?
2. אפשרי עם אדוונצ׳ר?
21
Ogash Ofer
14 בדצמבר ב 17:44
שתי שאלות בבקשה:
1. האם אפשרי עם אופנוע? ביום אחד?
2. אפשרי עם אדוונצ׳ר?
22
אורח/ת - נוי נוי
20 בדצמבר ב 23:16
נשמע כמו מסלול מאתגר וחובה.
מחפש שותף ואצא לדרך
23
אורח/ת - ג׳יפאי ותיק
20 בדצמבר ב 23:17
מסלול סוף!
תודה לכם
תגובות