צ'ירוקי טרייל הוק, גרנד צ'ירוקי, רנגלרים ורוביקונים, התאספו להדרכת נהיגה בהר חורשן.
מול רכבים סטנדרטים ניצבו רוביקונים משופרים, שבלי סולם אי אפשר להיכנס אליהם.
את ההדרכה סיימנו בטיפוס לא שגרתי לטובת הרכבים המשופרים.
מי שחושב שהגרנד לא עלה כמו כולם, טועה.
החלק העיוני
התחלנו בסקירה עיונית של כל הנושאים הרלבנטים, עם התייחסות להבדלים בין כלי הרכב השונים. בין בעלי הרנגלרים/רוביקונים כבר מתפתחת שיחה, בשפה שרק הם מבינים. מילים מוזרות כמו רובי קרואלר, אטלס, טראפלקס, קאסטר, CRC, וסיפורים על איזו דנה אחת, שהתרשמתי מהם שהיא כבר בת 60 :). סיימנו את החלק העיוני ויצאנו לתרגל...
קישורים לכתבות המסכמות את החומר:
אינציקלושטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP
מערכות ההנעה:
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק
טיפים לנהיגה בשטח :
טיפוס עלייה
ירידה תלולה
שבילים מהירים
שיפוע צד
ציוד בשטח
ג'יפונים – נהיגה עם אתגר
וכמה מבחני דרכים לדגמי ג'יפ השונים:
מבחן לרנגלר רוביקון
מבחן לרנגלר
גרנד צ'ירוקי דיזל
מבחן לקומפאס
מבחן לגרנד צ'ירוקי בנזין
מבחן לצ'ירוקי החדש
לחבר'ה זה לא מספיק...
סיימנו את התרגולים. מבחינתי, זמן מצויין לחזור הבייתה. אבל...לחבר'ה זה לא מספיק! הם רוצים מעלה קשה!!. טוב, בהר חורשן לא קשה למצוא מעלה קשה, אבל אנחנו בוחרים טיפוס קצר בעבירות בינונית, כדי שנוכל ללמוד ממנו משהו. חמש דקות אחר כך, כולם למעלה. בלי דרמה ובלי קשיים מיוחדים. לכל רכבי השטח של JEEP יכולות שטח מצויינות, גם לאלה שמפנקים את היושבים בהם ונראים עירוניים במבט ראשון.
תודה לכל המשתתפים
סיימנו את החלק הזה ועכשיו יש אישור ללכת הביתה. מסכמים את היום בנקודת ההתחלה ונפרדים. תודה לכל המשתתפים. סעו בזהירות, שימרו על עצמכם ועל רכבי השטח החדשים שלכם.
קישור לטיולי מועדון ג'יפ - אתם מוזמנים
תגובות